Auteur Topic: Maagd of ontmaagd  (gelezen 699 keer)

Nat

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 08 februari 2021, 02:50:30 »
Heyy, ik heb een vraagje. Ik heb 2 jaar geleden sex gehad maar dan met 1 persoon en maximum 3/4 keer. Sinds 2 jaar heb ik geen sex meer gehad en ik zou graag nog wachten daarmee. Maar in mijn cultuur moet je maagd blijven dus heb ik daarover gelogen. Kan het zijn dat mijn vagina weer kleiner is of niet? Kan het nog bloeden?

vriendin

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 februari 2021, 18:40:15 »
Seks zorgt er niet voor dat je vagina uitrekt. Hij zal tijdens de seks misschien wat oprekken maar zal (naar mijn weten) weer in de 'normale stand' terug gaan. Wat ik bij mij merk is dat het nog steeds kan bloeden na een paar keer seks, dit kan allerlei oorzaken hebben.

Ik denk dat je wat betreft deze dingen geen zorgen hoeft te maken maar dat je misschien eerder bij jezelf moet nagaan of je hierover wil blijven liegen. Ik snap dat het in bepaalde culturen niet 'mag' om seks te hebben voor bijvoorbeeld het huwelijk, maar als dit eenmaal gebeurt is kan je niet meer terug. Ik denk dus niet dat je je moet stressen over dingen als uitrekken of bloeden, maar meer over het liegen (ookal snap ik dat het heel lastig is hier eerlijk over te zijn). Hoop dat dit je ietsjes helpt

Melisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 februari 2021, 22:40:47 »
Hoi,

Niet alle vrouwen bloeden de eerste keer. Ook rekt je vagina niet uit. Het kan zijn dat je een vierde keer ook bloedt, maar het kan net zo goed niet gebeuren.

Als je partner verwacht dat jij bloed tijdens de eerste keer seks dan kan je proberen hem uit te leggen dat dit niet altijd gebeurt, ook niet de eerste keer.

Als je je zorgen maakt hierover zou ik contact opnemen met de huisarts.

Melisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 februari 2021, 22:44:19 »
Ik weet niet hoe streng je cultuur is, maar ik zou het lekker voor jezelf houden.
Dan maar liegen.

Waar het om gaat is of je bloedt tijdens de seks, alleen dat heeft weinig te maken met de eerste keer. Er zijn ook veel vrouwen die de eerste keer niet bloeden en de tweede keer wel (misschien omdat ze dan minder ontspannen zijn, wat dan ook).

Melisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 09 februari 2021, 08:12:45 »
Seks zorgt er niet voor dat je vagina uitrekt. Hij zal tijdens de seks misschien wat oprekken maar zal (naar mijn weten) weer in de 'normale stand' terug gaan. Wat ik bij mij merk is dat het nog steeds kan bloeden na een paar keer seks, dit kan allerlei oorzaken hebben.

Ik denk dat je wat betreft deze dingen geen zorgen hoeft te maken maar dat je misschien eerder bij jezelf moet nagaan of je hierover wil blijven liegen. Ik snap dat het in bepaalde culturen niet 'mag' om seks te hebben voor bijvoorbeeld het huwelijk, maar als dit eenmaal gebeurt is kan je niet meer terug. Ik denk dus niet dat je je moet stressen over dingen als uitrekken of bloeden, maar meer over het liegen (ookal snap ik dat het heel lastig is hier eerlijk over te zijn). Hoop dat dit je ietsjes helpt

Ik zou niet zomaar aanraden om eerlijk te zijn, want ik weet niet wat de gevolgen daarvan zijn voor jou.

Los daarvan, mijn cultuur was vrij open over seks maar mijn ouders weten echt niet wanneer ik ontmaagd ben. Mag ook gewoon privé zijn.