Auteur Topic: Het algemene (anticonceptie)pil topic - Lees éérst de beginpost!  (gelezen 6494816 keer)

PureVision

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 22 februari 2012, 19:37:23 »
@liefscinthia: Ik zou gewoon beginnen met slikken. Als de pil je niet bevalt dan ga je nog eens lang bij je huisarts, vertel je ervaring, en hij of zij zal je vervolgens een pil voorschrijven die misschien beter voor je is. Niet al na enkele weken, aangezien je lichaam er aan zou kunnen wennen. Dus probeer het eerst twee á drie maanden.

Ik heb zelf eerst twee soorten pillen uit moeten proberen, voordat ik eindelijk een soort pil had die goed voor me was. Ik heb eigenlijk geen last gehad van gewichtstoename, of puistjes.

ren0eka

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 22 februari 2012, 20:33:44 »
Hello girls,

Zijn er meiden die ervaring hebben met de diana 35?
Ik heb gehoord en gelezen dat de apotheek en/of de huisarts vaak een namaak
geeft met de naam cyproteronacetaat/ethinylestradiol in plaats van gwn de echte Diane.  
En dan zeggen ze dat de verpakking is veranderd. Zogenaamd dus!
En deze namaak heb ik dus ook vandaag bij de apotheek gekregen.
Deze namaak pil zou waarschijnlijk veel bijwerkingen hebbe waar je niet vrolijk van wordt!

Heeft iemand hier meer info over?

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 22 februari 2012, 20:40:46 »

damn nooit gedacht dat ik hier een vraag zou moeten plaatsen, maar nu doe ik het toch maar:( ben afgelopen donderdag, dus 6 dagen geleden begonnen met de 1e pil van de strip. Heb zondag nog seks gehad met mijn vriend, dat ding maandag wel geslikt, maar dinsdag niet en woensdag in principe ook niet volgens mij:/ of iig, ik neem m normaal tegen 7 uur 's ochtends en nu dus pas om 7 uur 's avonds, maar ik heb m dinsdag dus ook niet genomen:(
Een map helpt dus niet meer en de bijsluiter zegt alleen maar "vraag uw arts om advies" heeft iemand raad?

Je zit in de eerste 7 dagen, dus je mag dan geen pil vergeten nee.
Andere maatregelen nemen tijdens vrijen en wel gewoon de strip afmaken.
Bij twijfel toch je arts om advies vragen.
En neem in het vervolg de pil voor het slapen gaan, leg hem naast je tandenborstel anders. Vergeet je hem nooit meer.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 22 februari 2012, 20:43:29 »

Hello girls,

geeft met de naam cyproteronacetaat/ethinylestradiol in plaats van gwn de echte Diane.  
Deze namaak pil zou waarschijnlijk veel bijwerkingen hebbe waar je niet vrolijk van wordt!

Ik heb die namaak ook nu een half jaar. Met dezelfde rede, ander doosje.
Sinds die tijd heb ik wel humeur wisselingen, met heftige pms klachten.
De echte diane35 wordt niet vergoed in de zorg, daarom geven ze je een andere variant. Niet relevant voor wat de dokter zegt, maar wel gratis.
Welke bijwerkingen heb jij vernomen?

not important

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 22 februari 2012, 21:02:07 »
Ik weet het bijna zeker maar ik vraag het toch maar.
Ik heb nou een strip van 21 pillen afgemaakt maar nou komt de dag dat ik ongesteld moet worden niet zo goed uit. Dus wou ik van een nieuwe strip 3 of 4 pillen nemen. Kan dit?

ren0eka

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 22 februari 2012, 21:47:23 »
Nou ik heb hem vandaag voor et eerst gekregen. gebruikte daarvoor een andere.
Twijfel nu of ik deze neppe wel ga slikken.. las op het internet ook allemaal vrouwen met
die ook allemaal bijwerkingen hebbe vn deze neppe pil zoals haaruitval
en puistjes terwijl deze pil juist tegen acne zou moeten werken.
Maar wrm word deze pil niet vergoed dan?

