Ik heb een vraagje;
Ik ben vorig jaar augustus begonnen met de pil, en eigenlijk vanaf oktober elke keer buikpijn, misselijk enzo. In mei naar de HA geweest, maar dat was niet mijn eigen arts en hij vermoedde dat het aan stress enzo lag, en vond het lijken op Prikkelbare darmsyndroom. Daar heb ik dus een soort poeder voor gekregen. Dit verlichtte wel iets maar het ging niet helemaal weg.
Vorige maand nog een afspraak gemaakt en in overleg gestopt met de pil. Binnen 3 dagen nam de buikpijn af, en daarna helemaal geen last meer van gehad. Huisarts gebeld, en zij gaf aan dat ik dan waarschijnlijk gevoelig ben voor het oestrogeen in de pil, omdat dat vaak misselijkheid en buikklachten veroorzaakt. Maar dit kon ook komen door het innemen via de spijsvertering zegmaar, dus ze gaf aan dat ik de nuvaring nog kon proberen. Die zit er nu anderhalve week in, maar al na 2 dagen kwam de buikpijn terug. Dit vond ik zo snel dat ik bijna begon te denken dat ik gek werd, maar het is echt gewoon weer net zo erg als toen ik de pil slikte.
Nu zeggen ze dus dat je het 3 maanden moet proberen, maar als de bijwerkingen al gelijk terugkomen en net zo erg zijn als met de pil, moet ik het dan ook doorzetten? Of kan ik beter weer stoppen en de huisarts om iets anders vragen?
En welke anticonceptiemethode raden jullie aan? De pil was verder perfect voor mij, en vind opzich die ring ook wel okay. Een spiraal vind ik eigenlijk iets te heftig ofzo.
Heeft iemand hier ervaring met de minipil? Daarvan lees ik overal dat hij net zo betrouwbaar is, maar er stond ergens; zorgt dat er zelden een eisprong plaatsvindt. Terwijl de combi pil het echt voorkomt enzo toch? Dus dat klinkt een beetje risky haha.