Auteur Topic: Het algemene soa topic  (gelezen 32288 keer)

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 19 mei 2014, 17:45:38 »
@wishfulthinking:

Wow wat raar... ik heb dus ook genitale wratten gehad, en heb nog gevraagd of ik dus ook een verhoogde kans op baarmoederhalskanker heb, maar de arts zei van niet omdat er inderdaad verschillende varianten zijn van het HPV virus. En sowieso raakt 8 op de 10 mensen sowieso besmet met een variant daarvan... Dus ik heb sindsdien nooit meer een uitstrijkje gehad.
Wat denken jullie, moet ik toch nog maar eens naar de huisarts gaan? En hiernaar vragen?

Even in het algemeen. Hoe doen jullie dit mochten jullie een nieuwe relatie krijgen? Ik ben heel gelukkig met mijn vriend en denk niet dat ik ooit nog een ander ga hebben, maar stel dat... ik denk dat het virus inmiddels wel uit mijn lichaam is, maar hoe weet je dat zeker?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe het met die types zit enzo... Als je arts het zo heeft gezegd dan zal dat wel kloppen.. Ik weet dat ik in ieder geval op controle moet, en ik heb HPV waar genitale wratten bij tot uiting kwamen. Navragen kan nooit kwaad denk ik. Ik weet er niet genoeg van om je vraag te beantwoorden. Misschien dat ik wel een speciaal geval ben of ook andere types heb ofzo.

En volgens mij is het inderdaad zoals Famke zegt, dat je nooit weet of het uit je lichaam is. Ik geloof dat het altijd aanwezig blijft, actief of non actief zeg maar..

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 19 mei 2014, 18:22:10 »
Ja ik vind er inderdaad heel veel gemixte informatie over. De ene keer lees ik dat het altijd bij je blijft, de andere keer lees ik dat het na een paar jaar helemaal uit je lichaam is.

Ik denk dat ik gewoon eens naar die soa info lijn ga bellen.

confession

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 19 mei 2014, 19:02:45 »
He meiden. Ik heb sinds een paar maanden last van dat ik soms bloed nadat mijn vriend me bijvoorbeeld heeft gevingerd. Ik ben +/- een jaar seksueel actief en heb er hiervoor nog geen last van gehad.
Nu heb ik ook heel erg last van m'n buik. Maar vermoedelijk gewoon m'n darmen (opgezwollen, knorren na het eten etc). Nu heb ik mezelf een beetje wijsgemaakt dat ik misschien wel chlamydia heb (omdat ik onveilige seks heb gehad) en dat ik nu onvruchtbaar word en dat daar de buikpijn vandaan komt.
Morgen ga ik naar de dokter, vooral voor die bloedingen en m'n buikpijn (die nu al 3 weken aanhoudt) maar ik wil dus ook direct vragen of hij een soa test kan afnemen.
Naar de GGD zou ik ook kunnen, maar dan moet ik langer wachten en omdat ik morgen toch ga..

Maar hoe kan ik dat normaal vragen? Moet ik mijn hele situatie uitleggen of kan ik gewoon vragen om een soa test. En kan ik dat zelf doen in de wc of gaat de dokter dat bij me doen...? Ik vind het een beetje awkward namelijk.

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 19 mei 2014, 19:09:00 »
@wishfulthinking:

Wow wat raar... ik heb dus ook genitale wratten gehad, en heb nog gevraagd of ik dus ook een verhoogde kans op baarmoederhalskanker heb, maar de arts zei van niet omdat er inderdaad verschillende varianten zijn van het HPV virus. En sowieso raakt 8 op de 10 mensen sowieso besmet met een variant daarvan... Dus ik heb sindsdien nooit meer een uitstrijkje gehad.
Wat denken jullie, moet ik toch nog maar eens naar de huisarts gaan? En hiernaar vragen?

