Vorige week donderdag ben ik weer met m'n nieuwe strip begonnen. Gisteravond (woensdag avond) ben ik m'n pil vergeten. Ik neem hem normaal tussen 10 uur 's avonds en 11 uur. Ik heb hem vanochtend (donderdag ochtend) om half 10 alsnog ingenomen.
Ben ik nu niet meer beschermd omdat ik in m'n eerste week zit? Ik heb van alles al gelezen, maar vraag het toch even voor de zekerheid.
Alvast bedankt!
Beetje late reactie, maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan;
Je pil "vergeten" is alleen als je hem niet binnen 36 uur na de vorige hebt ingenomen. Als jij hem dinsdagavond na 21:30 hebt ingenomen, was je donderdagochtend om 9:30 dus nog niet "te laat" en telt het niet als vergeten. Pas als jij er 's middags achterkomt dat je hem vergeet of de volgende avond ben je te laat, en dan moet je dus de stappen volgen die aangegeven staan bij "pil vergeten" (dus bijv een morning after pil als je seks had, en 7 dagen condooms gebruiken als je seks gaat hebben).
In dit geval was je dus op tijd (als je hem dinsdagavond ook tussen 22 en 23 in hebt genomen), en maakt het niet uit of je in week 1, 2 of 3 zit. Binnen 36 uur is dus gewoon goed!
Dit is tenminste hoe ik het altijd begrepen heb, so correct me if I'm wrong