Auteur Topic: Algemeen anticonceptiepil topic - Lees éérst de beginpost!  (gelezen 6477809 keer)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8325 Gepost op: 13 januari 2018, 21:35:11 »
Nee kan geen kwaad maar de veiligheid is niet gegarandeerd als je hem zo gebruikt.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

kylez

• Bekijk profiel
« Reactie #8326 Gepost op: 13 januari 2018, 23:11:23 »
thanks!

mona.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8327 Gepost op: 23 januari 2018, 20:07:20 »
Hey ik had een vraagje:

Ik ga met de pil beginnen en wil beginnen op de eerste dag dat ik ongesteld word. Dat zou dus vandaag zijn, maar ik heb de hele dag alleen nog maar last van een beetje bruine afscheiding/bloed? Het is nog niet rood.. Dus moet ik het nu al nemen of moet ik wachten tot het echt rood wordt?
don't let them challenge you, don't let them intimidate you. and do your thing because thats the only way to do it

Whitewidow

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8328 Gepost op: 23 januari 2018, 20:14:29 »
Hey ik had een vraagje:

Ik ga met de pil beginnen en wil beginnen op de eerste dag dat ik ongesteld word. Dat zou dus vandaag zijn, maar ik heb de hele dag alleen nog maar last van een beetje bruine afscheiding/bloed? Het is nog niet rood.. Dus moet ik het nu al nemen of moet ik wachten tot het echt rood wordt?

Ik zou wel beginnen, dit bruine is namelijk wel onderdeel van.

Taco

• Bekijk profiel
« Reactie #8329 Gepost op: 23 januari 2018, 20:22:34 »
Hey ik had een vraagje:

Eerste dag is eerste dag.
There's only three men I'mma serve my whole life: it's my daddy, California and Jesus Christ; -Lady Gaga-You and I

Ro

• Bekijk profiel
« Reactie #8330 Gepost op: 24 januari 2018, 11:04:24 »
Hey, ik slik al jaren de pil. De meest standaardvariant denk ik. Nu moet ik voor 5 weken aan de antibiotica en ik weet dat de pil dan niet 100% betrouwbaar is. Zouden jullie voor deze 5 weken stoppen met de pil of gewoon doorslikken? Ookal is het dan best wel nutteloos om te slikken aangezien ik dan toch geen seks zonder condoom durf te hebben..

Taco

• Bekijk profiel
« Reactie #8331 Gepost op: 24 januari 2018, 11:21:41 »
Doorslikken, want antibiotica met een doorbraakbloeding vind ik kut
There's only three men I'mma serve my whole life: it's my daddy, California and Jesus Christ; -Lady Gaga-You and I

BrokenDreams

• Gast
« Reactie #8332 Gepost op: 24 januari 2018, 11:41:00 »
Ik zou zelf gewoon doorslikken

HeartAttack

• Bekijk profiel
« Reactie #8333 Gepost op: 24 januari 2018, 17:44:37 »
Ik slik al vanaf 16 jaar de pil (ik ben nu 22) en ik merk nu de laatste twee jaar dat ik heel veel last heb van stemmingswisselingen in de week voordat ik ongesteld moet worden. Ik weet niet of dit altijd al zo geweest is aangezien ik toen ik ermee begon midden in de pubertijd zat en toen één wandelende stemmingswisseling was  :fieuw: . Nu ik de laatste twee/drie jaar qua emoties stabiel ben, merk ik het gewoon heel erg in die week.

Ik ga hier binnenkort voor naar de huisarts om te kijken of er eventueel een ander anticonceptiemiddel is (of een andere pil) waardoor ik deze stemmingswisselingen niet meer zal hebben.

Heeft iemand hier ervaring mee?
What's wrong with being confident?

BrokenDreams

• Gast
« Reactie #8334 Gepost op: 24 januari 2018, 18:02:34 »

Ik had echt bijna precies hetzelfde. Ik slikte al ongeveer 4 jaar de pil en ik kreeg er zulke heftige depressieve klachten en stemmingswisselingen van dat ik ermee was gestopt. Sinds ik ermee gestopt ben voel ik me zo veel beter.
Ik gebruik nu zelf condooms, gewoon omdat ik écht niet meer aan de hormonen wil en een koperspiraal laten zetten mij best eng lijkt. In het begin was ik heel erg bang dat de condooms gingen scheuren (want daarom ging ik aan de pil) maar heb er geen last van gehad. Ja het is een beetje een gedoe, maar dat heb ik er voor over aangezien het écht niet meer ging op het einde toen ik nog de pil gebruikte.

