Auteur Topic: Meiden met vaginisme  (gelezen 86799 keer)

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #50 Gepost op: 24 januari 2013, 16:19:00 »
Ik zou niet weten of ik het heb: ik dacht eigenlijk dat je bij vaginisme helemaal niets erin kon krijgen en geen seks kon hebben. Maar zoals ik het hier lees herken ik me er wel een beetje in. M'n vriend heeft me er heeel erg bij geholpen en nu lukt 'het' wel enigszins, maar binnenkort denk ik alsnog naar de huisarts  :fieuw: 
Het is namelijk nog steeds niet 'zoals het hoort'. Tampons zijn ook soms ineens een ramp, haha.

Zie er wel erg tegenop!

klaaaar

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 24 januari 2013, 19:13:57 »
^ Als je er echt last van hebt gewoon doen, hoor. Ik wilde ook totaal niet. En ik ben ook doodsbang om naar de gynae te moeten, maar ik ben het nu wel een beetje zat. Dus aan de andere kant ben ik blij dat ik zo vroeg naar de huisarts ben gegaan, want er zat ongeveer een half jaar tussen bij mij (eerste ha bezoek en eerste gynae bezoek).

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #52 Gepost op: 25 januari 2013, 15:40:25 »
^ Als je er echt last van hebt gewoon doen, hoor. Ik wilde ook totaal niet. En ik ben ook doodsbang om naar de gynae te moeten, maar ik ben het nu wel een beetje zat. Dus aan de andere kant ben ik blij dat ik zo vroeg naar de huisarts ben gegaan, want er zat ongeveer een half jaar tussen bij mij (eerste ha bezoek en eerste gynae bezoek).
Ja dat snap ik! Het is niet dat ik er zelf echt last van heb, heb een vrij laag libido :fieuw:
Maar ik vind toch dat ik het in ieder geval moet laten checken omdat het al vrij lang speelt.
Dat is gewoon lastig als je een relatie hebt natuurlijk.

klaaaar

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 26 januari 2013, 14:23:52 »
Je moet het in ieder geval niet voor hem doen xd

Ik ben al gegaan toen ik net een half jaar / 7 maand een relatie had denk ik. Dus het was echt voor mezelf (ik ben niet zo dat ik denk dat we eeuwig samen zijn xd Dus dat vind ik kort, ja).

Myooze

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 26 januari 2013, 14:43:28 »
Hmm, ik weet het niet. Ik krijg er wel een vinger in, nog maar net, maar absoluut geen tampon. Maar ik ben niet echt bang of zo, en naar mijn idee trekt er ook niet iets samen waardoor het niet kan. Dus het zou bij mij ook gewoon het maagdenvlies kunnen zijn. Maar het is wel heel vervelend.
everything about you is so easy to love, they're watching you from above

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 27 januari 2013, 18:24:26 »
Ik verplaats dit even naar het Seks subforum! :)

DEMY

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 27 januari 2013, 19:16:36 »
Bij mijn eerste relatie ging alles gewoon prima. Bij mijn huidige vriend ging het echter de eerste keer helemaal fout, het deed gewoon heel veel pijn. We zijn nu 2 jaar verder en hoewel het nu vaak wel lukt, is mijn libido er er enorm van gezakt, helaas. Zit er aan te denken om binnenkort naar een seksuoloog te gaan.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #57 Gepost op: 27 januari 2013, 20:12:42 »
ik heb er geen last van, ik dacht er ook wel eens aan maar ik kan het niet hebben zoals ik het lees van anderen. ik heb wel dat het heel soms pijn doet als ik een tampon inbreng, maar vaak gaat dit gemakkelijk. Ook een of twee vingers lukt gewoon, alleen seks gaat wel pijn doen maar dat komt vanzelf goed i hope.

