Auteur Topic: Het algemene (anticonceptie)pil topic - Lees éérst de beginpost!  (gelezen 6553874 keer)

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #8450 Gepost op: 16 januari 2019, 20:05:57 »
^ Als je binnen 3-4 uur na inname geen diarree hebt gehad of hebt moeten overgeven is er niets aan de hand lijkt me.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Turtle

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8451 Gepost op: 19 januari 2019, 14:50:11 »
^ Gelukkig dat er niets aan de hand was! :)  Maar wat is dan het verschil tussen een gezwollen been of een dik been?

Is hetzelfde toch> :)

tomatentapenade

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8452 Gepost op: 15 maart 2019, 11:00:50 »
In januari ben ik aan de pil begonnen, omdat ik nogal last heb van klachten vanaf twee weken voor de menstruatie en tijdens de menstruatie. De dokter heeft het advies gegeven om de pil door te slikken. Nu heb ik na de eerste strip een stopweek gehad. Na 7 dagen begonnen met de tweede strip, na twee weken kreeg ik erge rugpijn, buikpijn en zere borsten. Toch besloot ik om de pil door te slikken (omdat de dokter me dat adviseerde). En nu merk ik dat ik (halverwege de derde strip) nog steeds last heb van mijn rug, buikpijn, rommelende darmen. Ook zijn mijn borsten erg gevoelig, als ik op mijn buik ga liggen doen ze pijn.
Zal dit kunnen komen doordat mijn lichaam nog moet wennen aan de pil? Wanneer dit zo blijft, maak ik een afspraak bij de dokter. Maar wil graag weten hoe jullie erover denken.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8453 Gepost op: 15 maart 2019, 13:21:39 »
Heb je seks gehad? Dan zou ik een test doen. Als die negatief is maar je klachten blijven dan zou ik idd naar de huisarts gaan.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

tomatentapenade

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8454 Gepost op: 15 maart 2019, 13:29:14 »
Bedankt voor je reactie! Dan koop ik inderdaad voor de zekerheid een test en anders maak ik een afspraak.

HeyIkBenLisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8455 Gepost op: 18 maart 2019, 20:59:23 »
Hoi!

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest om te beginnen met de combinatiepil. Vraag me nu alleen een dingetje af, ik wil graag meteen beginnen met het slikken van de pil. Ik moet over ongeveer vijf dagen ongesteld worden. Als ik nu begin met slikken, word ik dan niet ongesteld deze maand? En pas na de eerste strip weer? Ik was op het moment bij de huisarts íéts te awkward om dit nou even goed te begrijpen, geloof ik.

:)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8456 Gepost op: 18 maart 2019, 21:49:40 »
Ik denk dat je alsnog ongesteld wordt. Dat is al helemaal in werking gezet zeg maar.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Tangledlover

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8457 Gepost op: 25 maart 2019, 18:06:58 »
Ik heb vorige week zondag mijn laatste pil geslikt. Nu wilde ik zaterdag weer beginnen na een verkorte stopweek en heb ik toen een pil geslikt. Nu ben ik gisteren mijn pil vergeten (zondag) en heb ik er vandaag 2 geslikt (maandag, de dag dat ik eigenlijk weer zou moeten beginnen). Is er nu een kans dat ik zwanger ben/kan dit kwaad?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8458 Gepost op: 25 maart 2019, 20:22:11 »
Volgens mij is dit okay! Vergeten pil weer ingenomen.

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #8459 Gepost op: 26 maart 2019, 17:17:01 »
Kan het zo zijn dat na zeven jaar dezelfde pil slikken de pil niet meer ''goed'' werkt?
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8460 Gepost op: 26 maart 2019, 17:44:35 »
Ja ik geloof van wel.

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #8461 Gepost op: 26 maart 2019, 18:10:28 »
^ Hoe zou ik dat moeten weten?
Ik was Encore

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8462 Gepost op: 26 maart 2019, 18:11:03 »
Ik denk bij de huisarts.

