Auteur Topic: Het algemene soa topic  (gelezen 32146 keer)

PICTUREHAPPINESS

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: 07 oktober 2015, 16:37:07 »
Dat ik dit topic nog niet eerder ben tegen gekomen, echt zo ene opluchting. Sinds dat ik drie jaar oud ben heb ik al een koortslip (herpes), maar ik vind het zo ongelofelijk vervelend. Ik heb het van mijn moeder gekregen dus gelukkig kan ik er met haar overpraten maar ik vind niks erger dan als ik weer die prikkel voel opkomen op mn lip en er dan voor twee weken weer zo een lelijke plek zit :(

Ro

• Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: 05 november 2015, 23:05:33 »
Mijn vriend blijkt genitale wratten te hebben, nu heb ik bij mezelf met een spiegel gekeken maar ik zag niets zitten gelukkig.
Weet iemand hier misschien hoe snel je het merkt als je ze hebt? Zie je ze bijv. duidelijk zitten, of zijn ze makkelijk over het hoofd te zien? Ik twijfel namelijk om toch even langs de dokter te gaan..

Sierra

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: 02 januari 2016, 14:35:30 »
X
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2016, 23:54:53 door Sierra »

Lieversociaal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: 04 januari 2016, 00:14:24 »
Heey
Ik heb een vraagje em na mijn lange zoektochten op internet werd ik een beetje panisch van alle resultatem die ik tegenkwam.
2 weken geleden heb ik orale seks gehad met een scharrel, ombeschermd slecht ik weet het maarja. Nu heb ik sinds 4 dagen ontzettende last van jeuk op mn clitoris ongebeer, eerst brokkelige witte afscheiding em sinds kort een beetje geelig, en het doet pijn als ik met mn vingerdichtbij en op mn clit kom.. Hebben jullie enig idee of het gaat om een soa( en welke dan) of om een schimmelinfectie?
Naar de huisarts gaan zou ook een optie zijn alleen ik heb liever niet dat mn ouders het weten omdat ik 16 ben en die jongen 23 en dam vermoorden ze me echt!
X

sofie789

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: 29 maart 2017, 16:09:24 »
reclame
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2017, 16:33:21 door kopjechino »

Seagold

• Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: 30 maart 2017, 10:37:31 »
-
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2017, 10:56:49 door Seagold »
We built this Schmidty on Tootsie Rolls

Ibajazz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: 08 mei 2017, 02:51:40 »
Hey Girls,

Net als jullie ben ik deze hele nare ziekte opgelopen, ook ik was al een tijdje op zoek naar mijn ''lotgenoten''. Het is heel erg fijn om te zien dat mensen hier open en eerlijk over willen/kunnen zijn terwijl de hele wereld door een paar woorden op google alles mee kan lezen, hiervoor mijn respect...

Zelf heb ik van nature een hoge weerstand, tijdens de bloedtest bleek dat ik het al een hele tijd had, maar het virus inactief was.
Wat je NOOIT bij de GGD moet laten doen omdat de GGD alleen een gratis urine test afneemt. Fijn dat het gratis kan, maar een urinetest is niet voldoende om Herpes te kunnen testen. Doe dus ALTIJD een bloedtest!

Om heel erg eerlijk te zijn heb ik er vrij weinig tot geen last van, maar mijn ex heeft er wel heel erg veel last van gehad en heeft nu twee jaar later nog steeds uitbraken die soms nog steeds heftig zijn.. Hoe vaak ik wel niet naar de apotheek ben gegaan om de medicijnen op te halen, hoeveel gezonde dingen ik heb gekocht/gekookt, en het letterlijk heb gevoerd.. man man man...

Het erge is dat de kans heel erg groot aanwezig is dat ik de oorzaak ben geweest van het besmetten, dit kan ik mezelf tot op heden niet vergeven. Tuurlijk is het een feit dat 50/70% van de mensen dit virus bij zich draagt, maar toch...
Ik heb mijn voorgaande partners ook ingelicht, ook van een aantal jaar geleden, tot op heden heeft niemand er last van gehad. Behalve mijn laatste ex, helaas...

Momenteel ben ik 25 en vind ik het heel erg moeilijk om het zomaar de wijde wereld in te gooien alsof je over een zak patat aan het praten bent ofzo. Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor dit topic, en daarbij jullie eerlijke verhalen. Ondanks dat dit natuurlijk super naar is, is het fijn om te zien dat je niet ''alleen'' bent.

Als iemand wilt praten, feel free to talk. Iemand die dit niet heeft zal ''ons'' namelijk nooit zo begrijpen als wij elkaar, of je er nou wel of niet vaak/veel last van hebt.. Als laatste wil ik nog wel even vermelden dat ik GEEN meisje ben maar een jongen, maar dit was de enige plek waar ik op deze manier met een goed gevoel terecht kan.

Maar zo ben ik in ieder geval eerlijk geweest :blush:

xx

IHeartVS

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: 08 mei 2017, 11:14:30 »
Pfoe, goed topic! Zelf nog niet te maken gehad met een soa, gelukkig. Wel een keer gewaarschuwd door iemand, we hadden het wel veilig gedaan. Toen laten testen en had niks. Desondanks een goed topic om je hart te luchten en alert te blijven op het ontstaan van eventuele soa's!!
Ik was IHeart1D.

IHeartVS

• Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: 08 mei 2017, 11:15:27 »
Heey
Ik heb een vraagje em na mijn lange zoektochten op internet werd ik een beetje panisch van alle resultatem die ik tegenkwam.
2 weken geleden heb ik orale seks gehad met een scharrel, ombeschermd slecht ik weet het maarja. Nu heb ik sinds 4 dagen ontzettende last van jeuk op mn clitoris ongebeer, eerst brokkelige witte afscheiding em sinds kort een beetje geelig, en het doet pijn als ik met mn vingerdichtbij en op mn clit kom.. Hebben jullie enig idee of het gaat om een soa( en welke dan) of om een schimmelinfectie?
Naar de huisarts gaan zou ook een optie zijn alleen ik heb liever niet dat mn ouders het weten omdat ik 16 ben en die jongen 23 en dam vermoorden ze me echt!
X

Maak zo snel mogelijk een afspraak bij de ggd! Als je echt last houdt en het niet vertrouwd kan je daar altijd gratis terecht. Gemakkelijk kan je online en anoniem een afspraak maken.
Ik was IHeart1D.

« Reactie #134 Gepost op: 08 mei 2017, 11:31:12 »
Naar de huisarts is toch echt beter. Plus die heeft geheimhoudingsplicht, je ouders zullen er dus niet achter komen. Ook niet via de verzekering.
Komorebi ~ when sunlight filters through the trees
(Sombra)

Dopamine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: 31 augustus 2017, 21:24:51 »

Hallo meiden,

Ik weet sinds kort dat ik Genitale Wratten heb. Eigenlijk altijd heel erg m'n best gedaan op veilige seks. Maarja gewoon dikke vette pech dus. Ik heb het voor mezelf redelijk kunnen accepteren. Vind het alleen nog heel lastig om erover te praten met mensen. Verder snap ik niet zo goed hoe ik het moet aanpakken met nieuwe relaties/ daten. Wil jongens waarschuwen voordat we (veilige) seks gaan hebben, maar welke jongen wil er nou seks hebben en daten als er een risico op zo'n soa aan vast zit.
Hoe doen jullie dit?
Ik merk dat in mijn omgeving (studentenleven enzo) mensen heel snel overgaan op seks. Wat betekent dat wanneer ik aan het daten ben, het onderwerp al heel snel aangesneden zou worden. Dit lijkt me lastig. :')

xoxoxo

N00R

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: 30 april 2018, 17:59:17 »
Om dit topic weer een beetje omhoog te krikken vertel ik mijn ervaring even.

In 2010 ontmoette ik mijn ex, waarmee ik uiteindelijk 4 en een half jaar een relatie heb gehad. Onze relatie bouwde we langzaam op, want we waren beide nog erg jong. Ik was 17 en wilde ook nog veel tijd doorbrengen met mijn vrienden, net als hij.