Conjuction

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 27 januari 2013, 20:26:40 »
Wow, heel veel succes ermee! Lijkt me heel erg naar..

klaaaar

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 27 januari 2013, 23:29:50 »
ik heb er geen last van, ik dacht er ook wel eens aan maar ik kan het niet hebben zoals ik het lees van anderen. ik heb wel dat het heel soms pijn doet als ik een tampon inbreng, maar vaak gaat dit gemakkelijk. Ook een of twee vingers lukt gewoon, alleen seks gaat wel pijn doen maar dat komt vanzelf goed i hope.

Hoe weet je nu al dat seks pijn gaat doen? ;p

January

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 28 januari 2013, 00:16:30 »
Ik meld me! Met een lang, redelijk positief verhaal (;

Ik heb secundair vaginisme. Ik kon eerst altijd pijnloos vrijen, nooit problemen met tampons en zo. En toen, afgelopen zomer, een half jaar nadat ik voor de eerste keer seks had gehad, lukte het opeens niet meer. Helemáál niet meer, het deed te veel pijn. Het is begonnen met een wondje, denk ik, en daarna belandde ik in die 'vicieuze cirkel' van pijn -> angst voor pijn -> pijn. Iets meer dan een half jaar ben ik van huisarts naar seksuoloog naar bekkenfysio naar gynaecoloog gestuurd (bij allemaal ben ik meerdere malen geweest), maar het verbeterde niet. De huisarts heeft denk ik wel 6 verschillende mogelijke oorzaken genoemd en behandeld, maar dat was het dus allemaal niet. Aan die seksuoloog had ik ook vrij weinig, want het had geen dieperliggende psychische oorzaak of zo. Bij die fysio voelde ik me ook niet zo op m'n plek, maar achteraf gezien was die nog het meest nuttig, denk ik. En de gynaecoloog gaf me een nogal hardnekkig zalfje (wat niet werkte, ik vond het sowieso eng om dat daar te smeren), en zou me na een maand terugbellen, maar heeft dat niet meer gedaan.
Oftewel, dat was behoorlijk frustrerend allemaal en ik was bang dat ik één of andere permanente aandoening zou hebben. Je kan gerust zeggen dat ik er een beetje depressief door werd, het kwam ook zo onverwachts en zo. Bovendien ging ik heel vaak symptomen googlen (moet je natuurlijk nooit doen, dat wist ik zelf ook wel). Ik had vaak huilbuien, vooral als ik tegen beter weten in het toch ging proberen met m'n vriend. Als het dan 'mislukte', voelde ik me opeens ook helemaal niet meer prettig als ik naakt was.
En toen opeens, ergens in december, op een ontspannen avond lukte het voor het eerst weer, bijna geheel pijnloos! Nou, m'n vriend en ik waren natuurlijk gelijk superenthousiast, maar de keer daarna lukte het weer niet. De derde keer lukte het weer wel en de vierde keer weer niet. En we kwamen erachter waarom: die eerste en derde keer waren we niet gericht op seks (met penetratie bedoel ik dan), want de keren daarvoor lukte het immers ook niet, en dus was ik minder gespannen (lukt het wel, lukt het niet?) en ging het gewoon goed. Die keren daarna wouden we gelijk nog een keer en zat ik er juist te veel op te focussen.
Nu we dat doorhebben, gaat het gelukkig steeds vaker gewoon goed. Alleen de momenten dat het niet lukt, of dat ik merk dat ik er te veel op te focussen, barst ik nog regelmatig in huilen uit. Gewoon, omdat ik nog steeds niet helemaal snap wat er nou met me aan de hand was, aangezien het in het begin helemaal vanzelf goed ging. Het blijft frustrerend en lastig, ik ben niet zo gewend om echt ergens aan te moeten 'werken', en seks doet nog steeds wel pijn en is nog steeds veel minder leuk dan in het begin. Maar ik ben blij genoeg dat er een stijgende lijn in zit (:
Bovendien heb ik geleerd dat seks zonder penetratie ook wel heel leuk kan zijn :p

Oja, en ik was hierboven wel negatief over de huisarts, seksuoloog etc. waar ik ben geweest, maar ik ben wel blij dat ik er heen ben gegaan. Van thuis zitten zou ik ook niet beter zijn geworden, en het voelde goed om het te kunnen bespreken met mensen. Ik wou alleen dat ik een andere seksuoloog had gehad...

