Auteur Topic: Meiden met vaginisme  (gelezen 87430 keer)

Sassofono

• Bekijk profiel
« Reactie #525 Gepost op: 14 januari 2015, 22:31:07 »
Ik vermoed dat ik vaginisme heb, maar durf niet naar de huisarts. Ik ben inmiddels een jaar of 6 ongesteld en heb nog nooit een tampon in kunnen brengen. Mijn huisarts is een man en daardoor ga ik voor mijn probleem niet zo graag naar hem. Volgens mij viert hij alleen zomervakantie want ik kan me niet herinneren dat er buiten die periode om ooit een vrouw is geweest. Heeft iemand tips? Wil zo graag weten waar ik aan toe ben..
Als het leven geen zin meer heeft, maakt het maar zin!

Ardore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #526 Gepost op: 15 januari 2015, 10:48:10 »
@Sassofono

Ik zou gewoon gaan als ik jou was.
De huisarts heeft hiervoor gestudeerd en weet wat hij doet. Jij bent niet de eerste die met dit probleem komt. Misschien hoeft hij niet eens te kijken en weet hij aan de hand van je verhaal al wat het probleem is. Mijn huisarts is ook een man en ik ben ook maar gewoon naar hem toe gegaan. Hij heeft zelfs bij mij gekeken. Ik heb gewoon gedacht 'ik ben niet de eerste en hij weet wat hij doet'.

Je zou misschien ook kunnen zoeken of er een bekkenbodemfysio bij jou in de buurt is, volgens mij kun je daar zonder verwijzing heen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

ANTIMATTER

• Bekijk profiel
« Reactie #527 Gepost op: 15 januari 2015, 10:57:01 »
Hee! Ik heb dan geen vaginisme, maar wel lichen sclrerosus. Omdat ik eigenlijk niemand onder de 40 jaar ken die daar last van heeft, wilde ik me hier toch maar melden. Het is helemaal niet hetzelfde als vaginisme, maar het zorgt ook voor problemen met seks, en ik vind het wel fijn om andere mensen te spreken die daar last van hebben + dat het taboe rondom geen seks kunnen hebben wel eens doorbroken mag worden! Zijn jullie trouwens open naar andere over het feit dat seks hebben lastiger is?

* Lichen is een chronische huidaandoening (of auto-immuumziekte, dat weten ze niet) waarbij je huid kapot wordt gemaakt, wat zorgt voor wonden en littekenvorming, wat weer zorgt voor vergroeiing en vernauwing. Door die vergroeiing/vernauwing gaat seks vaak ook lastig, omdat de ingang van de vulva dus kleiner wordt.

Virgoxo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #528 Gepost op: 15 januari 2015, 13:48:07 »
Ik heb/had vaginisme. Ik ben 2 maanden lang elke week naar de seksuoloog gegaan en dat hielp onwijs. Ben super rustig met glijmiddel en vingers van m'n vriend gaan oefenen (ene keer ging het beter dan de andere keer) en op het gegeven moment lukte het. Het gaat nu eigenlijk hartstikke goed :) Enige is dat ik niet van te voren moet weten dat we seks gaan hebben. Hoe kleiner de kans is dat we seks gaan hebben hoe beter het gaat, omdat ik anders te veel erover na ga denken haha. Succes dames! Wees niet bang om naar de huisarts te gaan aaalsjeblieft. De eerste stap is de moeilijkste, maar ook het meeste waard.

Virgoxo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #529 Gepost op: 15 januari 2015, 13:50:29 »
Ik vermoed dat ik vaginisme heb, maar durf niet naar de huisarts. Ik ben inmiddels een jaar of 6 ongesteld en heb nog nooit een tampon in kunnen brengen. Mijn huisarts is een man en daardoor ga ik voor mijn probleem niet zo graag naar hem. Volgens mij viert hij alleen zomervakantie want ik kan me niet herinneren dat er buiten die periode om ooit een vrouw is geweest. Heeft iemand tips? Wil zo graag weten waar ik aan toe ben..

