Auteur Topic: Ik ben ongerust  (gelezen 599 keer)

fancylife

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 maart 2020, 09:23:50 »
-
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2020, 16:43:09 door fancylife »

strAwberry

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2020, 09:33:03 »
Het is inderdaad zo dat de morningafterpil niet 2x in dezelfde cyclus werkt. Als je dus nog niet ongesteld bent geweest na de eerste keer dat je m hebt genomen beschermt deze NIET tegen een zwangerschap. Ik zou, ookal is hij niet klaargekomen, het toch even in de gaten houden. De kans is natuurlijk klein, maar het vrijkomen van voorvocht en het feit dat je misschien niet precies weet wanneer het condoom is gescheurd kan toch voor verrassingen zorgen.

Wat betreft de bruine afscheiding, dat kan inderdaad van je menstruatie zijn of van de MAP. Als je het zeker wil weten; een SOAtest doet wonderen. Maar ik vraag me af of je die nu kunt krijgen met Corona enzo...

fancylife

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2020, 10:24:05 »
Het is inderdaad zo dat de morningafterpil niet 2x in dezelfde cyclus werkt. Als je dus nog niet ongesteld bent geweest na de eerste keer dat je m hebt genomen beschermt deze NIET tegen een zwangerschap. Ik zou, ookal is hij niet klaargekomen, het toch even in de gaten houden. De kans is natuurlijk klein, maar het vrijkomen van voorvocht en het feit dat je misschien niet precies weet wanneer het condoom is gescheurd kan toch voor verrassingen zorgen.

Wat betreft de bruine afscheiding, dat kan inderdaad van je menstruatie zijn of van de MAP. Als je het zeker wil weten; een SOAtest doet wonderen. Maar ik vraag me af of je die nu kunt krijgen met Corona enzo...

Thanks voor je antwoord ! Ja ik houd het in de gaten. Bij de bruine afscheiding zit ook wel wat bloed sinds vandaag, dus ik denk dat ik gewoon ongesteld ben vandaag. Maarja dit bloed kan ook te maken hebben met het feit dat ik voor het eerst seks heb gehad 2 weken geleden en er nog wat nabloed ofzo. Hoewel ik wel rond deze tijd ongesteld moet worden.

Wel start ik vandaag voor het eerst met de anticonceptiepil.

Als ik dus wel gewoon ongesteld ben geworden, is er dus qua zwangerschap niks aan de hand toch (lekker domme vraag volgens mij hahah)..

strAwberry

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2020, 10:30:15 »
Het is verstandig om met de pil te starten op de laatste dag van je menstruatie! Dan blijft je cyclus grotendeels hetzelfde. De pil is 7 dagen na het slikken pas veilig dus let daar ook een beetje op ;).

Verder is er inderdaad (meestal) niks aan de hand kwa zwangerschap als je ongesteld bent.

fancylife

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2020, 10:47:33 »
Het is verstandig om met de pil te starten op de laatste dag van je menstruatie! Dan blijft je cyclus grotendeels hetzelfde. De pil is 7 dagen na het slikken pas veilig dus let daar ook een beetje op ;).

Verder is er inderdaad (meestal) niks aan de hand kwa zwangerschap als je ongesteld bent.

Oh de huisarts vertelde me de eerste dag Hahahah en dat ie dan gelijk veilig is.

Fijn ! Wat betreft die soa houd ik het in de gaten, denk dat het inderdaad wel lastig wordt zo’n test ivm Corona

strAwberry

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2020, 10:50:24 »
Oh de huisarts vertelde me de eerste dag Hahahah en dat ie dan gelijk veilig is.

Fijn ! Wat betreft die soa houd ik het in de gaten, denk dat het inderdaad wel lastig wordt zo’n test ivm Corona

Oké, dan beter naar je huisarts luisteren! Ik ben geen arts dus wil hem niet over-rulen  :blush: