Auteur Topic: Het algemene soa topic  (gelezen 44925 keer)

prinsesje567890

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 08 augustus 2015, 21:53:12 »
Nou dan maar even hier de vraag...

Ik ontdekte net een roze bultje aan het begin van mijn vagina. Het doet geen pijn, en is ook niet rood ofzo. Precies dezelfde kleur als de rest. Ik weet niet of het gewoon een plooi is, of dat het iets anders is. Mijn vraag is dus een beetje of dat iets anders kan zijn.. Overigens heb ik tot nu toe 2 bedpartners gehad die beiden maagd waren. De kans dat je dan een soa krijgt is wel erg klein lijkt me zo? Ze zijn ook beiden nooit vreemdgegaan. Denken jullie dat er misschien meer achter zit of schatten jullie de kans klein?

thistleandweeds

• Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 09 augustus 2015, 15:42:55 »
Nou dan maar even hier de vraag...

Ik ontdekte net een roze bultje aan het begin van mijn vagina. Het doet geen pijn, en is ook niet rood ofzo. Precies dezelfde kleur als de rest. Ik weet niet of het gewoon een plooi is, of dat het iets anders is. Mijn vraag is dus een beetje of dat iets anders kan zijn.. Overigens heb ik tot nu toe 2 bedpartners gehad die beiden maagd waren. De kans dat je dan een soa krijgt is wel erg klein lijkt me zo? Ze zijn ook beiden nooit vreemdgegaan. Denken jullie dat er misschien meer achter zit of schatten jullie de kans klein?
Als ze beiden echt maagd waren kunnen ze jou geen soa hebben gegeven. Ook een roze bultje wat verder niet echt gevoelig ofzo is lijkt me niet vreemd. Pas als je er echt last van gaat krijgen zou ik aan de bel trekken maar de kans is nihil dat het echt iets is.
and I'm on my knees and the water creeps to my chest.

Newcolour

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 11 augustus 2015, 12:56:44 »
^ Helemaal mee eens. Heb eigenlijk niks erop aan te voegen.
Wauw Newcolour, fantastisch bericht. Kan niets anders zeggen dan dat ik me hier volledig bij aansluit!

Yess, fijn dat jullie het ermee eens zijn :)
Spread the word zodra de gelegenheid zich voordoet! Het zou zonde zijn als mensen in dit veroordelende taboe-sfeertje blijven hangen, terwijl het in essentie allemaal wel meevalt. 

Cranberry

• **
  • seni seviyorum.
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 11 augustus 2015, 23:44:00 »
Ik heb nadat ik seks heb gehad vaak wat  meer last van afscheiding. Dan draag ik dus een inlegkruisje, maar als ik die dan draag, gaat het super erg jeuken down there en ik heb nu toevallig 2x achter elkaar een soort wondje op mijn schaamlip. Net alsof er een klein stukje huid vanaf is geschuurd.
Iemand enig idee of dit kan duiden op een soa?

whoiam

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 12 augustus 2015, 09:25:31 »
Dag Besje,

dit zou kunnen wijzen op een soa zoals herpes.

(Maar wie zijn wij, hier op een forum? Dus..) Om zeker te zijn ga je best naar een dokter voor een onderzoek. Leg hier zeker uit wat je hier beschreven hebt. Best ga je ook als je een blaasje hebt of als je afgeschuurd stukje huid nog zichtbaar is.
Het is niet gemakkelijk om naar een dokter te gaan, maar wel het beste om duidelijkheid te hebbe. Succes!

K

• **
  • Best in black
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 13 augustus 2015, 17:32:17 »
Ik heb een soa opgelopen van mijn huidige vriend.. Zei tegen mij dat hij getest was, was ook zo. Maar kwam er achteraf toch mee dat hij na die test toch nog 1x onveilig seks had gehad met op dat moment zijn vriendin. Meisje was daarvoor vreemdgegaan maar dat wist hij op dat moment nog niet.

Precies 3 weken na de eerste keer seks zonder condoom, merkte ik dat ik heel erg pijn kreeg bij het plassen. En overmatig veel afscheiding vooral als ik s'ochtends op stond. Getest op blaasontsteking, was het niet.. Dus door voor een uitstrijkje en na een week kreeg ik een telefoontje dat ik dus chlamydia had opgelopen van die ene keer seks zonder condoom.