@Lotte: Wat raar dat er verder niks is gedaan aan je genitale wratten... bij mij waren het er ook behoorlijk veel en die zijn ook niet weggebrand maar weggesneden (volgens mij), en toen was ik gewoon onder narcose.

Even in het algemeen. Hoe doen jullie dit mochten jullie een nieuwe relatie krijgen? Ik ben heel gelukkig met mijn vriend en denk niet dat ik ooit nog een ander ga hebben, maar stel dat... ik denk dat het virus inmiddels wel uit mijn lichaam is, maar hoe weet je dat zeker?

Ik heb wel van dat Condyline gebruikt voor het aanstippen, maar dit was een regelrechte hel, nog erger dan mijn herpes aanval.. Mijn huisarts zei dat het er teveel waren voor het weg branden ervan... Ach, het is nu weg in ieder geval..

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 19 mei 2014, 19:10:35 »
Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes meiden, doet me zoveel goed!!
Ik merk dat ik er in mijn directe omgeving niet over durf en wil praten, een roddel is snel gemaakt en zo weet heel mijn stad het..
Dit is een ideale oplossing en het is fijn om mijn hart te luchten!

Dit is inderdaad een les geweest, ik ben nu bezig om gezond en goed eten weer op te pakken, ben nu 8 dagen gestopt met roken en als ik weer volledig hersteld ben ga ik weer sporten. Zo geef je de herpes ook het minste kans om terug te komen!!

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 19 mei 2014, 19:13:31 »
@ confession

Ik vond het in het begin ook heel erg shamefull, maar denk zo, je dokter heeft waarschijnlijk 100 gevallen van het zelfde mee gemaakt. Zeg gewoon dat je onveilige seks hebt gehad en bang bent voor een soa. Ze weigeren je echt niet hoor!
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2014, 19:16:33 door Lotte »

confession

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 19 mei 2014, 19:13:37 »
help aub :)

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 19 mei 2014, 19:15:43 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe het met die types zit enzo... Als je arts het zo heeft gezegd dan zal dat wel kloppen.. Ik weet dat ik in ieder geval op controle moet, en ik heb HPV waar genitale wratten bij tot uiting kwamen. Navragen kan nooit kwaad denk ik. Ik weet er niet genoeg van om je vraag te beantwoorden. Misschien dat ik wel een speciaal geval ben of ook andere types heb ofzo.

En volgens mij is het inderdaad zoals Famke zegt, dat je nooit weet of het uit je lichaam is. Ik geloof dat het altijd aanwezig blijft, actief of non actief zeg maar..

Er zijn verschillende HPV virussen en Wisfulthinking en ik zijn dus besmet geraakt met waarschijnlijk 1 daarvan. Daar is dat uitstrijkje voor, om te kijken of je niet nog een andere variant in je lichaam hebt omdat je nu sneller vatbaar bent.  En voor zo ver ik weet blijft het altijd in je lichaam..

Jeezz, sorry voor alle berichten achter elkaar.. Ik ben normaal niet zo actief op forums en ook geen idee hoe ik alles in 1 kan proppen

confession

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 19 mei 2014, 19:19:27 »
Dankjewel Lotte! Kan hij me direct testen of had ik moeten doorgeven dat ik ook een soatest wilde doen (heb ik niet gezegd namelijk) En ik hoef daar niet poedelnaakt met m'n benen wijd te liggen toch..? Er is verder trouwens ook niks te zien down under.. Naja ik hoop maar dat er gewoon helemaal niks is en zodra ik de uitslag heb zal ik het hier melden!

Jullie allemaal veel sterkte!

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 19 mei 2014, 19:22:00 »
Dankjewel Lotte! Kan hij me direct testen of had ik moeten doorgeven dat ik ook een soatest wilde doen (heb ik niet gezegd namelijk) En ik hoef daar niet poedelnaakt met m'n benen wijd te liggen toch..? Er is verder trouwens ook niks te zien down under.. Naja ik hoop maar dat er gewoon helemaal niks is en zodra ik de uitslag heb zal ik het hier melden!

