Auteur Topic: Altijd pijn tijdens het vrijen  (gelezen 1119 keer)

AnniekGd

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 januari 2019, 07:53:25 »
Hallo allemaal,

Ik zit al heel lang ergens mee in mijn maag. Ik hoop dat iemand van jullie misschien hetzelfde heeft meegemaakt en tips heeft bijvoorbeeld. Ik ben nu 23 en een jaar of 6-7 seksueel actief. De eerste keer was met mijn toenmalige vriend(slechte relatie) en dit deed behoorlijk veel zeer.
“Even door heen bijten,” zei hij.
Van vriendinnen en internet wist ik dat dit inderdaad een beetje zo was en dat ik er maar door heen moest.

Het ging echter niet weg. Ook niet nadat mijn vriend en ik uitelkaar gingen. De pijn bleef aanhouden. Het zorgde er voor dat ik seks niet als plezierig ging beschouwen maar dat ik het liever ontweek. In de keren dat het om verschillende redenen wel tot seks kwam, bleef de pijn bestaan.

Inmiddels heb ik iemand leren kennen en zijn we terug op dat punt beland. Dit was eigenlijk een speciaal iets, want hoewel het nog steeds fysiek echt pijn doet, vond ik het ergens ook wel prettig. Iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Het is een lastige situatie, ik voel pijn maar vond het ook wel prettig. (Niet de pijn natuurlijk. )
Anyway, we zijn een paar “keer” verder en voel nog altijd geen verschil tussen de eerste keer met deze man. (Vrienden dachten dat het na vaker seksueel contact te hebben goed zou komen.)

Het is een pijn die eigenlijk constant voelt alsof het niet past. Het brand een beetje maar het voelt voornamelijk dus alsof het niet past. Het doet echt pijn, dus het is niet alleen onprettig oid. Ik krijg er soms bijvoorbeeld ineens geen lucht meer door.

Condoom / geen condoom maakt niets uit, glijmiddel helpt het binnen gaan wat makkelijker te maken, maar dat duurt naar mijn mening toch best langzaam en nog steeds pijn.
Het erge vind ik dat mannen het zelf wel een heel fijn gevoel vinden, (laat ik het zo zeggen) waardoor ik het ook niet echt durf te zeggen.

Ik weet niet goed wat ik moet of kan doen.
Kan je hiermee langs de dokter?
Moet ik dit doen?!
Of misschien maar gewoon accepteren dat het zo is en zo zal blijven?

Hebben jullie dit wel eens mee gemaakt, zo ja, ging het over en hoe dan?

Moet ik het hem vertellen of voor me houden? Ik wil hem niet kwijt, en ook niet dat hij denkt dat het helemaal niet fijn is. Want hoewel het pijn doet, is het met hem nog steeds een beetje fijn.

Ms.Jackson

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 januari 2019, 10:15:50 »
Dit klinkt niet normaal, dus ik zou zeker langs de huisarts gaan.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

mailvoorloes

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 januari 2019, 10:58:39 »
hey! vervelend om te horen zeg!
het lijkt op vaginisme, dat ontstaat door het (vaak onbewust) aanspannen van spieren in en rond de vagina. dat is heel vervelend om te hebben, zeker omdat het vaak een viciueze cirkel wordt (vorige keer deed het pijn, volgende keer ben je dan bewust of onbewust bang voor de pijn en span je de spieren bewust of onbewust weer aan). de huisarts kan een eerste stap zijn om er achter te komen of het bij je te behandelen is (en inderdaad vaginisme is). maar verwacht geen zalfje of pilletje, het is niet lichamelijk vaak.

Ms.Jackson

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 januari 2019, 11:13:54 »
^ Word nu alsjeblieft niet bang van bovenstaande reactie en ga gewoon naar de huisarts.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 januari 2019, 11:40:47 »
Sowieso naar de huisarts.

Wellicht heb je VVS. Veel mensen kennen dat niet, maar het komt veel bij (jonge) vrouwen voor.
https://vulvapoli.nl/informatie/26-vulvair-vestibulitis-syndroom
Ik geef deze optie, mede door het 'branderige' gevoel dat je ervaart.
Je moet wel aangeven wanneer je pijn hebt, het is niet goed om door te gaan als je pijn hebt.

m0nsterr

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2019, 15:44:21 »
Sowieso naar de huisarts gaan!
Ik heb dit ook meegemaakt na een slechte relatie en bij mij was het iets psychisch. Ik kon mijn bekkenbodemspieren niet meer ontspannen en had daardoor veel pijn. Ik heb een tijdje fysio gehad om mijn bekken weer te ontspannen. Verder was het iets dat ik moest verwerken. Ik kreeg een relatie met een hele lieve jongen. Ik had het hem wel verteld en hij was hierin heel begripvol. Na een tijdje lukte het wel weer om seks te hebben zonder pijn en nu heb ik nergens meer last van. Ik raad je dus zeker aan om het te vertellen aan hem, want als hij begrip toont, lief voor je is en je nergens toe dwingt voelt het al een stuk prettiger voor jou. Je kan toch ook andere dingen doen samen, behalve penetratie zeg maar. Seks hoort ook leuk voor jou te zijn, niet alleen voor hem! Hopelijk heb je hier iets aan.

Sterkte meid!  :goodman:

Ms.Jackson

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2019, 19:40:06 »
Hoe gaat het nu?
Ik was Encore

cherrypie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 03 februari 2019, 12:05:27 »
Ik denk dat je door de spanning (en misschien nare eerste ervaring) onbewust je spieren aanspant, waardoor je opening te nauw is bij de seks. Daardoor kan het idd pijn doen omdat je spieren dan strak staan en er op hetzelfde moment een piemel je vagina 'doorboort'. Heel vaak hebben vrouwen geen fysieke problemen die zulke 'problemen' veroorzaken maar zit het zo gezegd tussen de oren. Je hele lichaam staat in verbinding en je gevoelens en gedachten hebben echt veel te maken met o.a. ook je seksleven.

Ik weet niet of je al veel dingen hebt geprobeerd, maar bij mij doet het in het begin ook nog altijd pijn, en dan bouw ik het gewoon rustig op met vingers, glijmiddel en een bepaald standje waarbij het bij mij goed gaat. Ik zou het sowieso met je vriend bespreken, als je je goed voelt bij hem zal hij er begrip voor hebben en kunnen jullie samen nieuwe dingen proberen en een oplossing zoeken. Als echt niks helpt miss idd naar de huisarts, die kan je denk ik doorverwijzen naar een gynaecoloog! succes xx