Helaas.. Maandag antibiotica gehaald en gelijk ingenomen. Ik meld me dus in dit topic :)

Moon

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 15 augustus 2015, 21:27:20 »
Hey,

Ik heb ongeveer sinds een week geleden een gek bultje langs mijn bikinilijn, het ziet er uit als een blaasje/wratje. Het is rood, doorzichtig met een beetje paarsig. Het is er echt 1tje!. Ik kijk altijd naar mijn vagina en er zit verder niks gek. Ik heb het opgezocht en het lijkt een beetje op een waterwrat (?). Verder voel ik me niet ziek, heb geen pijn bij het plassen en heb geen hevige jeuk. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat dit is?

Alvast bedankt!
Float down like autumn leaves.

Beautifly

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 17 augustus 2015, 23:21:22 »
Ik heb ook herpes, alleen is het bij mij nog alleen maar in koortlip vorm gekomen. Ik heb het niet door een vriendje ofzo, nee door mijn moeder omdat ik haar vroeger graag een kusje gaf ook al duwde ze me steeds weg. En ja, er was wss 1 moment dat ze me niet aan zag komen en toen was het te laat...

Maarja, als je 5 ofzo bent denk je daar niet aan en nu, 13 jaar later heb ik er echt spijt van en ik ben nu ook zo bang dat mijn vriend het uiteindelijk over gaat krijgen. Hij heeft wel zoiets van "Het is niet erg", maar dat is omdat hij er niet echt iets over weet. Het is pijnlijk en vies, dus ik hoop dat hij het nooit zal krijgen. Maar ik vrees ervoor... :(

Eva <3

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 22 augustus 2015, 17:26:19 »
heey meiden!

ik wil even mijn verhaal delen,

laatst ontdekte ik n bultje bij m.n vagina, even gegoogeld en kwam allemaal horror verhalen tegen dat t een soa zou kunnen zijn, al die verhalen maakte me n beetje bang, dus heb ik een zelftest besteld via internet.

ondertussen had ik het bultje aan m,n vriend laten zien, en die zei dat ik beter even naar de dokter kon gaan. de volgende ochtend zat ik dus bij de dokter, dokter heeft er naar gekeken en zij zei dat het gewoon een vocht bultje was. prima. ook zij maakte zich geen zogen over een soa.

eenmaal thuis waren de testen bezorgt en ik dacht; agja, ik heb ze nu toch, ook maar even testen, dan kunnen we het helemaal uitsluiten, gaf die test tot mn grote schrik aan dat ik gonorroe had. ik in tranen mn vriend opgebeld. we zijn 3 jaar samen, dus het kon niet anders dan dat ik / we er al 3 jaar mee rondlopen zonder het door te hebben, kans op onvruchtbaarheid enzo, of dat hij is vreemdgegaan,

uiteindelijk dus na de ggd gegaan en daar een test laten doen. de vrouw zei meteen  al dat zelftesten heeel onbetrouwbaar zijn, en ze stelde me gerust.

uiteindelijk blijken mijn vriend en ik allebei schoon, en is er niks aan de hand.

ik deel dit hier omdat ik in mijn 'onderzoek' ook hier terecht kwam.

lieve meiden als je twijfels of je een soa hebt, alsjeblieft ga na je dokter of na de ggd, want ik heb een week huilend / stressend in bed gelegen om die stomme zelftest!

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 22 augustus 2015, 18:31:19 »
Ik wil mezelf binnenkort laten testen nu mijn relatie onverwacht over is en ik toch zeker wil weten of mijn ex niet vreemd is gegaan. Heb niet klachten maar had altijd wel heel veel pijn na de seks. Ook na > 3 jaar nog. En regelmatig schimmelinfecties. Maarja dat kan ook totaal niet gerelateerd zijn. Wel had hij soms een koortslip, dan deden we natuurlijk niks maarja het is mega besmettelijk...
Als je dat bij de huisarts doet, komt het dan op de zorgnota ofzo? Want die krijgen mijn ouders :(

Verder vraag ik me het volgende af: als herpes besmettelijk is zelfs MET condoom, hoe kun je dan ooit veilige seks hebben als je herpes hebt? Of is het alleen besmettelijk als je blaasjes hebt?

Graag niet citeren!
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

Silvester

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 25 augustus 2015, 16:06:23 »
Hallo meiden,

Ik wilde niet helemaal een nieuw topic aanmaken, maar ik heb even een vraagje. Ik heb bij de ggd een afspraak voor een soa test, ik wilde graag vantevoren wel een beetje weten hoe het er aan toe gaat en wat ik kan verwachten.

