Auteur Topic: Het algemene (anticonceptie)pil topic - Lees éérst de beginpost!  (gelezen 6554013 keer)

Froste

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8350 Gepost op: 15 februari 2018, 18:55:07 »

Hoi Hoi,

Ik heb even een vraagje. Ik slik al een best aantal maanden de pil. Sindsdien ben ik altijd op de donderdag in mijn stopweek ongesteld geworden. Alleen deze keer niet. Ik weet dat ik moet wachten tot ik weer aan mijn nieuwe strip begin. Maar ik wil toch even navraag doen hier of dit dan normaal is. Zodat ik wat geruster ben  :fieuw: .

xx
Froste

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8351 Gepost op: 15 februari 2018, 19:49:52 »
Ja is normaal!
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Froste

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8352 Gepost op: 15 februari 2018, 22:58:27 »
Oke dankjewel

Froste

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8353 Gepost op: 19 februari 2018, 21:57:40 »
Hoii dames,

Ik heb afgelopen week mijn stopweek gehad. Ik moet vandaag weer beginnen met slikken. Alleen kom ik er nu net achter dat ik geen pillen meer heb. Kan ik morgen gewoon nieuw pillen halen en dan die van vandaag in de ochtend slikken en dan s' avonds de pil van dinsdag? Of kan dat niet? Want ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het werkt met de uren na een stopweek. Kan iemand mij helpen?

xx Froste

❅ Patatina ❅

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8354 Gepost op: 19 februari 2018, 22:45:34 »
Ik zou gewoon morgen meteen de pil halen, eentje slikken en dan gewoon netjes doorslikken. Niet twee op één dag nemen.

:)
Anche i silenzi hanno parole.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8355 Gepost op: 20 februari 2018, 10:14:48 »
Nee want dan is je stopweek te lang. Weet niet of je seks hebt gehad maar veiligheid is nu niet meer gegarandeerd.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Memoriae

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8356 Gepost op: 21 februari 2018, 17:03:54 »
Ik begin mijn pilstrip altijd op zaterdag, en eindig op een vrijdag.

In de vierde (1 extra) week, ben ik op de zondag een pil vergeten (23e dag). Hierna heb ik verder de overige 5 dagen ingenomen, ben op de juiste dag ongesteld geweest zoals altijd, en ben vervolgens weer op zaterdag begonnen met de nieuwe strip.
Mijn vraag is nu, vanaf wanneer zou het weer veilig zijn geweest om onveilige seks te hebben?
"It's amazing what women in love will do"

N° Julia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8357 Gepost op: 25 februari 2018, 00:11:24 »
Hey allemaal,

Ik maak me een beetje zorgen.
Afgelopen donderdagavond heb ik seks gehad. De week daarvoor op een vrijdagavond slikte ik mijn eerste pil. Nu heb ik voor de eerste keer seks gehad afgelopen donderdag nadat ik dus mijn 7e pil had geslikt. De dokter vertelde mij dat ik na 7 dagen beschermd zou zijn. Ben ik nu dus echt beschermd geweest? Aangezien ik 7 pillen op had? Ik heb geen condoom gebuikt, dus ik weet dat ik niet 100% beschermd ben geweest. Maar is de pil wel optimaal beschermd geweest?

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden en ik duidelijk genoeg ben!
Alvast bedankt

Garrixer.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8358 Gepost op: 25 februari 2018, 12:40:08 »
Volgens mij veilig.

LovePancakes

• Bekijk profiel
« Reactie #8359 Gepost op: 07 maart 2018, 13:35:18 »
Ik kom er net achter dat ik (week 2) mijn pil vergeten ben. Ik heb hem zojuist ingenomen, meer dan 12 uur later dan normale tijdstip.