Bij mij had ze speciale pakketjes van Izore, met een wattenstaafje ging het. Mijn arts vertelde dat dit een nieuwe manier was en je niet meer in een potje hoeft te plassen.
Ik moest inderdaad met mijn benen wijd en ze ging met het wattenstaafje in de vagina en draaide wat rondjes.. Ook ging ze langs de blaasjes (DAT DEED ZEER AUW)
Binnen 2 dagen had ik uitslag.. Als je positief getest (of negatief, hoe zullen we het in dit geval noemen) word krijg je sneller uitslag omdat het op kweek gezette bacterie gelijk reageert..

Happiness

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 19 mei 2014, 20:44:06 »
Ik wil mijn verhaal ook graag met jullie delen.
Ook ik ben op een hele vervelende manier aan het virus gekomen, ondanks condoomgebruik!
Helaas kan ik dus mee vertellen over de heftige eerste uitbraak!
Ik probeer niet te blijven hangen in hoe ik dit heb kunnen oplopen, feit is dat ik het heb en hopelijk hier zo min mogelijk last van ondervindt..
Lastig is dat er over dit onderwerp inderdaad niet makkelijk gepraat wordt en je al gauw als onverantwoordelijk en niet zo netjes wordt gezien als je het dan toch oploopt, nou dit is bij mij dus niet het geval!
Ik ben nu 1,5 jaar verder en heb onlangs mijn tweede uitbraak gehad. Al is dit twijfelachtig omdat de huisarts het blaasje niet echt op een herpesblaasje vond lijken maar ik wel een paar dagen niet fit ben geweest en weer een paar dagen pijnlijke liezen heb gehad, dus naar mijn idee toch een uitbraak.
Ik merkte aan mezelf dat na de eerste heftige uitbraak ik het feit dat ik het virus heb een beetje was “vergeten” en zelfs hoopte dat het eenmalig was, totdat ik onlangs dus weer even met mijn neus op de feiten werd gedrukt! Dan zak je toch weer even terug en is de drang om duidelijke informatie te vinden weer heel groot. Zo kwam ik dus ook hier terecht.

Vragen waar ik zelf wel mee zit is, hoe gaan de aanvallen in de toekomst verlopen als je ouder wordt? En zit er veel afwisseling in de mate van aanvallen en blaasjes?
Naarmate het virus langer in je lichaam zit worden de uitbraken dan ook minder of juist erger omdat je ouder wordt en weerstand misschien minder wordt?
Ik merk dat ik de onzekerheid en twijfel het moeilijkste vindt…
Verder vraag ik me ook heel erg af hoe jullie je leven leiden wat betreft uitgaan, laat naar bed en alcohol drinken, laten jullie dit omdat dit mogelijk je weerstand verlaagt en misschien een aanval opwekt of doen jullie lekker mee zoals alle anderen?
Zelf hoop ik dat er in de toekomst een vaccin ontwikkeld wordt maar tot dusver heb ik hier nog niets concreets over gehoord of gelezen…

Duidelijke informatie is lastig en huisartsen doen hun best maar je merkt dat ook zij niet super bekend zijn met dit virus.
Ik heb wel duidelijkheid gekregen van mijn huisarts dat het virus geen verder gevolgen heeft voor je gezondheid. Het is gewoon heel erg vervelend maar ook niet meer dan dat. Je kunt bij de pakken neer gaan zitten maar ook je schouders eronder zetten en so be it en ermee dealen! Het is toch zo.

Stukje tekst dat ik tijdens mijn zoektocht naar informatie tegenkwam:
Herpes is meestal onschuldig en heeft geen invloed op je kwaliteit van leven, het is hetzelfde als het hebben van een ongemakkelijke huidaandoening, een klein ongemak waar je soms mee te maken krijgt. Herpes is geen carnaval maar het is niet het einde van de wereld. Je kunt een seksleven hebben en het zal minder deprimerend zijn als je er met je partner over kunt praten.
Er is niets mis met je. Je hebt een huidaandoening op een ongelukkig plaats. Niemand ontsnapt het leven ongedeerd. Je bent in orde.

