Auteur Topic: Het algemene (anticonceptie)pil topic - Lees éérst de beginpost!  (gelezen 6503362 keer)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8375 Gepost op: 27 april 2018, 21:48:08 »
Als ik de bijsluiter Google krijg ik:
Deze middelen vormen een van de meest betrouwbare omkeerbare anticonceptiemethoden, mits correct gebruikt

Sowieso goed genoeg dus maar wel goed gebruiken. Zelf gebruik ik momenteel alleen condooms.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #8376 Gepost op: 27 april 2018, 21:53:23 »
hey ik heb een vraagje
ik slik nu de pil: Ethinylestradiol/Drospirenon Sandoz ik slikte hem eerst voor menstruatie klachten maar nu wil ik eigenlijk een pil voor niet zwanger te raken is deze goed genoeg tegen zwangerschap?of moet ik een andere?
welke gebruiken jullie?

Ik gebruik die pil en hij is net zo betrouwbaar als alle andere eenfase pillen. Als je je echt zorgen maakt om zwanger worden, kun je naast de pil ook een condoom gebruiken.

xBambertje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8377 Gepost op: 27 april 2018, 22:00:24 »
Pil vergeten op het juiste moment in te nemen. Wat nu?
« Laatst bewerkt op: 28 april 2018, 21:45:54 door xBambertje »

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8378 Gepost op: 28 april 2018, 00:07:53 »
Hoelang gebruik je de pil al? Je hebt geen onveilige seks gehad, je hebt seks gehad zonder condoom... dat is iets anders. 24 uur te laat = niet te laat dus niks aan de hand.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

xBambertje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8379 Gepost op: 28 april 2018, 08:26:38 »
Volgens de beschrijving maakt het niet heel erg uit. Maar ik twijfel
« Laatst bewerkt op: 28 april 2018, 21:47:24 door xBambertje »

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8380 Gepost op: 28 april 2018, 08:58:33 »
Dan is het toch geen onveilige seks??

xBambertje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8381 Gepost op: 28 april 2018, 12:54:02 »
ik wist het niet zeker meer
« Laatst bewerkt op: 28 april 2018, 21:48:23 door xBambertje »

Flipflups

• **
  • Life is better in flipflops
    • Bekijk profiel
« Reactie #8382 Gepost op: 28 april 2018, 21:42:41 »
Okay ik heb een aantal vragen:
Ik kwam er vanochtend op mijn werk achter dat ik de pil vergeten was in te nemen (doe ik altijd sochtends), maargoed, geen punt in principe, ik zou op tijd weer thuis zijn om het binnen de 36 uur in te nemen. Op het moment dat ik die pil nam, zag ik ineens dat ik er nog een vergeten was. Ik weet niet zeker of ik deze op donderdag of vrijdag vergeten ben. Toen heb ik vanavond van schrik allebei mijn pillen geslikt, en een MAP gehaald.
Als een soort "tijdlijn" ziet het er dus zo uit:
donderdagochtend; laatste keer seks
donderdag/vrijdagochtend; pil vergeten
zaterdagochtend; pil vergeten
zaterdagavond; 2 pillen, en een MAP (EllaOne) geslikt

Ik heb dus of wel donderdag, of wel vrijdag nog 1 geslikt.
Ik was vorige week woensdag na een stopweek begonnen met een nieuwe strip, dus ik heb ongeveer 1 week juist geslikt.
Is er nu alsnog een grote kans dat ik zwanger ben?

En moet ik verder wel doorgaan met de anticonceptiepil slikken? En hoe lang moet ik een condoom gebruiken? In de bijsluiter van de EllaOne staat namelijk "condoom tm volgende menstruatie", maar ik las overal op internet dat ik de anticonceptiepil moet blijven slikken, en dan 7 dagen aanvullende voorbehoedsmiddelen.
Als ik de pil doorslik, moet ik dan vanaf nu weer als week 1 rekenen? (en dus pas over 3 weken op zijn vroegst weer een stopweek?
The tans will fade, but the memories will last forever ♥

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8383 Gepost op: 29 april 2018, 00:12:33 »
Strip afmaken, 7 dagen met condoom.

Alpaca

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8384 Gepost op: 05 mei 2018, 09:12:44 »
De situatie:
Begonnen aan mijn tweede strip (direct achter eerste strip ivm vakantie)
Vanochtend kwam ik erachter dat ik (waarschijnlijk) gisteren mijn pil ben vergeten.
Dit is de laatste pil van de eerste week van de tweede strip (dus eigenlijk vierde week)
Geen seks gehad in afgelopen week.

Nu nam ik aan dat vierde week in principe hetzelfde is als derde week, dus volgens de bijsluiter:
Óf: Neem vergeten tablet in, maak strip af, sla stopweek over en begin direct aan nieuwe strip.
Óf: Direct stopweek houden.

