Ik zit even met een vervelende vraag en hoop op niet te veel negatieve reacties..
Ik ben 21jaar, en heb nooit de pil genomen voordien, ook doordat mijn moeder hier slechte ervaringen mee had. In mijn voorbije relaties gebruikte ik dus altijd een condoom.
Nu heb ik iemand leren kennen een tijdje terug waar het zeer goed met klikt, we willen allebei nog niet het label van een relatie er te veel ophangen en het rustig aan doen dus voorstellen aan de ouders doen we ook niet.
Nu na enige tijd te daten en af te spreken zijn we ook op het punt gekomen dat we seks hebben met elkaar. Het enige probleem? Hij word na een tijd slap door de condoom.. Hij had ervoor altijd seks zonder condoom, en dit zorgt voor een slecht gevoel bij hem dat het niet lukt.
Ik kan op dit moment niet eventjes thuis zeggen “ mam ik wil aan de pil “ aangezien ze nu niet weet dat ik date met iemand, en anders zou ze weten dat ik iemand zie en er seks mee heb.. Des ondanks willen we allebei seks met elkaar maar willen we het wel veilig doen zodat er geen ongelukken gebeuren..
Een vriendin vertelde me dat je zonder voorschrift van de dokter de pil kon krijgen bij de apotheek maar je dan de volledige pot betaald maar jouw ouders het zo niet te weten komen dat je de pil koopt want dat het met voorschrift wel kan uitkomen. Klopt dit dat ik zomaar de pil kan krijgen? En dan vroeg ik mij af naar welke pil je moet vragen aangezien ik weet dat er meerdere “merken” van zijn.. En ook vroeg ik me af hoeveel de pil kost zonder voorschrift?
Ik hoop echt op een paar nuttige antwoorden en geen judgy reacties ..