Hoihoi,
Ik vroeg me af of hier meiden zijn die wel eens een pessarium hebben gebruikt, of een vergelijkbaar kapje dat je tegen de baarmoedermond aan plaatst, tegen zwangerschap.
Ik slik namelijk al een tijdje de pil, maar ik zit helemaal niet lekker in mijn vel en heb ook veel lichamelijke klachten die veroorzaakt kunnen worden door de pil. Het leek me dus goed om even met de pil te stoppen, en te kijken hoe het dan gaat (en daarna eventueel overgaan op een andere methode).
Maar ik wil mijn lichaam dus eerst even "resetten". Mijn vriend en ik zouden dan dus condooms gaan gebruiken tijdens de seks, maar ik vertrouw daar niet 100% op. Bijvoorbeeld als mijn vriend mij vingert tijdens het voorspel, of als het condoom scheurt oid.
Op internet las ik over het pessarium, waar je zaaddodende gel op smeert en dan inbrengt en 6 uur moet laten zitten na de seks. Dit in combinatie met een condoom lijkt me wel een veilige methode.
Zijn er meiden die daar ervaring mee hebben? En mag je hem ook langer laten zitten dan 6 uur (als we bijvoorbeeld 's avonds seks hebben en ik hem er de volgende ochtend pas uithaal?)