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 19 mei 2014, 21:12:59 »
Ik denk dat ik gewoon eens naar die soa info lijn ga bellen.

Slim plan, de soa info lijn is heel fijn voor informatie, je hoeft niks te zeggen over wie je bent enzo maar je kunt gewoon terecht met je vragen. Ik had van tevoren even opgeschreven wat ik allemaal wilde weten, zodat ik niet op zou hangen en daarna nog met vragen zou blijven zitten. Ze zijn wel duidelijk!

Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes meiden, doet me zoveel goed!!
Ik merk dat ik er in mijn directe omgeving niet over durf en wil praten, een roddel is snel gemaakt en zo weet heel mijn stad het..
Dit is een ideale oplossing en het is fijn om mijn hart te luchten!

Dit is inderdaad een les geweest, ik ben nu bezig om gezond en goed eten weer op te pakken, ben nu 8 dagen gestopt met roken en als ik weer volledig hersteld ben ga ik weer sporten. Zo geef je de herpes ook het minste kans om terug te komen!!

Goed om te horen en wat ben je goed bezig zeg! Probeer ook goed te rusten inderdaad, dat je wel helemaal opknapt!

Voor huisartsen is het niet meer dan normaal, maar ik begrijp heel goed dat het voor jou spannend kan zijn! Misschien helpt het als je denkt aan de opluchting die de uitslag zal geven, dat je eindelijk duidelijkheid hebt! Je mag natuurlijk altijd gewoon je bovenkleding aanhouden, dus als je een jurkje aan doet bijvoorbeeld hoef je alleen je panty uit te doen. Maar ik heb ervaring met verschillende methodes, bij de ggd vond ik het fijnste, maar daar wordt het ook door een arts gedaan. Ik heb het ook ooit zelf mogen doen bij de huisarts. Maar als de arts het doet weet je zeker dat hij ook een goede test kan doen en dus goede resultaten heeft. Hoe dan ook, een soa test is altijd achteraf erg fijn, omdat je weet wat er aan de hand is! Succes!

Vragen waar ik zelf wel mee zit is, hoe gaan de aanvallen in de toekomst verlopen als je ouder wordt? En zit er veel afwisseling in de mate van aanvallen en blaasjes?
Naarmate het virus langer in je lichaam zit worden de uitbraken dan ook minder of juist erger omdat je ouder wordt en weerstand misschien minder wordt?
Ik merk dat ik de onzekerheid en twijfel het moeilijkste vindt…
Verder vraag ik me ook heel erg af hoe jullie je leven leiden wat betreft uitgaan, laat naar bed en alcohol drinken, laten jullie dit omdat dit mogelijk je weerstand verlaagt en misschien een aanval opwekt of doen jullie lekker mee zoals alle anderen?
Zelf hoop ik dat er in de toekomst een vaccin ontwikkeld wordt maar tot dusver heb ik hier nog niets concreets over gehoord of gelezen…

Mooi stukje tekst, dat je gevonden had. Ik vind inderdaad ook de onzekerheid het lastigste. Maar daar doen we niks aan, zoals je al zegt schouders eronder en doorgaan! Wat ik me nog herinner van mijn zoektocht naar informatie is dat veel bronnen zeggen dat je aanvallen in de verloop van tijd steeds minder worden. Ik denk niet dat dat voor iedereen geldt, maar wel dat het in het algemeen zo is. Natuurlijk heeft je weerstand daar ook mee te maken, zoals je zelf ook al zegt. Dus dat is iets waar je aandacht aan moet blijven besteden, hoe oud je ook bent. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n stapper ben. Ik drink ook niet vaak alcohol, maar als ik het wel doe hou ik me niet in ofzo. Ik zorg wel dat ik genoeg slaap krijg, dus als ik laat in bed lig slaap ik ook wat langer uit. Ik zou proberen een beetje de balans te zoeken tussen je weerstand goed houden en plezier maken! Want dat sluit elkaar ook niet uit. Ik kan me voorstellen dat het lastig kan zijn als je vriendinnen allemaal wel veel op stap gaan. Ik zou ook niet weten hoe ik het dan aan zou pakken!

