Auteur Topic: Het ik wil zwanger worden/ben zwanger/ben zwanger geweest topic!  (gelezen 219283 keer)

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:02:48 »
Ik ben zelf pas 16 en natuurlijk nog niet toe aan kinderen! Ik heb wel een hele grote kinderwens en kan me geen toekomst zonder voorstellen. Geweldig als het je gegeven is om kindjes te krijgen!
Ik ga dit topic zeker bijhouden!
"Best moments happen when they are unplanned."

W

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:03:56 »
Wauw, mooie uitgebreide lijst!
Maar dit geldt allemaal voor tijdens de zwangerschap. Ik vroeg mij af in hoeverre het zinvol is om je hier al aan te houden wanneer je zwanger probeert te worden?

heel zinvol, want je wilt misschien wel zo vlug mogelijk zwanger zijn en je wilt dat er niks gebeurd met je ongeboren kind.

Tonnys

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:08:03 »
@W gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk een hele gezonde zoon/dochter! En dankjewel voor je uitgebreide info!
Think positive. Exercise daily. Eat healthy. Work hard. Stay Strong. Worry less. Dance more. Love often. Be Happy.

Jackieoh

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:09:15 »
Hoe ver ben je eigenlijk, W? :)

W

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:09:32 »
Ik ben precies 4 weken geleden bevallen, ons dochtertje was niet gepland maar wel welkom! Omdat het allemaal zo snel ging dacht ik net na de geboorte ook dat ik een postnatale depressie had, maar nu gaat het gelukkig alweer beter. :)

Gefeliciteerd! :bounce:

W

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:10:42 »
Hoe ver ben je eigenlijk, W? :)

Ik ben in mijn 21ste week en begin december uitgerekend :D

W

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:18:53 »
@W gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk een hele gezonde zoon/dochter! En dankjewel voor je uitgebreide info!

dankje! Yw

Jackieoh

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:21:13 »
Ah super! Dit is denk ik de fijnste periode van het zwanger zijn he? :) Tenminste dat lijkt mij, haha, de eerste kwaaltjes zijn redelijk weg en nog geen enorme toeter, haha!

Weet je al wat het wordt? :)

Sprinkle

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:26:23 »

Gefeliciteerd, wauw voor je het weet is 't alweer december.. Geniet ervan! :D
"Best moments happen when they are unplanned."

Dejaboo

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:34:20 »
Aaah  je hebt je topic gemaakt!

Ikzelf heb een hele sterke kinderwens,  maar kan er de komende paar jaar nog helemaal niets mee.  Veel succes aan iedereen die zwanger probeert te raken en veel geluk aan iedereen die dat al is of al kinderen heeft!
I wish I could, but I don't want to.

Nienes

• Rawrrrrrrr.
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:37:20 »
Ach W.. Vergeet ik je helemaal te feliciteren haha!
GEFELICITEERD!! Hihi
21 weken alweer! Zware zwangerschap? Of valt het mee?

M'n schoonzus is uitgerekend op 10 september maar die heeft dit x een hele zware zwangerschap.. Kan op het moment helemaal niets meer vet sneu!
Mijn Wattpad! Met oa ENCORE|mijn Blegh Blog Toni Morrisson - 'If there is a book you really want to read but it hasn't been written yet, then you must write it.'

W

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:40:54 »
Deze zwangerschap viel en valt mij (soms nu nog) erg zwaar. Totaal anders dan alle anderen.
Heb heel veel buikpijn en krampen gehad (wat ik associeer met mis gaan) maar gelukkig is alles goed en gezond!
Ik ben zo nieuwsgierig hoe alles nu weer gaat en verheug mij op de bevalling.
Babykamer is ook allang klaar ♡

Helaas pakken mijn foto's t hier niet :( anders had ik wel een fotootje meegestuurd
Moetr wel zeggen dat met elke zwangerschap al hèèl vroeg een buik aanwezig was, wat heel erg leuk is!

W

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:43:10 »
Wij willen wederom niet weten wat t geslacht is vd baby, dokter weet t wel allang (natuurlijk) :bounce:

Nienes

• Rawrrrrrrr.
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 05 augustus 2014, 18:11:21 »
Wij willen wederom niet weten wat t geslacht is vd baby, dokter weet t wel allang (natuurlijk) :bounce:
Groot gelijk! Ik zou het ook niet willen weten denk ik. Een verrassing is veel leuker haha!
Jammer dat je zwangerschap je zo zwaar valt. Word het nu al wat beter dan?

