Auteur Topic: Gevingerd en dus nu pijn!  (gelezen 15979 keer)

YAYA

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 september 2010, 16:55:25 »
Hoihooi,

Ik ben vrijdag gevingerd door mn vriendje. Hij heeft mij al vaker gevingerd maar daarna heb ik altijd 1 of 2dagen pijn. Maar nu heb ik dus nog steeds erge pijn. Ik krijg ook vaak de drang om te gaan plassen en dan lijkt wel alsof mn 'vagina' verdoofd is en dat ik dan moeilijk mn plas kan ophouden en als ik dan op de wc zit, kan ik niet plassen of heel weinig en soms wel helemaal niet. Is dit normaal of is er nu wat aan de hand?
Alvast bedankt voor de hulp (:
The world is a book, and those who do not travel read only a page.

Suzanne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2010, 16:56:38 »
Ik heb er niet veel verstand van maar dit klinkt een beetje als een blaasontsteking? Ik denk niet dat dat komt omdat je vriendje je heeft gevingerd. Ik zou het even in de gaten houden en als het over een paar dagen nog zo is, even langs de dokter:)

YOURDREAM

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2010, 16:56:58 »
Het klinkt als blaasontsteking. In iedergeval wel de symptomen. (heel weinig plas, pijn) Misschien even langs de dokter?

Flux

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2010, 16:57:02 »
Is hij dan niet een beetje..ruw bezig?
Dit klinkt trouwens een beetje als een blaasontsteking, brandt het als je plast?
Lessons on lessons on lessons ~

YAYA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2010, 16:58:26 »
Jaa het brandt, en nu bloed ik ook (niet heel erg) maar ik dacht dus dat ik ongesteld was maar zoveel bloed verlies ikdus niet.

YAYA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2010, 17:00:28 »
Heb ik misschien geen infectie door het vingeren?
Fijn, als ze er achter komen dat ik gevingerd ben dan ben ik dus het haasje -.-

Ashperge

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2010, 17:06:52 »
Als je naar de dokter gaat komt niemand erachter want een dokter heeft zwijgplicht. Ik snap sowieso niet egt waarom je het haasje zou moeten zijn als je vriend da deed maargoed..
"Some dance to remember, some dance to forget"

Candyholic

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2010, 17:09:00 »
Blaasontsteking (of schimmel, maar dat lijkt me stug..)
Het hoeft niet door vingeren te komen, 't kan ook met hygiëne te maken hebben
Dus je hoeft je niet zorgen te maken, ga naar de huisarts en doe een test op eventueel blaasontsteking. Daar is niks raars aan hoor en de huisarts heeft een zwijgplicht (duh)
« Laatst bewerkt op: 19 september 2010, 17:09:42 door Candyholic »

YAYA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 september 2010, 17:09:29 »

Als je naar de dokter gaat komt niemand erachter want een dokter heeft zwijgplicht. Ik snap sowieso niet egt waarom je het haasje zou moeten zijn als je vriend da deed maargoed..

Jaa dat snap ik maar moet een afspraak maken etc.
Nou, ik mag geen vriendje en heb dus stiekem afgesproken en ben 14 dus vinden mijn ouders nog te jong om zeker zulke dingen te doen.

Candyholic

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 19 september 2010, 17:10:34 »
Het is ten eerste jouw lijf en jouw keuze
Blaasontsteking kan door van alles komen hoor :/

YAYA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2010, 17:11:24 »

Het is ten eerste jouw lijf en jouw keuze
Blaasontsteking kan door van alles komen hoor :/

Jaa klopt.
Jaa, dat is waar. Naja, ik zal het eens opbiechten dat ik pijn heb.

Ashperge

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 19 september 2010, 17:11:32 »

[...]

Jaa dat snap ik maar moet een afspraak maken etc.
Nou, ik mag geen vriendje en heb dus stiekem afgesproken en ben 14 dus vinden mijn ouders nog te jong om zeker zulke dingen te doen.

op die fiets, naja ik vind 14 ook wat jong maargoed. Je hoeft toch niet tegen je ouders te zeggen dat je gevingerd bent? Zeg gewoon; Mam, ik denk dat ik een blaasontsteking heb maar dat duurt nu al best lang ik wil even langs de dokter.. Ze hoeven toch niet alles tot in detail te weten?