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 20 mei 2014, 07:59:57 »
@Happiness:

Ik probeer zeker wel gezond te leven, al is dat niet mijn sterkste punt. Ik drink ook bijna geen alcohol, en als ik het wel drink vrijwel nooit meer dan 3 of 4 glaasjes. Maar als je één keertje uitgaat en veel drinkt heeft dat denk ik niet zo heel veel effect als je verder gewoon gezond leeft, goed slaapt etcetera.

@confession:
Heel veel succes bij de huisarts! Laat je even weten hoe het is gegaan?
Je kan gewoon zeggen dat je onveilige seks hebt gehad, en dat je graag een soatest zou willen. Vooral omdat je nu ook seksueel actief bent met iemand anders... lijkt me handig als daar even op getest wordt.

Bij mij werd er nog getest met urine en bloed. Ik was voornamelijk bang dat ik HIV had opgelopen, gelukkig was dat niet zo...

@Lotte:
Ik had inderdaad ook condolyne.. echt verschrikkelijk was dat. Als je één klein wratje hebt valt het nog mee, maar als je bijna je complete vulva in moet smeren ga je echt kapot van de pijn.

Even iets anders, eergisteren was spuiten en slikken op televisie, en daar ging ook een stukje over soa's. Blijkt dat 1 op de 2 jongeren onder de 25, in Nederland, wel eens een soa heeft gehad. Hoge cijfers dus en het blijft nog steeds zo'n enorm taboe... wat ik echt een slechte zaak vind.
Ik denk dat er ook echt wel mensen zijn die weten dat ze een soa hebben en toch onbeschermde seks hebben.
Aan de andere kant zou ik niet weten hoe ik dat zou doen in een nieuwe relatie, met het HPV virus. Het is ook niks als je de rest van je leven met condoom moet vrijen (dan komen er nooit kindjes). Ik zou dat denk ik dan gewoon aan mijn partner over laten.

Als mensen het nummer willen van de Soa Aids Infolijn:
http://soaaids.nl/nl/persoonlijk-advies

DiDi

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 20 mei 2014, 12:11:16 »
Halo allemaal,

Eindelijk een forum waar ik zo lang naar opzoek ben.
nadat ik het artikel had gelezen kon ik mezelf echt in heel veel aspecten terug in vinden. ik vind het nog altijd heel moeilijk om er over te praten maar hier mijn verhaal

vorig jaar augustus heb ik op vakantie het virus herpes type 2 opgelopen. Ja ik heb goede voorlichtingen gehad op school en ik was zelf erg bewust van de risico's van onveilig vrijen, ook was ik goed voorbereid voor mijn vakantie en ik wilde mij ook gaan houden aan de regels die ik voor mij zelf had opgesteld. Weliswaar was het op vakantie zelf wat minder makkelijk om me aan die regels te houden. op vakantie leerde ik een jonge kennen en het klikte goed na een zatte avond in het bed te zijn beland was ik door mijn laxigheid de condoom vergeten, en ach ik zou toch de hele vakantie alleen bij hem blijven en nu heb ik toch al zonder gedaan dus what the heck. en ja hoor 4 dagen later kreeg ik jeuk en branderig gevoel daar beneden, eerste instantie dacht ik aan te ruwe sex en keek er niet verder naar om. maar de dag erna begon de pijn toch heviger te worden. Nadat ik toch voor een zekere check mijn vriendin er naar had laten kijken had zij me aangeraden om naar de doctor te gaan omdat het er niet goed uit zag. en ja hoor herpes was het antwoord, eerste instantie moest ik lachen maar naderhand werd ik boos en heel erg verdrietig. vooral voor op mijzelf want het was mijn eigen schuld alleen mijzelf kon ik verwijten. wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten en ook letterlijk. De dagen erna waren echt hel ik was nog 5 dagen daar en ik kon niks meer alles wat ik deed deed pijn zelfs stil liggen. iedere avond werd ik warren en ging ik van de pijn over de grond heen rollen ik kon alleen maar huilen. het enigste was een beetje verlichtend was, was in het zwembad gaan.

