Hier even mijn situatie.
Ik neem de pil, iedere avond zeer stipt en ben hem nog nooit vergeten in de 9 maanden dat ik hem slik. Ook steeds een bloeding gehad in mijn stopweek. Mijn vriend en ik vrijen zonder condoom, maar dus wel met de pil.
Nu heb ik gelezen dat je door de pil heen zwanger kunt worden, en ben ik extreem bang geworden. Wat als ik dan zwanger zou zijn? Ik weet dat de kans klein is, en dat ik mezelf gek maak hiermee, maar ik krijg het niet uit mijn hoofd. Ik heb al gedacht om een test te doen, maar ik durf niet. Wat als die positief is? Ik ben 20 en kan echt niet zwanger zijn midden in mijn studies... Het is ook niet dat ik zeer duidelijke zwangersschapssymptomen heb, alhoewel ik bij elk kwaaltje wel denk help. zoals vermoeid zijn of hoofdpijn hebben, hoewel ik weet dat dat zoveel redenen kan hebben. Mijn buik ziet er ook wat dikker uit, maar dat zit denk ik ook in mijn hoofd en na eten e.d., ook minder sport owv blessures.
Ik weet dus rationeel gezien dat ik niet zwanger kan zijn en toch krijg ik het niet helemaal uit mijn hoofd. Ook ben ik zo bang geworden dat de pil toch niet veilig zou zijn.. maar telkens condoom erbij gebruiken is ook niet waar ik zin in heb in een vaste relatie.