Auteur Topic: Algemeen anticonceptiepil topic - Lees éérst de beginpost!  (gelezen 6481563 keer)

ladyprincess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 23 februari 2012, 14:23:51 »
Wil iemand even op mijn berichtje reageren? :)

Phaedra

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 23 februari 2012, 14:36:48 »

Ik heb die pil die in een roze doosje zit. Maar ik ga over 6 weken met mijn vriendje een weekendje weg en die vrijdag voordat ik wegga, dan moet ik net weer de pil slikken na mijn stopweek. Maar dan ben ik dus nog ongesteld.. Dat duurt bij mij een paar dagen voordat ik echt niet meer ongesteld ben.

En mijn idee is dus, dat ik nu, na 2 weken de pil weer geslikt te hebben, mij weer ongesteld laat worden. Dus dat ik vanavond niet meer de pil slik. En dan na 7 dagen weer gewoon ga slikken. En dan de volgende maand wel weer gewoon zoals het hoort, na 3 weken pas ongesteld worden.

Ben ik dan gewoon veilig? Ik wil het zeker weten..
Sorry voor mijn ingewikkelde verhaal !

Je kunt niet zomaar eerder stoppen met een strip (tenzij je doorslikt, dan is het anders, maar daar ga ik niet van uit). Ik zou gewoon je strip afmaken en dan gaan doorslikken (desnoods maar één of twee weken) zodat je op die manier je menstruatie uitstelt.

Sophie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 23 februari 2012, 15:00:44 »

[...]

Gewoon strip afmaken, want je zit in je laatste week.
En geen onveilige seks hebben in de tussentijd, tot na je officiele stopweek die je gewoon inlast.
Meestal als je na 14 dagen pil slikken een pil vergeet, dan moet je wel oppassen met onveilige seks, maar na 14 dagen kan je altijd een beschermde stopweek inlassen ook.
Dus je kan doorslikken, of stopweek inlassen.

Een vriendin heeft de bijsluiterstuk voor me gescant gelukkig. Er is niks aan de hand omdat de rest van de pillen gelukkig wel goed zijn ingenomen
Wat je zei klopte verder wel, bedankt!
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2012, 00:02:01 door Sophieee_ »

ladyprincess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 23 februari 2012, 16:53:37 »

[...]

Je kunt niet zomaar eerder stoppen met een strip (tenzij je doorslikt, dan is het anders, maar daar ga ik niet van uit). Ik zou gewoon je strip afmaken en dan gaan doorslikken (desnoods maar één of twee weken) zodat je op die manier je menstruatie uitstelt.

Dus als ik 1 of 2 weken doorslik, ben ik gewoon veilig?? :)

ladyprincess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 23 februari 2012, 17:07:40 »
Ik las dat als je de pil maar 2 weken slikt en dan dus al de stopweek hebt, dat je dan niet meer veilig bent.. Dus als ik na die 3 weken slikken nog 2 weken doorslik, is het gewoon goed en ben ik nog veilig?

Phaedra

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 23 februari 2012, 17:11:10 »
Als je doorslikt ben je gewoon veilig ja. Het maakt niet uit of je een hele strip doorslikt, of maar een paar pillen.

ladyprincess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 23 februari 2012, 17:44:57 »
oke dankjewel! :)

Bellesdujour

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 23 februari 2012, 19:18:30 »
Ik zit erover te denken om de pil 7 dagen langer te slikken. Daarna las ik weer een stopweek in. Maar dan heb ik een strip over met 14 'ongebruikte' pillen.
Als ik na mijn stopweek weer begin, moet ik dan die strip afmaken? Dat zou betekenen dat ik na 14 ipv 21 dagen opnieuw een stopweek heb.
Of moet ik gewoon beginnen met een 'verse' strip met 21 pillen?
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2012, 20:16:47 door Bellesdujour »
Carpe Diem.

Hithere

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 23 februari 2012, 21:41:41 »
Ik heb vandaag van de dokter Ethinylestradiol/Levonorgestrel gekregen, maar ik lees alleen maar negatieve reacties op internet. Kan iemand mij vertellen of je er meer puistjes van krijgt, of zwaarder van wordt? :/

__officialdewy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 23 februari 2012, 22:04:43 »
Als je de pil slikt, ben je dan sowieso beschermd tegen zwangerschappen? Las volgens mij ergens dat als je hem de eerste dag van je menstruatie slikt, je gelijk beschermd bent tegen zwangerschappen. Maar als je het op een andere dag van je menstruatie slikt, je hem eerst een week moet slikken om beschermd te zijn ofzo? Klopt dit?

Sophie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 24 februari 2012, 00:05:40 »

Ik heb vandaag van de dokter Ethinylestradiol/Levonorgestrel gekregen, maar ik lees alleen maar negatieve reacties op internet. Kan iemand mij vertellen of je er meer puistjes van krijgt, of zwaarder van wordt? :/

Op internet lees je over het algemeen alleen maar slechte reacties omdat goede reacties vaak niet worden neergezet. Maar verder, ik slik deze pil zelf al ongeveer een jaar. Ik had helemaal geen last van bijwerkingen. Maar het ligt er gewoon aan hoe je lichaam op de hormonen reageert. Dat zul je gewoon moeten testen. Als je na een aantal maanden nog steeds last hebt van bijwerkingen zou je een andere pil kunnen proberen. Áls je bijwerkingen hebt, gaan die als het goed is na +/- 3 maanden over dacht ik.

