Auteur Topic: [Verhaal] Tranen van inkt (16+)  (gelezen 7574 keer)

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 juni 2014, 15:10:02 »
Hoi meiden!
Ik had pas weer eens inspiratie voor een heel vet verhaal én gewoon zin om weer eens te schrijven. (Thanks to een paar GS'ers hier die mij inspireren ^^). Een nieuw verhaal dus! Ik heb een aantal jaar terug een verhaal geschreven (niet afgemaakt) met een soortgelijk plot, maar ik heb het nu helemaal opnieuw geschreven, met ook eigenlijk een heel ander einde en karakters. Dus als je op het begin denkt: dit ken ik ergens van... het gaat wel heel anders worden!
Het is trouwens 16+ door grof taalgebruik, sex en ook schokkende stukken. Lees dit ook zeker niet als je suïcidale of automutilatie neigingen hebt.

Plot
Eloise's wereld stort in als haar beste vriendin Arya zelfmoord pleegt. Ze vindt Arya's dagboek en als ze het leest begint ze hevig te twijfelen aan de vriendin die ze ooit dacht te kennen.
Verder vertel ik niks, ik hou jullie graag in spanning ;)

Velvet Goddess (Blog) - Tranen van Inkt (Verhaal) - I could never stop thinking that maybe she loved mysteries so much that she became one

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2014, 15:11:43 »
Proloog
22 juni 2014
Soms vragen mensen hoe het voelt. Je weet dat ze het nooit zullen begrijpen, het is gewoon niet in woorden uit te leggen. Maar toch probeer je het. Ze knikken, zeggen dat ze het snappen, maar die blik. Die blik in hun ogen laat je weten dat ze het totaal niet snappen. Dat denken ze, maar je kunt het niet snappen. Niet als je het nog nooit hebt gevoeld.

Ik wou altijd dat mensen het begrepen. Dat mensen een keer gewoon wisten hoe het voelt, zodat ze ook niet kunnen zeggen dat je je aanstelt. Want dat denken ze, allemaal. Dat weet je gewoon. Dat zie je in hun blik. Weer die blik. Ik haat ogen, ze zijn zo misleidend. Ogen zijn prachtig, eerlijk, maar ze vertellen zo veel te veel. Ik ben altijd op zoek geweest naar hetgene wat die blik kon veranderen naar ‘ik begrijp het volkomen’. De blik zelf ken ik wel, maar alleen van mensen die iets soortgelijks hebben gevoeld. En in mijn omgeving zijn dat er niet veel.

Nu ben ik wel klaar met die zoektocht. Ik hoef geen medelijden, geen begrip. Dat gaat me toch niet helpen me beter te laten voelen over mezelf. Maar wat ik wel wil is gewoon mijn ei kwijt. Daarom beschrijf ik vandaag voor een laatste keer hoe het voelt. In dit boek, waar ik altijd mijn ei in kwijt kan zonder een blik terug te ontvangen.

Het voelt alsof je onder water ligt. En alsof je doorzichtig bent. Je voelt je leeg, alsof je geen inhoud hebt. En je schreeuwt, de hele tijd. Maar niemand hoort je. En jij hoort niemand. Je bent volledig in jezelf gekeerd. Je hoort alleen het commentaar. Je hoort alleen de negatieve dingen. Je voelt niks, maar tegelijkertijd zo veel. En je wil huilen, en schreeuwen, en rennen, maar je ligt alleen maar in bed. En het enige wat je kan denken is dat je jezelf haat. Dat je je aanstelt. Dat je verschrikkelijk bent. Je schreeuwt het tegen jezelf, letterlijk. Het is alsof je een stem hoort in je hoofd, maar je weet dat die stem volledig uit jezelf komt. Toch heb je constant discussies met jezelf. ‘Je bent lelijk.’ ‘Nee, hou op. Ik ken lelijkere mensen.’ ‘Maar dat betekent niet dat jij wel mooi bent.’ ‘Hou op.’ ‘Je weet dat ik gelijk heb.’ ‘Hou je mond.’ ‘Je hebt niks terug te zeggen, hè?’

