Auteur Topic: Het algemene (anticonceptie)pil topic - Lees éérst de beginpost!  (gelezen 6559256 keer)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8275 Gepost op: 21 november 2017, 18:13:31 »
Je kan voor de zekerheid testen maar ik zou niets doen.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

WonderWoman123

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8276 Gepost op: 22 november 2017, 01:20:05 »
Op mijn laatste dag van mijn stopweek (zondag) heb ik 's avonds onveilige seks gehad. Normaliter slik ik de pil rond 23.00/00.00 uur. Op dinsdag 00.00 uur kwam ik er echter achter dat ik volledig was vergeten om te beginnen met mijn nieuwe pilstrip. Nu heb ik dus de pil van maandag en van dinsdag rond 00.00 uur genomen (dus beide). Ik zie het nu als 1 vergeten pil die te laat is ingenomen. Nu ben ik echter in de stress omdat ik dus 2 dagen ervoor (zondag) onbeschermde seks heb gehad (en ik las op internet dat het een probleem is als je 5 dagen ervoor of 7 dagen erna bent vergeten). Kan ik nu zwanger zijn? Ik ben bang van wel, maar ik vraag het toch maar voor de zekerheid aan jullie!!  :blush:

Daarnaast.. Ik blijf de pil nog slikken en haal morgenochtend (woensdagochtend) meteen voor de zekerheid een MAP (<120 uur). Dus dat doe ik voor de zekerheid, maar wanneer kan ik - als ik blijf doorgaan met de pil - voor de zekerheid een zwangerschaps test doen om te checken? (ik las op internet minimaal 2 weken, maar maakt het verder niet uit op welke dag? als het maar na 2 weken is of moet het tijdens mijn 'stopweek' o.i.d. ik heb een hele onregelmatige cyclus).

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8277 Gepost op: 22 november 2017, 09:07:25 »
Was inderdaad niet veilig. Ik zou echt een maand lang met condoom doen. Misschien is je hele cyclus nu weer gestart. 2 weken na zondag testen.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

pulvinus

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8278 Gepost op: 23 november 2017, 11:07:13 »
3/4 maanden geleden ben ik gestopt met de pil vanwege een heel laag libido. Ik dacht dat het door de pil kwam, maar nu merk ik eigenlijk nog geen verschil. Terwijl ik voor de pil wel gewoon een libido had. Weet iemand hoe dit kan? Of belangrijker: wat ik eraan kan doen?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8279 Gepost op: 23 november 2017, 19:26:40 »
Geef het nog tijd.

Ola

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8280 Gepost op: 27 november 2017, 18:08:21 »
Toch even hier een vraagje aangezien ik nog even advies wil. Heb contact gehad met apotheek maar had een beetje het gevoel alsof er niet heel goed geluisterd werd.

Ik slik de pil vanaf halverwege oktober. Heb de eerste strip doorgeslikt, ben op woensdag 15 november pil vergeten. Dit was dus de 4e week. Had toen eigenlijk een stopweek gewoon moeten houden.. I know maar ben toen toch doorgegaan en heb toen donderdag de 16e twee pillen genomen (de vergeten pil en die van donderdag)
Mag ik dan nu de 27e een stopweek houden? Heb best wel last van buikpijn en een doorbraakbloeding. Of moet ik nog 3 dagen (dus tot woensdag) doorslikken zodat er 14 dagen zit tussen de vergeten pil en de stopweek. Ik ben bang dat als ik nu een stopweek houdt dit de betrouwbaarheid van de pil aantast.

De apotheek zei dat nu een stopweek wel mocht aangezien ik na de vergeten pil 7 dagen goed heb doorgeslikt. Dit werd alleen wel op een hele luchtige manier gebracht waardoor ik me afvraag of ze me wel echt goed begrepen had. Sorry qua dit soort dingen ben ik wel een beetje panisch...  :hamer:

(liever niet citeren)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8281 Gepost op: 27 november 2017, 19:01:48 »
Je bent veilig. Je hebt de pil nog ingenomen dus niks aan de hand.