thuis gekomen van vakantie had ik mijn vader al ingelicht ( die jonge op vakantie durfde ik niet erover aan te spreken en had ik de laatste dagen gewoon genegeerd) ik ben meteen door na mijn eigen doctor gegaan en die heeft me betere zalf meegegeven voor het indrogen van de wondjes. nog 3 weken na mijn besmetting heb ik nog last gehad van deze aanval koorts rusteloos ziek en pijn. ik moest plassen in de douche of badkuip en als ik weg ging nam ik een fles water mee voor bij het plassen. de pijn die ik die tijd ervaren had zou ik niemand toewensen ik heb alleen maar kunnen huilen en dan niet te vergeten de mentale pijn. BAH wat voelde ik mij vies en onvrouwelijk en ik kon gewoon niet aan het feit wennen dat het altijd in mijn lichaam zou blijven, nachten lang heb ik onderzoek gedaan op het internet. Maar ach wat ik zo overal had gelezen hadden de meeste mensen maar last van een paar aanvallen per jaar het is shit maar ach het is te doen. Helaas voor mij niet, waar het aan licht weet ik niet misschien mijn ongezonde levensstijl en de vele male stress maar ik heb wel geteld wel iedere maand 1 uitbraak en soms wel 2 of 3 x in de maand. dit heeft mij heel erg getekend qua persoon ik ben in een zware depressie geraakt en ben tot op hede daar nog mee bezig. Ik kon het niet accepteren met het feit dat herpes mijn leven zou bepalen ik zou nooit meer dat vrije leven leven ik zou nooit meer zelf kunnen bepalen wanneer ik seksueel contact wil hebben ik zou nooit een meer een impulsieve actie kunnen uitvoeren nee want vanaf nu zou mijn lichaam dat bepalen. contact komen met jongens vind ik daarom zeer moeilijk ik ben heel onzeker geworden en heel erg bang dat ze het niet zouden accepteren of mij meteen erdoor gaan oordelen. daardoor vond ik het fijn om te lezen in het artikel dat het wel degelijk kan.

Bij iedere uitbraak ging ik weer vlijtig achter de pc zitten en informatie opzoeken. ik heb veel kunnen vinden maar alles met weinig belang. van gezonde genees kunde tot spuiten die alleen in rusland te verkrijgen zijn. IK BEN HOPELOOS. momenteel zit ik aan een virus remmende kuur maar dat moment gaat het goed maar een maand later is het weer terug. tijdens de uitbraken smeer ik zinkzalf op de blaasjes. op dit moment is dat het enige beetje help wat ik er tegen kan doen maar hierdoor is het nog lang niet opgelost. de fysieke pijn is met maten minder maar de mentale pijn zit helaas nog diep.

De zomer vakantie begint in de buurt te komen.
Dus dames ik wil jullie hiermee waarschuwen WEES VOORZICHTIG VOORAL OP VAKANTIE !!!! laat je niet misleiden en kies altijd voor bescherming je kan die jongens niet en je weet ook niet wat ze bij zich dragen. hoe lief en onschuldig hij ook lijkt ook al zegt hij nee denk een paar x na want je bent voor je hele leven getekend