Bellesdujour

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 24 februari 2012, 15:57:36 »

Ik slik deze pil nu 3 maanden, en ik ben tot nu toe erg tevreden. Het aantal puistjes is, sinds ik deze pil gebruik, juist afgenomen, maar ik ben wel ietsje zwaarder geworden. Dan praat ik echt over 1 à 2 kilo, en ik weet niet eens zeker of dat wel door de pil komt (door tijdgebrek heb ik minder gesport in de afgelopen periode dan normaal). Komende week ga ik de pil voor het eerst doorslikken, dus ik ben benieuwd of de geruchten over heftige doorbraakbloedingen bij deze pil kloppen.
Onthoud wel: iedereen is anders, en ieders lichaam reageert dus anders op de pil. Wat voor mij geldt, hoeft niet per definitie voor jou te gelden!
Carpe Diem.

ANNEBRIITT

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 25 februari 2012, 20:48:28 »
na hoeveel dagen werkt je pil? ik ben sinds gister weer begonnen met de pil slikken en vraag me af, als ik morgen seks heb ben ik dan volledig beschermt?

ladyprincess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 25 februari 2012, 21:40:59 »
^ nee volgens mij niet! De eerste 7 dagen moet je als het goed is nog een condoom gebruiken. Had ik ergens gelezen.. Moet je voor de zekerheid doen.

Moon

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 26 februari 2012, 09:43:36 »
ik vergeet 'm bijna elke keer in te nemen..
cheesecake

Glanced

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 27 februari 2012, 12:33:12 »
Laat maar ik zie de vraag hier boven ook al staan!
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2012, 12:34:44 door Glanced »

boombloom

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 27 februari 2012, 17:41:18 »
ik heb een nieuwe pil (cerazette), ik heb de oude pil oude strip afgemaakt en meteen die dag daarna moest ik met de nieuwe beginnen, deze strip van de nieuwe pil heeft 28 pillen en moet je altijd doorslikken. deze pil moet er voor zorgen dat je helemaal nooit meer ongesteld word. maar nu ben ik al 2 weken ongesteld :O, dat klopt toch niet ? wat hier aan te doen ?:$

AngelWings

• Baby, I love your way
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 28 februari 2012, 16:06:35 »
Normaal word ik op maandag ongesteld en op vrijdag begin ik dan weer aan een nieuwe strip.
Nu zou ik dat eigenlijk willen opschuiven zodat de heftigste dagen in het weekend zijn. Maar dan zou ik op een dinsdag de eerste pil van de strip moeten slikken.
Ik zit dus nu in de stopweek (2de dag).
Hoe kan ik het dan het beste doen? Vanavond beginnen met slikken? Of vrijdag niet beginnen aan de volgende strip en wachten tot volgende week dinsdag?
♥My Volkswagen Golf MK2

Maximuss

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 28 februari 2012, 16:42:15 »
nooit langer dan 7 dagen wachten met het opnieuw beginnen. Als je dan op dinsdag wil gaan slikken, vandaag je pil nog nemen.

Maximuss

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 28 februari 2012, 16:43:32 »

ik heb een nieuwe pil (cerazette), ik heb de oude pil oude strip afgemaakt en meteen die dag daarna moest ik met de nieuwe beginnen, deze strip van de nieuwe pil heeft 28 pillen en moet je altijd doorslikken. deze pil moet er voor zorgen dat je helemaal nooit meer ongesteld word. maar nu ben ik al 2 weken ongesteld :O, dat klopt toch niet ? wat hier aan te doen ?:$

Afwachten of het bij je volgende strip wel beter gaat? en anders zou ik iig de dokter bellen. vaak is het zo dat als je aan een nieuwe pil begint het pas na een aantal keer echt begint te werken.

Origine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 28 februari 2012, 19:21:22 »
ik heb nu al een paar maanden dat mijn pilstrip nog niet volledig op is en dat ik dan toch ongesteld word. hoe kan dit?
'a smooth sea never made a good sailor'

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 28 februari 2012, 19:23:21 »

ik heb nu al een paar maanden dat mijn pilstrip nog niet volledig op is en dat ik dan toch ongesteld word. hoe kan dit?

Te lichte pil misschien?
Even langs de dokter.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 28 februari 2012, 19:24:37 »

Normaal word ik op maandag ongesteld en op vrijdag begin ik dan weer aan een nieuwe strip.
Nu zou ik dat eigenlijk willen opschuiven zodat de heftigste dagen in het weekend zijn. Maar dan zou ik op een dinsdag de eerste pil van de strip moeten slikken.
Ik zit dus nu in de stopweek (2de dag).
Hoe kan ik het dan het beste doen? Vanavond beginnen met slikken? Of vrijdag niet beginnen aan de volgende strip en wachten tot volgende week dinsdag?

Nee vanavond beginnen.
Kan wel volgende week, maar je stopweek duurt maar 7 dagen, dus dan moet je oppassen met de veiligheid.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

AngelWings

• Baby, I love your way
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 28 februari 2012, 19:39:12 »

[...]

Nee vanavond beginnen.
Kan wel volgende week, maar je stopweek duurt maar 7 dagen, dus dan moet je oppassen met de veiligheid.

Oke, dankjewel :)
♥My Volkswagen Golf MK2

brokenwings

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 28 februari 2012, 19:43:32 »
hee! Ik had een vraagje.
Ik was met mn 3de strip bezig van de pil, maar ik was 1 dag te vroeg begonnen met slikken. Toen had ik heel veel bloeddoorbraken (spotting ofzo noemen ze dat) Maar ook echt veel, net alsof ik nog gewoon ongesteld was. Dat was ongeveer 2 week lang zo. Toen dus 1 weekje niet, en nu heb ik er weer last van. Ik ben nu op de 3 na laatse pil en de bloeddoorbraken beginnen weer. Net alsof ik gewoon ongesteld ben.

Weet iemand wat er aan de hand is? Wat heb ik verkeerd gedaan? Is deze pil niet geschikt voor mij? xx
Do not wait for the perfect moment, take a moment and make it perfect.