Kan je als je belt om een afspraak niet vragen om een vrouwelijke dokter? Dat heb ik wel eens gedaan toen ik problemen had daaronder en die telefonist begreep dat ook heel goed.

Ardore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #530 Gepost op: 15 januari 2015, 16:37:49 »
Hee! Ik heb dan geen vaginisme, maar wel lichen sclrerosus. Omdat ik eigenlijk niemand onder de 40 jaar ken die daar last van heeft, wilde ik me hier toch maar melden. Het is helemaal niet hetzelfde als vaginisme, maar het zorgt ook voor problemen met seks, en ik vind het wel fijn om andere mensen te spreken die daar last van hebben + dat het taboe rondom geen seks kunnen hebben wel eens doorbroken mag worden! Zijn jullie trouwens open naar andere over het feit dat seks hebben lastiger is?

* Lichen is een chronische huidaandoening (of auto-immuumziekte, dat weten ze niet) waarbij je huid kapot wordt gemaakt, wat zorgt voor wonden en littekenvorming, wat weer zorgt voor vergroeiing en vernauwing. Door die vergroeiing/vernauwing gaat seks vaak ook lastig, omdat de ingang van de vulva dus kleiner wordt.

Wauw wat vervelend zeg! Kan jij nog wel seks hebben of is dit onmogelijk?
Ik heb nog nooit van die aandoening gehoord! Ken je mensen die dit ook hebben en/of kan je er met anderen over praten?

Ik heb zelf last van vulvodynie, dat is een chronische pijn aan de vagina.

ANTIMATTER

• Bekijk profiel
« Reactie #531 Gepost op: 15 januari 2015, 18:25:40 »
^ Nouja ik momenteel wel! Maar omdat ik de diagnose pas naar vier jaar heb gekregen, had ik in die tijd wel echt extreem veel last er van. Maar nu omdat ik onder behandeling ben, valt het wel mee. Seks kan wel wat lastiger gaan, maar dat is bij 'normale' mensen natuurlijk ook wel eens zo. Het kan alleen wel opeens heel erg achteruit gaan, en als het eenmaal vergroeit is, kan het niet meer normaal worden. Maar ik heb nog geluk dat mijn vulva nog niet helemaal vergroeid is dus :D

Eh, het is niet gebruikelijk dat vrouwen onder de 50 het krijgen. Er is wel een forum, maar bijna iedereen daar is al in de overgang. Ik moet er zo'n 30 jaar extra mee leven, dus dat is ook wel iets anders dan bij hen :)

Ik heb even gegoogled wat dat was, daar had ik nog nooit van gehoord. Lijkt me ook echt enorm naar, want als ik het goed begrijp, is dat pijn waarvan ze de oorzaak niet kunnen vinden? Beïnvloedt het jouw leven veel?

Ardore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #532 Gepost op: 15 januari 2015, 22:38:46 »
^
Fijn dat het nog wel wat wil zeg!
Wat voor behandelingen zijn daar eigenlijk voor?
Jeetje wat erg voor je zeg dat je daar mee loopt...
Hoe ga je er zelf mee om?

Klopt inderdaad, alleen ik heb gelezen dat sommige meiden ook pijn hebben bij strakke kleding en fietsen en dergelijke en dat heb ik weer niet.
Ik heb er alleen last van met tampons en seks wil nog niet.
Ben al 1,5 jaar in behandeling hier voor ook omdat mijn bekkenbodem hierdoor erg gespannen was, maar die is veeel meer ontspannen nu. Alleen nog war vinden voor de pijn

Lindeboom

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #533 Gepost op: 19 januari 2015, 17:07:37 »
He guys,

Al tijdje lees ik stilletjes mee, maar vond het nu toch tijd om eens iets van me te laten horen. Twijfel een beetje of ik dat al niet eerder heb gedaan, maar het zou ook goed kunnen dat ik het getypt had en weer gedelete.

