Auteur Topic: Vluchten,  (gelezen 1522 keer)

koussen

• Bekijk profiel
« Gepost op: 10 april 2009, 17:53:26 »
Tips en advies graag :D

Nieuwe naam!

Met rust gelaten.

Zijn heldere blauwe ogen kijken in de mijne, 'Ik heb je zo gemist,' fluister ik zachtjes. 'Nu hoef je me niet meer te missen.' fluistert hij terug, er glinsteren tranen in zijn ogen. Ik kijk hem aan en voel een overweldigend gevoel van liefde voor hem. 'O, ik ben zo blij dat ik je weer kan zien, na al die tijd.' piep hij met een stem vol emotie. Ik kan niks zeggen, ik kan hem alleen maar aan kijken. Hij zucht, en hij kust me. Het is een kus vol opluchting dat we elkaar weer zien. Een kus vol met opluchting. Jammer genoeg duurt de kus niet lang, een lange piep toon zorgt ervoor dat hij zich van mijn omhelzing losmaakt en zijn mobiel checkt. 'Sorry, lieverd ik moet weg.' en voor hij zegt waar heen rent hij haastig weg.
« Laatst bewerkt op: 13 april 2009, 19:15:26 door koussen »

koussen

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2009, 18:46:31 »
Altijd zo onverwacht, hij vertrekt altijd onverwacht. Net als toen hij weg ging naar zijn vader, onder een afspraak vertelde hij zomaar ineens dat hij twee maanden weg ging van zijn moeder, want hij kon het niet meer aan. Nu weet ik een ding, zijn moeder is een bitch. Tijdens de paar keer dat ik bij hem thuis was bleef ze me maar gemeen aanstaren, of ze was tegen haar zoon aan het snauwen over hoe ondankbaar hij was. Maar Chris is helemaal niet ondankbaar, Chris is geweldig en heeft alles voor iedereen over. Toen ik hem voor het eerst zag trok hij mij meteen al aan, jammer genoeg was hij vier jaar ouder. Mijn ouders konden het niet hebben, hoe kon iemand van dertien nou iets hebben met iemand van zeventien?! Telkens als ik thuis kom vragen ze heel wantrouwig of ik bij hem geweest ben, ik vertel nooit meer iets over hem want van hun mag ik geen contact met hem.

Mijn mobiel trilt en ik zie tot mijn grote geluk dat Chris me probeert te bellen, maar ik wil niet opnemen want dat doe ik nooit als hij mij belt nadat hij zo onverwacht is weggegaan. Nee, hij moet het minstens drie keer proberen. Mijn mobiel trilt gauw nog eens maar dit keer kort, het sms'je is van Chris 'Waarom neem je niet op, ik moet je spreken.' Hij moet mij maar terug bellen, mijn kleine hoeveelheid zakgeld is echt niet genoeg om zoveel beltegoed te betalen dat ik hem kan bellen. 'Bel jij mij? Ik heb te weinig beltegoed.' sms ik terug. Ik zucht, Chris word pas over een dik halfjaar achttien dus voorlopig blijft hij onder dwang van zijn moeder. Het is niet echt dwang, hij kan gewoon niks goed doen bij zijn moeder. Chris belt mij terug en meteen neem ik op, 'Lisa, het spijt me echt dat ik steeds zo snel weg ben, het zal echt niet meer gebeuren!' zegt hij voordat ik kan bedenken wat ik zeggen wil. 'Dat zei je de vorige keer ook al' antwoord ik hem mat, maar ik zou willen gillen zo blij ben ik dat ik hem weer hoor al zagen we elkaar een uur geleden nog. 'Nee, ik heb zo'n verschrikkelijke ruzie gehad met mijn moeder, ze heeft me eruit gegooid, ik ga weg.' roept hij wanhopig omdat ik hem 'niet' geloof. Eerst schiet ik vol van blijdschap dat hij daar weg is, maar dan bedenk ik me geschrokken dat hij nergens heen kan. Nou ja, hij kan ergens heen maar ik wil niet dat hij in een of ander kraakpand bij zijn junkie vrienden gaat wonen. 'Waar moet je nu dan heen?' vraag ik dus geschrokken, hij antwoord wat ik al gedacht had 'Ik heb nog wel ergens een vriend waarbij ik in kan trekken.' mompelt hij zacht, want hij weet hoe erg ik er een hekel aan heb als ik met hem mee moet naar die vrienden.

koussen

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2009, 22:01:26 »
Up!

koussen

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2009, 11:33:25 »
Hebben jullie tips en advies ofzo?

Ilja

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2009, 11:35:25 »
Op een of andere manier, leest het niet lekker zo.