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #8463 Gepost op: 26 maart 2019, 18:12:16 »
weg
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2019, 18:33:59 door Ms.Jackson »
Ik was Encore

Mandy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8464 Gepost op: 11 april 2019, 16:09:26 »
Ik ben begonnen met de pil, maar halverwege mijn menstruatie, dus niet op de eerste dag. Dan is de pil dus nog niet betrouwbaar. Nu heb ik al 1 stip op en zit ik in mijn stopweek. Is de pil betrouwbaar zodra ik aan de tweede strip begin?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8465 Gepost op: 11 april 2019, 18:03:09 »
ja!

cherrypie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8466 Gepost op: 09 mei 2019, 16:57:17 »
Hoi! Ik heb voor het eerst mijn pil doorgeslikt, maar nu heb ik wel een beetje menstruatieklachten. Ik heb pijn in mijn lage rug en af en toe ook bij mijn buik. Is dit normaal?

binkjesnoep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8467 Gepost op: 10 mei 2019, 07:48:40 »
^
Ja, dat is normaal. Verschilt geloof ik per persoon, ik heb het ook wel eens, omdat het lichaam zich klaar maakt voor de menstruatie
'Ste Yuj'

cherrypie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8468 Gepost op: 11 mei 2019, 14:12:18 »
^ top dankje! :)

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8469 Gepost op: 27 mei 2019, 07:43:58 »
Ik ben de allereerste pil van mijn strip vergeten om gisteravond in te slikken, maar ik heb hem nu wel nog binnen 12 uur ingeslikt van de normale tijd dat ik hem slik. Ik slik mijn pil normaal om 22:00, dus als ik hem voor 10:00 de volgende ochtend slik ben ik nog veilig.

Geldt dat dus ook voor je eerste pil na de stopweek? Of moet je die echt per se op je normale tijd slikken?
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

Lucille

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8470 Gepost op: 27 mei 2019, 14:14:07 »
Ik heb het denk ik in het verkeerde topic geplaatst dus bij deze hier nog een keer.

Ik ben vanaf September 2018 overgestapt naar een 24+4 pil waarbij de laatste 4 pillen placebo zijn. Echter zat ik zelf nog eens op internet te kijken en sinds ik sinds een aantal keer nu gewend ben om tampons te dragen vroeg ik me af of overstappen naar een spiraaltje misschien iets is. Is het te snel om alweer naar de huisarts te gaan en dan alweer te vragen om over te stappen? of is dat vreemd? ben zeker nog niet van plan om zwanger te worden imv school en een relatie die helaas niet meer bestaat.

Iemand die trouwens ervaring heeft met een spiraaltje?
She found us.

Anoniem09-01-2004

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8471 Gepost op: 27 mei 2019, 19:35:30 »
Hee, ik heb sinds 3 maanden een vriend en we hebben regelmatig seks (altijd veilig) Alleen zit ik nu om precies te zijn 15 dagen aan de pil en ben ik ook al 15 dagen ongesteld 😬, de laatste dagen worden echt zwaar en ik merk dat ik er een kort lontje van begin te krijgen... Is deze pil te licht of zwaar, of zou dit gewoon normaal zijn? Van mij mag het nu namelijk wel onderhand stoppen 🤷🏼‍♀️

RoxyG1008

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8472 Gepost op: 29 mei 2019, 08:57:43 »
Hee, ik heb sinds 3 maanden een vriend en we hebben regelmatig seks (altijd veilig) Alleen zit ik nu om precies te zijn 15 dagen aan de pil en ben ik ook al 15 dagen ongesteld 😬, de laatste dagen worden echt zwaar en ik merk dat ik er een kort lontje van begin te krijgen... Is deze pil te licht of zwaar, of zou dit gewoon normaal zijn? Van mij mag het nu namelijk wel onderhand stoppen 🤷🏼‍♀️

Ik heb dit ook. Ik ben nu 11 dagen aan de pil en al 11 dagen ongesteld. Wel heb ik gelezen dat dit normaal is omdat je lichaam moet wennen aan de pil? Ik weet het niet zeker maar dat is wat ik vond.

Anoniem09-01-2004

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8473 Gepost op: 30 mei 2019, 23:20:44 »
^ ja rot is dit he, ik ga het nog even aankijken, maar weet iemand of ik beter een stopweek kan inlassen of dat ik hem voor het wennen beter kan doorslikken? Ik moet er namelijk nog maar 2 😬

somebody

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8474 Gepost op: 27 juni 2019, 09:43:48 »
Vorige week donderdag ben ik weer met m'n nieuwe strip begonnen. Gisteravond (woensdag avond) ben ik m'n pil vergeten. Ik neem hem normaal tussen 10 uur 's avonds en 11 uur. Ik heb hem vanochtend (donderdag ochtend) om half 10 alsnog ingenomen.

Ben ik nu niet meer beschermd omdat ik in m'n eerste week zit? Ik heb van alles al gelezen, maar vraag het toch even voor de zekerheid.

Alvast bedankt!