Anyway, mijn naam is Linde en ben 20 jaar en ook ik join de club met mijn vaginisme. Ik kwam erachter dat ik vaginisme had toen een vriendin mij daarover vertelde. Ik heb een tijd een relatie (2 jaar) gehad met mijn ex en het laatste halfjaar/jaar was de seks echt dra-ma. Toen ik net met mijn ex samen was ging het allemaal goed en genoot ik er ook van, maar nu ging het niet meer, deed pijn, en iedere keer wilde hij hem er weer in boren. De liefde was van mijn kant al totaal over, en snap niet dat ik het zo lang heb toegestaan. Toen ik het uitmaakte was ik daarom ook van mening dat ik gewoon 'seks moet hebben met liefde, iemand waar ik van hou'. Toch nog een keer een tevergeefse poging gehad tijdens een wilde nacht op vakantie, maar ook deze kerel kreeg hem er niet in, maarja ook dit was geen liefde.

Maar toen ik een half jaar later een heeeele lieve leuke vriend kreeg (waar ik nog steeds mee samen ben) lukte het ook met hem niet terwijl alles 'goed' was in mijn hoofd, want van deze jongen hield ik (we deden het ook niet meteen, dat duurde 2/3 maanden en kende hem al langer) echt.

Toen ik dit bovenstaande aan vriendinnen vertelden wezen ze me op vaginisme. Uiteindelijk tegen vriendlief verteld en die reageerde ontzettend lief en begripvol. De volgende stap was de huisarts en ook dit hield ik een tijdje tegen, maar ben uiteindelijk toch maar gewoon gegaan. Ook zij reageerde heel lief en begripvol; ik was niet de enige met vaginisme en dit kan worden opgelost, waren haar woorden. Dat was zo'n enorme opluchting en geruststelling voor mij!

Ik ben toen doorverwezen naar een instelling met psychologen en een seksuologe, en na mijn intake ging de seksuologe helaas met zwangerschapsverlof. Maar omdat na de intake bleek dat het bij mij vooral 'in mijn hoofd' zat, heb ik samen met die instelling, moeder en vriendlief besloten om toch maar naar de psychologe te gaan in eerste instantie. Nou, dat heb ik nu een paar keer gedaan en werkte opzicht best wel; ik werd er rustiger van in mijn hoofd. Maar nu ben ik toch wel aardig uitgepraat met haar en merk ik eigenlijk nog geen verandering.

Mijn problemen zijn ook eigenlijk dat ik het nog steeds niet durf, omdat ik bang ben dat het toch niet luk & ik merk dat ik vaak nog best wel droog ben! Als mijn vriend het met zijn vinger probeert lukt het gewoon en dit vind ik ook wel fijn, maar verder durf ik gewoon niet te gaan.

Ik denk dus dat ik stop met de psychologe en wacht totdat de seksuologe weer terug is van zwangerschapsverlof. Maaaar ik heb dus een vraagje aan jullie, wat de seksuologe precies gaat doen. Geeft zij ook oefeningen en dergelijke mee? want dit miste ik dus bij de psycho - wat ook best logisch is want het is een psychologe.

Nou mijn verhaal is way toooo long inmiddels, maar nu weten jullie mijn verhaal en kan ik lekker met jullie mee kletsen  :blush:
what goes around, comes around

Colourless

• Bekijk profiel
« Reactie #534 Gepost op: 21 januari 2015, 16:17:21 »
Ook maar weer eens een upje doen.  :bounce:

ANTIMATTER @ Wat heftig zeg. Ik heb weleens van lichen sclerosus gehoord, maar weet er niet zoveel van. Wat voor behandeling heb je er nu voor dan? En kunnen ze operatief ook niks aan die vergroeiingen doen?