lovia1

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 20 mei 2014, 15:39:58 »
hee meiden, wat goed z'n topic!
ik weet zelf niet zo goed wat ik hier mee moet, heb nu 1,5 jaar een relatie en ergens aan het begin heb ik bij mijn vriend op zn bal een wrat gezien maar ik dacht eigenlijk dat het een gewone wrat was ( weet niet eens of dit kan?) maar pas sinds 2 maand ofzo zie ik er meer zitten, dus ik denk idd dat dit ook genitiale wratten zijn en dan zou ik er zelf ook wel mee besmet zijn nu. ik wil het hem heel graag gewoon zeggen maar dat durf ik niet.. bang om hem te kwetsen ofzo, geen idee.. want ik voelde me zelf ook niet zo fijn omdat ik dan wel weet dat ik het ook heb. internet afgezocht en gelukkig is het wel ontschuldig maar toch.. hij zal ze zelf ook wel hebben moeten zien maar zegt er zelf ook niks over. wel merk ik dat hij zelf niet meer begint over seks enzo terwijl er eerst echt geen 1 dag voorbij ging dat hij niet zei dat die zin had of wat probeerde. ik weet niet of het daar door komt hoor.
ik heb al heel lang nagedacht hoe ik dit moet zeggen of vragen of weet ik veel, en als ik op het punt sta het te doen klap ik dicht, weet zelf oko dat het misschien nergens op slaat ..
maar hebben jullie tips of iets hoe ik dit het beste aan kan pakken ? :fieuw:

liefs

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 20 mei 2014, 17:00:58 »
Toch gewoon eerlijk zijn. En ik zou jezelf ook meteen laten testen. Als hij één soa heeft en dat niet tegen jou heeft gezegd... kan het best zijn dat hij ook andere soa's heeft en die aan jou heeft overgedragen.

Ik zou gewoon eerlijk zijn, zeggen dat je je er een beetje zorgen om maakt omdat het erop lijkt dat hij een soa heeft. Probeer hem zo ver te krijgen dat hij zich in ieder geval laat testen op andere soa's en eventueel zichzelf laat behandelen.

HEB GEEN SEKS MEER MET HEM TOT DIT IS OPGELOST. Wie weet heb jij een soa die hij bij zich draagt nog niet.

Mijn advies, is dus gewoon erover praten hoe moeilijk dit ook is.

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 20 mei 2014, 17:02:02 »
Trouwens, als je het echt niet zo kan zeggen, zet dit dan in een brief en geef het aan hem. Dan hoef je niet meer naar de juiste woorden te zoeken ;)

lovia1

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 20 mei 2014, 23:51:43 »
aan het begin van onze relatie (toen ik al wel seks met hem heb gehad heb ik ook een soa test laten doen. alleen urine en daar kun je dus blijkbaar ook niet dit soort soas mee testen. hij heeft geen soa test laten doen maar ik dacht ik heb het al heb gedaan terwijl ik seks met hem heb gehad hij het dus ook niet heeft, omdat ik het dan al zou moeten hebben :blush: .. hij heeft voor mij ook niet veel bedpartners gehad.. maargoed blijkbaar kan alles al heel snel.

ik zal het weer proberen, morgen is die weer bij me en heb hem al gezegd dat ik met hem wil praten  :saai: vind t dood eng omdat ik weet hoe hij kan reageren!
Bedankt Lotte ! x

blackandwhite

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 21 mei 2014, 00:15:11 »
Ik doe later mijn verhaal nog wel, maar toevallig heb ik nu al 2 dagen down under een bultje waarvan ik denk dat het misschien herpes is... Ik weet het niet. Het ziet er wel zo uit maar het spreid niet verder ofzo. Nouja, misschien merk ik morgen of ik de lul weer ben :(

Ik vind het trouwens niet heel erg om met herpes te moeten leven, opzich heb ik - ondanks dat ik het elke 2 maanden heb - er niet veel last van. Maar. wat ik wel heel erg bang voor ben is dat ik mezelf op andere plekken besmet, bijvoorbeeld in m'n oog... Dat lijkt me echt een ramp.
En ik blijf het ook wel moeilijk vinden dat ik nooit meer 'zomaar' met iemand seks (etc) zou kunnen hebben zonder dat ik het eerst moet zeggen. Niet dat ik dat zo snel zou doen, maar het idee. Dat ik een 'bron' ben van een ziekte.
merp

