Auteur Topic: Het algemene (anticonceptie)pil topic - Lees éérst de beginpost!  (gelezen 6499721 keer)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8400 Gepost op: 15 juni 2018, 22:22:51 »
Je zit in je stopweek? Dus je hebt geen onveilige seks gehad?? Je hebt geen ovulatie met de pil??? Waarom koop je in godsnaam een MAP????
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Bambam

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8401 Gepost op: 15 juni 2018, 22:37:12 »
Je zit in je stopweek? Dus je hebt geen onveilige seks gehad?? Je hebt geen ovulatie met de pil??? Waarom koop je in godsnaam een MAP????

Dit werd mij verteld door n arts :blink:, maar dat was dus niet nodig... fijn :blink:

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8402 Gepost op: 16 juni 2018, 11:12:06 »
Je moet nu 7 dagen condooms gebruiken, de pil werkt niet meer door de MAP.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Bambam

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8403 Gepost op: 17 juni 2018, 13:09:51 »
Je moet nu 7 dagen condooms gebruiken, de pil werkt niet meer door de MAP.

Ja daar ben/was ik bewust van..
Maar ik kan wel gewoon nog steeds de pil slikken? Of moet ik 7 dagen wachten en dan pas beginnen?

keukendeur

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8404 Gepost op: 05 juli 2018, 17:07:41 »
Sinds september 2017 slik ik de Ethinylestradiol/Levonorgestrel Mylan 0,03/0,15mg. Komende maandag moet ik de laatste pil van mijn strip slikken(zit nu in de 3e week). Vanochtend heb ik een doorbraakbloeding gekregen. Vorige maand kreeg ik ook een doorbraakbloeding in de 3e week, toen heb ik 1 keer doorgeslikt, deze maand niet. Sinds 2 maanden heb ik problemen met eten(wel hongergevoel, geen trek in eten en snel misselijk)en ben ik 10 kilo afgevallen. Gister moest ik bloed prikken om de problemen met eten.Zou het kunnen zijn dat mijn pil te licht is of dat het te maken heeft met mijn eetprobleem(?)?  :fieuw:

ik moet waarschijnlijk binnenkort weer naar de huisarts dus zal even vragen ^_^

En heeft iemand tips wat ik kan doen om de doorbraakbloeding te stoppen?
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2018, 19:38:21 door keukendeur »

Effy Stonem

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8405 Gepost op: 06 juli 2018, 16:51:41 »
^ Ik weet wel dat gewicht iets te maken heeft met de hoeveelheid hormonen in de pil. Het heeft er denk ik wel mee te maken dat je van gewicht bent verandert, maar ik zal het zeker even vragen aan je huisarts!
your mind is crazy and tells you lies ll "You can be happy or you can be unhappy. It's just
according to the way you look at things."

Jill

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8406 Gepost op: 11 juli 2018, 23:40:06 »
Ik heb de pil nu in huis en zou beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie. Ik ben ontzettend onregelmatig ongesteld en bij mij zit er meestal minimaal 5 weken tussen twee menstruaties, soms zelfs 2 maanden. Nu zijn die 5 weken om en heb ik sinds maandag al last van wat opkomende krampen, maar die krampen kunnen bij mij dus echt een week blijven zeuren totdat er echt bloed komt, terwijl het bloed soms al binnen een uur na de krampen komt. Dit is dus ook heel onvoorspelbaar.

Ik ga volgende week op vakantie en wil nu eigenlijk gewoon met die pil beginnen en ben nu ook heel erg bang dat ik net in mijn week vakantie ongesteld word en ook nog met de pil moet beginnen. Maar zou het slecht zijn om nu gewoon te beginnen, zo vlak voor mijn menstruatie in plaats van op de eerste dag? En zou de menstruatie dan alsnog doorzetten? Want mijn baarmoeder heeft zich er wel helemaal op voorbereid lijkt me.

« Laatst bewerkt op: 11 juli 2018, 23:46:29 door Jill »

carpe that fucking diem

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8407 Gepost op: 17 juli 2018, 19:16:37 »
Normaal slik ik altijd 2/3 keer een nieuwe strip door en sla ik mijn stopweek over. Dit gaat altijd goed, maar nu heb ik hem nog langer doorgeslikt en heb ik een doorbraakbloeding samen met die typische ongesteldheidsbuikpijn. Ik heb hier wel eerder last van gehad maar het duurt nu al een week, langer dan wanneer ik eigenlijk een nieuwe strip had moeten nemen als ik wél een stopweek had genomen. Is dit normaal dat dit zo lang duurt? Heb voor de zekerheid ook even een zwangerschapstest gedaan maar deze is gelukkig negatief.
He held me in his arms, and he told me to be strong. | quid    pro    quo

BWDG54

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8408 Gepost op: 20 juli 2018, 13:24:35 »
Ik heb niet alles terug gelezen dus mocht deze vraag eerder beantwoordzijn: sorry.

