Auteur Topic: Anticonceptie  (gelezen 539 keer)

Serafina_x

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 oktober 2018, 01:26:47 »
Ik zit even met een vervelende vraag en hoop op niet te veel negatieve reacties..
Ik ben 21jaar, en heb nooit de pil genomen voordien, ook doordat mijn moeder hier slechte ervaringen mee had. In mijn voorbije relaties gebruikte ik dus altijd een condoom.
Nu heb ik iemand leren kennen een tijdje terug waar het zeer goed met klikt, we willen allebei nog niet het label van een relatie er te veel ophangen en het rustig aan doen dus voorstellen aan de ouders doen we ook niet.
Nu na enige tijd te daten en af te spreken zijn we ook op het punt gekomen dat we seks hebben met elkaar. Het enige probleem? Hij word na een tijd slap door de condoom.. Hij had ervoor altijd seks zonder condoom, en dit zorgt voor een slecht gevoel bij hem dat het niet lukt.
Ik kan op dit moment niet eventjes thuis zeggen “ mam ik wil aan de pil “ aangezien ze nu niet weet dat ik date met iemand, en anders zou ze weten dat ik iemand zie en er seks mee heb.. Des ondanks willen we allebei seks met elkaar maar willen we het wel veilig doen zodat er geen ongelukken gebeuren..
Een vriendin vertelde me dat je zonder voorschrift van de dokter de pil kon krijgen bij de apotheek maar je dan de volledige pot betaald maar jouw ouders het zo niet te weten komen dat je de pil koopt want dat het met voorschrift wel kan uitkomen. Klopt dit dat ik zomaar de pil kan krijgen? En dan vroeg ik mij af naar welke pil je moet vragen aangezien ik weet dat er meerdere “merken” van zijn.. En ook vroeg ik me af hoeveel de pil kost zonder voorschrift?
Ik hoop echt op een paar nuttige antwoorden en geen judgy reacties ..
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2018, 09:38:10 door Serafina_x »

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2018, 08:25:25 »
je bent 21, je kan zonder ouders naar de huisarts hoor... :fieuw:
Frankly, my dear, I don't give a damn.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2018, 08:45:01 »
Betaal je je eigen zorgverzekering? Kun je je polis inzien?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Serafina_x

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2018, 09:39:39 »
Betaal je je eigen zorgverzekering? Kun je je polis inzien?
Nee, mijn ouders betalen mijn zorgverzekering nog aangezien ik nog thuis woon...

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 oktober 2018, 10:36:48 »
Heb je eigen inkomsten? Zo ja kun je dan niet overleggen dat je het zelf wilt gaan betalen? Dan kunnen ze het niet meer zien.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Serafina_x

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06 oktober 2018, 12:05:38 »
Heb je eigen inkomsten? Zo ja kun je dan niet overleggen dat je het zelf wilt gaan betalen? Dan kunnen ze het niet meer zien.
Ik ben nog student dus nee..

Serafina_x

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 oktober 2018, 14:09:45 »
je bent 21, je kan zonder ouders naar de huisarts hoor... :fieuw:
Ja maar dan krijgen mijn ouders dit toch te zien met een voorschrift?😥

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 06 oktober 2018, 14:16:04 »
Huh, ik snap het probleem echt niet. Je bent 21... ga gewoon naar de huisarts? Mijn ouders hebben hier echt niks mee te maken hoor. De huisarts heeft mij een passende pil voorgeschreven en die haal ik zelf om de zoveel maanden op bij te apotheek. Ik ben ook 21 dus het wordt niet meer vergoed, ik betaal gewoon bij de apotheek.
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

Serafina_x

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06 oktober 2018, 14:26:36 »
Huh, ik snap het probleem echt niet. Je bent 21... ga gewoon naar de huisarts? Mijn ouders hebben hier echt niks mee te maken hoor. De huisarts heeft mij een passende pil voorgeschreven en die haal ik zelf om de zoveel maanden op bij te apotheek. Ik ben ook 21 dus het wordt niet meer vergoed, ik betaal gewoon bij de apotheek.
Ik dacht dat het sowieso op je 21 ook nog vergoed werd aangezien een vriendin van me er ook 21 is en nog een deel terug krijgt. Zou je me eventueel kunnen zeggen hoeveel je betaalt voor de pil?

