Auteur Topic: Het algemene (anticonceptie)pil topic - Lees éérst de beginpost!  (gelezen 6542869 keer)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8425 Gepost op: 25 oktober 2018, 11:33:37 »
Miss huisarts (assistent) bellen?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Favor

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8426 Gepost op: 27 november 2018, 20:13:04 »
Hoe zit het met het wisselen van de pil? Door de schaarste heb ik een ander merk meegekregen.

Toen zei de assistente van het maakt niks uit qua bescherming & je kunt die gewoon nemen na je stopweek. Maar is het beter om geen stopweek te doen en gewoon door te slikken, of wel een stopweek te doen en dan die pil te nemen? Of maakt het niks uit?

binkjesnoep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8427 Gepost op: 28 november 2018, 14:16:11 »
Maakt niks uit, heb ik ook gehad en mij werd verteld dat je in principe voor beide opties kunt kiezen, omdat het dezelfde werking heeft :)
'Ste Yuj'

foam

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8428 Gepost op: 02 december 2018, 16:46:54 »
Hoi,

Ik heb mijn pil 2 weken doorgeslikt en heb vrijdag mn laatste pil genomen. Ik dacht altijd dat je dan gewoon beschermd was, maar ik heb een app voor mijn pil en die zegt dat ik nu onbeschermd ben?! Is  dit echt zo of klopt dat niet van de app?

Ik heb dus een strip geslikt + 2 weken en ben toen gestopt, maar dan ben je in die stopweek toch gewoon veilig?

binkjesnoep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8429 Gepost op: 02 december 2018, 19:17:55 »
Ja hoor, dan ben je gewoon veilig. Altijd minimaal 3 weken slikken en dan stopweek 7 dagen.
'Ste Yuj'

foam

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8430 Gepost op: 02 december 2018, 19:34:36 »
^

Ah heel blij om dit te horen, ik begon hem al te stressen :blush:
Dankjewel

krulpatat

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8431 Gepost op: 03 december 2018, 16:18:03 »
Hoi,

Ik heb mijn pil 2 weken doorgeslikt en heb vrijdag mn laatste pil genomen. Ik dacht altijd dat je dan gewoon beschermd was, maar ik heb een app voor mijn pil en die zegt dat ik nu onbeschermd ben?! Is  dit echt zo of klopt dat niet van de app?

Ik heb dus een strip geslikt + 2 weken en ben toen gestopt, maar dan ben je in die stopweek toch gewoon veilig?

Heb je de app Mypill?

Ik had deze namelijk ook. De app is veel strenger dan dat je iegelijk hoeft zijn. Misschien wel goed van de app zodat je altijd 100% veilig bent. Volgens mij kan je bij de instellingen dingen aanpassen. Ik had bv eerst dat als ik hem al een uur later innam dan normaal dat de app aan gaf dat ik onveilig was voor de rest van de week.

Als je niet dezelfde app hebt, is het misschien het zelfde verhaal bij andere apps. Misschien moet je bij de instellingen even kijken of je wat kan aanpassen.

krulpatat

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8432 Gepost op: 03 december 2018, 16:19:43 »
Ja hoor, dan ben je gewoon veilig. Altijd minimaal 3 weken slikken en dan stopweek 7 dagen.

Oja, en nog antwoord op je vraag. Als jij je pil goed slikt, juiste tijden etc. ben je in jouw stopweek ook gewoon beschermd. Let wel op dat je precies een stopweek van 7 dagen hebt anders ben je dit namelijk niet meer.

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #8433 Gepost op: 04 december 2018, 22:41:36 »
Hebben jullie ook zo'n problemen met de pil verkrijgen in de apotheek? Ik heb nu voor de tweede keer weer maar één strip mee gekregen en wéér een ander merk.

binkjesnoep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8434 Gepost op: 05 december 2018, 09:42:29 »
Hebben jullie ook zo'n problemen met de pil verkrijgen in de apotheek? Ik heb nu voor de tweede keer weer maar één strip mee gekregen en wéér een ander merk.

Ik heb de afgelopen 5 keren maar 1 strip gekregen, ipv een halfjaar. Kreeg idd ook een ander merk, wel gelukkig 5 keer dezelfde. Word er niet goed van.
'Ste Yuj'

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #8435 Gepost op: 05 december 2018, 09:58:11 »

Net nog op het nieuws: een vrouw die op twitter om strip vroeg. Kreeg 40 strips. Ik denk dat dat een levendige handel gaat worden.
Gelukkig heb ik nu geen pil meer, maar een Implanon. Zonder hormonen ga ik weer op de grond liggen van de pijn.

Ik vind het een schande dat sommige medicatie niet meer te krijgen is en het wordt alleen maar erger. Waar betalen wij zo veel voor?
« Laatst bewerkt op: 05 december 2018, 10:03:39 door Sadsloth »

mona.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8436 Gepost op: 17 december 2018, 10:28:08 »
Ik heb toen ik de pil van zondag uit de strip drukte een scheurtje gemaakt met mijn nagel in de verpakking bij de pil van maandag. Is dat erg? Want nu komt er lucht bij. Veranderd dat de werking? Deel momenteel niet het bed met iemand dus ben niet bang om zwanger te worden maar het is om mijn menstruatie te regelen (en tegen de pijn).
don't let them challenge you, don't let them intimidate you. and do your thing because thats the only way to do it

xchar256

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8437 Gepost op: 18 december 2018, 22:23:34 »
Hallo,

Ik ben nu bijna aan het einde van mijn (2e doorgeslikte) pilstrip. Ik kwam er net achter dat ik gister (maandagavond) mijn pil was vergeten, uit paniek had ik zojuist (dinsdagavond) 2 pillen geslikt (die van gister en die van vandaag). Nu vraag ik me af of ik nog beschermd ben en vraag ik me af wat ik moet doen. Overal op het internet staat: doorslikken en stopweek skippen of stoppen en stopweek vroegtijdig laten beginnen (is het voor mij helaas te laat voor). Ik zou toch erg graag mijn stopweek willen doen, zou dit kunnen? En hoe?