Lindeboom @ Angst voor pijn is helemaal niet raar hoor, als je dat diverse keren hebt meegemaakt. Persoonlijk (maargoed dat ben ik) denk ik dat een seksuologe meer met het probleem kan dan een gewone psychologe. Ik denk dat een seksuologe toch meer expertise op juist dat gebied heeft en een psycholoog meer met algemene psychische klachten. Ik zou het ook gewoon wat tijd geven :) Dit is probleem is (helaas!) niet zomaar opgelost (kon het maar..).

Nog een update van mijn kant. Dit is een post van zo'n drie maanden geleden:

Update van mijn kant: Ik heb sinds een maand een vriend en voor het eerst seks kunnen hebben. Ware het niet dat het bij de eerste keer naar binnen gaan zó pijn doet dat ik het aan de onderkant van mijn voeten zelfs voel. Nu nog steeds. Maar gelukkig trekt dat altijd na een minuutje ofzo weg. De eerste keer dat het lukte, wilde ik echt huilen van opluchting. Na al die sessies bij die seksuoloog en met vorige vriendjes waarbij het niet lukte en nu in een keer. Ik moet in november nu pas weer bij de seksuoloog komen. Volgens haar heb ik een hele ontwikkeling gemaakt, maar is het nog steeds niet zoals het moet zijn omdat het aan het begin heel erg pijn doet.

Hierna heb ik een maand gehad dat de pijn steeds minder werd en zelfs nihil, maar na een schimmelinfectie eind november ben ik weer terug bij af.  :hamer: Sterker nog, de pijn is sterker dan ooit. Ik heb continu pijn (als in: in een open wond sinaasappelsap doen ofzo, zo voelt het).

Ik zit nu bij de seksuologe en bekkenbodemfysio. Al een jaar bijna bij de seksuologe en een maand nu bij de fysio. Nog weinig verder. Vandaag heeft de fysio met een apparaat mijn bekkenbodemspanning gemeten en er is maar heeele lichte spanning. Een waarde van 1.0 was normaal geloof ik, en ik zat rond de 1.9-2.0. Alleen ze merkte wel dat er littekenweefsel zat, waarschijnlijk door wondjes (en daarom dus ook extra pijn...)

Ik heb al eens geprobeerd twee weken geen seks te hebben ivm wondjes, maar zonder resultaat. De pijn blijft. Ik ben inmiddels wel een beetje wanhopig en twijfel zelfs aan mijn relatie hierom. Niet dat ik mijn vriend kwijt wil, totaal niet, maar ik heb het gevoel hem tekort te doen. Ik heb nog nauwelijks zin in seks door al die pijn en al hebben we seks, het staat altijd in het teken van glijmiddel, rustig aan & veel pijn. Gelukkig heb ik een lieve vriend die begripvol is, maar toch..

Hoe gaat het met de andere meiden hier? Ook mensen die dit laatste misschien herkennen?
Ben echt blij om af en toe verhaal kwijt te kunnen en andere verhalen te lezen (hoe rot ik het voor iedereen persoonlijk ook vind, het is fijn om niet de enige te zijn)

« Laatst bewerkt op: 21 januari 2015, 16:29:19 door Colourless »
It's hard to wait around for something that you know might never happen, but it's even harder to give up when you know it's everything you want.

Scarlett

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #535 Gepost op: 26 januari 2015, 02:20:48 »
voor jullie allemaal een tip: www.vaginismeforum.nl

Het is ontzettend anoniem, je komt ook niet zomaar op dat forum. Daar vindt je vrouwen met hetzelfde probleem. Veel tips, advies, steun en troost dus. Daarnaast kun je daar veel info vinden over verschillende therapieën.

Verder nog een tip: blijf er niet te lang mee rondlopen, maar ga gewoon naar de huisarts of naar GGD Sense. Dat is anoniem en gratis. Hoe langer je wacht om er aan te werken, hoe groter het probleem wordt en hoe lastiger het wordt. Sterkte en succes!

The peacemaker

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #536 Gepost op: 20 maart 2015, 14:19:42 »
Seks is nog nooit gelukt dus ik ben naar het sense spreekuur gegaan. Via sense.info kun je gratis naar de GGD! Echt super fijn, ben nu doorverwezen naar de seksuologe.
Ik raad echt aan om hulp te zoeken anders kan het alleen maar erger worden.
Hoewel ik het spannend vind ben ik blij dat ik kan worden geholpen :)
Peace out, Enjoy your life and live the adventure.. BOOM

The peacemaker

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #537 Gepost op: 20 maart 2015, 14:24:11 »
Ow nog een vraagje..
Vertellen jullie het aan je ouders?
Als ik na mijn afspraak met de seksuologe vaker moet komen ben ik van plan het te vertellen. Ik kan open met mijn ouders over seks praten, maar mijn eigen seks leven vind ik wel ver gaan om te vertellen hahah
Peace out, Enjoy your life and live the adventure.. BOOM

mooie girl

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #538 Gepost op: 21 maart 2015, 21:55:48 »
Ik heb het zelf niet maar wat erg zeg voor je   :nee1:

'MARJOLEIN

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #539 Gepost op: 06 april 2015, 08:27:44 »
@the peacemaker..

Ja ik heb het toen de tijd gewoon meteen tegen mijn ouders verteld. Ik moest ook elke week naar de seksuoloog en bekkenbodemfysio dus smoesjes verzinnen zou dan elke keer erg lastig worden!

Gorillaz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #540 Gepost op: 09 april 2015, 21:57:46 »
Even een positieve update van mijn kant.
Ik ben verhuisd en daar direct een vrouwelijke huisarts gezocht.
Aan haar mijn probleem voorgelegd en zij heeft mij direct verwezen naar een seksuoloog.

Het eerste gesprek vond ik erg prettig, wel heb ik nog steeds dat ik steeds moet huilen als ik erover moet praten, heel irritant. Ze deed een kort onderzoek en zei dat ze me wilde doorsturen naar de bekkenbodemfysio. Daarnaast wil ze gesprekken met mij om ook psychologisch verder te kijken, meer om ervoor te zorgen dat je als het erom gaat ook ontspannen kunt blijven.

Inmiddels heb ik een aantal behandelingen gehad en het gaat eigenlijk heel goed. Met mijn nieuwe vriend heb ik zelfs voor het eerst seks gehad. Zo blij mee! Het was nog niet helemaal fijn ofzo, maar geen pijn, alleen een beetje een ongemakkelijk gevoel. Ik heb het hem ook eindelijk durven vertellen, hij reageerde gelukkig heel goed en vroeg of ik dit ook met de dokter deed :)
Ik hoop dat het zo door blijft gaan, maar kan dus iedereen aanraden om wel de stap te nemen naar de huisarts. Ik vond het ook echt doodeng en was een emotioneel wrak, maar het is zo fijn om er eindelijk iets aan te doen en het gevoel te hebben dat het misschien beter zal gaan.

honeybabe

• Bekijk profiel
« Reactie #541 Gepost op: 10 april 2015, 15:58:34 »
ik heb geen vaginisme maar mijn opening van mijn vagina is bets wel nauw en ik heb goed gevoeld wat er zit. Als ik mijn vinger een centimeter in mijn vagina doe ontdek ik een stukje vlees. Het lijkt wel een soort van tongetje. Het is zacht en doet niet zeer, zit geen gevoel in uberhaupt. Ik ben nog maagd maar ik gebruik wel gewoon tampons enzo. Dat lukt allemaal goed totdat ik de grote tampons ging gebruiken. Ik kreeg hem er zooooooo moeilijk uit !