Emma

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8335 Gepost op: 31 januari 2018, 13:42:24 »
Hoi, ik ben waarschijnlijk op de eerste dag van mijn menstruatie (vorige week donderdag) begonnen met de pil te slikken maar ik twijfel of het misschien de tweede dag was. In de bijsluiter staat: "U kunt ook beginnen op dag 2 tot 5 van de cyclus, maar dan moet u de eerste 7 dagen een extra voorbehoedmiddel gebruiken". Daarom wil ik sowieso die 7 dagen wachten, maar betekent dat dan dat ik donderdag veilig seks kan hebben? Die avond slik ik dan de 8e pil.

(nc graag)
your mind is crazy and tells you lies ll "You can be happy or you can be unhappy. It's just
according to the way you look at things."

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8336 Gepost op: 31 januari 2018, 17:09:02 »
hoezo "waarschijnlijk op de eerste dag"? als je dag daarvoor niet al wat bloedverlies had, dan was dit je eerste dag. En anders, ja dan ben je donderdag veilig  maar ik zou altijd nog condoom gebruiken
Me gusta

Emma

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8337 Gepost op: 31 januari 2018, 18:08:17 »
^ oke dankje! Nou het was in de avond dat ik beetje bruin bloedverlies had maar was nog niet heel erg of zo dus wist niet of dat dan echt telt als de eerste dag.. maar begon toen al wel die avond met de pil
your mind is crazy and tells you lies ll "You can be happy or you can be unhappy. It's just
according to the way you look at things."

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8338 Gepost op: 31 januari 2018, 18:13:19 »
^ dan ben je de eerste dag gewoon begonnen hoor denk ik!
Me gusta

Yara

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8339 Gepost op: 04 februari 2018, 11:57:17 »
Dames, lees dit alsjeblieft, het is heel belangrijk!

http://www.ajodo.org/article/S0889-5406(09)00814-2/fulltext

Volledig artikel kan je hier zonder te betalen lezen: https://static1.squarespace.com/static/540a2db7e4b0d0f5498571f1/t/591be6682e69cf6faf6694f2/1495000683068/10-2009-AJODO-Oral-Contraceptive.pdf

Veel, echt heel veel meiden hebben een kaakoperatie nodig of hebben die al gehad. Meestal omdat de onderkaak te klein is of omdat er ineens een andere soort afwijking is ontstaan.
De oorzaak daarvoor is in veel gevallen bekend: condylaire resorptie.

Wat veel mensen niet weten, is dat dit vrij waarschijnlijk een BIJWERKING is van de anticonceptiepil. Dit is al in 2009 ontdekt, ik heb een paar weken terug contact gehad met een arts van het UZ in Leuven, en die geeft aan dat behandeling van condylaire resorptie onder andere inhoudt dat je moet stoppen met de anticonceptiepil.

Ik vind het echt SCHANDALIG dat er wordt gedaan alsof de bijwerkingen van de anticonceptiepil bekend zijn maar dit hoogstwaarschijnlijk niet klopt. Er is een goede kans dat zonder de anticonceptiepil ik misschien helemaal niet geopeerd had hoeven worden. (Nog los van hoe dat condylaire resorptie een keer gestopt moet gaan worden, als het eenmaal is opgelaaid is dat vrij lastig)

Behalve dat condylaire resorptie lijkt de anticonceptiepil ook verband te houden met het verlies van kaakbot op overige plekken in de onderkaak. Zoals dat de kin meer teruggetrokken wordt.

Denk alsjeblieft heel GOED na voordat je begint met het slikken van de anticonceptiepil, want het is waarschijnlijk echt niet iets dat je niet "niet slecht" kan noemen...
Dat je kaakstand anders wordt en je een operatie nodig hebt omdat anders je kiezen wegslijten is GEEN onschuldige bijwerking! En het komt ook nog eens ONTZETTEND VAAK voor.
Het hoeft absoluut jou niet te overkomen als je de anticonceptiepil slikt (dat zie je aan dat lang niet alle meiden kaakafwijkingen krijgen) maar het is ontzettend naar als dit jou wel overkomt en achteraf blijkt dat de pil daar mogelijk een rol in heeft gespeeld.

(Verder onderzoek moet nog wel zorgen voor echt hard bewijs, maar dat artikel van die twee dokters in Californie en dat advies van die dokter in Leuven zijn op dit moment genoeg aanleiding om je zorgen te maken.)
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2018, 12:17:08 door Yara »

Yara

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8340 Gepost op: 04 februari 2018, 12:01:19 »
Ik slik al vanaf 16 jaar de pil (ik ben nu 22) en ik merk nu de laatste twee jaar dat ik heel veel last heb van stemmingswisselingen in de week voordat ik ongesteld moet worden. Ik weet niet of dit altijd al zo geweest is aangezien ik toen ik ermee begon midden in de pubertijd zat en toen één wandelende stemmingswisseling was  :fieuw: . Nu ik de laatste twee/drie jaar qua emoties stabiel ben, merk ik het gewoon heel erg in die week.

