Auteur Topic: Huilbuien door pil  (gelezen 2644 keer)

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 05 januari 2019, 10:59:32 »
Hallo, ik wist niet zo goed of ik dit onder het kopje ‘anitconceptie pil’ moest zetten maar ik zag dat het daar vooral ging om het vergeten van de pil etc. En niet om de bijwerkingen.

Het is nogal een lang verhaal maar ik hoop dat iemand de moeite neemt om het te lezen want ik heb echt advies nodig.

Hierbij dus mijn dilemma:

Ik heb het afgelopen half jaar regelmatig last van huilbuien en ik ben steeds heel emotioneel om de kleinste dingen. Bij de huilbuien kan ik gewoon echt niet stoppen met huilen en kan ik er ook echt niks aan doen. Er is vaak ook niet echt een specifieke reden dat ik huil. Er zijn wel veel dingen gebeurd in mijn leven afgelopen jaren. Ouders gescheiden, geld problemen, slechte band met mijn vader, studie stress etc. Dus opzich is het niet raar dat ik daar emotioneel van word, maar wat mij opviel is dat het echt pas anderhalf jaar geleden begon, terwijl deze problemen er daarvoor ook al waren en ik toen geen huilbuien had.
Daarbij is mn leven nu ook rustiger omdat ik nu een tussenjaar heb, ik dacbt dat dit zou helpen maar de huilbuien zijn er nogsteeds. En toen ben ik gaan nadenken wat dan de oorzaak kan zijn als het blijkbaar niet door stress is.
En toen bedacht ik me dat ik ook anderhalf jaar geleden ben begonnen met de pil. Nu ben ik dus bang dat de huibuien en het emotioneel onstabiel en gestresst zijn door de pil komt.

Als dat zo is zou ik dus eigenlijk moeten stoppen, maar dit zie ik eigenlijk echt niet zitten omdat ik voor ik aan de pil ging een heel traject van hormeopaatbezoeken had omdat mijn menstruatie zo ongelofelijk hevig was (flauwvallen, krijsend op bed liggen, standaaard elke maand 2/3 dagen ziek thuis). Toen dat eindelijk verholpen was ging het wat beter, een tijdje later ging ik aan de pil en werden de klachten nog minder. Maar ik ben bang dat als ik stop met de pil ik weer terug val in die oude mestruatie klachten.

Daarnaast wil ik heel graag mn menstruatie kunnen controleren, voor vakantie en dergelijke.

Ik begreep van internet dat er wel alternatieve pillen zijn zonder die hormonen maar dat je dan je menstruatie niet kan regelen en overslaan etc.

Daarbij heb ik ook het idee dat mijn libido niet is was het hoort te zijn, ik heb bijna nooit zin in seks, eerst dacbt ik dat ik daar gewoon pech mee had, maar als mn libido beter zou kunnen worden, dan heel graag. (Ik heb voor ik aan de pil gehad nooit een vriendje gehad dus ik kan niet echt vergelijken met hoe mn libido toen was).

Het liefst zou ik dus gewoon even stoppen met de pil om te kijken wat er veranderd, maar nou duurt het dus ook nog eens een half jaar tot een jaar tot de bijwerkingen uitgewerkt zijn. Wat betekent dat als ik nu stop, ik in de zomervakantie niks kan regelen met mn menstruatie, en laat ik nou net op een bootvakantie gaan met mn vader🤦🏼‍♀️. (Ik durf geen tampons te gebruiken). En wss op road trip vakantie met mn vriend.

Ik vind dit dus nogal een kut situatie want ik wil heel graag van mn huilbuien af, maar ik weet dus niet hoe erg mn menstruatie dan zal zijn en het regelen kan dan ook niet.

Heeft iemand advies of ervaring, hoe snel nadat jullie stopten begonnen jullie veranderingen te merken?

(Ik ben trouwens 17, begon aan de pil toen ik net 16 was)

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 januari 2019, 11:49:25 »
Maar je slikt 1,5 jaar de pil en de huilbuien zijn pas sinds 6 maanden? Dat is wel laat ofzo?