Ik ga binnenkort naar de huisarts om toch even te kijken wat het nou is. Ik hoop dat het operatief weggehaald kan worden. Zodra er namelijk wat groots in mijn vagina komt dan zit het lichtelijk in de weg.

xxx
whoever said that money doesn't buy happiness didn't know where to shop - BW

Pixieglitter

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #542 Gepost op: 16 april 2015, 20:08:54 »
Hee allemaal , ook ik wil me melden.

Ik heb al 2,5 jaar een vriend en eigenlijk lopen we ook al zolang met het probleem .We dachten tot vandaag dat ik vaginisme had , maar het blijkt dus dat mijn maagdenvlies dusdanig in de weg zit dat het geopereerd moet worden.

Ben hier best wel bang voor   maar als ik hierna normaal seks kan hebben  heb ik het er zeker voor over !
Ben benieuwd of hier nog meer meiden zijn die zo'n operatie hebben laten doen .

kelly

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #543 Gepost op: 17 april 2015, 16:29:36 »
Ook ik denk dat ik vaginisme heb! :(
Ik ben een meisje van 18 en heb al bijna 5 jaar een relatie met een hele lieve jongen.
We hebben gedurende die 5 jaar slechts een aantal keren seks gehad.
Elke keer als we het probeerden deed het pijn.
In het begin van onze relatie maakte ik me er niet echt zorgen om omdat ik nog erg jong was en ik dacht dat het dan ook wel over zou gaan na verloop van tijd.
Nu ben ik 18 en heb nog steeds last van het probleem.
Als we seks proberen te hebben, heb ik elke keer opnieuw zoveel pijn bij het inbrengen van de penis...
Het rare is aan mijn situatie dat ik sommige keren de pijn kan verdragen en andere keren het echt niet mogelijk is om de penis in mijn vagina te houden. Zo een enorme pijn!
Ik heb geluk dat ik een vriendje heb die veel begrip heeft getoond voor mijn situatie, maar de laatste tijd wordt hij het een beetje beu.
Hij zegt dat ik hem het gevoel geef dat het aan hem ligt.
Hij begrijpt niet dat ik zelf ook niets liever wil dan op een normale manier seks hebben.
Gisteren was hij na het 'proberen' een beetje teleurgesteld en drong er op aan dat ik hulp ging zoeken bij een gynaecologe.
Ik wil graag hulp zoeken, maar ik voel me nog altijd vrij jong om met dit probleem naar een gynaecologe te gaan.
Ik heb thuis nooit openlijk over seks kunnen praten thuis, en ook nu heb ik nog nooit tegen mijn ouders letterlijk gezegd (of laten merken) dat ik seks heb met mijn vriend. Waarschijnlijk weten ze het wel, aangezien wij al 5 jaar samen zijn, maar toch wordt er nooit over gesproken.
Als ik dus hulp zou gaan zoeken is dat een probleem, aangezien ik dit niet aan mijn ouders durf te vertellen.

Ik ben echt ten einde raad en voel me er erg slecht bij  :(

Iemand advies ?