« Laatst bewerkt op: 28 januari 2013, 00:20:48 door J »

Dolochov

• Queen in the North
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 28 januari 2013, 00:22:41 »
Ja dat snap ik! Het is niet dat ik er zelf echt last van heb, heb een vrij laag libido :fieuw:
Maar ik vind toch dat ik het in ieder geval moet laten checken omdat het al vrij lang speelt.
Dat is gewoon lastig als je een relatie hebt natuurlijk.

jij bent echt mij he. zo raar hoe vaak jij dingen gelijkaardig hebt.
I'm the king of the swingers, oh the jungle v.i.p  ( o  m  g)

klaaaar

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 28 januari 2013, 00:33:15 »
@J maar ik snap dat niet he. Die keren dat het lukte was je niet gericht op penetratie. Maar hij kan toch niet 'perongeluk' in je floepen. Je bent je toch wel bewust van dat hij erin gaat?
Want mijn vriend en ik hebben ook vaak zat dat we gewoon echt heel ontspannen zijn, en juist zoiets hebben van 'we gaan GEEN seks hebben', maar dan zodra we naakt zijn, en hij met een vinger/penis ook maar in de buurt komt ben ik al zo van 'ga weg'. Terwijl we allebij weten dat we niks van plan zijn.

Mehh morgen, 09;00 naar de gynaecoloog. Ik ben echt bang.
En het gelukt treft me ook nog eens; heb een doorbraakbloeding. Hopen dat ik mn broek mag aanhouden dus. -.-

January

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 28 januari 2013, 00:38:56 »
@J maar ik snap dat niet he. Die keren dat het lukte was je niet gericht op penetratie. Maar hij kan toch niet 'perongeluk' in je floepen. Je bent je toch wel bewust van dat hij erin gaat?
Want mijn vriend en ik hebben ook vaak zat dat we gewoon echt heel ontspannen zijn, en juist zoiets hebben van 'we gaan GEEN seks hebben', maar dan zodra we naakt zijn, en hij met een vinger/penis ook maar in de buurt komt ben ik al zo van 'ga weg'. Terwijl we allebij weten dat we niks van plan zijn.

Mehh morgen, 09;00 naar de gynaecoloog. Ik ben echt bang.
En het gelukt treft me ook nog eens; heb een doorbraakbloeding. Hopen dat ik mn broek mag aanhouden dus. -.-
Ik bedoelde meer dat ik niet zodanig gefocust was op penetratie dat het echt moest lukken, maar dat ik meer van te voren al accepteerde dat het misschien niet zou lukken en dat dat niet erg zou zijn. Ik hoopte dus niet te veel, zeg maar.
Maar verder weet ik het ook niet. Ik weet ook niet waarom het laatst opeens wel lukte, nadat het een halfjaar absoluut niet lukte. Het had sowieso dus vooral met ontspanning te maken, maar alsnog, ik had wel vaker zo'n instelling gehad dat ik niet teveel hoopte. Ik snap ook nog steeds niet precies...

Ik vond de gynaecoloog trouwens niet echt eng, ging heel snel en hij ging ook niet 'naar binnen'. Hopelijk stelt dat je een beetje gerust...

klaaaar

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 28 januari 2013, 00:43:32 »
Ja, ik ben er dus totaal niet op gefocust.
Ik zit nu gewoon in zo'n negatieve spiraal dat ik meer denk dat het niet kan, dan dat het niet lukt. Ik wil het niet eens meer proberen.

Echt bah. Ik wil mijn hart luchten. Maar mijn vriend heeft er ook geen verstand van en met mn vriendinnen wil ik dit niet bespreken omdat ik me schaam. Verschrikkelijk. Hoe deed jij dat dan? Kon je er met iemand over praten?

