ik heb nu Ethinylestradiol/Levonogestrel 0,03/0,15 mg
Precies dezelfde als dat ik heb. Ik heb zelf nergens last van, maar ieder lichaam is anders.
Een lichtere pil kan ik je niet aanraden, wel zijn er pillen met andere hormonen. Maak gewoon eens een afspraak met je huisarts vanwege je klachten en vraag dan om een pil met andere hormonen omdat je lichaam deze hormonen niet prettig lijkt te vinden.
Wat je ook kunt doen is overstappen op een andere vorm van anticonceptie, je moet dan alleen wel goed opletten wanneer je dat laat doen omdat je anders enige tijd onbeschermd kunt zijn. Kijk hoe dan ook goed in je bijsluiter hoe het zit met overstappen zodra je een andere pil hebt.
hallo dames,
ik heb eergister (dinsdag) netjes mijn pil ingenomen, maar heb binnen een uur daarna een soort van last gehad van diarree, ik zal er maar even heel open over praten, maar ik weet dus niet of het diarree was. laten we zeggen dat het veel lucht en bijna geen "vloeistof" ( paar druppels poep dus.. ) heb de volgende dag weer netjes mijn pil ingenomen en dezelfde dag ( woensdag dus) seks gehad zonder condoom. had er niet bij nagedacht dat de pil dus wellicht niet zou werken..(DOM) hij is niet in mij klaargekomen en vrijdag is de laatste dag van deze strip, dus het gebeurde in de 3e week.. moet ik me zorgen maken?
sorry voor mijn diarree verhaal maar ik weet het anders niet te verwoorden en zo begrijpen jullie de situatie het beste haha!
Diarree moet echt heel waterig zijn en binnen 4 uur na het innemen van de pil zijn als het invloed zou kunnen hebben op de pil. Je bent dus gewoon veilig.
Stel je hebt net je stopweek gehad, maar je vergeet de pil de eerste dag dat je alweer moest beginnen en begint dan eentje later. Ben je dan nog safe?
En hoe doen jullie altijd je stopweken trouwens. Gewoon echt 7 dagen niks of de dag dat je m voor t laatst had gewoon weer? Of maakt dat niet uit?
Tenzij je bedoelt dat je dan na 8 dagen 2 tegelijk pakt ben je dan niet meer safe.
Ik doe zelf altijd 7 dagen omdat dat makkelijker is met het pakken (beginnen op een maandag en eindigen op een zondag, precies zoals m'n strip loopt), maar vroeger pakte ik de eerste pil op het moment dat ik ongesteld werd (3 of 4 dagen na het begin van de stopweek), maar dat werkte minder handig.
Maakt niet uit voor de veiligheid. Het inkorten van je stopweek maakt je stopweek niet minder veilig, verlengen wel.