SOUL_MAN

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 22 februari 2012, 21:55:00 »

Hello girls,

toen ik de diane kreeg kreeg ik ook de 'neppe' omdat ze de orginele vaak niet  hadden bij de apotheek. hij is zegmaar goedkoper voor jou omdat de naam er niet op staat maar wel de zelfde inhoud zegmaar maar ik kreeg er stemmingswisselingen van, werd er onwijs moe van en mijn libido ging omlaag en had alleen maar last van buikpijn.
heb nu de marvalon (?') daaar moet ik voor betalen maar omdat de 'neppe' gratis is geeft de apotheker mij die omdat die onder je verzekering valt
hartje

Maxime

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 22 februari 2012, 21:59:39 »
lang leve de prikpil! :)

SOUL_MAN

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 22 februari 2012, 22:00:03 »
ik heb een vraagje,
ik ben een tijd geleden van pil veranderd,
maar de huisarts wou me toen een pil aansmeren van 27EURO
beetje schandalig aangezien je voor je 18e niet voor je pil hoeft te betalen toch?
hartje

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 22 februari 2012, 22:01:01 »

Ik weet het bijna zeker maar ik vraag het toch maar.
Ik heb nou een strip van 21 pillen afgemaakt maar nou komt de dag dat ik ongesteld moet worden niet zo goed uit. Dus wou ik van een nieuwe strip 3 of 4 pillen nemen. Kan dit?

Ja dat kan gewoon.
Ik ben gister met de laatste pil gestopt, maar wil niet ongesteld worden.
Daarom slik ik een aantal dagen door om dit weekend niet ongesteld te zijn.
Ik pak de draad daarna gewoon weer op. Dus als ik nu 4 dagen 4 nieuwe pillen slik, begin ik dus 4 dagen na de officiele startdag die je normaal moet beginnen.

C.

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 22 februari 2012, 22:08:07 »
@Phaedra
Dankje voor de informatie, zal het paar maandjes aankijken.

@PureVision
Ja inderdaad, ik ga gewoon maandag beginnen en hopen dat de bijwerkingen meevallen. Wat voor bijwerkingen had je dan van de andere pillen?

C.

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 22 februari 2012, 22:08:11 »
-
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2012, 22:09:22 door liefscinthia »

C.

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 22 februari 2012, 22:08:18 »
@Phaedra
Dankje voor de informatie, zal het paar maandjes aankijken.

@PureVision
Ja inderdaad, ik ga gewoon maandag beginnen en hopen dat de bijwerkingen meevallen. Wat voor bijwerkingen had je dan van de andere pillen?

ren0eka

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 22 februari 2012, 22:09:38 »
Ja voor je 21ste word de pil gwn vergoed.

Een vriendin vn mij zit by menzis zorgverzekeraar en daar word de diane gwn vergoed..
ik zal eens kijken wat dat neppe spul met me doet..

Invincible

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 22 februari 2012, 22:14:25 »
Ik heb een vraagje.. misschien heel dom maar ik ben er gewoon niet zeker over:

Afgelopen vrijdag ben ik voor het aller eerst begonnen met de pil. Mijn vriend en ik zijn allebei soa vrij en willen het graag zonder condoom doen.. Vanaf wanneer is de Pil dan betrouwbaar en is er geen kans dat ik zwanger word?

btw: toen ik vrijdagavond de pil voor het eerst innam was ik die dacht in de ochtend ongetseld geworden

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 22 februari 2012, 22:17:39 »

Ik heb een vraagje.. misschien heel dom maar ik ben er gewoon niet zeker over:

Afgelopen vrijdag ben ik voor het aller eerst begonnen met de pil. Mijn vriend en ik zijn allebei soa vrij en willen het graag zonder condoom doen.. Vanaf wanneer is de Pil dan betrouwbaar en is er geen kans dat ik zwanger word?

btw: toen ik vrijdagavond de pil voor het eerst innam was ik die dacht in de ochtend ongetseld geworden

Je kan met de pil beginnen op de dag dat je ongesteld wordt.
Dus goed bezig.
Je kan na je menstruatie best seks zonder condoom hebben.

Persoonlijk vind ik seks als ik ongesteld ben niet fijn, dus als ik op woensdag met de pil altijd weer start, dan ben ik de donderdag en vrijdag nog licht ongesteld. Dus dan pas kan ik zonder condoom, alsnog veilige seks hebben.

Jij dus ook.

Sophie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 23 februari 2012, 09:45:47 »
Ik ben ergens deze week een pil vergeten (welke dag weet ik niet precies, ergens tussen zaterdag en maandag). Heel dom ja. En nu ben ik in Oostenrijk en heb ik de bijsluiter niet bij me. Ik kom er net achter dat ik dus een dag achterloop. Ik zit in de laatste week. Ik kan me herrineren dat het in week 3 niet erg was om 1 pil te vergeten. Maar dit wil ik toch even zeker weten. Ook zal het fijn zijn als iemand mij kan vertellen wat ik nu moet doen. Stoppen met slikken en de stopweek inlassen of doorgaan met slikken (en hoelang moet dat dan?)
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2012, 09:48:35 door Sophieee_ »

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 23 februari 2012, 10:04:30 »

Ik ben ergens deze week een pil vergeten (welke dag weet ik niet precies, ergens tussen zaterdag en maandag). Heel dom ja. En nu ben ik in Oostenrijk en heb ik de bijsluiter niet bij me. Ik kom er net achter dat ik dus een dag achterloop. Ik zit in de laatste week. Ik kan me herrineren dat het in week 3 niet erg was om 1 pil te vergeten. Maar dit wil ik toch even zeker weten. Ook zal het fijn zijn als iemand mij kan vertellen wat ik nu moet doen. Stoppen met slikken en de stopweek inlassen of doorgaan met slikken (en hoelang moet dat dan?)