YAYA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 19 september 2010, 17:15:00 »

[...]

op die fiets, naja ik vind 14 ook wat jong maargoed. Je hoeft toch niet tegen je ouders te zeggen dat je gevingerd bent? Zeg gewoon; Mam, ik denk dat ik een blaasontsteking heb maar dat duurt nu al best lang ik wil even langs de dokter.. Ze hoeven toch niet alles tot in detail te weten?

Ja, ik denk dat ik ook ga doen of in de richting dat het door mn tampon komt of dat ik té lang mn plas had opgehouden, paar keer op school omdat ik het vies vind daar.
Naja, ik zie het wel.
Maar ishet ook normaal dat er bloed bij zit?

Candyholic

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 19 september 2010, 17:15:25 »

[...]

Jaa klopt.
Jaa, dat is waar. Naja, ik zal het eens opbiechten dat ik pijn heb.

Ik heb er ook last van gehad
Maar dat kwam niet door het vingeren en/of seks
Kijk desnoods maar even op internet als je alsnog twijfelt ;-)

Het komt heus wel goed
« Laatst bewerkt op: 19 september 2010, 17:15:58 door Candyholic »

Candyholic

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 19 september 2010, 17:17:15 »

[...]

Ja, ik denk dat ik ook ga doen of in de richting dat het door mn tampon komt of dat ik té lang mn plas had opgehouden, paar keer op school omdat ik het vies vind daar.
Naja, ik zie het wel.
Maar ishet ook normaal dat er bloed bij zit?

Jep
Het is geirriteerd natuurlijk (heb je dan veel bloed?)

Het doet niet zozeer pijn maar het is vervelend

YAYA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 19 september 2010, 17:19:34 »

[...]

Jep
Het is geirriteerd natuurlijk (heb je dan veel bloed?)

Het doet niet zozeer pijn maar het is vervelend

Ja, vervelende zeurende pijn.
Nee valt mee, weinig.
Maar ik las op internet dat het meeste komt door infecties door seks etc. Maar kan het dan niet zo komen dat zn vinger vies was, of met bacterien of in die trant?

YAYA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 19 september 2010, 17:20:33 »

[...]

Ik heb er ook last van gehad
Maar dat kwam niet door het vingeren en/of seks
Kijk desnoods maar even op internet als je alsnog twijfelt ;-)

Het komt heus wel goed

Hoelang had jij het, als ik vragen mag?
En, wat heb je er aangedaan om ervan af te komen?

Ashperge

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 19 september 2010, 17:21:35 »
Ja het kan wel, maar die kans is wel klein.. Maargoed ik denk egt dat het gewoon een blaasontsteking is..

Candyholic

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 19 september 2010, 17:22:19 »

[...]

Ja, vervelende zeurende pijn.
Nee valt mee, weinig.
Maar ik las op internet dat het meeste komt door infecties door seks etc. Maar kan het dan niet zo komen dat zn vinger vies was, of met bacterien of in die trant?

Het hoeft daar niet door te komen
oke dit klinkt vies maar heeft ie zijn handen wel gewassen? XD want zo kan je vagina geirriteerd raken, maar meestal komt het idd door hygiëne. Dat je je niet goed wast van onder ofzo. Nja kan gebeuren toch?

Candyholic

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 19 september 2010, 17:23:55 »

[...]

Hoelang had jij het, als ik vragen mag?
En, wat heb je er aangedaan om ervan af te komen?

Bij mij was het ineens verdwenen, had er niet zo last van iets van 3 dagen ofzo
Je krijgt er wel antibiotica voor maar ik slikte het al, ivm mijn oren

Maar het is niet leuk..

YAYA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 19 september 2010, 17:25:11 »

[...]

Het hoeft daar niet door te komen
oke dit klinkt vies maar heeft ie zijn handen wel gewassen? XD want zo kan je vagina geirriteerd raken, maar meestal komt het idd door hygiëne. Dat je je niet goed wast van onder ofzo. Nja kan gebeuren toch?