En zo gaat het de hele tijd door. De hele fucking tijd. Je ligt de hele dag in bed en voert discussies met jezelf in je hoofd. That’s it.

Ik weet dat het klinkt alsof ik gek ben. Misschien ben ik dat ook wel. En als ik het nog niet was, dan word ik het nu onderhand wel. Ik word zo enorm gek van mezelf, en van al die blikken. En moe. Ik wil zo graag slapen, voor eeuwig slapen.

Vandaag ga ik ook maar voor eeuwig slapen. Ik ben er gewoon klaar mee, en ik weet dat ik toch niet meer beter kan worden. Welterusten.
Velvet Goddess (Blog) - Tranen van Inkt (Verhaal) - I could never stop thinking that maybe she loved mysteries so much that she became one

Perronita

• Darling, I'm a nightmare dressed like a daydream.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2014, 15:13:31 »
Helder geschreven ! Ik ben benieuwd naar meer :)
Space was just a word made up by someone who's afraid to get too close.

holydemoly

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2014, 15:24:36 »
Echt mooi! Ik volg :)
you are locked in a prison of your own device

Poca

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2014, 15:41:15 »
Ik volg ook!
Look for the bare necessities, the simple bare necessities, forget about your worries and your strife.

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2014, 15:50:59 »

sparrow

• Oh my darling, you're beautiful
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2014, 16:06:11 »
Heel mooi geschreven!
 'What if I fall?'      Oh, but my darling. What if you fly?

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2014, 16:23:37 »
^Thanks lieverd  :huglove:

Kimberly

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2014, 22:13:21 »
Lz schrijf snel verder, zo een mooi begin!!!!! Xxx
♥♥♥ Always love your life ♥♥♥
Mijn verhaal: http://forum.girlscene.nl/forum/schrijfsels/verhaal-sos-stormcruise-308003.0.html

BurningBright

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2014, 22:34:47 »
Ik volg ook! :D

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 17 juni 2014, 10:00:35 »
Dank! Ik plaats zo een nieuw stukje :)

BurningBright

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2014, 13:13:09 »
Jaaa! Ik wacht! :D

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2014, 13:53:30 »
1
Au. Messensteken door mijn hoofd. Ik open mijn ogen langzaam. Ze voelen droog aan. Ik doe ze weer dicht en frons. Waarom voel ik me zo verschrikkelijk? Mijn hoofd voelt zo zwaar dat ik me afvraag hoe ik recht op kan gaan zitten. Opeens begin ik te snikken, en ik heb geen idee waarom. Ik hoor de deur langzaam open gaan en ik ga op mijn zij liggen. Dan weet ik het weer. Ik begin harder te huilen en twee armen vouwen zich om me heen.

‘Sssst… stil maar, meisje.’ Hoor ik mijn moeder zachtjes zeggen. Ik draai me naar haar toe. Ze kijkt me zo lief aan dat ik nog harder begin te huilen, puur omdat dat het enige is wat ik kan doen. Ik kruip tegen haar aan en ze streelt me zachtjes door mijn haren. Ik hoor de klok tikken, maar ik heb geen idee hoe lang ik zo heb gelegen.

Een tijdje later schrik ik weer wakker. Deze keer herinner ik me wel meteen wat er is gebeurd. Het was vannacht, rond twee uur. Gek genoeg was ik nog wakker, maar ik heb eigenlijk geen idee meer wat ik aan het doen was. Ik zat op mijn kamer, dat weet ik nog wel, en mijn moeder kwam binnen lopen. Ik wou al boos doen omdat ze niet eens even klopte, maar toen zag ik haar gezicht. Ik had haar nog nooit zo gezien. Ze vertelde me wat er was gebeurd, en vanaf dat moment is alles een waas. Ik viel op de grond, ik schreeuwde, ik krijste. Tranen stroomden over mijn wangen. Arya was dood. Mijn beste vriendin was dood. Zelfmoord, zeiden ze. Ik heb nooit iets gemerkt.