En je mag de babykamer zeker een keertje showen! Ben heel erg benieuwd!
Mijn Wattpad! Met oa ENCORE|mijn Blegh Blog Toni Morrisson - 'If there is a book you really want to read but it hasn't been written yet, then you must write it.'

Immortal

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 05 augustus 2014, 18:11:53 »
Even over dat foliumzuur. Van foliumzuur is het niet zo dat je opeens mega vruchtbaar wordt. Foliumzuur is handig om te slikken vanwege dat de kansen dan verkleint worden dat de baby een hazenlip krijgt of een open ruggetje. Je bent het dus niet verplicht om te slikken.

Zelf heb ik wel een kinderwens, maar niet nu. Eerst nog studeren en ja een vriend is ook wel handig :'D

Veel succes voor de mensen die zwanger willen worden

Jackieoh

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 05 augustus 2014, 18:13:14 »
Even over dat foliumzuur. Van foliumzuur is het niet zo dat je opeens mega vruchtbaar wordt. Foliumzuur is handig om te slikken vanwege dat de kansen dan verkleint worden dat de baby een hazenlip krijgt of een open ruggetje. Je bent het dus niet verplicht om te slikken.

Zelf heb ik wel een kinderwens, maar niet nu. Eerst nog studeren en ja een vriend is ook wel handig :'D

Veel succes voor de mensen die zwanger willen worden
Ik denk dat je het tegen mij hebt omdat ik vroeg wanneer het verstandig is om mee te beginnen; ik weet waar het voor bedoelt is. Ik zeg volgens mij nergens dat ik een grote vruchtbaarheid verwacht...

Daarnaast weet ik dat het niet verplicht is, maar het wordt door veel artsen wel aangeraden maar er worden verschillende momenten waarop je zou moeten beginnen genoemd. Vandaar dat ik het hier vraag aangezien hier wss meiden zitten die het gebruikt hebben/gebruiken.

Jackieoh

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 05 augustus 2014, 18:16:21 »
Groot gelijk! Ik zou het ook niet willen weten denk ik. Een verrassing is veel leuker haha!
Jammer dat je zwangerschap je zo zwaar valt. Word het nu al wat beter dan?

En je mag de babykamer zeker een keertje showen! Ben heel erg benieuwd!
Haha altijd een leuke discussie dit; wel of niet het geslacht willen weten. Ik zou het wél heel graag willen weten, na 20 weken is het denk ik niet een minder verassing dan na 40. En daarnaast lijkt het mij praktischer met kleertjes enzo. Al is er natuurlijk erg veel unisex bij baby's :)

Eden

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 05 augustus 2014, 18:27:06 »
Ahhh wat een leuk topic!! Ik ben 17 en zit nog op de middelbare school, dus hoef voorlopig nog geen kinderen, al wil ik het natuurlijk wel op een dag. :)

Gefeliciteerd alle zwangere meiden! Dat jullie baby'tjes maar gezond mogen worden!
was Taurus.

Subclavia

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 05 augustus 2014, 18:30:48 »
Ik ben precies 4 weken geleden bevallen, ons dochtertje was niet gepland maar wel welkom! Omdat het allemaal zo snel ging dacht ik net na de geboorte ook dat ik een postnatale depressie had, maar nu gaat het gelukkig alweer beter. :)

Succes iedereen die probeert zwanger te worden!
Wauw gefeliciteerd! :D
Hoe heet jouw dochtertje?

Subclavia

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 05 augustus 2014, 18:34:42 »
Ik meld me ook! Ik word deze maand 22 en heb sterke moedergevoelens.. Ik zou graag volgend jaar of het jaar erna beginnen aan kinderen. Als het aan mij lag nu direct al maar dat is niet mogelijk doordat ik recent de diagnose van de ziekte van Crohn gekregen heb. Daarvoor ben ik nu in behandeling en door medicatie gebruik vind ik het uit ten boze om zwanger te worden omdat ik bang ben de foetus te beschadigen of een miskraam te krijgen (vooral het is best zware medicatie dus dan wacht ik liever nog een jaar langer). Mijn vriend wil ook nog wat wachten tot we een huis gekocht hebben (eind dit jaar beginnen we te zoeken), we wonen nu wel samen maar we huren :). Ik werk ook al langer dan een jaar fulltime dus dat is zeker ook geen probleem. Het enige obstakel is mijn ziekte en daar baal ik echt heel erg van, want ik wil zo graag een baby dat ik al spulletjes begin te kopen etc :')