Eind 2010, net na kerst, kreeg ik ontzettend veel last van bultjes/zweertjes bij mijn vagina. Ik ging nietsvermoedend naar de huisarts en deze vertelde mij dat ik herpes had. Ik snapte er niks van, mijn vriend was mijn eerste sekspartner en ik kon mij niet voorstellen dat hij was vreemdgegaan. Helemaal van slag ging ik naar huis en belde ik hem op. Ook hij snapte er niks van. Een paar dagen later kreeg ik te horen van een vriend van hem dat hij was vreemdgegaan. Een meisje had hem gepijpt terwijl ze een koortslip had. Daarna had hij seks met mij gehad en zo kwam ik aan herpes.

De eerste aanval was een hel. Ik voelde me naast veel lichamelijke klachten zo ontzettend verdrietig. Plassen deed mega veel zeer, dus dit deed ik in een emmer met warm water. Verder kon ik de deur niet uit en heb ik oud en nieuw alleen op de bank doorgebracht. Mijn vriend wilde ik niet zien of spreken, want naast het feit dat hij me had bedrogen, had hij me ook nog eens herpes gegeven. Ik dacht dat ik nooit meer een relatie of seks met iemand anders zou kunnen hebben en ik was voor het leven getekend.

Uiteindelijk hebben we onze relatie nog een tweede kans gegeven en hebben we daarna nog 3,5 jaar gehad. Ik heb daarna gelukkig (en hij ook niet) nooit meer een aanval gehad. Nadat ik het uit had gemaakt, leefde ik mijn vrijgezelle leven. Ik begon een nieuwe studie en ging in een andere stad wonen. Toch kon ik me op het begin nog niet heel erg laten gaan, want verder dan zoenen durfde ik nooit te gaan met een jongen.

Na een boel research en nooit meer een aanval, heb ik het een beetje achter me kunnen laten. Ik heb in de tussentijd meerdere sekspartners gehad en ook weer een nieuwe relatie gehad. Ik vertelde het niet aan eenmalige bedpartners, maar wel aan mijn tweede vriend. Hij reageerde gelukkig heel begripvol en vond het knap dat ik het durfde te vertellen.

Nu, 8 jaar later, heb ik weer een kleine aanval. Gelukkig heb ik momenteel geen vriend of bedpartner, maar ik moet zeggen dat het allemaal wel weer even rauw op mijn dak komt. Ik had het helemaal achter me gelaten en dacht niet meer aan hoe het toen allemaal is gebeurd. Het blijft toch altijd een emotionele gebeurtenis, maar er zijn ''gelukkig'' nog genoeg andere mensen met wie je er over kan praten. Ik heb ervoor gekozen om het tegen een aantal vriendinnen te vertellen en ik merk dat mensen er juist begrip voor hebben. Ze zijn vaak juist heel erg geΓ―nteresseerd en leven met je mee, want ze weten juist niet zo goed wat het inhoudt.

Heel fijn dat dit topic er is en meiden: schaam je niet en praat erover!

people always leave

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: 01 mei 2018, 09:51:00 »
Wat een heftig verhaal N00R! Vreselijk om er zo aan te komen.

Ik lees hierboven dat de GGD geen gratis bloedtest zou geven en iemand die zegt dat de huisarts beter is (zonder enig argument lol). De GGD geeft wel een gratis bloedtest, die in Rotterdam in ieder geval wel. De huisarts is ontzettend duur dus ik raad aan om altijd naar de GGD te gaan.

NC
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Koalafied

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: 12 mei 2018, 11:55:00 »
Is de GGD net zo betrouwbaar als de huisarts (ik neem aan van wel)? Mijn laatste bed partner van vorig jaar kwam er laatst mee dat hij positief is getest en waarschijnlijk voor mij de soa heeft opgelopen. Ik heb me ook laten testen. Ze hebben bloed afgenomen voor HIV en syfilis en met een wattenstaafje getest op chlamydia en gonorroe. Een week later kreeg ik een sms dat er geen soa bij mij is vastgesteld. Kan ik er nu met een rustig gevoel vanuit gaan dat dit klopt? Die jongen is er namelijk van overtuigd mij besmet te hebben en zet me aan het twijfelen.