Nu staat in de bijsluiter dat >12 uur later innemen verminderde bescherming tegen zwangerschap is.
Maar ook dat in week 2 ''u goed beschermd bent tegen zwangerschap''

Wat klopt er nu??
Maandag pil genomen op tijd
Dinsdagochtend seks gehad
Dinsdag pil vergeten
Woensdag pil dinsdag ingenomen, >12 uur later

Is er kans op zwangerschap, omdat ik seks heb gehad in de week voorafgaand aan vergeten van de pil?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8360 Gepost op: 10 maart 2018, 12:07:36 »
Hoelaat had je die pil moeten nemen op dinsdag en hoelaat heb je hem op woensdag genomen.

Yahya

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8361 Gepost op: 11 maart 2018, 20:36:30 »
-
Perseverance.

icedcoffee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8362 Gepost op: 13 maart 2018, 04:32:43 »
Ik heb de laatste tijd best wat vage klachten en vroeg mij af of dit aan de pil ligt.
Nu wil ik dus stoppen met de pil om te kijken of dat dus zo is.
Alleen zit ik momenteel in week 2, kan ik gewoon stoppen of zou ik eerst deze strip afmaken?
Stel ik besluit nu in week 2 te stoppen, ben ik na 7 dagen slikken na de stopweek weer veilig of moet ik een hele week door slikken?

LovePancakes

• Bekijk profiel
« Reactie #8363 Gepost op: 13 maart 2018, 11:18:52 »
Hoelaat had je die pil moeten nemen op dinsdag en hoelaat heb je hem op woensdag genomen.

Ik neem m normaal tussen 22:00 en 23:00.
Had m nu op woensdag om 13:00 genomen.

robijn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8364 Gepost op: 14 maart 2018, 11:20:17 »

Hoi!

Ik slik al ongeveer 3 jaar de pil aangezien ik ontzettend veel bloed verlies als ik ongesteld ben, en ook veelste lang door blijf bloeden. Mijn pil is vrij zwaar, dat heb ik nodig omdat ik anders alsnog doorbloed.
Als ik na mijn stopweek weer aan een nieuwe strip begin heb ik daar de eerste 2 dagen ontzettend last van! Wat veel meiden normaal gesproken hebben voordat ze ongesteld worden heb ik juist erna. Het lijkt best logisch en mijn moeder kwam met de suggestie om de pil door te blijven slikken voor een paar maanden ipv elke keer een stopweek te doen, maar ik voel me daar toch niet helemaal lekker bij...

Ben ik de enigste met dit probleem en hoe los ik het op?

xx

Seraya

• Bekijk profiel
« Reactie #8365 Gepost op: 17 maart 2018, 17:47:27 »
Vraagje:
- Donderdag seks gehad.
- Donderdag, vrijdag en zaterdag gewoon de pil op tijd ingenomen (derde week)
- Op zondag de pil vergeten
- Maandag wel de pil ingenomen
- Dinsdag laatste pil ingenomen = dus stopweek

Volgens de bijsluiter mag dit dus niet. Shit! Optie is óf gelijk een stopweek inlassen (niet gedaan want nog 1 pil geslikt) of doorslikken (niet gedaan want stopweek ingelast).

Is er een kans op zwangerschap of is deze kans zeer klein? Iemand ervaring?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8366 Gepost op: 17 maart 2018, 18:22:48 »
Heb je die vergeten pil niet ingenomen?

Seraya

• Bekijk profiel
« Reactie #8367 Gepost op: 17 maart 2018, 18:55:13 »
Heb je die vergeten pil niet ingenomen?

Nee, ik kwam er pas veel te laat achter (ruim 30 uur te laat). Maar ik lees dat één pil vergeten niet zo'n ramp is, maar weet niet of dit echt zo is? Er staat dat je de komende 14 dagen bescherming moet gebruiken, maar ik heb alleen die keer seks gehad en de komende tijd sowieso niet (relatie over).