Ik had heb nu (los van de 2 geslikte pillen) nog 4 pillen te gaan tot het einde van de strip.

Dankjewel!

krulpatat

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8438 Gepost op: 19 december 2018, 10:32:06 »
Als je al zo lang doorslikt is het volgensmij niet echt een probleem. Je kan gewoon verder gaan met je 4 pillen, als je het nou zelf echt niet vertrouwd gewoon beginnen met je stopweek

krulpatat

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8439 Gepost op: 19 december 2018, 10:39:31 »
Ik ben hee bang om weer ongesteld te worden.

De afgelopen keer had ik echt hevige krampen, hele nacht wakker gelegen. Op een gegeven moment naar mijn ouders kamer gekropen (serieus gekropen) de pijn was niet te verdragen. Mijn moeder heeft beneden Ibuprofen voor mij gepakt, maar vrijwel geen werking. Volgende dag op werk nog steeds hevige krampen waardoor ik helemaal in elkaar zakte. Op een gegeven moment pijn niet meer te verdragen en ben toen op de wc gaan zitten.

Klinkt heel vies, sorry hier voor. Maar er kwam iets heel groots uit me (geen bloedprop want het was niet rood ofzo) Daarna bloedde ik pas echt weer, ik denk dat het al mijn bloed aan het ophopen was.

Ben naar de huisarts geweest, maar ik had geen bewijs, of het ding wat uit mij kwam bewaard, dus hij hield het er op dat het een bloedprop was, terwijl ik denk dat dit het niet was. Bleek dat ik een soort mini bevalling heb gehad, mijn lichaam had echt een soort weeën.

Iemand ook ooit zo iets gehad? Ik ben super bang voor mijn volgende ongesteldheid

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #8440 Gepost op: 19 december 2018, 10:58:57 »
^ Klinkt heel naar... Gelukkig nog nooit gehad. Maar wat is je vraag nu? Want je hebt gereageerd in het algemene pil topic.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

krulpatat

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8441 Gepost op: 19 december 2018, 11:04:51 »
^ Klinkt heel naar... Gelukkig nog nooit gehad. Maar wat is je vraag nu? Want je hebt gereageerd in het algemene pil topic.

Ja ik zag het later ook, was bedoeld in het topic voor menstruatie  :hamer:

Mstherac

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8442 Gepost op: 19 december 2018, 14:09:39 »
Ik ben bijna 3 weken geleden aan de pil begonnen. Heb nergens last van qua bijwerkingen, maar heb wel al 3 weken bijna elke dag wat bloedverlies (bruin) niet heel veel, maar ook niet heel prettig.. nu was ik van plan de pil door te slikken & geen stopweek in te lassen. (feestdagen, feestjes, gezelligheid met vriendje ed, je snapt hem) Ben alleen bang dat ik dan nog 3 weken bloed omdat ik de stopweek skip. (Lees dat de klachten vaak na de 1e stopweek over zijn)

Wat is nu het slimste om te doen. Morgen mn laatste pil nemen en n stopweek inlassen of door gaan met n nieuw stripje?

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #8443 Gepost op: 19 december 2018, 14:12:22 »
^ In het begin is het belangrijk om wel gewoon die stopweek in te lassen, volgens mijn huisarts.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Turtle

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8444 Gepost op: 15 januari 2019, 11:21:07 »
Ik heb het idee dat mijn rechterbeen opeens een stuk zwaarder aanvoelt sinds vannacht. Ik slik nu 3 dagen de pil. Kan ik mjn pil vanavond weer slikken of beter niet?

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #8445 Gepost op: 15 januari 2019, 11:28:52 »
^ Dat is gek. Ik zou voor de zekerheid de huisarts bellen.
Ik was Encore

Turtle

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8446 Gepost op: 15 januari 2019, 13:55:58 »
Probeer ze al een uur te bereiken... Krijg nog steeds te horen dat ze pauze hebben tot 13:00 -_- :hamer: . Als ze niet opnemen neem ik maar geen nieuwe pil. Op het briefje dat ik mee kreeg van de apotheek staat dat je bij pijn in het been de dokter moet bellen, erg fijn dit haha. Ben toch een beetje bang voor trombose opeens :fieuw:

Turtle

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8447 Gepost op: 16 januari 2019, 17:01:34 »
Gisteren langs geweest, zolang je been niet rood wordt/ opzwelt is er niks aan de hand

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #8448 Gepost op: 16 januari 2019, 17:34:00 »
^ Gelukkig dat er niets aan de hand was! :)  Maar wat is dan het verschil tussen een gezwollen been of een dik been?
Ik was Encore

Favor

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8449 Gepost op: 16 januari 2019, 19:57:27 »
Weet iemand hoe het precies zit met overgeven en diarree?
In mijn bijsluiter staat dat de pil 3-4 uur nodig heeft om opgenomen te worden in je lichaam. Kan ik er dan vanuit gaan dat ik gewoon veilig ben als ik in die 3/4 uur geen last heb van overgeven of diarree?

Ik ben namelijk een beetje grieperig deze week en heb daar overdag nog wel eens last van, maar nog geen enkele x nadat ik mijn pil heb genomen.

(sorry voor het ietwat vieze verhaal)