NC

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: 12 mei 2018, 12:08:18 »
Ligt aan heel veel feiten. Hoelang geleden heb jij voor het laatst met hem seks gehad? En wat had hij precies dan?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Koalafied

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: 12 mei 2018, 12:14:27 »
^Vorig jaar augustus hadden we voor het laatst seks en ben 3 weken terug getest. Dat is dus het rare, hij zegt alleen dat hij 'positief is getest'. Als ik specifiek vraag waarop dan krijg ik geen antwoord.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: 12 mei 2018, 12:19:05 »
Ja dat is stom want elke soa heeft een andere incubatie tijd. Maar goed elke soa zou nu wel in je bloed te zien zijn. Maar het is niet zo dat je sowieso een soa krijgt als je onveilige seks hebt gehad. Als je lucky bent en goede weerstand ofzo dan krijg je het niet.

Heb je trouwens klachten?
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2018, 12:27:14 door kopjechino »

Koalafied

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: 12 mei 2018, 12:44:59 »
Nee voor zover ik weet geen klachten. Geen jeuk, wondjes of blaasjes down under en afscheiding is ook niet veranderd van kleur/geur. Ik loop alleen sinds die periode met extreme vermoeidheid, maar er is destijds een vitaminetekort aangewezen dus lijkt mij dat dat daardoor komt.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: 12 mei 2018, 12:50:23 »
Ja volgens mij zijn bloedtesten heel erg betrouwbaar maar ik ben geen arts ofzo haha. Ik zou het hierbij laten.

Koalafied

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: 12 mei 2018, 13:26:56 »
Ja ik moet over 1,5 week terug naar het ziekenhuis voor mijn vermoeidheidsklachten dus ik zal het dan nog eens navragen om zeker te zijn. Bedankt voor je snelle reacties!

girl25

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: 21 juli 2018, 12:57:44 »
Ik vond dit topic net via google, en ondanks dat het niet zo actief is (gelukkig denk ik) heb ik even jullie advies nodig.
Ik ben al de halve week ziek thuis, met iets van een griepje en keelamandelontsteking. Maar nu ontdek ik dus een paar blaasjes down under, en kom ik er achter dat het dus allemaal gerelateerd kan zijn aan herpes.... of nog erger, hiv.
Nu ben ik in de stress, en is het natuurlijk precies weekend.
Zouden jullie naar de SEH gaan? of wachten tot maandag en dan snel de huisarts bellen?
Ik heb gelezen dat herpes medicatie meer kans heeft om te werken hoe sneller je ermee begint... hoe nauw komt dat, zijn jullie a la minute naar de huisarts/ ggd gegaan, of zou het nog wel 2 dagen kunnen wachten?
En kan je iets doen om de verdere verspreiding van de blaasjes te voorkomen, gezien er 1 open is?
 :blink: :blink:

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: 21 juli 2018, 13:43:19 »
Heb je last van die blaasjes? Zo nee, dan zou ik wachten tot maandag. Sterkte!

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: 21 juli 2018, 14:30:12 »
Bel de huisartsenpost en vraag daar advies?

girl25

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: 21 juli 2018, 14:46:35 »
Bel de huisartsenpost en vraag daar advies?
dat heb ik uiteindelijk gedaan inderdaad. HAP gaf aan dat ze niet de middelen hebben om dat te testen, dus dat ik tot maandag moet wachten en dan de huisarts moet bellen.
Nog steeds  in de stress dus nu, want ga me de ergste dingen indenken nu, zoals aids en hiv, en voel me ineens besmettelijk dus ben m’n hele huis aan het poetsen, wat natuurlijk nergens op slaat Maarja.

Ikweetgeennaam

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: 23 september 2018, 18:51:39 »
Hi,
Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen, maar ik doe een poging.
Ik heb het al op internet opgezocht, maar werd helaas niks wijzer dus dacht ik laat ik het hier maar proberen.
Als je naar AustraliΓ« gaat heb je een visum nodig, je word gecontroleerd door een arts of je gezond bent. Geldt dat ook voor een soa? Persoonlijk heb ik geen soa, maar doordat ik het met iemand doe en ik niet 100% zeker weet of ik hem daarin moet vertrouwen aangezien het niet mijn vriend is. Zou ik graag willen weten of je ook gecontroleerd word op een soa.. Wie helpt mij?
Groetjes x