Auteur Topic: Jonger zusje morning-afterpil  (gelezen 604 keer)

Kate

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 augustus 2019, 21:12:15 »
Hallo iedereen,

Ik (meisje 17) was vandaag bezig op de laptop van mijn zusje maar zag perrongelijk dat er nog wat tabbladen open stonden. Hierin zocht ze naar de werking van de morning-afterpil en een test waar de uitslag nog bij stond, dat ze te laat was om de pil nog te nemen. Ze is 15 jaar en heeft sinds kort een vriendje. Ik maak me nu alleen wel zorgen dat ze het niet veilig seks heeft omdat de morningafter-pil niet tegen soa's beschermt. Ik weet ook dat ze de pil al een tijdje slikt voor ongesteldheidspijn. Mijn ouders kan ik hiermee niet terecht want die zullen te streng reageren en ik wil haar niet afschrikken. Mijn eigen ervaringen op seksuele gebied wil ik zeker ook niet delen. Is het verstandig om met haar hierover te praten en zo ja hoe zou ik dat moeten doen zonder mijn eigen ervaringen te hoeven delen?

Groetjes kate

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 augustus 2019, 21:51:44 »
Lastig zeg. Ik zou proberen om rustig uit te leggen dat je de test tegenkwam en vragen waarom ze die test heeft gedaan. Misschien zal ze verdedigend reageren, maar probeer haar dan gerust te stellen en zeg dat je haar alleen wilt helpen. Misschien is ze ook wel blij dat ze de steun van haar grote zus heeft.
Vroeg of laat zullen je ouders het toch te weten komen als ze zwanger is. Wel balen dat je ouders schijnbaar zo streng zijn. Dat zouden nou net de personen moeten zijn waarbij je steun moet kunnen zoeken met dit soort dingen. Het is natuurlijk niet leuk om te weten dat je kind zo vroeg zwanger is, maar haar straffen schiet voor de rest toch niet op. Maarja, daar heb je niet zo veel aan  :fieuw:
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2019, 09:59:27 »
Weet je of ze seksuele voorlichting heeft gehad op school?

Persoonlijk zou ik er niks over zeggen. Ze heeft een massa van informatie aan haar vingertoppen en maakt daar klaarblijkelijk gebruik van. Aangezien ze ervoor heeft gekozen zelf te googlen en niet haar oudere zus naar advies te vragen ziet ze het duidelijk niet zitten om met jou over dit onderwerp te praten.