Auteur Topic: Het algemene soa topic  (gelezen 30893 keer)

DiDi

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 21 mei 2014, 22:36:38 »
@Lotte

Gelukkig ben je bijgedkomen van die eerste aanval, vanaf nu zullen de aanvallen 1000 x minder zijn qua pijn.
Jeuk komt dat het nog niet helemaal hersteld is van onder, er is namelijk veel aan de hand geweest daar beneden en dat heeft tijd nodig te helen. wel merk ik bij mij zelf dat zodra ik z'n jeuk bogen te krijgen of een beetje prikkerig gevoel dat ik weer een aanval kreeg. al moet ik zeggen dat het nooit z'n jeuk was als een schimmelinfectie

Whitney

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 21 mei 2014, 23:16:52 »
Ja, bij het herstel van de eerste aanval heel erg veel jeuk gehad. Dit is het genezingsproces!

Aurora

• Limited edition
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 21 mei 2014, 23:23:38 »
.
They say every atom in our body was once a part of a star. Maybe im not leaving, maybe im going home.

el pez rojo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 22 mei 2014, 07:12:52 »
« Laatst bewerkt op: 06 september 2014, 00:08:53 door Huisje »
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

blackandwhite

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 23 mei 2014, 14:54:40 »
Okay girls, ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb al 4 keer een uitbraak gehad en ik twijfel of ik er nu ook eentje heb. Ik heb namelijk al een paar dagen 2 bultjes die 'aanvoelen' als herpes als je erop drukt zeg maar, maar verder gebeurd er helemaal niets. Het word ook niet erger en ik heb er ook niet echt last van, alleen jeukt het soms een beetje. (de bultjes hebben geen overduidelijke blaasjes trouwens, kan het ook niet zo goed zien tho) 

Nu heb ik van de week seks gehad met m'n vriend (ook mondwerk) en nu ben ik als de dood dat ik ons besmet heb zeg maar. Maar, die bultjes zitten bij m'n anus dus we hebben het niet aangeraakt of iets. Ik weet namelijk niet precies hoe besmettelijk herpes is, moet ik me zorgen maken?

En, ik vraag me verder ook af of zo'n herpes aanval weer vanzelf kan verdwijnen? Want aangezien het nu allemaal zo vaag is vind ik het nu wel overbodig op de dokter te bellen voor aciclovir. Maar als het moet dan moet het haha.

- mijn excuses voor the nasty details -

merp

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 26 mei 2014, 18:17:18 »
Okay girls, ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb al 4 keer een uitbraak gehad en ik twijfel of ik er nu ook eentje heb. Ik heb namelijk al een paar dagen 2 bultjes die 'aanvoelen' als herpes als je erop drukt zeg maar, maar verder gebeurd er helemaal niets. Het word ook niet erger en ik heb er ook niet echt last van, alleen jeukt het soms een beetje. (de bultjes hebben geen overduidelijke blaasjes trouwens, kan het ook niet zo goed zien tho) 

Nu heb ik van de week seks gehad met m'n vriend (ook mondwerk) en nu ben ik als de dood dat ik ons besmet heb zeg maar. Maar, die bultjes zitten bij m'n anus dus we hebben het niet aangeraakt of iets. Ik weet namelijk niet precies hoe besmettelijk herpes is, moet ik me zorgen maken?

En, ik vraag me verder ook af of zo'n herpes aanval weer vanzelf kan verdwijnen? Want aangezien het nu allemaal zo vaag is vind ik het nu wel overbodig op de dokter te bellen voor aciclovir. Maar als het moet dan moet het haha.

- mijn excuses voor the nasty details -

Ik twijfel ook soms of ik wel of geen aanval heb. Ik kan je alleen maar aanraden om op die momenten zo voorzichtig mogelijk te doen, zeker voor de ander. Ik denk niet dat je je heel erg zorgen hoeft te maken over de besmetting door de bultjes bij je anus. Misschien moet je je wel afvragen of het niet iets anders dan herpes kan zijn. Ik heb nog nooit medicatie gehad tegen herpes aanvallen, ook geen zalf of wat dan ook en bij mij gaat het altijd vanzelf voorbij. Ik zou het goed in de gaten houden, als het niet weg gaat moet je misschien overwegen toch naar de dokter te gaan, omdat het ook iets anders dan herpes kan zijn!

Whitney

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 26 mei 2014, 22:54:28 »
Ik heb meestal zulke kleinere uitbraken. 1x echt een blaasje gehd maar verder alleen kleine bultjes en voelt het schraal. Het duurt een paar dagen en dan is het weer weg. Ik merk wel dat ik dan erg moe ben en niet fit.

In welk tijdsbestek heb je de 4 aanvallen gehad?