Ik ga voorzichtig zitten en kleed me aan. Ik ga naar de badkamer. Verschrikkelijk zie ik er uit. Alsof er iemand dood was gegaan, zou ik als metafoor hebben gezegd. Maar vandaag is het geen metafoor. Ik was mijn gezicht, haal de uitgelopen make up resten van mijn wangen. Ik loop naar beneden. Mijn moeder staat aan het aanrecht en kijkt op als ze mij hoort binnenlopen. Er zit ook iemand aan de keukentafel. Hij staat op en loopt mijn richting op. Het is Tyler, zie ik verbaasd. Ik loop naar hem toe en sla mijn armen om hem heen. We staan misschien wel twee minuten zo in elkaar verstrengeld. Mijn ogen zijn weer helemaal volgelopen als we los laten veeg ik ze gauw af met mijn mouw.
 ‘Bedankt.’ Fluister ik. Voor er zijn, denk ik. Voor hier heen komen en er voor mij zijn, terwijl je waarschijnlijk alleen maar wil huilen.

BurningBright

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2014, 15:44:55 »
Ik wil meeeeeer! :D

AMMA

• it's a metaphor
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2014, 18:37:04 »
goeie stukjes, ik volg!
I need a hug or 8 shots of wodka, please. ΔTumblrΔ

sparrow

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2014, 18:39:11 »
Super stukjee!

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2014, 14:50:25 »
Dank jullie  :blush:
Ik denk dat ik vandaag nog iets post maar ik beloof niks!

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 21 juni 2014, 11:52:30 »
Sorry guys, ik heb echt heel veel gewerkt de afgelopen dagen!
Hier weer een kort nieuw stukje, maar er komt later meer! Deze keer beloof ik het ^^

---------

Er zijn een paar dagen voorbij. Misschien wel een paar weken, ik weet het niet. Mijn gevoel voor tijd lijkt uitgeschakeld, ik weet niet eens welke dag het is. Ik ging na een paar dagen wel weer naar school, maar alles gaat op de automatische piloot. Langzaam maar zeker lijkt mijn leven weer normaal te worden voor de buitenwereld. Met de nadruk op lijkt, want dat is het niet. Arya is er niet, hoe kan mijn leven nog normaal zijn. Ik trek veel met Tyler op. We lijken steun te vinden in elkaars verdriet. Meestal doen we niet zo veel, huiswerk maken, TV kijken, gewoon iets wat ons afleidt. Heel soms hebben we het over haar, dan lachen we om dingen die zo typisch waren aan haar. Al snel verandert zo’n lach dan in iets anders, de realisatie dat we die typische dingen nooit meer gaan zien. 

Ze is gecremeerd, maar Tyler en ik zijn niet gegaan. We hadden allebei haar ouders nog nooit gezien, en we dachten dat het alleen maar ongemakkelijk zou worden. Tyler kreeg zelfs al tranen in zijn ogen bij het idee dat ze haar lichaam zouden verbranden, en om eerlijk te zijn weet ik ook niet of ik dat aan had kunnen zien. We hebben wel samen met mijn ouders een bloemetje in onze tuin gepland, en wat dingen gezegd.

Ik kijk naar rechts waar Tyler geconcentreerd voor zich uit zit te kijken. Al snel merkt hij dat ik kijk en glimlacht hij naar me. Hij pakt mijn hand.
 ‘Alles goed?’ Ik knik. Ik ben eigenlijk erg gelukkig op dit moment. Ik heb geen idee waarom, maar voor eventjes is mijn leven weer zoals het was. Voor eventjes, dat wel. Hij knijpt even zachtjes in mijn hand en draait zijn hoofd weer naar de TV. We kijken samen een serie. We zijn er samen aan begonnen, hij heeft negen seizoenen van 24 afleveringen, dus hopelijk lang genoeg om ons af te leiden.