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8368 Gepost op: 25 maart 2018, 12:22:23 »
Ja eigenlijk heb je nu gewoon een stopweek van 30 uur gehad. Als je in je derde week zit kun je elk moment een stopweek inlassen en die hoeft ook niet perse 7 dagen te duren. Dus nu ben je eigenlijk weer gestopt in je eerste week.

Doe maar iig een test over 14 dagen.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8369 Gepost op: 25 maart 2018, 12:22:53 »
Hoi!

Ik slik al ongeveer 3 jaar de pil aangezien ik ontzettend veel bloed verlies als ik ongesteld ben, en ook veelste lang door blijf bloeden. Mijn pil is vrij zwaar, dat heb ik nodig omdat ik anders alsnog doorbloed.
Als ik na mijn stopweek weer aan een nieuwe strip begin heb ik daar de eerste 2 dagen ontzettend last van! Wat veel meiden normaal gesproken hebben voordat ze ongesteld worden heb ik juist erna. Het lijkt best logisch en mijn moeder kwam met de suggestie om de pil door te blijven slikken voor een paar maanden ipv elke keer een stopweek te doen, maar ik voel me daar toch niet helemaal lekker bij...

Ben ik de enigste met dit probleem en hoe los ik het op?

xx

Je kan gewoon de pil doorslikken, heeft geen heftige gevolgen.

Seraya

• Bekijk profiel
« Reactie #8370 Gepost op: 25 maart 2018, 17:52:37 »
Ja eigenlijk heb je nu gewoon een stopweek van 30 uur gehad. Als je in je derde week zit kun je elk moment een stopweek inlassen en die hoeft ook niet perse 7 dagen te duren. Dus nu ben je eigenlijk weer gestopt in je eerste week.

Doe maar iig een test over 14 dagen.

Nou ik kwam er achter dat ik de pil dus helemaal niet vergeten ben.  :fieuw: Gevalletje oude/nieuwe strip door elkaar gehaald. Bedankt in ieder geval! Gelukkig niet nodig :)

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #8371 Gepost op: 28 maart 2018, 15:59:26 »
Ik ben al een aantal jaren aan de pil, maar nu begin ik het toch echt wel vervelend te worden. Hoeveel doorbraakbloedingen krijgen jullie in een jaar ongeveer? Ik heb om de 3 maanden weer een doorbraakbloeding...hoe lang duurt het bij jullie tot de bruine afscheiding weer weg is na de doorbraakbloeding? Bij mij minimaal een week.

Sorry, echt een irritatie post

Rebecca

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8372 Gepost op: 02 april 2018, 10:41:50 »
Hoi meiden,
Ik zat gisteren te kijken naar mijn strip en ik zie dat er bij vrijdag nog een restje pil in zit. Blijkbaar heb ik dus geen complete pil in genomen. Het is wel echt maar een klein stukje.
Ben ik rond deze dag dan nog wel goed beschermd geweest?
Het is de laatste week van mijn tweede strip en ik wilde sowieso al aanstaande vrijdag met een stopweek beginnen.

edit: gewoon ongesteld worden dus niks aan de hand  :aanbid:
« Laatst bewerkt op: 10 april 2018, 15:52:31 door Rebecca »

Jill

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8373 Gepost op: 06 april 2018, 20:04:15 »
Hoi! Ik vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met de 3-fasen pil? Het klinkt als een hele lichte pil en lees op internet ook veel minder over bijwerkingen, maar heel veel kan ik er niet over vinden. Ik ben vooral heel erg bang dat de pil mijn acné zal verergeren, dus ik hoop heel erg dat deze pil dat niet doet bij mij.

pandaa19

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8374 Gepost op: 27 april 2018, 21:46:53 »
hey ik heb een vraagje
ik slik nu de pil: Ethinylestradiol/Drospirenon Sandoz ik slikte hem eerst voor menstruatie klachten maar nu wil ik eigenlijk een pil voor niet zwanger te raken is deze goed genoeg tegen zwangerschap?of moet ik een andere?
welke gebruiken jullie?