Auteur Topic: Het algemene anticonceptie topic  (gelezen 7379 keer)

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 18 december 2017, 09:21:22 »
Ik zal even een update geven over mijn spiraal:

Het plaatsen was minder erg dan dat ik had verwacht. Ik had me al helemaal voorbereid op flinke scherpe pijn. Maar het was bij mij alleen maar heftige kramp (zoals ingesteld) dus dat viel heel erg mee!

Ik heb hem nu 3 weken, echter ben ik ook al 3 weken lang aan het bloeden. Ik ben met terug van de huisarts en die heeft me door verwezen naar de gynaecoloog om een echo te laten maken om te kijken of het spiraaltje op de goede plek zit. Maar het zou ook kunnen dat het bloed kunnen komen van de wondjes die zijn gemaakt bij het plaatsen. (Volgens mijn zusje werd mijn baarmoedermond gepakt met een tang die echt grijpers had die dan die wondjes zou hebben gemaakt. Ik voelde er gelukkig niet veel van)

Maar ik hoop dus op positief bericht van de gynaecoloog.

D0riien

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 14 januari 2018, 22:14:42 »
Ik zal even een update geven over mijn spiraal:

Het plaatsen was minder erg dan dat ik had verwacht. Ik had me al helemaal voorbereid op flinke scherpe pijn. Maar het was bij mij alleen maar heftige kramp (zoals ingesteld) dus dat viel heel erg mee!

Ik heb hem nu 3 weken, echter ben ik ook al 3 weken lang aan het bloeden. Ik ben met terug van de huisarts en die heeft me door verwezen naar de gynaecoloog om een echo te laten maken om te kijken of het spiraaltje op de goede plek zit. Maar het zou ook kunnen dat het bloed kunnen komen van de wondjes die zijn gemaakt bij het plaatsen. (Volgens mijn zusje werd mijn baarmoedermond gepakt met een tang die echt grijpers had die dan die wondjes zou hebben gemaakt. Ik voelde er gelukkig niet veel van)

Maar ik hoop dus op positief bericht van de gynaecoloog.

Hoe is het afgelopen bij de gyneacoloog? Ik had dat bloeden ook maar ging er toen idd vanuit dat het wondjes waren en heb het gewoon gelaten. Uiteindelijk is het bij mij weg gegaan en werd/word ik ook bijna nooit meer ongesteld. Echt super fijn

Appletini

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 15 januari 2018, 15:53:44 »
Oh ik ben helemaal vergeten te reageren, sorry!

Het bleek dat er een cyste op mijn eileider zat. Daardoor zat het nieuwe eitje nog steeds in de eileider en bleef die hormonen afgeven. En dat samen met de spiraal zorgde voor al dat bloeden.
Die cyste heb ik denk al vaker gehad voordat ik een spiraal had. Want ik had soms een hele lange cyclus.

Ik had met mijn huisarts afgesproken dat ik het nog even zou aanzien, maar moest terug komen als ik nog 2 maanden aan het bloeden was. Gelukkig is het bloeden na de kerst gestopt. Ik ben nog niet ongesteld geworden, maar wie weet dat dat nu sws uit blijft vanwege het al vele bloeden.

Alpaca

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 15 januari 2018, 17:17:08 »
Ik ben de laatste tijd de pil voor mijn gevoel te vaak vergeten. En dat is niet heel handig als je het gebruik als anticonceptie.

Dus mijn gevoel zegt; stap over op iets anders.
De dingen waarmee ik zit zijn alleen:
- ik wil niet teveel veranderingen tov hormonen van nu (ivm bijwerkingen)
- moeten niet te veel (maandelijkse) kosten met zich meebrengen (niet verzekerd)
- ik ben ooit begonnen met de pil omdat ik om de twee weken ongesteld werd, en het regelen is fijn

Ik heb t idee dat deze drie eisen samen niet mogelijk zijn, met de mogelijkheid dat je nog steeds wel ongesteld wordt met een spiraaltje bijv. En daarbij ben ik ook erg bang voor de pijn bij het inbrengen, en de bijwerken. Lastig..
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2018, 21:03:10 door Alpaca »
When you think it's good, Just do it.
When you think it's bad, Just don't do it

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 15 januari 2018, 17:28:39 »
^ Heb je al iets geprobeerd om het niet te vergeten?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 15 januari 2018, 18:11:03 »
pleisterpil
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 15 januari 2018, 18:31:07 »
^ Kan je daarmee je menstruatie regelen?

