Auteur Topic: angst door negatieve seks ervaring  (gelezen 486 keer)

setyourmindfree

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 mei 2020, 20:28:17 »
hey allemaal

ik ben nogal een party animal en ik ga ook regelmatig uit. vaak ben ik iets te dronken waardoor ik was losser ben met jongens. nu zijn er een aantal dingen gebeurt tijdens het uitgaan waardoor ik een grote angst heb gekregen voor alles rondom seks.
-ik had nog nooit iets anders gedaan dan zoenen. op een feestje was ik ontzetten dronken en een jongen (die achteraf vertelde dat hij wel nuchter was) heeft mij toen gevingerd en ik heb hem gepijpt, maar na een minuutje denk ik ben ik weggegaan omdat ik het niet wou. ik weet dat dit mijn eigen schuld was, ik zei niet gelijk nee en toen ik wegging liet hij mij ook gewoon gaan. de dagen daarna heb ik mij zo rot gevoeld..... heel veel spijt. zo had ik het allemaal niet verwacht. heel veel weet ik er ook  niet meer van want ik was stomdronken... wat natuurlijk mijn eigen fout was.
-ong. een halfjaar later was ik na het uitgaan met een jongen mee. we waren verder gegaan dan zoenen (wat ik echt spannend vond maar ik wou het wel) maar tijdens het voorspel deed hij zonder eerst aan te geven zn … er in. ik had gezegd dat ik nog maagd was. ik schrok heel erg en heb ook gelijk nee gezegd.

ik veroordeel deze jongens NIET. alleen doordat mijn eerste ervaringen qua seks voor mij heel negatief waren, heb ik een enorme angst ontwikkeld voor seks. ik ben bang dat ik zo gespannen raak dat het gewoon niet meer lukt, dat ik nooit meer een jongen mij laat durven aanraken en andersom....
help, hebben jullie tips? :(
ik wil gewoon heel graag dat de angst weggaat.

-x

TheBusDriver

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 mei 2020, 14:21:32 »
Het is wel goed dat je beseft waar het mis is gegaan, voor elk zijn hun seksuele ervaringen anders, dus daar is ook geen ''aanpak'' voor. Maar je weet dus nu wat niet goed voor je voelt.. Probeer goed te vinden wat jou oncomfortabel maakte? Was het het feit dat je niet nuchter was? Was het omdat het met vreemde jongens waren of omdat het je ''eerste keren'' waren? Als je weet waar je mee zit, weet je wat je de volgende keer anders moet doen.

En als je een conclusie hebt getrokken, probeer er dan aan te werken zodat je de volgende keer niet met die angst loopt. Als het het drinken is, neem de volgende keer een drankje minder! Komt het door dat het jongens zijn die je niet echt kent en daar dus spijt van gaat krijgen? Misschien voel je je veel comfortabeler bij een jongen die je wel kent en waar het vertrouwt bij voelt! In heel veel dingen in het leven zijn we onzeker en weet je dus vaak ook niet of je achter af spijt van iets gaat krijgen. Daarom is het belangrijk dat je snel weet of het goed voelt in het moment of niet. En als dat niet zo is dan kap je het af. Ik denk het enigste wat helpt om over je angst te komen is jezelf te blijven herinneren dat je jong bent, dat we allemaal fouten maken en dat je nu gewoon aan het experimenteren bent om te zien wat je aanspreekt of niet. Toch snap ik dat vroegere ervaringen pijnlijk zijn! Maar het klinkt alsof je jezelf de schuld geeft, als je daar overheen komt dan kan je ook proberen om positiever te denken over toekomstige ervaringen...

setyourmindfree

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2020, 17:27:31 »

dankjewel voor je reactie dat heeft me goed gedaan :)
ik merk nu gewoon dat als een jongen fysiek word, ik gelijk begin te stressen. ik ga ook met het uitgaan letten op mijn drink gedrag en zorgen dat mijn vriendinnen bij mij in de buurt zijn :)

Lisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2020, 00:15:06 »
 Ik zou proberen eerst elkaar goed te leren kennen. Het is gewoon zo veel fijner als je met iemand een vertrouwensband hebt opgebouwd. Jongens hebben ook hun onzekerheden, probeer er met elkaar over te praten. Als je sex hebt met iemand waar je een emotionele band of gevoelsband mee hebt dan heb je vast die angst niet meer. Ik heb ook mijn ervaringen daarmee maar wil er hier liever niet meer over zeggen. Ik hoop dat je er toch vanaf komt want het is heel inderdaad vervelend.