Ik zou contact opnemen met de huisarts. Het zou aan de pil kunnen liggen, maar misschien ook wel vanwege het feit dat je nu rust hebt en dat dan alle stress ineens op je afkomt.
Het lage libido is herkenbaar. Sinds ik aan de pil zit, bijna nooit zin. Maar ik heb geen vriend, dus nog geen probleem voor mij. Anders zou ik om die reden ook niet stoppen met de pil denk ik. Teveel voordelen aan de pil.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

binkjesnoep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 januari 2019, 11:57:37 »
Je hoeft niet per se te stoppen met je pil, zou je niet een andere variant kunnen proberen? De pil kan bijwerkingen geven en misschien is het een idee om het daar met je huisarts over te hebben, zodat die je een andere pil kan voorschrijven.

Daarnaast, waarom durf je geen tampons te dragen? Slik je de pil altijd door en ben je nooit ongesteld? Als dat niet zo is, is het denk handig om wel te beginnen met tampons. 100x handiger dan maandverband en in mijn ogen ook veel schoner.
'Ste Yuj'

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 05 januari 2019, 12:06:09 »
Heb je wel seks gehad? Want wat maakt het dat je dan wel seksueel actief durft te zijn maar niet een tampon durft te gebruiken?
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 05 januari 2019, 12:27:08 »
Maar je slikt 1,5 jaar de pil en de huilbuien zijn pas sinds 6 maanden? Dat is wel laat ofzo?

Ik zou contact opnemen met de huisarts. Het zou aan de pil kunnen liggen, maar misschien ook wel vanwege het feit dat je nu rust hebt en dat dan alle stress ineens op je afkomt.
Het lage libido is herkenbaar. Sinds ik aan de pil zit, bijna nooit zin. Maar ik heb geen vriend, dus nog geen probleem voor mij. Anders zou ik om die reden ook niet stoppen met de pil denk ik. Teveel voordelen aan de pil.

Oh sorry was een typfout. Moet anderhalf jaar zijn. Dus de huilbuien begonnen bijna tegelijk met het gebruiken van de pil (iets van anderhalfe maand nadat ik de pil gebruikte begon het ongeveer denk ik)

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 05 januari 2019, 12:27:58 »
Heb je wel seks gehad? Want wat maakt het dat je dan wel seksueel actief durft te zijn maar niet een tampon durft te gebruiken?

Ja wel seks gehad, weet eigenlijk niet waar dat aan ligt, vind dat hele idee niet fijn ofzo

binkjesnoep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 05 januari 2019, 12:30:04 »
Denk toch dat je je daar overheen moet zetten. Je kunt moeilijk voor de rest van je leven de pil doorslikken en maandverband gebruiken. Tampons zijn veel handiger en kun je ook veel meer mee doen.
'Ste Yuj'

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 05 januari 2019, 13:17:30 »
^ Niet zo dramatisch. Een tampon dragen is geen verplichting.

Heb je al eens een mini geprobeerd Anoniem?
Overigens is dit je vraag helemaal niet. Ik zou naar de huisarts gaan, die kan met jou de andere anticonceptie middelen doornemen.
Ik was Encore

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 05 januari 2019, 14:24:41 »
^ Niet zo dramatisch. Een tampon dragen is geen verplichting.

Heb je al eens een mini geprobeerd Anoniem?
Overigens is dit je vraag helemaal niet. Ik zou naar de huisarts gaan, die kan met jou de andere anticonceptie middelen doornemen.

Het probleem is idd niet dat ik geen tampons draag maar juist de nadelen van het niet gebruiken van de pil, en dat ik misschien wel heel hevig ongesteld ga worden. Los van of ik wel of geen tampons gebruik is het nogal een dilemma. Misschien idd naar de huisarts gaan

binkjesnoep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 05 januari 2019, 15:09:44 »
Sorry, jullie hebben gelijk daarin. Was gewoon erg benieuwd wat de reden erachter was, maar snap je nu. Zou idd overleggen met de huisarts, misschien kun je overstappen ergens op, zonder dat je daartussen echt hoeft te stoppen met de pil.
'Ste Yuj'

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 05 januari 2019, 16:38:43 »
Ga naar de huisarts.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 06 januari 2019, 22:35:19 »
Ga naar de huisarts.

Ik ga idd naar de huisarts, maar ik heb het idee dat omdat ik niet weet hoe ik ben zonder pil, ik niet echt kan zeggen of ik va een eventuele andere pil dan wel of niet bijwerkingen heb. Voor hetzelfd geld heb ik van nature een laag libido om maar wat te noemen, dan kan ik switchen van pil wat ik wil maar dan veranderd er niks. Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben?

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 07 januari 2019, 12:46:38 »
Denk dat dat gewoon een kwestie van uitproberen is.
Ik was Encore