Nope, hij had niet zn handen gewassen.
Dus daar kan het dan wel aanliggen, jaa zou ook komen.
Naja op verschillende sites geven ze aan vitamine c-pillen en bessen/cranberrysap drinken. Laat ik daar eerst is meebeginnen is het na paar dagen nog niet over dan ga ik wel met mn ouders praten.

Candyholic

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 19 september 2010, 17:25:47 »
Wat is het?
Een blaasontsteking (cystitis) wordt veroorzaakt door een infectie die tot een ontsteking van de blaaswand leidt. Soms is ook de urinebuis ontstoken (urineweginfectie). De blaas is de opslagplaats voor urine onder in de buik. De urinebuis is de buis waardoor urine vanuit de blaas het lichaam verlaat.

Een blaasontsteking komt vaak voor. Ongeveer 1 op de 50 mensen heeft wel eens met deze aandoening te maken gehad. Een blaasontsteking komt veel meer bij vrouwen dan bij mannen voor. Het komt vaak voor tijdens een zwangerschap, vooral in de eerste maanden. Bij kinderen kan de ontsteking veroorzaakt worden door een afwijking van de urinewegen. Bij mannen is een blaasontsteking meestal een prostatitis (een ontsteking van de prostaat).

Wat zijn de verschijnselen?
Een blaasontsteking heeft een aantal kenmerkende verschijnselen. Het belangrijkste symptoom is een drang tot urineren, waarbij telkens een kleine hoeveelheid sterk ruikende urine naar buiten komt. Je hebt het gevoel van hoge nood, zonder dat er veel uit komt bij het plassen. Een branderig of bijtend gevoel tijdens het urineren is een belangrijk kenmerk dat echter niet alleen bij blaasontsteking voorkomt. De infectie kan een zeurende pijn in onderbuik (vlak onder de navel) en onderrug geven. Je kunt misselijk zijn en zelfs moeten braken. De urine ruikt soms onaangenaam of is troebel. Soms zit er bloed in de urine.

Waardoor wordt het veroorzaakt?
De meest voorkomende oorzaak van een blaasontsteking is een infectie met een bacterie die vanuit de urinebuis de blaas infecteert. De bacterie Escherichia coli, die normaal in de darmen aanwezig is, kan vanuit de anus via de urinebuis de blaas binnendringen. De E. coli bacterie hecht zich aan de blaaswand en veroorzaakt een ontsteking. Dit komt vaker voor bij vrouwen dan bij mannen, omdat de vrouwelijke urinebuis en vagina vlak bij de anus liggen. Ook hebben vrouwen een kortere urinebuis dan mannen. Daardoor bereiken bacteriën van buitenaf bij vrouwen gemakkelijker de blaas. Bacteriën hoeven een minder lange weg af te leggen.

Oke een heel verhaal X'D

Cranberry's helpen om blaasontekingen tegen te gaan
Cranberry's staan bekend om hun positieve invloed op de blaasfunctie. Het sap van de veenbes maakt je urine extra zuur. Bacteriën in de blaas die blaasontsteking veroorzaken, gedijen een stuk minder goed door die zuren.

Tadaaaa

Candyholic

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 19 september 2010, 17:25:46 »
--- foutje
« Laatst bewerkt op: 19 september 2010, 17:26:54 door Candyholic »

YAYA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 19 september 2010, 17:27:53 »
hahaha jaaa die site heb ik dus net aangeklikt.

Candyholic

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 19 september 2010, 17:28:34 »

[...]

Nope, hij had niet zn handen gewassen.
Dus daar kan het dan wel aanliggen, jaa zou ook komen.
Naja op verschillende sites geven ze aan vitamine c-pillen en bessen/cranberrysap drinken. Laat ik daar eerst is meebeginnen is het na paar dagen nog niet over dan ga ik wel met mn ouders praten.

Nee het helpt om het te voorkomen
je hebt het al (ik werk bij de trekpleister, en wij verkopen van die cranberry pillen voor het tegen gaan van blaasontsteking)