January

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 28 januari 2013, 00:56:01 »

Ik wilde het op het einde ook eigenlijk niet meer proberen... Voelde me er helemaal niet meer prettig bij. Misschien was dat ook wel goed, want toen ging ik me er niet meer zo veel mee bezig houden. Maar ja, ik weet 't ook niet precies...

Ik wou er ook echt heel graag over kunnen praten. M'n vriend snapte het fysieke gedeelte allemaal wel, maar niet met wat 't psychisch met me deed en waarom ik het zó vréselijk vond. Ik heb wel vanaf het begin erover kunnen praten met m'n 2 huisgenoten/vriendinnen, gelukkig. Ik vond dat wel lastig, maar ik was gewoon open, want ik wou het niet thuis ook nog moeten verbergen... En verder heb ik wat rond zitten mailen op girlscene met lotgenoten (: Dus bij elkaar was dat wel fijn... Maar toch bleven er van die momenten dat ik het idee had dat niemand het begreep.

Anyway, als je je hart wil luchten heb je nu dus dit topic, en anders kan je me altijd noten ^^

Miya

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 28 januari 2013, 02:12:37 »
Ik meld me ook hier. Helaas  <_<.

Ik heb primair vaginisme, en ik moet een eerste afspraak maken met de fysio en ik durf niet :'), seksuologe vond ik veel minder eng als de fysio. Ik ben gewoon raar  :blink: .

Ik ga morgen bijlezen, kom net thuis van werk.

instagram: @runridder

klaaaar

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 28 januari 2013, 08:03:35 »
Ik wilde het op het einde ook eigenlijk niet meer proberen... Voelde me er helemaal niet meer prettig bij. Misschien was dat ook wel goed, want toen ging ik me er niet meer zo veel mee bezig houden. Maar ja, ik weet 't ook niet precies...

Ik wou er ook echt heel graag over kunnen praten. M'n vriend snapte het fysieke gedeelte allemaal wel, maar niet met wat 't psychisch met me deed en waarom ik het zó vréselijk vond. Ik heb wel vanaf het begin erover kunnen praten met m'n 2 huisgenoten/vriendinnen, gelukkig. Ik vond dat wel lastig, maar ik was gewoon open, want ik wou het niet thuis ook nog moeten verbergen... En verder heb ik wat rond zitten mailen op girlscene met lotgenoten (: Dus bij elkaar was dat wel fijn... Maar toch bleven er van die momenten dat ik het idee had dat niemand het begreep.

Anyway, als je je hart wil luchten heb je nu dus dit topic, en anders kan je me altijd noten ^^

Dat ja. Hij is de hele tijd zo van 'maakt niet uit joh. Het komt ooit wel.' Terwijl ik zoiets heb van 'zoveel andere meisjes kunnen je WEL geven wat ik niet kan. En ik wil het zelf ook gewoon.'
Ik heb aan de ene kant dat ik gewoon héél graag seks, terwijl ik aan de andere kant het niet eens meer wil proberen. Ik wil gewoon weten hoe het is.

Ga zo naar het ziekenhuis. =(

klaaaar

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 28 januari 2013, 09:10:00 »
Asdghjkl het loopt al 10 minuten uit. Ik heb buikpijn van de zenuwen :/ vreselijk.

January

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 28 januari 2013, 10:09:12 »
:o hoe is het gegaan?

Thingamabobs

• ♪Do you hear the people sing?♫
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 28 januari 2013, 10:41:35 »
Het lijkt me zooooooooooo rot.
Maar ik heb geluk op dat gebied. Ik kan al die zaken zonder probleem, maar kan me inbeelden dat het echt pijn doet.
tumblr -Wat betekent je naam: 0:57 It's both a blessing and a curse to feel everything so very deeply -  All magic comes with a price

klaaaar

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 28 januari 2013, 14:28:09 »
:o hoe is het gegaan?

