Auteur Topic: De pil  (gelezen 230 keer)

Maya

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 22 november 2018, 18:09:42 »
Hallo,
Dit ik mijn eerste post op girlscene want ik heb een vraag. Ik slike nu al ongeveer andere halve maand de pil. Ik heb mijn eerste stopweek overgeslagen omdat de dokter had gezegt dat het wel kon, en ik geen zin had om die week bloedingen te hebben omdat ik met school naar münster ging. Nu ben ik vorige week dinsdag ongesteld geworden en het is nog steeds niet gestopt (na 9dagen!) mijn vriendinnen zeggen dat dit is omdat er nu veel hormonen in me lichaam zijn. Maar ik wil echt dat het stopt, ik had gelezen dat ik nu gewoon een stopweek (van 3 á 4 dagen) kan doen. Maar mijn vraag is: als ik 3 dagen de pil niet neem ben ik dan nog beschermd tegen zwangerschap?

« Laatst bewerkt op: 22 november 2018, 19:26:44 door Maya »

Jill

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2018, 18:16:08 »
Als je anderhalve maand elke dag de pil doorslikt kan je gewoon een stopweek doen, ik zou dan eigenlijk gewoon een volle stopweek doen van 7 dagen. Het feit dat je nu een doorbraakbloeding hebt zeg niks over of je beschermd bent of niet, je bent gewoon beschermd tegen een zwangerschap.

Maya

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2018, 18:18:53 »
Okay, dus in de stopweek ben je gewoon nog beschermd?

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2018, 18:28:55 »
Ja, als je minstens één strip hebt afgemaakt kun je elk moment een stopweek inlassen. Ook in deze week ben je beschermd en kun je gewoon seks hebben. Houd er wel rekening mee dat je de stopweek niet langer maakt dan 7 dagen. Als je na deze 7 dagen niet weer begint met slikken, ben je niet meer goed beschermd.

Maya

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2018, 19:26:11 »
Okay duidelijk.
Dankje voor de snelle reacties! Morgen ga ik dan beginnen met de stopweek en hopen dat het bloeden snel stopt XD. het beste allemaal! 😁

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 23 november 2018, 13:18:16 »
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?