Auteur Topic: Wie stuurt mijn vader een kaartje ?  (gelezen 413 keer)

RockyBalboa~

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 20 december 2019, 02:28:14 »
Dag lieve dames, zouden jullie even de tijd willen nemen om dit te lezen ? ❤️
Ik zou jullie graag om een gunst willen vragen.

Het is op 24 december precies 1 jaar geleden dat mijn vader een herseninfarct heeft gekregen en het is voor hem een heel moeilijk jaar geweest met veel tegenslagen en we willen die donkere dag veranderen in iets positiefs, hem in het zonnetje zetten en glimlachend reflecteren naar de inspirerende reis die hij tot nu toe heeft gemaakt.

Hij heeft het afgelopen jaar ook weinig of bijna geen bezoek gekregen van vrienden en kennissen, wat mijn hart breekt! Hij zegt het zelf nooit maar we merken dat dit hem diep raakt...

Een klein beetje meer informatie over wat een herseninfarct is: bij zo een infarct wordt de zuurstof naar de hersenen afgesloten.
Dit gebeurt heel plots, mijn vader was actief en at heel gezond, hij had alleen een heel hoge cholesterol in zijn oog waardoor hij half blind is.
Bij deze beroerte worden de hersencellen beschadigd en sterven deze uiteindelijk af, en hoe langer men niet ingrijpt hoe groter de schade. Met dit bedoelt men dat bepaalde functies van het lichaam uitvallen omdat de hersenen verantwoordelijk zijn voor het coördineren en bepalen van lichaamsreacties, bewegingen en zintuiglijke waarnemingen.
Zoals bv. wandelen, bewegen spieren en gewrichten, praten, slikken, zien, ademhalingssnelheid, hoesten, niezen enz..

In zijn geval duurde het even voordat de artsen wisten wat er aan de hand was dus heeft hij er toch wat schade aan overgehouden. Zijn benen waren verlamd, kon zichzelf niet ondersteunen, weinig kracht in de armen, hij kon niet praten en niet slikken. Heel wat functies waren uitgevallen en dat betekende helemaal van 0 beginnen om deze terug aan te leren.
Gelukkig herkende hij ons nog en had hij geen last van geheugenverlies. Hij heeft ook een aantal weken op de intensieve afdeling gelegen door een longontsteking.

Mijn vader was er dus heel erg aan toe en het was heel pijnlijk om hem hevig “gemediceerd” aan buisjes en machines te zien liggen.
De dokters dachten dat hij nooit beter zou worden of vooruitgang zou maken en op een gegeven moment hoorde ik zelfs een verpleegster zeggen dat we op een mirakel moesten hopen...

Mijn vader bewijst het tegendeel en tot op de dag vandaag doet hij het veel beter!
Ik kijk echt naar hem op!
We zijn er nog niet helemaal want er is nog veel werk aan de winkel maar hij komt er wel! Wat hij in een jaar heeft gerealiseerd is zo knap en verbluffend want het was absoluut niet gemakkelijk!

Van 3 maanden in het ziekenhuis tot enkele weken op de intensieve afdeling tot nog een 3 maanden verblijven in een revalidatie kliniek tot op de dag van vandaag heeft mijn vader nooit opgegeven en is hij blijven vechten om beter te worden.
Ondertussen verloopt het eten zeer goed geniet hij van zijn favoriete gerechten, het praten over geschiedenis, politiek en andere “dad subjects” en het maken van van “dad jokes” gaat ietsjes beter, en bij het wandelen en ondersteunen is er ook vooruitgang!

We zijn dankbaar voor de kleine dingen en zoals mijn vader altijd zegt “vooruit is beter dan achteruit”.

Hij revalideert op het moment prima want zijn wilskracht is niet uitgedoofd en zijn geest niet gebroken, en het is zo wonderlijk om elke dag getuige te zijn van zijn motivatie om beter te doen, om net die grote stap nog groter te zetten dan gisteren en uit te kijken naar wat voor positiefs de volgende dag brengt.

Hij gaat 3 tot 4 keren trainen in een revalidatie centrum met kinesisten, logopedistes en ergotherapeuten. En elke dag zien ze vooruitgang!

Ik denk dat hij zelf niet beseft en erkent hoe sterk zijn levenskracht is, hoe hard hij zijn best doet en gedreven blijft.
We zijn ontzettend trots op hem en ik vind dat hij wat credit verdient dus zou ik hem graag willen overspoelen met lieve kaartjes en briefjes!

Dus de gunst die ik jullie vraag is of jullie lieve mensen een kaartje of briefje naar mijn papa willen sturen om deze datum in iets positiefs en memorabels te veranderen.
Het zou mijn vader zo blij maken en hem een hart onder de riem steken om tijdens zijn herstelling leuke, warme en motiverende kaartjes te krijgen! Het zou voor ons en vooral voor hem de wereld betekenen!

Send some love 🥰

Als je deze gunst wenst te vervullen dan mag je me een privé  berichtje sturen voor het adres!

Mijn dank is alvast zeer groot!

Heel erg bedankt voor het lezen!
Liefde
❤️❤️❤️❤️

*Sorry voor de spelfouten!*
“Life's not about how hard of a hit you can give... it's about how many you can take, and still keep moving forward.”
― Rocky Balboa ~

RockyBalboa~

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2019, 15:00:12 »
Upje
“Life's not about how hard of a hit you can give... it's about how many you can take, and still keep moving forward.”
― Rocky Balboa ~

SayCheese

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2019, 20:05:51 »
Ik heb enorm veel bewondering voor mensen die zoveel doorzettingsvermogen en wilskracht in zich hebben. Echt heel veel respect heb ik voor jou vader! Ik schrijf graag teksten, vaak zijn die wel doordacht. Ik schrijf ook verhalen dus vaak weet ik mij wel redelijk goed te verwoorden.

Eén enkel probleempje: ik woon in België. Dus ik weet niet goed hoe dat juist zit met de post en het opsturen?