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 27 mei 2014, 11:29:48 »
Oke, EINDELIJK naar die soa infolijn gebeld. Die openingstijden zijn niet echt handig voor iemand die werkt, en dat belletje ga ik niet doen in de pauze waar mijn collega's het kunnen horen XD

Maar goed nieuws. Als je een half jaar na de behandeling van genitale wratten geen nieuwe meer hebt gehad, is het zo dat je lichaam het virus heeft weggevochten, en omdat het bij mij al bijna 3 jaar geleden is kan ik daar dus wel vanuit gaan :)
De vriendelijke meneer zei wel dat je het virus opnieuw kan oplopen (doh).

Anxoxo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 27 mei 2014, 15:58:18 »
@Lotte

Ik had vorige week echt precies hetzelfde met de jeuk. Slapeloze nachten. Maar ik denk persoonlijk dat die jeuk ontstaat door genezing en dat het juist goed is! Bij mij is de jeuk in ieder geval weg!

Anxoxo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 27 mei 2014, 16:15:28 »
@Lotte

Helpt het stoppen met roken trouwens? Misschien moet ik dat dan ook eens doen.

Schaap

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 27 mei 2014, 17:13:59 »
Puur uit nieuwsgierigheid dit topic gelezen. Dit doet me ineens denken aan dat Mascha van beautygloss.nl zelf heel weinig meer last heeft van een koortslip sinds L-lysine slikt. Wellicht dat het ook werkt voor de mensen die last hebben van dit virus op andere plekken dan op je mond.
-

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 27 mei 2014, 17:14:20 »
Ik weet dat ik niet de Lotte ben waaraan je het vraagt MAAR. In principe moet je je weerstand hoog houden, en roken is gewoon niet goed voor je lijf. Je moet dus gewoon gezond leven. Niet teveel drinken, roken of drugs, gezond eten en regelmatig bewegen, EN natuurlijk ook stress vermijden of er beter mee om leren gaan.

Whitney

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 27 mei 2014, 21:14:27 »
Ik heb een tijdje L lysine geslikt maar omdat het een eiwit is kreeg ik een vette huid en merkte geen verschil aan de herpes.

blackandwhite

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 27 mei 2014, 21:16:03 »
Ik heb meestal zulke kleinere uitbraken. 1x echt een blaasje gehd maar verder alleen kleine bultjes en voelt het schraal. Het duurt een paar dagen en dan is het weer weg. Ik merk wel dat ik dan erg moe ben en niet fit.

In welk tijdsbestek heb je de 4 aanvallen gehad?

Sinds september vorig jaar tot nu. Duss... 3 kwart jaar?

ennnn update: Het is vanzelf weggegaan. Me happy!
merp

Sophie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 27 mei 2014, 21:18:56 »
@Lotte
Ik ben zo blij dat je het er neer zet. Ik kwam net naar het forum om te vragen over de jeuk. De aanval is al bijna 2 weken weg maar ik wordt net als jij gek van de jeuk! vorige week zei mn arts dat jeuk kan komen bij het herstel. Maar het gaat gewoon niet weg :(

12345zes

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 30 mei 2014, 14:58:24 »
Godzijdank!

Je bent mijn reddende engel. Al twee jaar lang loop ik stilzwijgend met deze ziekte rond. Met mijn ouders praten was geen optie en ik wist bij voorbaat al dat ik afkeurende blikken zou krijgen wanneer ik het aan mijn vriendinnen zou vertellen.

Ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds geen idee hoe ik het opgelopen heb, gelukkig heb ik er weinig last van.

In het begin heb ik het er ontzettend moeilijk mee gehad, maar inmiddels loop ik er al zo lang mee rond dat ik er 9 van de 10 keer niet aan denk. Maar soms zo heel af en toe komt het weer naar boven en dat gevoel knaagt als een malle.

Het gene waar ik nog het meest bang voor ben is wanneer ik weer een nieuwe relatie krijg...
Heb ik ook! Ik loop hier al superlang mee rond en schaam me echt dood. Helaas, ik durf er niets aan doen. Ik heb echt een eikel van een dokter, waardoor ik hiermee niet naar de dokter durf. Probleem is ook dat ik dit absoluut niet met mijn ouders kan bespreken...
Ik weet ook helemaal niet wat ik precies heb, ik weet gewoon dat het enorm jeukt en het niet normaal is. Door één en ander op internet te lezen, denk ik misschien dat het wel eens een schimmelinfectie kan zijn (had ik eigenlijk nog nooit van gehoord, maar is blijkbaar 'veelvoorkomend'?)
Zou iemand weten of je hiervoor bij de apotheek iets kan krijgen zonder voorschrift? (En hoeveel dit dan kost? Aangezien ik dit niet aan mijn ouders durf zeggen, zal ik 'm zelf moeten betalen.)
Ik woon in België, dus ik weet niet of dingen die je in Nederland zonder voorschrift kan krijgen, hier ook zo zal zijn... Iemand die raad weet aub? :/
Hoe meer ik er over na denk, hoe meer ik denk dat ik er ECHT wel eens iets moet aan doen, maar het komt er nooit van omdat ik niet weet wat en omdat ik niet durf :(

Dreamworks

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 01 juni 2014, 14:33:16 »
Misschien een stomme vraag maar.. wat nou als je met iemand zoent die het herpes virus bezit zegmaar, maar hij heeft geen koortslip of iets dergelijks als je hem zoent, krijg je het virus dan ook binnen? Word niet heel veel wijzer van de sites op google.
Nobody said it was easy.

