Auteur Topic: Ervaringen pessarium/kapje anticonceptie  (gelezen 363 keer)

Flipflups

• **
  • Life is better in flipflops
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 oktober 2018, 13:38:17 »
Hoihoi,

Ik vroeg me af of hier meiden zijn die wel eens een pessarium hebben gebruikt, of een vergelijkbaar kapje dat je tegen de baarmoedermond aan plaatst, tegen zwangerschap.
Ik slik namelijk al een tijdje de pil, maar ik zit helemaal niet lekker in mijn vel en heb ook veel lichamelijke klachten die veroorzaakt kunnen worden door de pil. Het leek me dus goed om even met de pil te stoppen, en te kijken hoe het dan gaat (en daarna eventueel overgaan op een andere methode).
Maar ik wil mijn lichaam dus eerst even "resetten". Mijn vriend en ik zouden dan dus condooms gaan gebruiken tijdens de seks, maar ik vertrouw daar niet 100% op. Bijvoorbeeld als mijn vriend mij vingert tijdens het voorspel, of als het condoom scheurt oid.
Op internet las ik over het pessarium, waar je zaaddodende gel op smeert en dan inbrengt en 6 uur moet laten zitten na de seks. Dit in combinatie met een condoom lijkt me wel een veilige methode.

Zijn er meiden die daar ervaring mee hebben? En mag je hem ook langer laten zitten dan 6 uur (als we bijvoorbeeld 's avonds seks hebben en ik hem er de volgende ochtend pas uithaal?)
The tans will fade, but the memories will last forever ♥

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2018, 13:40:40 »
Aan deze reactie heb je niet veel, maar het lijkt best moeilijk/veel moeite, het is ook een ouderwets anticonceptiemiddel. Ik zou ook kijken naar de nuvaring, dat is makkelijker en moderner.
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

Flipflups

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2018, 20:53:59 »
Aan deze reactie heb je niet veel, maar het lijkt best moeilijk/veel moeite, het is ook een ouderwets anticonceptiemiddel. Ik zou ook kijken naar de nuvaring, dat is makkelijker en moderner.

Dankje voor je reactie! Ik heb daar ook naar gekeken, maar dat is ook weer met hormonen. Ik zoek eigenlijk iets wat ik tijdelijk even kan gebruiken, omdat ik wil stoppen met de pil maar op den duur wel weer iets anders wil gaan gebruiken dan condooms. Maar voor dat tijdelijke vertrouw ik condooms gewoon niet helemaal, vandaar! Het leek mij inderdaad ook wel wat gedoe, maar ik las op oudere fora dat het wel snel went. En liever twee maandjes even gedoe dan een kind haha

Heeft iemand nog tips wat ik bij een condoom kan gebruiken om nog iets beter beschermd te zijn? Zo'n kapje moet ook zaaddodende gel op enzo. Stel ik gebruik alleen die gel, met condooms, is het dan ook al beter?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2018, 21:23:34 »
Ik ben nu ook een tijdje hormonen vrij en gebruik nu sinds begin van de zomer condooms, maar ik vertrouw ze wel. Zolang je voorzichtig bent met scherpe nagels is er niks aan de hand.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

xJustOneLife

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 08 oktober 2018, 10:32:39 »
Een koperspiraaltje is ook hormoonvrij toch?
If loving meant living, then I wouldn't die ♥

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 oktober 2018, 11:49:07 »

Ja klopt!
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Flipflups

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 oktober 2018, 14:00:18 »

Yess, maar dat lijkt me best eng. En daarvan las ik weer dat het minder betrouwbaar is dan een spiraaltje/pil met hormonen?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 08 oktober 2018, 14:28:16 »