Ola

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8282 Gepost op: 27 november 2017, 23:35:48 »
Ja dat ik nu veilig was, was niet zozeer het probleem. Ik was meer bang dat als ik dan nu een stopweek zou inlassen dat ik dan niet meer veilig zou zijn. Want las overal dat je bij doorslikken de derde week 'verlengt' en dan bij een vergeten pil pas een stopweek kon nemen als je weer een strip zou doorslikken. Maar als ik het goed begrijp kan je dus bij het vergeten van een pil als je doorslikt na 7 dagen correct slikken gewoon een stopweek houden. Thanks!

Iridescent

• Bekijk profiel
« Reactie #8283 Gepost op: 29 november 2017, 08:02:17 »
Even een klein vraagje. Ik ben eind augustus gestopt met de pil, ik werd toen na twee weken ongesteld en twee weken daarna weer ongesteld. Daarna ben ik twee keer precies op de uitgerekende datum ongesteld geworden (dus netjes op tijd). Nu zit ik twee dagen later dan de uitgerekende dag en ik ben nog niet ongesteld. Ik heb alleen veilige seks gehad (met condoom). Is het normaal dat je ineens uit de regelmaat kan vallen?

Er gaan meteen weer allemaal doem scenario's door mn hoofd zoals insulineresistentie enzo..
"When the snows fall and the white winds blow, the lone wolf dies but the pack survives."

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #8284 Gepost op: 29 november 2017, 09:20:53 »
^ Ja, is normaal.
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

Alpaca

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8285 Gepost op: 30 november 2017, 18:40:04 »

[Niet citeren, ivm hele persoonlijke en detailleerde info]

« Laatst bewerkt op: 03 december 2017, 15:44:03 door Alpaca »
When you think it's good, Just do it.
When you think it's bad, Just don't do it

Blue

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8286 Gepost op: 03 december 2017, 17:43:12 »
Ik ben net begonnen met de pil. Ik heb nu net mijn eerste strip afgemaakt. Maar na de eerste week nadat ik met de pil begonnen ben (ik ben begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie) had ik steeds heel licht bloedverlies. Ik dacht steeds dat het bijna over zo zijn, omdat het zo weinig was, maar ik heb er nu na twee weken nog steeds last van. Kan dit een bijwerking van de pil zijn en is dit een doorbraakbloeding?

forever0909

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8287 Gepost op: 11 december 2017, 15:25:10 »
toen ik begon aan de pil (voor de eerste keer) nam ik hem gelijk na mijn eerste menstruatie, dat was op een zondag. sindsdien slik ik de pil dus altijd op zondag na mijn stopweek, maar dat betekent niet dat dat elke keer tegelijk met mijn menstruatie is. kan ik dan wel gewoon seks zonder condoom hebben? of moet je daar een aantal dagen mee wachten?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8288 Gepost op: 11 december 2017, 15:26:09 »
Je kan direct na je stopweek seks hebben zonder condoom.

Flipflups

• **
  • Life is better in flipflops
    • Bekijk profiel
« Reactie #8289 Gepost op: 12 december 2017, 11:35:43 »
Ik ben een maand of 4 geleden begonnen met de pil, altijd netjes geslikt en nooit vergeten. Toch voel ik me sinds iets meer dan een week niet zo lekker (buikpijn, vorige week zondag/maandag ook een beetje ziekjes, misselijk, moe enzo), en ik zit mezelf dus gek te maken dat ik misschien zwanger ben, ookal weet ik dat de kans vrij klein is. Nu heb ik vandaag de laatste pil van de strip geslikt, en ik wil hem eigenlijk doorslikken omdat ik deze week op vakantie ga met mijn vriend. Voor deze strip heb ik wel een stopweek gehouden, en toen bloedde ik ook. Maar ook als ik nu een stopweek zou houden, kan ik alsnog bloeden als ik zwanger ben toch?