ANNEEnas

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2009, 11:42:09 »
ik vind het wel goed, en ben ook wel benieuwd naar een nieuw stuk :D
i will never love you more than singing in the shower

koussen

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2009, 12:18:16 »
'Toch niet bij zo'n enge junk?' vraag ik hem, 'Nee, tuurlijk niet.' mompelt hij maar ik hoor aan zijn stem dat hij liegt. 'Kun je echt niet terug naar je moeder?' er valt een lange ijzige stilte. 'Lis, ik kan en wil echt niet terug naar die heks!' zijn stem klinkt schor en kil. 'Nou, als je maar niet denk dat ik vaak bij je langs kom' antwoord ik heb bits en hang op. Als hij bij die gasten gaat wonen gaat hij zeker aan de drugs. Ik bedoel, hij rookt en blowt af en toe, maar hij heeft vrienden die echt verslaafd zijn. Zuchtend begin ik aan mijn wiskunde huiswerk. Maar mijn hoofd staat er niet naar, dus dan maak ik het maar even niet. Ik besluit dat ik naar Liz toe ga, want ik moet met een van mijn vriendinnen praten.

Het is aan het regenen als ik op de fiets zit, onderweg naar Liz. Ik hoop dat ze thuis is, anders heb ik de hele weg voor niks gefietst. Als ik naast me kijkt zie ik een zwerver op de stoeprand zitten, ik begrijp niet hoe mensen het zo vol kunnen houden. Liefdeloos, dakloos, etenloos en geldloos. Het lijkt me zo'n eenzaam gevoel, dat altijd alles alleen moeten doen. Ik begin te begrijpen hoe Chris zich moet voelen, zo met bijna geen spullen met kleren. En zijn enige opties zijn, of bij een junk gaan wonen, of op straat gaan wonen. Dan valt het kraakpand waar ik een keer met hem geweest ben nog best wel mee, als hij maar niet zelf iets neemt.

ANNEEnas

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2009, 14:37:07 »
ik snap niet wat die gene eerder zei over dat ze het niet lekker vond lezen ofzo, ik vind het leuk en vlot geschreven (:
nog meer dus :D

koussen

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 13 april 2009, 19:14:15 »
Dankje, ik ben bezig met een nieuw stukje
Hoe kun je de topicnaam veranderen?

ANNEEnas

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 13 april 2009, 22:04:53 »
cool =D

geen idee, volgens mij kunnen alleen moderators dat..