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 06 oktober 2018, 14:31:47 »
Ik dacht dat het sowieso op je 21 ook nog vergoed werd aangezien een vriendin van me er ook 21 is en nog een deel terug krijgt. Zou je me eventueel kunnen zeggen hoeveel je betaalt voor de pil?

Vreemd, dat heeft dan iets met haar zorgverzekering te maken. Normaal wordt het vanaf 21 jaar niet meer vergoed, zit tenminste niet meer in het basispakket. De prijs verschilt maar ik vind het echt meevallen, soms neem ik ook voor een halfjaar mee en soms voor een heel jaar. Heb het ff opgezocht en ik heb vorige keer 32,80 betaald voor 1 heel jaar pilstrips.

Serafina_x

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 oktober 2018, 15:19:16 »
Vreemd, dat heeft dan iets met haar zorgverzekering te maken. Normaal wordt het vanaf 21 jaar niet meer vergoed, zit tenminste niet meer in het basispakket. De prijs verschilt maar ik vind het echt meevallen, soms neem ik ook voor een halfjaar mee en soms voor een heel jaar. Heb het ff opgezocht en ik heb vorige keer 32,80 betaald voor 1 heel jaar pilstrips.
Oh ok dat valt zeer goed mee!
Dus het is perfect mogelijk om een afspraak te maken bij de HA voorschrift te krijgen en op te halen bij de apotheek zonder dat er daarna iets thuis van toekomt dat je dat gaan halen bent?
Allesinds merci voor je antwoord en hulp!

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 06 oktober 2018, 15:58:09 »
Ja dat ligt eraan. Ik krijg nooit post, alles komt bij mij online. Maar als je ouders daar de gegevens van hebben dan zouden ze het kunnen zien. Vooral als een deel vergoed wordt.

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 06 oktober 2018, 16:17:58 »
Oh ok dat valt zeer goed mee!
Dus het is perfect mogelijk om een afspraak te maken bij de HA voorschrift te krijgen en op te halen bij de apotheek zonder dat er daarna iets thuis van toekomt dat je dat gaan halen bent?
Allesinds merci voor je antwoord en hulp!

Ja zeker weten, ik heb er thuis nooit iets over gekregen. Het is al gehaald en meteen betaald, dus ik zou niet weten wat ik daarna nog zou moeten ontvangen. Ik krijg bij de apotheek ook gewoon automatisch elke keer het voorschrift met de bijsluiter etc mee als ik de pil weer ga halen.

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 06 oktober 2018, 17:18:31 »
Maar waarom zouden je ouders niet mogen weten dat je met iemand hebt en seks hebt, je bent 21?

dauwdropje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 10 oktober 2018, 20:47:53 »
Hey Hey,
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad als jij!!! Mijn ouders hebben liever ook niet dat ik aan de pil ben. Ik doe het nu al een half jaar stiekem, en dat bevalt best goed. Elke 3 maanden moet je een herhaalrecept aanvragen en dat betaal ik dan contant, kost helaas wel ongeveer 16 euro ;(.

Maar ik ben gewoon naar de dokter gegaan en heb alles uitgelegd. Ze zei dat ze ervoor zou zorgen dat mijn ouders er niet achter zouden komen, en het dus niet op de factuur van de zorgverzekering zouden zetten weet niet helemaal precies hoe ze dat gedaan hebben. Daarna heb ik de pil gekregen en 'm zelf betaald.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt als je verdere vragen hebt mag je me altijd een berichtje sturen!!!

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 10 oktober 2018, 22:05:19 »
Naast alle adviezen even een ander punt. Hoop wel ergens dat jullie je beiden laten checken op soa’s? Vooral als ik lees dat hij het nooit met condoom deed...?