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 01 juni 2014, 15:16:17 »
^Er is wel een kans op besmetting maar die is zeer klein. De ziekte is het besmettelijkst als er werkelijk een zweertje zit.

Sabeltandcavia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 02 juni 2014, 13:55:46 »
Weet iemand wat dit kan zijn?

Ik heb nu al 2x gehad dat ik nadat ik seks heb gehad ongeveer 2 dagen een branderig gevoel heb met plassen, moet ook heel vaak en dan komen er 3 druppels uit.. In die 2 dagen ook soms een hele aparte jeuk, kriebel van binnenuit ofzo..
Maar na die 2 dagen gaat het dus weer weg en nu is alles weer normaal.. Apart toch?
Het voelde ook een beetje als blaasontsteking (ik probeer wel steeds naar de wc tegaan na de seks) maar dan zou het, net als bij een soa, toch niet 2 dagen na seks zijn en dan weer over?
Of zou het misschien kunnen dat we dan een beetje te ruig doen, dat ik een wondje of iets oploop? (sinds kort heb ik een spiraaltje en dus geen condoom meer..)
Never give up on the things that make you smile.

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 02 juni 2014, 16:50:35 »
^ Mmm mij klinkt het toch een beetje als een hele lichte blaasinfectie, ik heb het ook wel eens maar een dag ofzo. Maar voor de zekerheid zou ik de volgende keer toch even naar de huisarts gaan.

Sabeltandcavia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 02 juni 2014, 18:46:02 »
Oke dank je! Als ik het nog een keer heb ga ik een afspraak maken :)
Never give up on the things that make you smile.

Sophie94

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 03 juni 2014, 20:58:34 »
Ik dacht altijd dat ik alleen was met het HG probleem, maar ik ben blij om te zien dat er meer lotgenoten zijn. Helemaal nu het herpeslotgenoten forum niet meer actief is. Ik heb sinds juni 2010 genitale herpes. Domme pech met een niet goed zichtbare koortslip van mij vriend. Ik sta open om vragen te beantwoorden!

Wat betreft de jeuk. Bij mij hielp verdovende zalf heel goed, dit gaat op recept via de huisarts. Tube gaat wel snel leeg, omdat het hele dikke zalf is! En vooral NIET aan krabben, want er kan nog vocht in de wondjes zitten. Dit vocht kan bij een eerste aanval nog virus bevatten, waardoor het op ander plekken kan opduiken of zich kan uitbreiden binnen het genitale gebied. Dit is vooral het eerste jaar een risico.

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 05 juni 2014, 21:15:01 »
^Sophie: Is die zalf Lidocaïne?

Sophie94

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 05 juni 2014, 22:05:02 »
^Sophie: Is die zalf Lidocaïne?

Ik weet niet precies de naam, maar dit zou heel goed kunnen!

Sweetlikecola

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 11 juni 2014, 19:07:49 »
Jeej wat fijn, een lotgenootjes topic :)
Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest omdat ik een wondje had aan de binnenkant van mijn schaamlip en het deed echt heel veel pijn. Omdat ik met mijn vorige vriend (is 2 weken geleden uitgegaan) nooit seks heb gehad zonder condoom, kwam de gedachte soa niet meteen in me op. Tot dat ik ineens bedacht dat hij een tijdje geleden een plekje boven zijn lip had (volgens hem geen koortslip) en we daarna orale seks hebben gehad. Meteen zocht ik de verschijnselen van herpes op op internet en vrijwel alles kwam overeen. Ik ben serieus nog nooit zo hard geschrokken. De volgende dag heb ik meteen een afspraak bij de dokter gemaakt en die bevestigde vanochtend mijn vermoedens.
Ik heb herpes.
Nog steeds kan ik het me niet zo goed beseffen. Ik heb slechts seks gehad met één jongen en nooit zonder condoom, maar dan door zo'n onbenulligheidje een soa waar je de rest van je leven mee rond moet lopen??

Voor mij is het ook een les geweest, je kunt dus nooit voorzichtig genoeg zijn. En ook de reputatie die herpes voor mij altijd had (onder andere door alle grappen die erover worden gemaakt in bijvoorbeeld films), is veranderd.

Voor alle andere meiden met herpes hier: Hoe hebben jullie het kunnen accepteren en verwerken? Het psychische is voor mij namelijk nog zwaarder dan het lichamelijke. En verder: hoe vaak komt het bij jullie nog terug? En zijn deze aanvallen altijd even zwaar?

Alvast bedankt voor je antwoord :)