Nu wil ik eigenlijk geen stopweek houden op dit moment. Maar, een derde strip achter elkaar lijkt me iets teveel van het goede (ivm doorbraakbloedingen).

Nu dacht ik, is het een optie om nu nog drie weken de pil te slikken. (Dus deze strip afmaken en dan nog een extra weekje). Voor mn gevoel klinkt dat als normaal en goed te doen. Maar toch twijfel ik ergens.
When you think it's good, Just do it.
When you think it's bad, Just don't do it

Ms.Jackson

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8385 Gepost op: 05 mei 2018, 13:15:16 »
^ Staat vast in de bijsluiter.
Ik was Encore.
''Hope that we feel this, feel this way forever.''

Ms.Jackson

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8386 Gepost op: 06 mei 2018, 14:22:32 »
Ik maak me een beetje ''zorgen.''

Ik slik al 5 jaar dezelfde pil, de ethinlyestradiol levonorgestrel. Ik heb eigenlijk nooit last van bloedverlies tijdens het slikken van de pil, ook niet met doorslikken. Zeg dat het misschien vijf keer is voorgekomen in al die tijd. Nu krijg ik er ineens last van. De vorige menstruatiecyclus dus een paar dagen voor ik moest stoppen met de pil. En toen ik daarna weer begon, kreeg ik na een week - dus in de tweede week van de pilstrip - al last van bruin bloed. Het is echt maar minimaal, twee inlegkruisjes op een dag.

Ik ben dus bang dat dit zo blijft. Het enige dat ik in die vijf jaar verandert heb is dat ik bijna tien kilo ben afgevallen de afgelopen vier maanden. Maar ik heb geen normale menstruatiecyclus meer toch, dus eigenlijk moet dat weinig invloed daarop hebben?

Ik heb net voor een jaar weer die pil gekocht, dus ik baal er echt enorm van als ik ineens een andere moet slikken. En zo'n meerfasen pil zie ik niet zitten. Ik vond deze pil nou net zo handig. :fieuw:

Ik zit nu in de stopweek trouwens.

Nc
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2018, 14:43:06 door Ms.Jackson »
Ik was Encore.
''Hope that we feel this, feel this way forever.''

Flipflups

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8387 Gepost op: 12 mei 2018, 14:38:34 »
Strip afmaken, 7 dagen met condoom.

Dankje voor je reactie nog! Heb uiteindelijk de bijsluiter van de EllaOne aangehouden, waarin staat "gebruik condooms tot je volgende menstruatie", omdat de EllaOne ook de werking van de pil kan beïnvloeden.  Die volgende menstruatie zou dus in mn stopweek zijn, maar ik slik liever de pil gewoon door. Kan ik dan stoppen met condooms aan het einde van de strip (nu dus), of moet ik toch condooms blijven gebruiken tot ik een stopweek hou en ongesteld word?
Misschien een domme vraag maar ik neem liever geen risico's hiermee :')
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2018, 14:45:16 door Flipflups »

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8388 Gepost op: 14 mei 2018, 08:04:02 »
Tot de einde van de strip inderdaad!

floortjex

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8389 Gepost op: 25 mei 2018, 21:46:09 »
Hi ladies,

Ik lees vaak mee, maar nu toch zelf een vraagje en heb dus maar even een account aangemaakt. Zou kunnen dat ik dit hier niet mag plaatsen... ik heb geen idee, so let me know! ;)

Maar mijn vraag: Hoe bepaalend is de hoeveelheid hormonen in de anticonceptipil met betrekking tot de bescherming tegen zwangerschap?
Een vriendin van mij (16) is namelijk zwanger geworden door de pil heen... daar wordt ik toch een beetje angstig van... Zij slikte een combinatiepil met hormoonverhouding 0.02/0.14. Dit schijnt geen hoge hoeveelheid te zijn, is dan dan de reden waarom ze toch zwanger geworden is?

Alvast bedankt  :wink2:

Marie Driesen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8390 Gepost op: 29 mei 2018, 18:35:38 »
Hey!
Ik heb een vraagje.
Ik ben een meisje van veertien en ik neem sinds twee jaar de pil omdat ik dat makkelijk vind om je tijd van de maand zelf te kunnen regelen enzo omdat het anders onregelmatig is.
Ik las een tijdje geleden een artikel, en daar stond in dat het geen kwaad kan als je de pil doorneemt. Want dat je dan gewoon andere hormonen maakt ofzoiets. Maar nu vroeg ik me dus af. Klopt dit? Kan ik bijvoorbeeld eens een maandje of twee doorpakken zodat ik mn maandstonddn niet krijg? Tips altijd welkom!
X

Flipflups

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8391 Gepost op: 29 mei 2018, 20:23:13 »
Zijn er meiden die het volgende herkennen en klachten kregen na het doorslikken van de pil?

