Auteur Topic: Ben ik zwanger? - lees éérst de beginpost!  (gelezen 12202 keer)

robijn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 07 september 2018, 11:55:09 »
Is veilig!

Godzijdank, dankjewel voor je snelle reactie :)

robindwrs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 29 september 2018, 21:27:20 »
fout

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 01 oktober 2018, 15:36:23 »

ik heb mijn stopweek altijd van zondag-zondag (dus zaterdag laatste pil, en dan de zondag erop weer beginnen). Nu had ik onbeschermde seks op de zaterdag voor de zondag dat ik weer zou beginnen met slikken. Ik ben dan toch gewoon veilig?

Me gusta

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 01 oktober 2018, 15:37:27 »
Ja hoor!
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 01 oktober 2018, 15:55:13 »
^ thanks  :fieuw:
heb wat 'rare' kwaaltjes dus ging al weer stressen :')
Me gusta

hulpelfje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 22 oktober 2018, 20:45:11 »
Hier even mijn situatie.

Ik neem de pil, iedere avond zeer stipt en ben hem nog nooit vergeten in de 9 maanden dat ik hem slik. Ook steeds een bloeding gehad in mijn stopweek. Mijn vriend en ik vrijen zonder condoom, maar dus wel met de pil.

Nu heb ik gelezen dat je door de pil heen zwanger kunt worden, en ben ik extreem bang geworden. Wat als ik dan zwanger zou zijn? Ik weet dat de kans klein is, en dat ik mezelf gek maak hiermee, maar ik krijg het niet uit mijn hoofd. Ik heb al gedacht om een test te doen, maar ik durf niet. Wat als die positief is? Ik ben 20 en kan echt niet zwanger zijn midden in mijn studies... Het is ook niet dat ik zeer duidelijke zwangersschapssymptomen heb, alhoewel ik bij elk kwaaltje wel denk help. zoals vermoeid zijn of hoofdpijn hebben, hoewel ik weet dat dat zoveel redenen kan hebben. Mijn buik ziet er ook wat dikker uit, maar dat zit denk ik ook in mijn hoofd en na eten e.d., ook minder sport owv blessures.

Ik weet dus rationeel gezien dat ik niet zwanger kan zijn en toch krijg ik het niet helemaal uit mijn hoofd. Ook ben ik zo bang geworden dat de pil toch niet veilig zou zijn.. maar telkens condoom erbij gebruiken is ook niet waar ik zin in heb in een vaste relatie.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 22 oktober 2018, 20:56:29 »
^Dit zal wel tijd vergen en je elke keer na elke kwaaltje weet van jezelf: het was maar dit, het was maar dat,...
Je moet echt rationeel en logisch blijven denken. Anders maak je jezelf gek.
Elke keer als je erover denkt, moet je jezelf even terug op de grond zetten.
'Help, ik denk dat ik zwanger word.'> heb je de hele tijd de pil netjes genomen? JA toch??
'Ja maar... Ik voel dat ik een bollere buik kreeg.'> Heb je niet teveel gegeten (iets verkeerd?)
etc etc.

Dit had ik in het begin ook en ik moest ook continue mezelf sussen en te zeggen dat er niets speciaals is gebeurd.
Ain't no rest for the wicked!

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 22 oktober 2018, 21:16:33 »
Anders doe je gewoon af en toe een test? Is niks mis mee.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

janne1997

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 27 oktober 2018, 11:18:10 »

ik ben vanaf vandaag een week overtijd. Ik heb seks gehad de middag voor m'n menstruatie (werd het in de avond). Daarna heb ik op de dag na m'n menstruatie ook seks gehad. Allebei de keren met condoom, maar ik was niet echt aan de pil.
 Ik heb begonnen op de eerste dag van die middag (dat ik ongesteld werd (op de eerste dag vd menstruatie slikken dan ben je gelijk beschermd volgens mijn huisarts), en heb hem daarna geslikt tot 7 dagen hierna. (dus op de zesde dag had ik seks maar wel met condoom.
Ik werd 's nachts heel misselijk van de pil, dit heb ik vaker gehad toen ik een tijdje aan de pil was, dus op dag 7 ben ik weer gestopt met de pil.
Ik heb dus met condoom beide keren seks gehad. Het kan dus ook zijn dat ik door het slikken van de pil de boel in de war is, maar ik begin nu een beetje bang te worden. en eigenlijk is de kans al klein want zo dicht tegen je menstruatie aan is de kans al zo klein op een zwangerschap.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 27 oktober 2018, 11:20:09 »
Je hebt met condoom gedaan dus gewoon veilig. Je kan wel een test doen voor de zekerheid maar ik denk eerder dat je hormonen nogal in de war zijn door het korte gebruik van de pil.