Gewoon strip afmaken, want je zit in je laatste week.
En geen onveilige seks hebben in de tussentijd, tot na je officiele stopweek die je gewoon inlast.
Meestal als je na 14 dagen pil slikken een pil vergeet, dan moet je wel oppassen met onveilige seks, maar na 14 dagen kan je altijd een beschermde stopweek inlassen ook.
Dus je kan doorslikken, of stopweek inlassen.

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 23 februari 2012, 10:08:11 »
Nog even naar aanleiding van de Diane35 pil.
Ik heb niet het roze doosje dat een nepversie blijkt te zijn.
Ik heb een geel/groen doosje.
Meer meiden die hier iets over hebben?

ladyprincess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 23 februari 2012, 11:52:20 »
Ik heb die pil die in een roze doosje zit. Maar ik ga over 6 weken met mijn vriendje een weekendje weg en die vrijdag voordat ik wegga, dan moet ik net weer de pil slikken na mijn stopweek. Maar dan ben ik dus nog ongesteld.. Dat duurt bij mij een paar dagen voordat ik echt niet meer ongesteld ben.

En mijn idee is dus, dat ik nu, na 2 weken de pil weer geslikt te hebben, mij weer ongesteld laat worden. Dus dat ik vanavond niet meer de pil slik. En dan na 7 dagen weer gewoon ga slikken. En dan de volgende maand wel weer gewoon zoals het hoort, na 3 weken pas ongesteld worden.

Ben ik dan gewoon veilig? Ik wil het zeker weten..
Sorry voor mijn ingewikkelde verhaal !

peanutjelly

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 23 februari 2012, 14:07:08 »
Hee meiden! Ik heb ook een vraagje.
Ik was er best zeker van dat ik het goeie deed, maar ik begin nu toch een beetje te twijfelen. Een beetje zekerheid zou dus goed van pas komen nu haha!

Mijn laatste stopweek was in week 2 van dit jaar en ik werd ongesteld.
In week 3 begon ik weer met de pil (ik begin altijd op de maandag weer)
Als je rekent op een volgende stopweek, zou ik die in week 5 moeten hebben, maar dit kwam niet goed uit, dus slikte ik hem 3 weken door. Nu is het week 8 en wil ik wel weer ongesteld worden, maar ik heb 1 'probeempje': ik wil niet stoppen op maandag, omdat ik dan vervolgens op donderdag ongesteld word en  dus ook in het weekend.

Ik bedacht me dus dat ik het best vandaag (donderdag) de laatste pil kon slikken en dus ongeveer maandag (dus na het weekend) weer ongesteld word.
Maar goed, ik begon dus een beetje te twijfelen omdat ik nog nooit eerder heb doorgeslikt en omdat ik niet zo goed weet of ik gewoon kan stoppen met slikken wanneer ik maar wil..

Misschien een klein beetje ingewikkeld (en ik begin me nu af te vragen hoe dm deze vraag is, maar ik wil toch even het zekere voor het onzekere weten) dus jullie advies zou heeel fijn zijn! :) Al vast bedankt!

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 23 februari 2012, 14:09:43 »
Pfff. Ligt er vooral heel erg aan wat voor pil je hebt. Je kon beter je dokter bellen, de assistent kan meestal wel vertellen wat veilig is. Maar wat maakt het nou uit als je een keer ongesteld bent in het weekend...?

peanutjelly

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 23 februari 2012, 14:17:13 »
Ik ben altijd ongesteld in het weekend en dit wil ik gewoon graag veranderen. En waarom maakt het uit wat voor pil je hebt?

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 23 februari 2012, 14:20:39 »
Sommige pillen mag je namelijk niet doorslikken, en bij sommige moet je je echt houden aan de strip en kun je pas stoppen als deze op is. (zoals mijne.) Of echt per week. Dus ik durf dat niet echt te zeggen.

Tja ik ben ook altijd ongesteld in het weekend, maar dat komt omdat ik helaas 7-9 dagen ongesteld ben elke keer xD Dus het is onvermijdelijk voor mij.
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2012, 14:20:58 door Silverbleed »

peanutjelly

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 23 februari 2012, 14:22:18 »
Jemig, echt waar? Ik heb strips met 21 pillen.. Of je niet door mag slikken is mij niet verteld..