Subclavia

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 05 augustus 2014, 18:36:48 »
Haha altijd een leuke discussie dit; wel of niet het geslacht willen weten. Ik zou het wél heel graag willen weten, na 20 weken is het denk ik niet een minder verassing dan na 40. En daarnaast lijkt het mij praktischer met kleertjes enzo. Al is er natuurlijk erg veel unisex bij baby's :)
Haaah ja het geslacht! Super spannend :D Ik wil het niet weten, het moet een verassing blijven tot het laatste einde! De spullen die ik nu koop zijn inderdaad unisex en die passen voor jongen en meisje :)

Subclavia

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 05 augustus 2014, 18:37:42 »
+ Heel erg gefeliciteerd met de zwangerschap W!  :kusje:

Jackieoh

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 05 augustus 2014, 18:40:31 »
Ik meld me ook! Ik word deze maand 22 en heb sterke moedergevoelens.. Ik zou graag volgend jaar of het jaar erna beginnen aan kinderen. Als het aan mij lag nu direct al maar dat is niet mogelijk doordat ik recent de diagnose van de ziekte van Crohn gekregen heb. Daarvoor ben ik nu in behandeling en door medicatie gebruik vind ik het uit ten boze om zwanger te worden omdat ik bang ben de foetus te beschadigen of een miskraam te krijgen (vooral het is best zware medicatie dus dan wacht ik liever nog een jaar langer). Mijn vriend wil ook nog wat wachten tot we een huis gekocht hebben (eind dit jaar beginnen we te zoeken), we wonen nu wel samen maar we huren :). Ik werk ook al langer dan een jaar fulltime dus dat is zeker ook geen probleem. Het enige obstakel is mijn ziekte en daar baal ik echt heel erg van, want ik wil zo graag een baby dat ik al spulletjes begin te kopen etc :')
Aii wat vervelend, zeg! Ik zit een klein beetje in het zelfde schuitje, ik heb sinds een jaar de diagnose Prikkelbaar Darmsyndroom. Niet zo zeer schadelijk voor de foetus (slik geen medicatie), maar de klachten schijnen extreeeem veel erger te worden door een zwangerschap, dus vooral voor mijzelf zal het geen pretje worden.

Al houd het mij, natuurlijk, absoluut niet tegen. Ik wil dolgraag mama worden en het liefst eerder gisteren dan vandaag. Gelukkig is mijn vriend wat realistischer in dat we wel bepaalde voorzieningen en financiën nodig hebben, voor we er aan beginnen. We hebben wel afgesproken dat ik binnen 6 maanden met de pil stop, natuurlijk moet je dan nog even ontwennen, maar hoop zo snel mogelijk zwanger te raken. Als ik mijn moeders goede zwangerschapsgenen (bestaat dat? Hahah) heb, moet dat zeker goedkomen. Zij was 4x na 2 maanden stoppen zwanger :) Daar hoop ik zelf ook stiekem op.

Subclavia

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 05 augustus 2014, 18:46:39 »
Aii wat vervelend, zeg! Ik zit een klein beetje in het zelfde schuitje, ik heb sinds een jaar de diagnose Prikkelbaar Darmsyndroom. Niet zo zeer schadelijk voor de foetus (slik geen medicatie), maar de klachten schijnen extreeeem veel erger te worden door een zwangerschap, dus vooral voor mijzelf zal het geen pretje worden.

Al houd het mij, natuurlijk, absoluut niet tegen. Ik wil dolgraag mama worden en het liefst eerder gisteren dan vandaag. Gelukkig is mijn vriend wat realistischer in dat we wel bepaalde voorzieningen en financiën nodig hebben, voor we er aan beginnen. We hebben wel afgesproken dat ik binnen 6 maanden met de pil stop, natuurlijk moet je dan nog even ontwennen, maar hoop zo snel mogelijk zwanger te raken. Als ik mijn moeders goede zwangerschapsgenen (bestaat dat? Hahah) heb, moet dat zeker goedkomen. Zij was 4x na 2 maanden stoppen zwanger :) Daar hoop ik zelf ook stiekem op.
Ja ik baal er echt héél erg van... Ik denk dat het van mij, net als jou ook geen pretje zal zijn omdat ik bang ben dat ik terug een opstoot zal doen. Dus dat moet ik zeker nog eens navragen en informeren aan de arts. En de darmen kan je niet zomaar uitschakelen hé, helaas haha.

Awh wel super dat je weet dat je binnen 6 maanden stopt met de pil! Ik hoop voor jouw dat het meteen 'prijs' is :). Bij mijn moeder was het ook zo, hoop dat het bij mij ook zo is!

lemonacid

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 05 augustus 2014, 19:07:35 »
Wauw gefeliciteerd! :D
Hoe heet jouw dochtertje?
Dankje! Ze heet Yuna. :)