Alpaca

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 15 januari 2018, 21:04:40 »
^ Heb je al iets geprobeerd om het niet te vergeten?

Misschien is het inderdaad slim om iets van een app te gebruiken. Maar t rare is dat ik m was vergeten, terwijl ik in mijn gedachten hem wel had gepakt. En daar kwam ik dus de volgende dag pas achter. De meeste problemen ontstaan doordat ik mijn strip steeds moet verhuizen van kamers naar huis en terug.
When you think it's good, Just do it.
When you think it's bad, Just don't do it

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 16 januari 2018, 09:45:41 »
^ En dan een strip thuis laten liggen en eentje op je kamer? Ik weet niet of er een app is waarbij je ook echt een soort van moet afvinken dat je hem genomen hebt?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 25 januari 2018, 14:39:00 »
^ Kan je daarmee je menstruatie regelen?

yes
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 25 januari 2018, 15:19:36 »
^ Mmm hoe werkt dat dan? Want die hormonen gaan ook weer door je bloedbaan dus is dat dan niet even ''slecht'' als de pil?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 28 januari 2018, 15:02:01 »
Ik gebruik hem zelf niet maar wat ik ervan lees is dat het geleidelijk hormonen afgeeft en dat je geen pieken en dalen hebt. Het heeft dezelfde hormonen als de gecombineerde anticonceptiepil maar dan een lichtere dosis. Als je geen bijzonderheden (zwaar gewicht etc)  hebt is hij even veilig als de pil.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 28 januari 2018, 15:39:51 »
^ Maar ik dacht dat je dan niet de menstruatie uit kon stellen toch? Omdat de concentratie hormonen niet hetzelfde is in elk pilletje - even over de drie fasen pil.

Taco

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 28 januari 2018, 15:42:34 »
Volgens mij moet je dan een nieuwe pleister erop plakken. Heb ook gehoord dat dat ook kan met de Nuvaring. Dan moet je een nieuwe ring erin doen.
I fucking love taco's

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 28 januari 2018, 15:42:48 »
Jawel, dan sla je de stopweek gewoon over. Je moet elke 7 dagen een nieuwe pleister opplakken.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 28 januari 2018, 16:47:12 »
^ Ah oke, dankje :)

Vlokje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 17 april 2018, 13:02:44 »
Afgelopen vrijdag een spiraaltje in laten brengen na 6 jaar struggles met de pil. Het inbrengen zelf deed wel eventjes pijn, alsof je gewoon een hele erge menstruatiekramp hebt. Daarna heel af en toe korte krampjes gehad, maar het ging echt super goed! Ik vond het enger om daar te liggen dan dat die spiraal er in ging

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 17 april 2018, 13:30:17 »
Ik ben sinds vandaag gestopt met de prikpil (ik moest vandaag nieuwe dosis). Ik gebruik hem nu sinds november en dat is nog maar net een half jaartje, maar ik heb last van 2 bijwerkingen. De eerste is aankomen, die bijwerking had ik ook toen ik een aantal jaar geleden de prikpil gebruikte. Ik kom ongeveer 2 kilo per maand aan terwijl ik niets verander aan mijn eetgedrag en zelfs ben gaan sporten. En de tweede bijwerking is gewoon m'n gedrag en libido. Ik kan me heel erg depressief, chagrijnig, lusteloos en agressief voelen uit het niets en om de domste dingen. Heb zelfs m'n toetsenbord kapot gemaakt door er op te slaan. Iets wat ik een jaar geleden echt niet zomaar zou doen.

Ik hoop iig dat het aan de prikpil gerelateerd is en niet aan iets anders, maar dat zullen we zien.

May

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 19 april 2018, 11:26:38 »
Ik ben sinds 3 weken aan de pil en zit nu in mijn stopweek. Ik had maandag ongesteld moeten worden, maar dit is nog niet gebeurd. Is dit normaal als je net aan de pil bent begonnen?

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 20 april 2018, 18:01:25 »
weg
« Laatst bewerkt op: 21 april 2018, 09:30:37 door Encore »

Evieefjuh

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 20 april 2018, 18:23:02 »
^weggooieen als je m niet binnen een korte tijd (uur??) Gaat gebruiken. Anders droogt hij uit met een grote kans op scheuren.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 20 april 2018, 18:45:09 »
^ Dankje!