Auteur Topic: Het algemene (anticonceptie)pil topic - Lees éérst de beginpost!  (gelezen 6557572 keer)

Flipflups

• **
  • Life is better in flipflops
    • Bekijk profiel
« Reactie #8475 Gepost op: 09 juli 2019, 21:24:06 »
Vorige week donderdag ben ik weer met m'n nieuwe strip begonnen. Gisteravond (woensdag avond) ben ik m'n pil vergeten. Ik neem hem normaal tussen 10 uur 's avonds en 11 uur. Ik heb hem vanochtend (donderdag ochtend) om half 10 alsnog ingenomen.

Ben ik nu niet meer beschermd omdat ik in m'n eerste week zit? Ik heb van alles al gelezen, maar vraag het toch even voor de zekerheid.

Alvast bedankt!

Beetje late reactie, maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan;
Je pil "vergeten" is alleen als je hem niet binnen 36 uur na de vorige hebt ingenomen. Als jij hem dinsdagavond na 21:30 hebt ingenomen, was je donderdagochtend om 9:30 dus nog niet "te laat" en telt het niet als vergeten. Pas als jij er 's middags achterkomt dat je hem vergeet of de volgende avond ben je te laat, en dan moet je dus de stappen volgen die aangegeven staan bij "pil vergeten" (dus bijv een morning after pil als je seks had, en 7 dagen condooms gebruiken als je seks gaat hebben).
In dit geval was je dus op tijd (als je hem dinsdagavond ook tussen 22 en 23 in hebt genomen), en maakt het niet uit of je in week 1, 2 of 3 zit. Binnen 36 uur is dus gewoon goed!

Dit is tenminste hoe ik het altijd begrepen heb, so correct me if I'm wrong
The tans will fade, but the memories will last forever ♥

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8476 Gepost op: 12 augustus 2019, 22:22:02 »
Weet iemand of er een bepaalde tijd is dat je zou moeten wachten tot je de pil weer slikt?
Ik ben twee weken geleden gestopt met de pil, maar ik wil eigenlijk toch weer beginnen.
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2019, 22:47:30 door Pinkiewink »
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

Simone

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8477 Gepost op: 14 augustus 2019, 10:13:55 »
Ik slik nu een jaar of 6 de pil en dat gaat altijd prima. Ik slik hem ook altijd een paar maanden door omdat ik altijd veel last heb van menstruaties. Ik denk dat ik momenteel op 4 maanden zit dat ik hem heb doorgeslikt. Verder heb ik ongeveer 2 keer per week sex met mijn vriend waarbij we geen condoom gebruiken. Ik vergeet de pil nooit en neem hem altijd als ik naar bed ga (wat wel eens een paar uur kan verschillen maar meestal rond 12 uur). Nu ben ik gisteren aan een nieuwe strip begonnen en merk ik vandaag dat ik erg moe ben, wat last heb van kramp bij mn baarmoeder en ook heb ik al enkele dagen last van buikpijn die af en toe opspeelt en dan weer weggaat. Het voelt alsof ik mn menstruatie heb zonder dat ik die echt heb. Zou dit een teken zijn dat ik mijn stopweek moet inlassen of kan dit betekenen dat ik zwanger ben?

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #8478 Gepost op: 15 augustus 2019, 09:14:07 »
Weet iemand of er een bepaalde tijd is dat je zou moeten wachten tot je de pil weer slikt?
Ik ben twee weken geleden gestopt met de pil, maar ik wil eigenlijk toch weer beginnen.

Je kunt gewoon weer opnieuw beginnen, maar je bent volgens mij niet veilig.

N a i r o b i

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8479 Gepost op: 15 augustus 2019, 14:27:46 »
Ik slik nu een jaar of 6 de pil en dat gaat altijd prima. Ik slik hem ook altijd een paar maanden door omdat ik altijd veel last heb van menstruaties. Ik denk dat ik momenteel op 4 maanden zit dat ik hem heb doorgeslikt. Verder heb ik ongeveer 2 keer per week sex met mijn vriend waarbij we geen condoom gebruiken. Ik vergeet de pil nooit en neem hem altijd als ik naar bed ga (wat wel eens een paar uur kan verschillen maar meestal rond 12 uur). Nu ben ik gisteren aan een nieuwe strip begonnen en merk ik vandaag dat ik erg moe ben, wat last heb van kramp bij mn baarmoeder en ook heb ik al enkele dagen last van buikpijn die af en toe opspeelt en dan weer weggaat. Het voelt alsof ik mn menstruatie heb zonder dat ik die echt heb. Zou dit een teken zijn dat ik mijn stopweek moet inlassen of kan dit betekenen dat ik zwanger ben?

Ik heb dit ook wel eens als ik te lang geen stopweken heb ingelast, dat van de krampen bij je baarmoeder + buikpijn. Dat moe zijn ervaar ik volgens mij niet.
 Heb je toevallig een nieuw merk van je pil gehad? Ik kan bij het ene merk bij wijze van heel veel stopweken overslaan, terwijl ik bij het andere merk na 3 keer écht een stopweek in moet lassen omdat ik anders deze klachten ervaar
He held me in his arms, and he told me to be strong. | quid    pro    quo