Ik ga hier binnenkort voor naar de huisarts om te kijken of er eventueel een ander anticonceptiemiddel is (of een andere pil) waardoor ik deze stemmingswisselingen niet meer zal hebben.

Die depressieve klachten heb je waarschijnlijk, omdat de anticonceptiepil een latent Magnesium, Zink en Vitamine B tekort veroorzaakt.
De oplossing kan liggen in het aanpassen van je voeding of supplementen slikken.
(Waarom er niet een vitaminecapsule bestaat voor meiden die de pil slikken is me een raadsel. Evenals waarom dit niet in bijsluiters wordt genoemd terwijl het al tig malen is bevestigd in onderzoeken. De tekorten ontstaan doordat bepaalde evenwichten in je lichaam veranderen door de pil.)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8341 Gepost op: 04 februari 2018, 12:25:48 »
huh hoe kan dat nou iets met je kin doen? Ik kan Engels hoor maar ga niet een heel Engels medisch artikel lezen.

Anyway, een kind krijgen is al een hele bijwerking op zich.  laughing7.  Zou niet weten welke andere opties er zijn.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Lissyah

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8342 Gepost op: 04 februari 2018, 19:46:06 »

Ik heb even een account gemaakt om hier een vraagje te stellen  :fieuw:
Ik pak normaal gesproken de pil rond 22uur. Zaterdagochtend werd ik rond kwart voor 10 wakker en ik zag meteen dat ik vrijdagavond de pil was vergeten. Ik heb hem toen dus meteen genomen. Dit was pil 1 van week 3. Ik kan me alleen niet meer herinneren hoe laat ik donderdagavond de pil heb genomen (of dat ik dat überhaupt heb gedaan). Hij is wel weg uit de strip, dus op een bepaald moment moet ik hem toch genomen hebben. Omdat ik donderdagavond pas laat thuis was (na 23uur) is het bijna zeker dat ik hem toen pas genomen heb. Dat zou dus betekenen dat ik die van vrijdagavond nog binnen de tijd genomen heb. Ik had alleen zaterdagmiddag last van een soort doorbraakbloeding. Ook heb ik die donderdagavond nog seks gehad zonder condoom. Mijn vraag is, is er nu een kans dat ik hierdoor zwanger kan zijn? En mijn volgende vraag is, hoe moet ik nu verder? Kan ik de strip gewoon afmaken en dan een stopweek inlassen zoals gewoon? Ik vind het geen probleem om de komende paar weken dan een condoom te gebruiken maar het gaat me vooral om het feit of ik nu niet al zwanger kan zijn door deze fout. Het liefst zou ik gewoon aan het eind van deze strip een stopweek doen, ook al betekent dat dat ik daarna een week (of 2?) een condoom moet gebruiken. Maar als dat onveilig is vanwege die donderdagavond moet ik dat natuurlijk niet doen, en dat weet ik dus niet zeker.
Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8343 Gepost op: 04 februari 2018, 20:58:44 »
huh hoe kan dat nou iets met je kin doen? Ik kan Engels hoor maar ga niet een heel Engels medisch artikel lezen.

Anyway, een kind krijgen is al een hele bijwerking op zich.  laughing7.  Zou niet weten welke andere opties er zijn.

hahaha
nou ja qua andere opties natuurlijk spiraal ed, maar dat heeft ook hormonen en geeft ook bijwerkingen
Me gusta

deadstar

• psych ward
    • Bekijk profiel
« Reactie #8344 Gepost op: 04 februari 2018, 22:57:09 »
Zijn er mensen hier die de pil onder andere vanwege menstruatieklachten zijn gaan slikken maar heel veel last kregen van bijwerkingen van de pil, vermoedelijk door de hormonen in de pil, die nu anticonceptie hebben die werkt tegen menstruatieklachten en zonder bijwerkingen? Ik schijn zelf heel gevoelig te zijn voor hormoonveranderingen (duh, ik heb enorm last van pms en mijn menstruatie en dat zijn dus ook hormoonschommelingen) en iets van twee jaar geleden heb ik een tijdje de pil geslikt (een van de typen die je standaard krijgt als je naar de huisarts gaat voor de pil, ik weet even niet meer welke het was omdat het zo lang geleden is). Van die pil kreeg ik na een paar maanden steeds meer last van bijwerkingen en het duurde een half jaar voordat ik volledig 'ontpilt' was toen ik stopte, dus ik ben zeg maar best wel huiverig om naar de huisarts te gaan en soorten pillen uit te proberen tot ik de juiste vind. Als de bijwerkingen direct zouden stoppen wanneer je stopte met de pil had ik het zo gedaan haha.