Ik heb 2 zwangerschapstests gehaald, en mijn vraag is dus of het betrouwbaar is als ik die vandaag/morgen doe, en wanneer ik de tweede dan het beste kan doen. Op internet lees ik namelijk verschillende dingen over de invloed van de pil op de test.
The tans will fade, but the memories will last forever ♥

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8290 Gepost op: 12 december 2017, 15:11:57 »
14 dagen nadat je seks hebt gehad. Dus je zou de eerste nu kunnen doen en de ander 2 weken na de laatste dag dat je seks had.

Flipflups

• **
  • Life is better in flipflops
    • Bekijk profiel
« Reactie #8291 Gepost op: 13 december 2017, 21:00:35 »
14 dagen nadat je seks hebt gehad. Dus je zou de eerste nu kunnen doen en de ander 2 weken na de laatste dag dat je seks had.

Okay, thanks!
The tans will fade, but the memories will last forever ♥

X.Jodie.X

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8292 Gepost op: 06 januari 2018, 11:38:23 »
Hallo meiden,

Ik ben 18 november gestopt met de pil (die week had ik de stopweek). Dus dan zou ik 26 november weer aan een nieuwe strip starten, wat ik niet gedaan heb. Als vanaf dan wel de 21 dagen tel, zou ik in de week van 18 december ongesteld moeten worden. Dit is niet gebeurd. Wel heb ik even bruine afscheiding gehad, twee dagen. Nou weer verder geteld, dan zou ik in de week van 15 januari ongesteld moeten worden.

Mijn vraag is, is het normaal dat een cyclus zolang uit blijft na het stoppen van de pil? Wanneer moet ik mij zorgen maken en naar de huisarts gaan?

Overigens kan ik niet zwanger zijn, want ik heb geen vriend oid.

Groetjes,

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8293 Gepost op: 06 januari 2018, 11:41:00 »
Ja is normaal. Je hebt geen cyclus als je de pil slikt dus die moet nu weer helemaal op gang komen.

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #8294 Gepost op: 06 januari 2018, 19:47:31 »
Even een snel vraagje voor de zekerheid: ik mag toch ook een stopweek inlassen in de tweede week van de pilstrip, omdat ik de pil twee maanden doorslik? :fieuw:

Zebra

• Gast
« Reactie #8295 Gepost op: 06 januari 2018, 20:15:15 »
^Je mag altijd een stopweek inlassen als je hem al langer dan de reguliere 3 weken slikt.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #8296 Gepost op: 06 januari 2018, 21:37:18 »
^ Nee klopt niet helemaal Zebra. Je mag na twee weken aan een stuk door slikken, al een stopweek inlassen.

Bij twee maanden doorslikken mag je dus sowieso een stopweek inlassen.
''Syncopate my skin to your heart beating.''

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8297 Gepost op: 08 januari 2018, 15:13:09 »
ik ben begonnen met de pil slikken een week na mijn menstruatie, dus als het ware 'lukraak' in mijn cyclus. ik heb nu een hele strip gehad, ben ik nu gewoon al veilig? ik zit nu op dag 2 van mijn stopweek.

bedankt!
Me gusta

Zebra

• Gast
« Reactie #8298 Gepost op: 08 januari 2018, 15:21:23 »
^ Nee klopt niet helemaal Zebra. Je mag na twee weken aan een stuk door slikken, al een stopweek inlassen.

Bij twee maanden doorslikken mag je dus sowieso een stopweek inlassen.

Nooit geweten dat je je strip mag verkorten. Ik zou dat als TS zijnde wel even nalezen in de bijsluiter, ik kan me namelijk voorstellen dat dat niet bij iedere pil mag.
Maar weer wat geleerd. :)

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8299 Gepost op: 08 januari 2018, 16:07:11 »
ik ben begonnen met de pil slikken een week na mijn menstruatie, dus als het ware 'lukraak' in mijn cyclus. ik heb nu een hele strip gehad, ben ik nu gewoon al veilig? ik zit nu op dag 2 van mijn stopweek.

bedankt!

up :)
Me gusta