Alvast bedankt! Liefs silvester
You are beautiful

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 26 augustus 2015, 12:18:50 »
Ik wil mezelf binnenkort laten testen nu mijn relatie onverwacht over is en ik toch zeker wil weten of mijn ex niet vreemd is gegaan. Heb niet klachten maar had altijd wel heel veel pijn na de seks. Ook na > 3 jaar nog. En regelmatig schimmelinfecties. Maarja dat kan ook totaal niet gerelateerd zijn. Wel had hij soms een koortslip, dan deden we natuurlijk niks maarja het is mega besmettelijk...
Als je dat bij de huisarts doet, komt het dan op de zorgnota ofzo? Want die krijgen mijn ouders :(

Verder vraag ik me het volgende af: als herpes besmettelijk is zelfs MET condoom, hoe kun je dan ooit veilige seks hebben als je herpes hebt? Of is het alleen besmettelijk als je blaasjes hebt?

Graag niet citeren!
Iemand?
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

londencalling

• Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 26 augustus 2015, 20:31:38 »
^ Ik vraag me precies hetzelfde af. Hoe kan je dan ooit seks hebben zonder dat je iemand besmet. Zie dit maar als een soort van up.

Laughter.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 26 augustus 2015, 20:57:17 »

moomin

• valar morghulis
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 26 augustus 2015, 21:03:07 »
[quote
[/quote]

Ik heb herpes genitales, het is alleen besmettelijk als je weerstand laag is, dan komen de bultjes weer terug, net als bij gewone herpes
use your imagination

thistleandweeds

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 26 augustus 2015, 22:29:52 »

Graag niet citeren!

Van wat ik weet van mijn HA is herpes alleen besmettelijk als je daadwerkelijk blaasjes hebt. Het is alleen gevaarlijk omdat je ook blaasjes in je vagina kan hebben die je dan niet opmerkt, daarom wordt toch aangeraden veilige seks te hebben. Maar een keer onveilige seks betekent dus niet dat je per se iemand besmet.

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 26 augustus 2015, 22:39:05 »
Thanks allemaal! :) Ik dacht al, we zijn allemaal best jong, kun je dan de rest van je leven nooit meer iets doen? Maar dat valt dus mee gelukkig :)

Automaton

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 01 september 2015, 17:42:18 »
Omdat ik een hormoonspiraal wil laten zetten, moet ik aankomende vrijdag een SOAtest laten doen. Dit heb ik nog nooit gedaan, en stiekem ben ik dus ook wel al wat nerveus, want stel dat ik toch een SOA blijk te hebben, ondanks dat ikzelf (en mijn vriend) geen klachten heb?

En als ik een SOA blijk te hebben, kan mijn huisarts mijn spiraal niet zetten zolang het niet genezen is, zei ze...
Sowieso, hoe 'vervelend' is het om zo'n test te laten doen? En nemen ze puur en alleen een uitstrijkje, of ook een bloedmonster?

Ik heb verder alleen een koortslip gehad (denk ik) maar ik kan me voorstellen dat mensen heel erg nood hebben aan lotsgenootjes om mee te kunnen praten, als ze een soa hebben. Super goed topic dit!
Ik kan er zelf gelukkig in ieder geval met één vriendin wel over praten, en met vrienden van me ook wel, die zijn er of zelf mee in contact geweest in meerdere of mindere mate, en zijn er ook nuchter over. Mocht het zo zijn dat ik wat blijk te hebben dan....

In ieder geval, ook nog even een hart onder de riem voor alle meiden die een SOA hebben. Je bent niet alleen, en gelukkig is dit supertopic er om er met anderen over te praten. Verder mag je me altijd (random) noten mocht je even tegen iemand aan willen kletsen of even je verhaal prive kwijt willen!
Boop.

Vicky

• Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 01 september 2015, 17:55:31 »
Hoe gaat een soa-test te werk..

Ik ga jaarlijks naar de GGD voor een SOA-test, omdat het kan, dus ik weet het een en ander van.

Eerst krijg je in de wachtruimte een vragenlijst met verschillende vragen.
Bij de dokter zelf krijg je een paar specifiekere vragen (wisselende partner, ergens last van?)
Dan moet je bij jezelf een uitstrijkje doen (leggen ze goed uit dus geen zorgen) en daarna prikken ze nog bloed.

En dan nog praatje met de dokter hoe ze je kunnen contacteren enzo. No biggy ;)

Automaton

• Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 01 september 2015, 19:06:46 »
Thanks! Zal in grote lijnen wel het zelfde zijn bij de huisarts, gok ik? Ik laat mijn SOA test namelijk daar doen, dan moet ik geloof ik wel wat betalen, maar dat vind ik niet erg. Ik heb liever dat alles in één plek gedaan wordt, dan hebben ze tenminste alle gegevens ook op één plek.