Ik ben in augustus 2017 begonnen met de pil, en heb na de eerste stopweek altijd langer dan 3 weken geslikt. Sinds november/december kreeg ik vage klachten als buikpijn en vermoeidheid, en sinds ongeveer een maand ben ik eigenlijk de hele dag door misselijk. Ben bij de huisarts geweest, en die wilde dat ik wel een stopweek in zou lassen elke 3 weken, omdat mijn klachten daardoor veroorzaakt kunnen worden. Ik lees echter overal (en mijn huisarts zei dit ook toen ik aan de pil ging), dat de stopweek medisch niet noodzakelijk is en het totaal geen kwaad kan om door te slikken. Kunnen mijn klachten veroorzaakt worden door het doorslikken?

Ik heb ivm die klachten wel een aantal keer stopweek gehouden, want had er zelf ook al aan gedacht, maar dan werd de buikpijn en vermoeidheid alleen maar erger tijdens en na die week.

Ik slik trouwens microgynon, uit mn hoofd 30/150, maar dat weet ik niet zeker

playborstel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8392 Gepost op: 30 mei 2018, 20:26:31 »
Zeg, een vraagje. Ik zit momenteel aan de pil. Ik heb wel seks zonder condoom maar wel met ''pull out''. Ze zeggen dat de pil de meest betrouwde anticonceptiemiddel is, dus vroeg  me af als stel dat hij in mij klaarkomt, het nog steeds niet erg is?

.x

Ik strik mijn schoenen met dropveters.

Flipflups

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8393 Gepost op: 31 mei 2018, 21:12:36 »
Zeg, een vraagje. Ik zit momenteel aan de pil. Ik heb wel seks zonder condoom maar wel met ''pull out''. Ze zeggen dat de pil de meest betrouwde anticonceptiemiddel is, dus vroeg  me af als stel dat hij in mij klaarkomt, het nog steeds niet erg is?

.x

De anticonceptiepil beschermt (mits op correcte wijze, elke dag en zonder overgeven enzo, geslikt) bescherming tegen zwangerschap (niet 100%, maar wel voor 99,9% ofzo). Je kunt dus gewoon seks hebben zonder condoom dan.
De methode die jij beschrijft beschermt absoluut niet goed als je dit doet zonder dat jij aan de pil bent. Met pil maakt het niet uit, dan kan hij ook gewoon in jou klaarkomen, maar als je dit niet prettig vindt hoeft dat natuurlijk niet

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #8394 Gepost op: 31 mei 2018, 21:27:40 »

.x

Dat kan gewoon, pil is 99% betrouwbaar als je hem goed slikt. Ik doe het al 3 jaar zo en ik ben ook niet zwanger.
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

Jolien

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8395 Gepost op: 01 juni 2018, 22:33:00 »
Ik heb deze maand 4 dagen te laat begonnen met mijn 1 e pil, mijn stopweek heeft dus 11 dagen geduurd. Ik heb toen gewoon begonnen met de eerste pil en heb toen elke dag de pil correct ingenomen + seks gehad met condoom de ganse tijd.
Maar ik ben de laatste pil vergeten, ben direct begonnen met de stopweek. Ben ik nu beschermd tegen zwangerschap tijdens de stopweek? (Ik heb dus maar 20 pillen geslikt van de 21)

Alvast bedankt!

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #8396 Gepost op: 02 juni 2018, 11:26:52 »
^ Je zegt dat je alle keren ook een condoom hebt gebruikt, dan is er al helemaal niks aan de hand.
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

Always believe

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8397 Gepost op: 08 juni 2018, 19:00:53 »
Heey meiden,

Ik werd de laatste tijd steeds minder ongesteld, daarmee ben ik naar de huisarts geweest en daar werd mij aangeraden om even één á twee maanden te stoppen met de pil. ik heb nu alleen mega buikpijn onderin mijn buik. kan dit door de pil komen?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8398 Gepost op: 09 juni 2018, 09:58:38 »
Heb je seks gehad? Buikpijn kan echt door van alles komen...

Bambam

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8399 Gepost op: 15 juni 2018, 22:12:02 »
Ik weet niet zo goed in welk topic dit precies moet, maar deze leek me enigszins logisch.

Afgelopen woensdagavond heb ik de laatste pil ingenomen, echter heb ik gister onveilige seks gehad... Nu kwam ik niet eerder thuis dan vanavond en kon ik niet nog een pil extra slikken. Ik heb besloten om de MAP te kopen en te slikken, omdat dit wel zonder recept overal kan. Nu zou ik dus zondag, normaal gesproken, ongesteld moeten worden. De MAP zorgt er echter voor dat de eierstokken de afgifte van een eicel stopt... Is er iemand die misschien weet voor hoe lang dit is?