koussen

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2009, 15:02:44 »
Liz haar huis is in een straat met grote huizen, je kunt sommige zelfs villa’s noemen. Als ik bij Liz aanbel word er bijna meteen opengedaan door Liz, ‘O, Lisa, Sorry ik moet oppassen bij mijn nichtjes.’ Roept ze naar me terwijl ze haar jas aantrekt. ‘O’ mompel ik beteuterd maar bedenk me dat ik wel mee kan gaan oppassen. ‘kan ik je niet helpen met oppassen? Ik weet hoe vervelend je nichtjes kunnen zijn.’ Ze kijkt me blij aan, ‘Ja graag! Anders kan ik het echt niet aan hoor!’ roept ze blij uit. ‘Dat mag echt wel van mijn tante, is ze alleen maar blij dat er beter op haar kinderen gelet word.’ En we gaan op de fiets naar Liz haar tante toe. Liz’s tante staat al buiten te wachten en roept ons toe ‘Lisbeth! Sorry, Katja en Barbara bleven maar zeuren dat ze naar de speeltuin wouden, je vind het toch niet erg dat ik jullie daar even heen breng?’ het is alsof ze niet eens ziet dat ik ben meegekomen. ‘O, leuk hoor. Welke speeltuin?’ vraag Liz warm. ‘O, vijf minuutjes lopen maar hoor.’ Maar ze kijkt op haar horloge en gilt: ‘O, nee! Mijn afspraak! Ik kom nog te laat!’ en hysterisch geeft ze Liz geld ‘Koop maar lekker een ijsje! Wat je overhoud is voor jullie’ en ze springt in de auto en rijd weg. ‘Haastige tante,’ mompel ik en Liz begint te lachen, ‘Barbara! Katja! We gaan zonder jullie als jullie niet heel erg snel hier zijn!’ roep ik hard door de straat heen, meteen komt de vervelende tweeling aanrennen. ‘Wij willen ijs! Wij willen ijs!’ gillen ze renend. ‘Ik zie er zo een vallen.’ Mompel ik tegen Liz en ze knikt begrijpelijk. ‘Wat een gedoe he, maar gelukkig is het lekker weer, ik moet een beetje bruin worden.’ Liz trekt haar vest uit zodat ze alleen nog maar in haar hemdje loopt. ‘Ach Mens, Zeur toch niet. Jij bent van jezelf al bruiner dan ik ooit zal worden.’ Lach ik. Ze kijkt me aan, want daar kan ze niks tegen in brengen. Ik ben heel bleek en heb een gezicht vol sproeten, Liz heeft een mooie getinte huid en een prachtige egale huid. Liz heeft ook nog eens geluk met haar prachtige lange donker steile, terwijl ik het moet doen met rode krullen al ben ik zelf best blij met mijn haar –Als het zit tenminste-. In de speeltuin is het ontzettend druk, overal rennen kinderen en zitten kletsende moeder. Er is nog maar een bankje vrij en daar gaan we dan ook op zitten, ‘Gaan jullie nou maar spelen, en als jullie ook maar een keer ruzie maken gaan we zonder ijsje naar huis!’ roept Liz naar haar nichtjes. ‘Wij willen ijs! Wij willen NU ijs!!’ brullen ze boos maar als ze het gezicht van Liz zien houden ze op en gaan gauw spelen. Ik vraag me af wat Chris nu aan het doen zal zijn, waarschijnlijk op zoek naar een tijdelijke woning. ‘Hoe gaat het eigenlijk met jou en Chris?’ vraag Liz plotseling alsof ze mijn gedachten kan lezen. ‘Slecht, -met Chris zelf dan- hij is door zijn moeder uithuis getrapt.’ Mompel ik mat. ‘Uit huis! Waar moet hij dan in vredesnaam gaan wonen!’ roept ze nog meer geschrokken uit dan ik zelf was toen ik het hoorden. ‘Hij denkt bij een van zijn vrienden, maar dat is dan waarschijnlijk in een kraakpand. Allemaal van die enge junkies. Liz kijkt me aan alsof Chris gaat wonen in een boom samen met een leuke vrouwelijke zwerver en mompelt ‘Maar dan gaat hij toch niet zelf aan de drugs he?’ ze kijkt me aan en ik vermoed dat zij het nog erger vind dan mij dan MIJN vriend bij een stelletjes junks gaat wonen. ‘Ik hoop van niet, maar als hij er echt gaat wonen, is die kans denk ik best wel groot.’ Ik kijk haar voorzichtig aan en haar ogen worden groot en ze kijkt alsof Chris nu al zwaar verslaafd is. Ik had eigenlijk op een beetje steun verwacht van Liz, niet dat ik haar dalijk nog moet gaat troosten. ‘Liz, hoelaat is je tante thuis?’ Vraag ik na een lange stilte. ‘Mijn tante is pas acht uur thuis, maar ze verwachtte mijn oom al om vijf uur.’ Ik ben blij dat we zo weer moeten gaan, want als Liz mij niet kan steunen kan niemand het, dus wil ik liever alleen zijn. ‘Lisa, zullen we maar naar huis toe?’ vraagt Liz en ze springt op. ‘Ja, is goed. Dan ga ik wel onderweg alvast naar huis dat is sneller, dan kom ik morgen mijn fiets wel ophalen’ antwoord ik opgelucht, want er was een koude stilte tussen ons gaan hangen. Het is erg mooi weer, en eigenlijk zou ik graag nog even hier willen blijven. ‘Zou je het erg vinden als ik hier bleef?’ vraag ik voorzichtig aan liz. ‘Nee, maakt niet uit. Wij gaan wel met zijn drietjes.’ Maar ze ziet er niet blij uit. ‘Katja! Barbara! Hier komen! We moeten naar huis!’ het ziet er naar uit dat Liz snel bij me weg wil. Normaal wil Liz nooit zo snel weg, maar ze voelt zicht misschien gekwetst dat ik haar alleen laat met de tweeling. ‘Maar we krijgen nog een ijsje!’ gilt een van Liz haar nichtjes hysterisch als ze doorheeft dat Liz wil vertrekken. ‘Kopen we onderweg wel, en nu lopen!’ bitst Liz, en ze beent weg een het enigste dat ze doet als groet naar mij is zonder om te kijken haar hand op te steken. ‘Nou, dan blijf ik hier toch lekker alleen.’ Denk ik bij mezelf, en ik ga met mijn gezicht omhoog in de zon liggen.

ANNEEnas

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2009, 15:56:41 »
leuk =D
ik vind het alleen een beetje irritant dat je de ene liz noemt, en de andere lisa, dat is nogal verwarrend..

maar je moet zeker doorgaan :D

koussen

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 18 april 2009, 15:52:48 »
Ja ik zie nu pas hoeveel het op elkaar lijkt.:D