Pixieglitter

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #544 Gepost op: 18 april 2015, 08:11:43 »
Ook ik denk dat ik vaginisme heb! :(
Ik ben een meisje van 18 en heb al bijna 5 jaar een relatie met een hele lieve jongen.
We hebben gedurende die 5 jaar slechts een aantal keren seks gehad.
Elke keer als we het probeerden deed het pijn.
In het begin van onze relatie maakte ik me er niet echt zorgen om omdat ik nog erg jong was en ik dacht dat het dan ook wel over zou gaan na verloop van tijd.
Nu ben ik 18 en heb nog steeds last van het probleem.
Als we seks proberen te hebben, heb ik elke keer opnieuw zoveel pijn bij het inbrengen van de penis...
Het rare is aan mijn situatie dat ik sommige keren de pijn kan verdragen en andere keren het echt niet mogelijk is om de penis in mijn vagina te houden. Zo een enorme pijn!
Ik heb geluk dat ik een vriendje heb die veel begrip heeft getoond voor mijn situatie, maar de laatste tijd wordt hij het een beetje beu.
Hij zegt dat ik hem het gevoel geef dat het aan hem ligt.
Hij begrijpt niet dat ik zelf ook niets liever wil dan op een normale manier seks hebben.
Gisteren was hij na het 'proberen' een beetje teleurgesteld en drong er op aan dat ik hulp ging zoeken bij een gynaecologe.
Ik wil graag hulp zoeken, maar ik voel me nog altijd vrij jong om met dit probleem naar een gynaecologe te gaan.
Ik heb thuis nooit openlijk over seks kunnen praten thuis, en ook nu heb ik nog nooit tegen mijn ouders letterlijk gezegd (of laten merken) dat ik seks heb met mijn vriend. Waarschijnlijk weten ze het wel, aangezien wij al 5 jaar samen zijn, maar toch wordt er nooit over gesproken.
Als ik dus hulp zou gaan zoeken is dat een probleem, aangezien ik dit niet aan mijn ouders durf te vertellen.

Ik ben echt ten einde raad en voel me er erg slecht bij  :(

Iemand advies ?

Ik herken mijn eigen verhaal hier ook in. Ik durfde het tot voor kort niet tegen mijn moeder te vertellen omdat ik dacht dat ze het toch niet begreep . Toen ik het vertelde ,schrok ze wel een beetje  maar het luchtte zo op voor me . De eerste stap naar een seksuoloog of gynaecoloog is altijd het lastigst. Wij zijn naar een sense spreekuur geweest en zo doorverwezen. Ik raad dit ook zeker aan!

thistleandweeds

• Bekijk profiel
« Reactie #545 Gepost op: 19 april 2015, 15:40:32 »
Ha! Ik wilde me toch even hier melden. Ik heb een jaar geleden een aantal erg nare ervaringen gehad op het gebied van seks en heb daarna een poos droog gestaan. Nu heb ik een hele lieve vriend alleen wanneer we seks willen hebben doet het erg pijn als hij zijn penis in me wil stoppen, zegmaar. Gisteren is het voor het eerst gebeurd dat het gewoon echt niet lukte, ik had zo ontzettend veel pijn dat we niet hebben doorgezet. Na een uurtje ofzo was ik weer wat ontspannen en lukte het wel.
Nu heb ik er tijdens de seks niet zo zeer last van dat het pijn doet, maar wel als hij z'n penis in me stopt doet het een minuut ofzo redelijk wat pijn. Ook de dag erna voel ik dat we het redelijk hebben geforceerd, ik heb dan namelijk vaak pijn bij het plassen. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest en die zei dat ik gewoon zo veel mogelijk moet ontspannen en glijmiddel moet gebruiken. Nu ben ik echt altijd wel ontspannen voor de seks en gebruiken we veel glijmiddel, maar toch doet het nog (9 van de 10 keer) echt wel zeer...
Het is niet dat ik echt geen seks kan hebben maar vind het wel heel vervelend... Als we de ene dag seks hebben gehad komt het vaak voor dat ik daar de volgende dag nog last van heb en we dan dus geen seks kunnen hebben...
Zou het verstandig zijn nogmaals naar de dokter te gaan..? Of het gewoon zo laten, ik bedoel, ik kan immers wel gewoon seks hebben met mijn vriend.
and I'm on my knees and the water creeps to my chest.

Fortress

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #546 Gepost op: 20 april 2015, 16:43:53 »
Ik dacht ook dat ik het had (of misschien had ik het wel gewoon, geen idee). Bij mijn eerste vriendje deed seks altijd zeer, daarom lukte het ook nooit. Tampon kon ik niet inbrengen, deed allemaal teveel zeer. Mijn toenmalige vriend was ook niet van het rustig aan proberen, hij wilde hem er gewoon induwen, waardoor ik wel eens heb gehuild van de pijn.