Lotte

• SPACESHIP!
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 21 mei 2014, 10:26:30 »
^
Dat snap ik heel goed ja... dat je bron bent van een ziekte. Ik heb het 'geluk' dat ik al in een vaste relatie zat toen ik een uitbraak had, en dat ik totaal niet van plan ben om ooit nog iets met iemand anders te krijgen. Al weet je dat natuurlijk nooit zeker.
Maar als je vrijgezel bent lijkt het me toch net wat lastiger. Want wanneer vertel je zoiets?

kanzi

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 21 mei 2014, 16:47:41 »
Even domme vraag, herpes like koortslip. Gaat dat downunder niet weg als je medicijnen hebt gekregen van de dokteR??

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 21 mei 2014, 18:24:45 »
@ kanzi

Je mag alles vragen haha. Maar nee herpes gaat nooit uit je lichaam, of je het nou op je geslachtsdelen hebt of een koortslip!! Ook al zie je het niet, het blijft in je lichaam en kan altijd terug komen of iemand anders besmetten.

Als je het type koortslip herpes op je geslachtsdelen hebt kan het wel zo zijn dat je het daar niet meer krijgt, maar nog gewoon het koortslipvirus in je lichaam hebt!

wishfulthinking

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 21 mei 2014, 18:29:34 »
@lovia1
Mijn vorige vriend heeft de wratten bij mij juist eerder opgemerkt dan ik. Het belangrijkste is denk ik dat je het niet verteld als hij naakt is, dan ben je wel kwetsbaar. Maar verder is het iets waar je prima over kunt praten! Misschien vindt hij het juist wel fijn dat jij er naar vraagt, omdat hij het zelf niet durft te vertellen..

@blackandwhite
Ik herken je angst voor besmetting op andere plekken, daar moet ik ook altijd aan denken! Probeer dan maar zo goed mogelijk mijn handen te wassen enzo, maar het blijft wel een beetje eng inderdaad.

@DiDi
Bedankt voor het delen van je verhaal. Probeer hoop te putten uit ons, je kunt best prima leven met herpes! Voor jou is het ook mogelijk, het is een zoektocht maar er komt vast weer licht aan het einde van de tunnel!!

SplendidFun

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 21 mei 2014, 20:36:00 »
@ kanzi

Je mag alles vragen haha. Maar nee herpes gaat nooit uit je lichaam, of je het nou op je geslachtsdelen hebt of een koortslip!! Ook al zie je het niet, het blijft in je lichaam en kan altijd terug komen of iemand anders besmetten.

Als je het type koortslip herpes op je geslachtsdelen hebt kan het wel zo zijn dat je het daar niet meer krijgt, maar nog gewoon het koortslipvirus in je lichaam hebt!

Maar met het koortslipvirus is het toch alleen besmettelijk als je in letterlijke aanraking komt met het virus? Toch niet als het niet actief is? Heb wel eens een koortslip namelijk, en dit las ik altijd er over.
'I consider bungee jumping as suicide for indecisive people.'

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 21 mei 2014, 21:25:48 »
Girls met de ervaring van herpes uitbraak:

Ik ben eindelijk bijgekomen van mijn eerste heftige aanval. Lidocaine heeft mij afgelopen dagen er door heen gesleurd.. Maarrrrrr ik heb nu zo'n jeuk en op de fiets bijvoorbeeld word ik gek. Net ook maar weer lidocaine opgesmeerd, anders slaap ik niet van de jeuk..

Hadden jullie dit ook? Hoort dit, blijft dit? Ik heb wel eens eerder zo'n jeuk gehad, toen was het een schimmelinfectie..

« Laatst bewerkt op: 21 mei 2014, 21:29:07 door Lotte »