Een maanden/jaren durende zoektocht naar de juiste pil is niet echt waar ik op zit te wachten. sommige bijwerkingen zorgen er ook voor dat seks problematisch kan worden en dat is dus nou niet de bedoeling
Conformity is our biggest sin - all ignorant people need to bloody THINK

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8345 Gepost op: 05 februari 2018, 11:55:49 »
Ja dat is echt lastig te zeggen. Wat voor de een werkt werkt juist niet voor de ander. Volgens mij is de enige oplossing uitproberen.

Polyethylene

• starálfur
    • Bekijk profiel
« Reactie #8346 Gepost op: 05 februari 2018, 12:28:34 »
Zijn er mensen hier die de pil onder andere vanwege menstruatieklachten zijn gaan slikken maar heel veel last kregen van bijwerkingen van de pil, vermoedelijk door de hormonen in de pil, die nu anticonceptie hebben die werkt tegen menstruatieklachten en zonder bijwerkingen? Ik schijn zelf heel gevoelig te zijn voor hormoonveranderingen (duh, ik heb enorm last van pms en mijn menstruatie en dat zijn dus ook hormoonschommelingen) en iets van twee jaar geleden heb ik een tijdje de pil geslikt (een van de typen die je standaard krijgt als je naar de huisarts gaat voor de pil, ik weet even niet meer welke het was omdat het zo lang geleden is). Van die pil kreeg ik na een paar maanden steeds meer last van bijwerkingen en het duurde een half jaar voordat ik volledig 'ontpilt' was toen ik stopte, dus ik ben zeg maar best wel huiverig om naar de huisarts te gaan en soorten pillen uit te proberen tot ik de juiste vind. Als de bijwerkingen direct zouden stoppen wanneer je stopte met de pil had ik het zo gedaan haha.

Een maanden/jaren durende zoektocht naar de juiste pil is niet echt waar ik op zit te wachten. sommige bijwerkingen zorgen er ook voor dat seks problematisch kan worden en dat is dus nou niet de bedoeling
Misschien dat je eens kan vragen of je de minipil kan proberen en van daaruit naar pillen met meer hormonen kan gaan? Ik heb zelf iets van vijf pillen geprobeerd voordat ik bij de minipil uitkwam, terwijl mijn huisarts me alleen maar zwaardere pillen wou geven :') De minipil heeft dus maar één hormoon en slik je elke dag, waardoor je met een beetje geluk helemaal niet meer ongesteld wordt. In het ergste geval is hij dus te licht, waardoor je alsnog ongesteld kan worden.

En ook zou ik aanraden om naar een gynaecoloog te gaan. Ik ben zo vaak niet serieus genomen door huisartsen ('oh echt, je mist school als je ongesteld wordt???!') en van meer hormonen kreeg ik zelfs depressieve klachten.
plastic // How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd.

AngelWings

• Baby, I love your way
    • Bekijk profiel
« Reactie #8347 Gepost op: 08 februari 2018, 10:17:48 »
Wanneer is een pil te licht?
Ik slik gewoon deze pil:ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL TABLET 30/150UG
Maar deze slik ik al ongeveer 7-8 jaar.
Ik heb namelijk al een tijdje doorbraakbloedingen. Dacht eerst dat dit door de stress en het slechte eten kwam, maar nu alles weer 'normaal' is, blijf ik doorbraakbloedingen houden. Soms van een paar dagen, soms 2 weken achter elkaar en bijna altijd redelijk heftig zodra t begint. Heel vervelend!
Ik wil hier sowieso mee naar mijn huisarts toe, maar dacht dat jullie misschien zouden weten of t kan zijn dat mijn pil te licht is.
♥My Volkswagen Golf MK2

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8348 Gepost op: 08 februari 2018, 10:59:02 »
Yes, doorbraakbloedingen betekent dat je pil te licht is. Veiligheid blijft gegarandeerd.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #8349 Gepost op: 09 februari 2018, 19:40:37 »
Vraagje, misschien wel een domme vraag maar oké.

Als ik op donderdag mijn laatste pil slik en dus vrijdag t/m donderdag (de week erop) niets slik en dan die vrijdag weer begin, doe ik het dan goed?
Dus heb ik vrijdag, zaterdag, zondag, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag stopweek.
Dan heb ik zeven dagen stopweek en begin ik op de achtste dag weer met slikken.

Doe ik het zo goed?