Ik ben opzoek naar meiden die ook gestopt zijn met de pil. Ik ben in februari gestopt en vraag me af wanneer jullie weer regelmatig ongesteld zijn geworden. De eerste keer was het een week later dan normaal, daarna zaten er zeker 6 weken tussen en nu is het ook al weer een week later dan zou moeten (gerekend vanaf de laatste keer ongesteld zijn). Er is geen touw aan vast te knopen. Let me know!

lola-lily

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8409 Gepost op: 20 juli 2018, 19:53:28 »
Ik ben nieuw hier en heb een probleem maar weet niet goed waar ik er precies mee terecht kan...
Vorige maand heb ik mijn pil vaak vergeten en onregelmatig genomen, maar geen seks gehad.  Deze maand heb ik hem altijd optijd genomen en nooit 1tje vergeten.
Ik heb op de 14e dag van mijn strip seks gehad... Kan dit onveilig zijn omdat ik de pil vorige maand zo onregelmatig heb genomen?
Help me pleaseee

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8410 Gepost op: 20 juli 2018, 22:02:04 »
Nee.

Suzanne123

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8411 Gepost op: 26 juli 2018, 12:00:42 »
Oke ik weet niet hoe ik zelf een bericht post dus maak even een citaat. Maar ik ben ongeveer een maand geleden met de pil slikken, ik ben op vrijdag ochtend, de 5e dag van mijn menstruatie, begonnen en heb die week daarop van vrijdag op zaterdag seks gehad zonder condoom. Op de bijsluiter stond dat ik de eerste 7 dagen seks met condoom moest hebben maar zit ik dan goed zo of net niet? Heel stom dat ik er nu pas mee kom i know.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8412 Gepost op: 29 juli 2018, 12:44:24 »
Ik denk net niet goed.

Favor

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8413 Gepost op: 31 juli 2018, 12:04:56 »
Hi allemaal,

Stel dat ik nu aan de pil ga, ben 20 jaar, dan zou de pil vergoed worden door mijn basisverzekering toch? Maar kan ik dan ook zeggen dat ik hem gewoon zelf wil betalen of gaat het automatisch via je verzekering?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8414 Gepost op: 04 augustus 2018, 22:30:14 »
Waarom zou je het zelf willen betalen? Ik denk niet dat dat kan. Anticonceptie zit in de basisverzekering dus daar krijg je een vergoeding voor.

BWDG54

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8415 Gepost op: 04 augustus 2018, 22:56:08 »
Waarom zou je het zelf willen betalen? Ik denk niet dat dat kan. Anticonceptie zit in de basisverzekering dus daar krijg je een vergoeding voor.
Volgens mij betaalde ik eens in de x maanden een paar euro voor de pil. Ik weet alleen niet of er verder automatisch iets werd vergoed.

andreake

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8416 Gepost op: 05 augustus 2018, 15:44:33 »

hallo
ik vroeg me iets af.
ik neem altijd de pil rond 23u15 nu had ik die gisteren genomen maar erna kreeg ik diarree. Heb een nieuwe pil genomen uit de reserve strip rond 23u45. Het was dag 4 dus heb ik dag 4 ook uit de reserve strip genomen. Ik weet niet ofdat er verschil in zit want de pilletjes zien er allemaal het zelfde uit.

Ben ik nu veilig tegen zwangerschappen omdat ik die 2de pil heb genomen of niet?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8417 Gepost op: 25 augustus 2018, 07:09:27 »
Volgens mij wel?

hulpelfje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8418 Gepost op: 25 augustus 2018, 11:27:37 »
Hey,

Na hoeveel maanden krijgen jullie doorbraakbloedingen als jullie er krijgen?

Ik zou volgende week mijn tweede stopweek overslaan (dus derde strip beginnen na elkaar), maar ik ben bang dat ik een doorbraakbloeding zou krijgen. Nu daar zit ik niet op te wachten aangezien ik op reis ga, dan heb ik liever mijn regels omdat ik exact weet wanneer ze beginnen en gedaan zijn.

Nu denken jullie dat die kans op een doorbraakbloeding reëel is en ik beter toch een stopweek inlas, of dat ik wel safe zit en gerust nog een strip kan doornemen?

Ik heb wel een heel lichte menstruatie, ik weet niet of dat daar tot in relatie staat of niet, en nu ik de pil neem is het nog minder geworden. Maar ja, liefst gewoon niet aangezien ik 8 uur in een auto zal zitten en dan is naar de wc gaan niet altijd even handig :)

Liske

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8419 Gepost op: 29 augustus 2018, 13:26:41 »
Ik had eens een vraag ik heb mijn eerste pil na mijn maanstonden iets te laat genomen kan dit kwaad? Het ging zo: laatste pil was 19 aug. De 22 heb ik seks gehad 24 had ik maandstonden dan moest ik de nieuwe pil 27 aug om 22u nemen en dit is 28 aug 7u sochtens geworden en savonds (28aug) hebben we seks gehad.
 Kan iemand mij hier wat verheldering in geven?