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 29 oktober 2018, 19:45:40 »
Vandaag hebben we het met condoom gedaan, maar volgens mij gleed hij er een deel af. Is het raadzaam om morgen een MAP te halen of af te wachten tot ik kan testen?
I feel free when I see no one and nobody knows my name

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 29 oktober 2018, 19:49:07 »
Je hebt ook de implanon toch of werkt die nog niet? Denk je dat er sperma in je gelopen is?

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 29 oktober 2018, 19:50:06 »
Je hebt ook de implanon toch of werkt die nog niet? Denk je dat er sperma in je gelopen is?

Ik heb idd een implanon, maar die werkt nog niet. Ik denk dat er wel wat sperma in mijn vagina gekomen is helaas

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 29 oktober 2018, 19:51:32 »
Hmm okay. Ja ik zou niks doen maar beste advies is idd MAP.

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 29 oktober 2018, 19:53:02 »
Hmm okay. Ja ik zou niks doen maar beste advies is idd MAP.

Bedankt! Ga ik dat morgen kopen.

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 30 oktober 2018, 15:00:32 »
Ik schaam me echt dood, maar kan er echt niets aan doen. Vanmiddag is het weer misgegaan, er zat geen sperma in het condoom. Ik heb vanochtend wel een MAP ingenomen, zal hij nog werken?

Ja, ik hou mijn benen bij elkaar tot volgende week. Ik probeer echt niet zwanger te worden, want ik kan echt niet voor kinderen zorgen momenteel.

MoonChlyde

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 30 oktober 2018, 15:14:44 »
^Let op, een MAP werkt alleen als je ovulatie nog niet is geweest of als de bevruchte eicel nog niet in ingenesteld. Als dit al wel is gebeurd, heeft een MAP eigenlijk geen zin. Ik denk dat je door de MAP die je hebt ingenomen wel beschermd bent, maar doe over 2 weken even een zwangerschapstest om zeker te weten dat je niet zwanger bent.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2018, 15:24:23 door MoonChlyde »

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 30 oktober 2018, 15:22:39 »
Ik weet niet of mijn ovulatie is geweest. Ben ongeveer een week gestopt met de pil en een Implanon genomen (niet tijdens mijn menstruatie/de pil geplaatst, super dom van me).

MoonChlyde

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 30 oktober 2018, 15:25:58 »
Ik denk dat het wel goed zit, maar doe over 2 weken even een test. Dan hoef je ook niet meer te stressen ;)

Evieefjuh

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 30 oktober 2018, 16:28:34 »
Ik schaam me echt dood, maar kan er echt niets aan doen. Vanmiddag is het weer misgegaan, er zat geen sperma in het condoom. Ik heb vanochtend wel een MAP ingenomen, zal hij nog werken?

Ja, ik hou mijn benen bij elkaar tot volgende week. Ik probeer echt niet zwanger te worden, want ik kan echt niet voor kinderen zorgen momenteel.
staat er niet iets in de bijsluiter van de MAP? Over hoe lang je geen onveilige seks mag hebben wellicht.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 30 oktober 2018, 16:33:09 »
Ik zou niet nog een MAP nemen. Over 2 weken inderdaad testen.

Is het condoom weer afgegleden? Dan denk ik dat hij nu toch weer te groot is.

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 30 oktober 2018, 16:36:46 »
staat er niet iets in de bijsluiter van de MAP? Over hoe lang je geen onveilige seks mag hebben wellicht.

Er staat: Als u na het gebruik van dit middel weer onbeschermde seks heeft (ook als dit tijdens dezelfde menstruatiecyclus is), heeft de tablet geen anticonceptieve werking en bestaat er opnieuw een risico op zwangerschap. Maar ik heb vandaag dus het tablet geslikt, zou dit nog steeds gelden?

Ik ga inderdaad een zwangerschapstest doen over twee weken. Het is gewoon puur om niet door te malen over dit probleem

Bedankt voor jullie goede reacties eigenlijk, zonder vooroordelen

Evieefjuh

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 30 oktober 2018, 17:51:10 »
Ik zou niet nog een MAP nemen. Over 2 weken inderdaad testen.

Is het condoom weer afgegleden? Dan denk ik dat hij nu toch weer te groot is.
dit laatste ook inderdaad, een condoom hoort strak te zitten, zodat hij, juist, niet afglijdt in the Heat of the moment.