Ik meld me ook! Ik word deze maand 22 en heb sterke moedergevoelens.. Ik zou graag volgend jaar of het jaar erna beginnen aan kinderen. Als het aan mij lag nu direct al maar dat is niet mogelijk doordat ik recent de diagnose van de ziekte van Crohn gekregen heb. Daarvoor ben ik nu in behandeling en door medicatie gebruik vind ik het uit ten boze om zwanger te worden omdat ik bang ben de foetus te beschadigen of een miskraam te krijgen (vooral het is best zware medicatie dus dan wacht ik liever nog een jaar langer). Mijn vriend wil ook nog wat wachten tot we een huis gekocht hebben (eind dit jaar beginnen we te zoeken), we wonen nu wel samen maar we huren
. Ik werk ook al langer dan een jaar fulltime dus dat is zeker ook geen probleem. Het enige obstakel is mijn ziekte en daar baal ik echt heel erg van, want ik wil zo graag een baby dat ik al spulletjes begin te kopen etc :')
Aii wat vervelend, zeg! Ik zit een klein beetje in het zelfde schuitje, ik heb sinds een jaar de diagnose Prikkelbaar Darmsyndroom. Niet zo zeer schadelijk voor de foetus (slik geen medicatie), maar de klachten schijnen extreeeem veel erger te worden door een zwangerschap, dus vooral voor mijzelf zal het geen pretje worden.
Al houd het mij, natuurlijk, absoluut niet tegen. Ik wil dolgraag mama worden en het liefst eerder gisteren dan vandaag. Gelukkig is mijn vriend wat realistischer in dat we wel bepaalde voorzieningen en financiën nodig hebben, voor we er aan beginnen. We hebben wel afgesproken dat ik binnen 6 maanden met de pil stop, natuurlijk moet je dan nog even ontwennen, maar hoop zo snel mogelijk zwanger te raken. Als ik mijn moeders goede zwangerschapsgenen (bestaat dat? Hahah) heb, moet dat zeker goedkomen. Zij was 4x na 2 maanden stoppen zwanger

Daar hoop ik zelf ook stiekem op.