Mijn god, het liep uit tot een half uur. Ik was echt misselijk toen ik eindelijk aan de beurt was. xd Maar goed.
Ze ging eerst wat vragen stellen enzo en daarna ging ze even kijken of het iets geestelijks was of echt lichamelijk (dik maagdenvlies bijvoorbeeld). Alleen daarvoor kon ik me niet genoeg ontspannen dus ze heeft niet kunnen zien of ik een dik maagdenvlies heb. Ze zei dat ik waarschijnlijk vaginisme heb, omdat ze heel langzaam begon. Maar ze was nog niet eens echt in de buurt en ik spande al mn spieren al aan.
Maar ja, nu zou ze een brief sturen met een doorverwijzing naar een psychiator (?). Dan moet ik eerst daar mn verhaal doen en dan word ik doorgestuurd naar een seksuoloog. Maar dat kan nog 2 tot 3 maand duren, stik. En dan gaat het ook nog grappig worden dat mijn vriend waarschijnlijk (een keer) mee moet naar die seksuoloog, terwijl hij 30 km verderop woont en werkt. En hij een nieuwsgierige baas heeft die altijd wil weten waarom hij vrij wil. -.-
Ik haat mijn lichaam.

January

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 28 januari 2013, 17:19:33 »
Hmm vet kut :( Ik moest ook maanden wachten telkens...
Je vriend hoeft niet per se mee trouwens hoor, en sommige seksuologen werken ook 's avonds, dus hopelijk wordt dat niet zo'n probleem (: Wel fijn dat je nu de eerste stap hebt gezet met 'behandelen', denk ik?

klaaaar

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 28 januari 2013, 19:58:34 »
Hmm vet kut :( Ik moest ook maanden wachten telkens...
Je vriend hoeft niet per se mee trouwens hoor, en sommige seksuologen werken ook 's avonds, dus hopelijk wordt dat niet zo'n probleem (: Wel fijn dat je nu de eerste stap hebt gezet met 'behandelen', denk ik?

Nee ik weet dat ie niet mee moet. Maar de gynae zei tegen me dat ie waarschijnlijk in ieder geval één keer mee moest (om ook zijn mening te zien zeg maar?). En ik vind het zelf ook fijner als hij meegaat. Want dan hoef ik hem niet alles te vertellen wat er gebeurd is xd. En dan voel ik me niet zo eenzaam.
En 's avonds is alleen maar moeilijker voor ons. Maarja, ik ben al lang blij dat het een béétje vooruitgang boekt.
Ik snap niet waarom dat allemaal zo lang moet duren. Bij de gynae duurde het ook al een anderhalve maand ofzo.

Weet iemand wat er kan gebeuren zeg maar? Wat voor oefeningen je krijgt? Ja ontspanningsoefeningen, maar moet ik die alleen doen of samen en wat voor soort oefeningen moet ik voor me zien dan?

'MARJOLEIN

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 02 februari 2013, 16:48:20 »
Nee ik weet dat ie niet mee moet. Maar de gynae zei tegen me dat ie waarschijnlijk in ieder geval één keer mee moest (om ook zijn mening te zien zeg maar?). En ik vind het zelf ook fijner als hij meegaat. Want dan hoef ik hem niet alles te vertellen wat er gebeurd is xd. En dan voel ik me niet zo eenzaam.
En 's avonds is alleen maar moeilijker voor ons. Maarja, ik ben al lang blij dat het een béétje vooruitgang boekt.
Ik snap niet waarom dat allemaal zo lang moet duren. Bij de gynae duurde het ook al een anderhalve maand ofzo.

Weet iemand wat er kan gebeuren zeg maar? Wat voor oefeningen je krijgt? Ja ontspanningsoefeningen, maar moet ik die alleen doen of samen en wat voor soort oefeningen moet ik voor me zien dan?

goed dat je ben gegaan, zal wel een opluchting voor je zijn! toch?
bij die oefeningen moet je denken aan ademhalingsoefeningen,  of bijvoorbeeld dat je op een puntje van een stoel zit en dan alles moet aanspannen, en dan weer loslaten.

deze doe je vaak thuis maar daar zal je ook wel wat leren etc.
ik weet het verder zelf ook nog niet helemaal..