Bij mijn huidige vriend is het allemaal veel beter gegaan. We deden het rustig aan, maar het lukte niet, ook vinger niet. Toen heeft hij glijmiddel gekocht. In het begin heel veel van nodig gehad, maar het is uiteindelijk wel gelukt. In het begin deed het nog wel zeer, maar uiteindelijk niet meer. Toen na 2 maanden heb ik geprobeerd een tampon in te doen, en dat lukte ook, zonder pijn. Ik denk dat het dus deels te maken had met de ervaring met mijn ex, en dat ik me bij mijn huidige vriend dus volledig op mijn gemak moest voelen. Ik ben blij dat het uiteindelijk met de glijmiddel gelukt is. Dat is nu ook helemaal niet meer nodig, en tampon inbrengen lukt nu ook.

Averyyy

• Bekijk profiel
« Reactie #547 Gepost op: 12 mei 2015, 01:07:22 »
Ik ga dit topic even een klein beetje uppen!

Ongeveer een jaar geleden heb ik hier mijn hart uitgestort over de pijn die ik voelde tijdens de seks. Ik had o.a. een afspreek met de huisarts die eigenlijk nergens toe leidde. Ik wil nogsteeds heel graag naar een seksuologe maar dan zit ik met het probleem dat ik het mijn ouders moet vertellen aangezien het niet verzekerd word en ik het zelf niet kan betalen.

Daarna hield ik het allemaal even op een laag pitje, had toch geen scharrel/vriendje dus hoefde me er niet erg over zorgen te maken.

Ongeveer een half jaar geleden scharrelde ik voor zo'n 2 maanden met een jongen, en ook seks gehad. De eerste keer heb ik het gewoon halverwege afgebroken vanwege de pijn, en hij reageerde daar echt megagoed op. Ik kon er goed met hem over praten, uiteindelijk lukte het steeds beter. Hoewel, ik moet zeggen dat het voor mij nog niet echt pleasurable was, maar echt pijn deed het niet. Het erin gaan deed altijd wel wat pijn.

Anyway, daar kwam een einde aan en nu sinds een week of twee wederom een scharrel. Ook seks gehad, maar het er nog niet over gehad. Het voelt op zich alweer beter dan bij de jongen ervoor, maar echt genieten kan ik er niet van (behalve van de intimiteit, maar niet zozeer van de seks). Volgende keer wil ik met hem erover praten (maar voel een beetje een drempel, het is zo persoonlijk ofzo!) en glijmiddel proberen.
Ik ben nu ook begonnen met mastruberen, en heb wel een gevoel dat dat kan helpen.

Al met al mijn punt: Hou vol. Zoek naar oplossingen, leg niet teveel druk op jezelf.

Lekker persoonlijk dit maar hoop dat jullie de openheid kunnen waarderen en dat het helpt ;)

Je bent mooi. ~ blog: www.averious.blogspot.com

Gorillaz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #548 Gepost op: 19 juni 2015, 21:08:25 »
Ook weer even een berichtje van mij.
Ik ben nu ongeveer een half jaar bij de seksuologe en de bekkenbodemfysio geweest en ik hoef pas over een paar maanden terug te komen! Het gaat erg goed.
Dus het kan wel om ervan af te komen! Ik heb nog steeds wel elke keer als mijn vriend bij mij naar binnen wil gaan dat het niet makkelijk gaat, en dan moet hij even stoppen, ga ik mijn ontspanningsoefeningen doen en dan lukt het wel! Het doet nu helemaal geen pijn meer en ik kan er zelfs al wat van genieten. Ik hoop echt dat het bij jullie net zo zal gaan...

lisanne

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #549 Gepost op: 21 oktober 2015, 14:41:47 »
edit mod: Reclame maken is niet toegestaan
« Laatst bewerkt op: 02 november 2015, 13:52:30 door Falathiel »