Auteur Topic: Morning-afterpil ja of nee  (gelezen 711 keer)

IamKayleigh

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 oktober 2020, 14:01:20 »
Hallo,
Ik zit namelijk al van gisteren met stress(mijn vriendje weet dat)
Wij hebben gisteren ochtend (7u ofzo) seks gehad en hij is in mij klaar gekomen. Normaal zit ik aan de pil en heb ik hier geen problemen mee.
Ik hand mijn maandstonden tot 26/09 en ben ook op die dag terug begonnen met mijn pil te pakken.( dus 5dagen voordat ik onbeschermde seks had)
Maar mijn vraag is nu ben ik veilig of moet ik toch een morning-afterpil halen?

Alvast bedankt,
Groetjes 😊

vriendin

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 01 oktober 2020, 15:24:29 »
Als je normaal gesproken de pil netjes rond hetzelfde tijdstip neemt elke dag en daarna een week bent gestopt is er niks aan de hand. In die 7 dagen (stopweek) ben je namelijk ook gewoon beschermd. Heb je hem daarna weer opgepakt volgens je normale schema, lijkt mij, dat er niks aan de hand is. Mocht dit niet zo zijn gegaan of mocht je zelf hier je vragentekens bij hebben zou ik toch maar snel de morning afterpil halen. Deze kan je innemen tot 120 uur na de daad.

Even een side note; neem hem niet zomaar, er zitten ontzettend veel hormonen in. Echt goed voor je is die morning afterpil dus niet.

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 oktober 2020, 15:38:22 »
Ik denk dat dit de eerste keer is dat je de pil slikt? Als je voor het eerst begint en je begint op de eerste dag van je menstruatie ben je meteen beschermd. Begin je ergens random in je cyclus, ben je de eerste week nog niet beschermd
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

StephanieL

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 oktober 2020, 18:08:27 »
Hoe is dit nu afgelopen? Ik zou zeggen, beter een morning-after pil te veel dan een te weinig. Ikzelf ben vroeger echt super vaak om een morning after geweest naar de apotheker. Ik was dan ook niet de braafste en koos zeker niet de braafste jongens uit om mee naar huis te nemen. Nooit zwanger geraakt dus gewoon nemen en geen stress meer.

Roses

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 08 oktober 2020, 11:42:03 »
^^Is een morning after pil niet best slecht voor je? Die hormonen zijn best heftig toch?
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

StephanieL

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 oktober 2020, 11:59:01 »
^^Is een morning after pil niet best slecht voor je? Die hormonen zijn best heftig toch?
Supergezond zal het niet zijn, maar als een asshole die je niet meer gaat zien de avond ervoor in je is klaargekomen toen je ladderzat was, dan is een lichtjes ongezonde morning aftelpil een betere keuze dan zijn kinderen grootbrengen.

Famke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2020, 20:04:29 »
Ik denk dat dit de eerste keer is dat je de pil slikt? Als je voor het eerst begint en je begint op de eerste dag van je menstruatie ben je meteen beschermd. Begin je ergens random in je cyclus, ben je de eerste week nog niet beschermd

Dat klopt niet. (Mijn ouders doen dit voor werk).

Je kunt op elk moment beginnen met de pil. Als je 7 dagen onafgebroken de pil hebt geslikt ben je beschermt tegen zwangerschap. Het is niet nodig om te wachten op de eerste dag van je menstruatie. Dat is een ouderwets advies. Helaas weten veel huisartsen dat nog niet.

Regel is eigenlijk heel simpel. Als je 7 dagen onafgebroken de pil slikt ben je beschermt. Als je langer dan 7 dagen deze regel niet volgt, dan kun je zwanger worden. (7 dagen regel). Dus, 6 dagen de pil vergeten in de tweede week is niet erg, mits je daarna maar 7 dagen onafgebroken weer slikt. (Note: geldt alleen voor monofasepillen!)

Trouwens, wisten jullie dat de bloeding in de stopweek geen bewijs is dat je niet zwanger bent? Een zwangerschapstest is wel nodig als er risico is gelopen.

Famke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2020, 20:04:57 »
Dubbelpost

Louise-97

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2020, 21:58:14 »
als ik de pil 6 dagen achter elkaar zou vergeten doe ik het no way zonder condoom hoor, 7 dagen regel of niet... en in de bijsluiter staat toch echt iets anders!

Roses

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 26 oktober 2020, 13:01:16 »
Dat klopt niet. (Mijn ouders doen dit voor werk).

Je kunt op elk moment beginnen met de pil. Als je 7 dagen onafgebroken de pil hebt geslikt ben je beschermt tegen zwangerschap. Het is niet nodig om te wachten op de eerste dag van je menstruatie. Dat is een ouderwets advies. Helaas weten veel huisartsen dat nog niet.

Regel is eigenlijk heel simpel. Als je 7 dagen onafgebroken de pil slikt ben je beschermt. Als je langer dan 7 dagen deze regel niet volgt, dan kun je zwanger worden. (7 dagen regel). Dus, 6 dagen de pil vergeten in de tweede week is niet erg, mits je daarna maar 7 dagen onafgebroken weer slikt. (Note: geldt alleen voor monofasepillen!)

Trouwens, wisten jullie dat de bloeding in de stopweek geen bewijs is dat je niet zwanger bent? Een zwangerschapstest is wel nodig als er risico is gelopen.

Dat is inderdaad wat mijn huisarts tegen mij zei, wat ik eerder had gezegd.
En je kunt toch al zwanger worden als je 1x de pil vergeet, dus laat staan 6 dagen achter elkaar?
(lijkt mij)