Boop.

Vicky

• Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: 05 september 2015, 20:06:21 »
Thanks! Zal in grote lijnen wel het zelfde zijn bij de huisarts, gok ik? Ik laat mijn SOA test namelijk daar doen, dan moet ik geloof ik wel wat betalen, maar dat vind ik niet erg. Ik heb liever dat alles in één plek gedaan wordt, dan hebben ze tenminste alle gegevens ook op één plek.

Ja ik gok van wel, of de huisartsassistent doet zelf een uitstruikje, dat weet ik natuurlijk niet ;)

moon

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 07 september 2015, 21:41:24 »
Ik heb ook herpes... ik heb het nu wel redelijk geaccepteerd denk ik.
(misschien vooral omdat ik ook geen klachten heb en je er dus niet de heletijd mee bezig bent) ik weet nog steeds niet waar het vandaan kwam. de guy heeft getest.
het is dus niet van hem.... ik heb er eigenlijk zo weining info over gehad

moomin

• valar morghulis
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 07 september 2015, 22:30:32 »
Ik heb ook herpes... ik heb het nu wel redelijk geaccepteerd denk ik.
(misschien vooral omdat ik ook geen klachten heb en je er dus niet de heletijd mee bezig bent) ik weet nog steeds niet waar het vandaan kwam. de guy heeft getest.
het is dus niet van hem.... ik heb er eigenlijk zo weining info over gehad
ik heb het ook aan de desbetreffende jongen gevraagd, want ik weet ook nog steeds niet hoe ik er aan kom, of hij loog tegen mij. Maar wat ik op internet las is dat je het ook via een besmette handdoek kan krijgen. Maar ik denk dat ik er nooit achter zal komen.
use your imagination

Phieneas

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 17 september 2015, 16:28:39 »
Wat ben ik blij met dit topic!

Ik had sinds mei/juni kleine bultjes tussen mijn vagina en been zeg maar. Ik dacht dat het waarschijnlijk gewoon geïrriteerd was, aangezien mijn toenmalige "scharrel" schoon was en net uit een hele lange relatie kwam. Maar helaas, toen ik me toch voor de zekerheid liet testen bij de GGD bleek ik genitale wratten te hebben.
Ik heb me nog nooit zo vies gevoeld en dat terwijl ik het wel veilig had gedaan. Ik heb van mezelf heel af en toen een enkel mini wratje op m'n duim en het zit ook echt in de familie helaas, dus dat helpt ook niet mee. Ik heb toen een aanstipvloeistof gekregen en dat ging goed en ze verdwenen na een tijdje.
Maar nu heb ik weer last van die wratjes, aangezien mijn weerstand vaak erg laag is (slecht imuunsysteem, vaak verkouden ondanks gezonde levensstijl). Ik vind dit erg vervelend en ben nu ook aan het daten en merk dat ik bang ben om verder te gaan.

Hoe vertel ik dit? Ik weet dat het iedereen kan overkomen en eigenlijk heel onschuldig is, maar ik wil hem niet besmetten en ik vind het zelf erg vervelend. Je staat al niet echt je private parts voor de lol te showen, laat staan met wratjes.
Zijn er mogelijkheden om hier voorgoed van af te komen? Heb iets gelezen over een vaccinatie (€100 wel..)

Help!
Nooit sarcastisch

thistleandweeds

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 20 september 2015, 00:42:56 »
ik heb het ook aan de desbetreffende jongen gevraagd, want ik weet ook nog steeds niet hoe ik er aan kom, of hij loog tegen mij. Maar wat ik op internet las is dat je het ook via een besmette handdoek kan krijgen. Maar ik denk dat ik er nooit achter zal komen.

Ik weet ook niet waar ik het vandaan heb, zegmaar. vind dit eigenlijk ergens wel fijn, nu heb ik niemand om 'boos' op te zijn. Heb nooit boze gevoelens of wat dan ook gehad tegenover wie dan ook wat betreft mijn herpes.

En @ hierboven... voor de vraag hoe je er vanaf komt zou ik naar de huisarts gaan. Bij mijn herpes weet ik dat een gezondere levensstijl mij echt ontzettend heeft geholpen, ben van +- een aanval per maand naar een aanval per halfjaar gegaan. En wat betreft het vertellen... op een gegeven moment komt daar een goed moment voor. Dan voelt het goed en durf je het te vertellen, en zijn reactie kan jou dan ook meteen helpen met de keuze of deze jongen het wel écht 'voor jou is'!