Vreemd genoeg heeft mijn moeder er nog niks van gezegd dat Tyler zo vaak bij ons is. Ze had hem voor die ene dag nog nooit gezien, maar eigenlijk voelde hij meteen als kind aan huis. Ik weet dat het nu klinkt alsof we iets hebben, maar dat is niet zo. Hij is echt puur en alleen een enorm goede vriend voor me op dit moment. Hij lijkt me echt zo goed te begrijpen, en ik hem, het voelt zo goed. Mijn ouders zijn ook lief, maar ze lijken zich soms een beetje opgelaten te voelen over het onderwerp. En op school kan ik er eigenlijk met helemaal niemand over praten, want mijn klasgenoten kenden Arya niet. Ze ging niet meer naar school. Ze voelde zich er niet op haar gemak zei ze altijd. Ik vond het idee nooit raar, zo was Arya nou eenmaal. Zij trok haar eigen plan. Ze was altijd zo zelf verzekerd… ik snap niet hoe ze zichzelf dit ooit aan had kunnen doen.

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 21 juni 2014, 15:09:57 »
Nog een stukje!
------

De aflevering is klaar en het is al laat. Tyler geeft me een knuffel en we nemen afscheid. Ik vind het moeilijk om zo weer alleen te moeten zijn, maar ik weet ook dat ik niet eeuwig andere mensen om me heen kan hebben. Net voordat ik de deur achter hem dicht wil doen, draait Tyler zich om. Ik hoop dat hij zegt dat hij wil blijven. Dat hij naast me in bed in slaap wil vallen terwijl we elkaar vasthouden. Nooit meer alleen zijn… Ik word helaas teleurgesteld.
 ‘Shit, ik ben mijn tas vergeten.’ Dom van me, wat verwachtte ik? De wereld draait door.
 ‘Ik pak hem wel even gauw.’ Zeg ik, en ik ren de trap op naar mijn kamer. In mijn haast heb ik alleen niet door dat hij nog open staat, en als ik de trap af ren valt de hele inhoud op de grond.
 Tyler pakt gauw wat spullen bij elkaar. Zijn groene schoolmap, zijn etui, de USB met de serie er op.
 ‘Het spijt me…’ stamel ik terwijl ik ook wat pak. Zijn sleutels lagen precies voor mijn voeten en nog geen 30 centimeter verder een rode notebook. Ik frons, dat boek herken ik. Opeens vind ik mezelf met mijn hand voor mijn mond, maar Tyler grist het boek al voor mijn neus weg.
 ‘Wat was dat?’ zeg ik, iets te snauwerig.
 ‘Wat?’ zegt hij, maar ik merk dat hij zenuwachtig wordt.
 ‘Dat boek heb ik haar gegeven. Vorig jaar, nog voor ze jou kende.’ Ik loop richting Tyler terwijl mijn ogen zich vullen met tranen.
 ‘Geef het. Waarom heb je nooit gezegd dat je het had? Geef het!’ Ik wil het boek uit zijn handen pakken maar mijn zicht is te wazig. Ik laat mezelf neerzakken op de grond. Ik snap het niet. Waarom heeft hij dit voor zich gehouden?
 ‘Lo... Stil nou, Lo’ zegt hij zachtjes als hij naast me is gaan zitten en me in zijn armen heeft genomen.
 ‘Waarom?’ snik ik. Ik hoor hem zuchten. Maar hij gaat er niet omheen draaien, ik wil een antwoord, en wel nu. Het is even stil, op mijn gesnik na. Nogmaals hoor ik hem zuchten.
 ‘Ik wou het eerst zelf lezen… Kijken of er iets in stond wat ik nog niet wist.’ Het is weer even stil. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, wat ik moet denken.
 ‘Maar je mag het nu wel bij je houden.’ Concludeert hij. Nou, wat enorm aardig van je, denk ik. Echt wat een privilege. Ik zeg niks, want ik wil niet dat hij boos op me wordt. Dan zou ik niemand meer hebben. En dat kan ik juist op dit moment echt helemaal niet aan.

sparrow

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 21 juni 2014, 18:22:38 »
Leuke stukjes!

Mephobia

• Atelophobia
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 21 juni 2014, 19:15:21 »

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 21 juni 2014, 20:43:25 »
Jullie mogen trouwens ook tips geven hoor!

BurningBright

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 22 juni 2014, 13:45:10 »
Enorm leuk! :D Ik wacht op het volgende stukje! :D

Coccinella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 22 juni 2014, 13:56:17 »
Wauw , super mooi geschreven
Nobody's perfect, remember that honeyyy.

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 24 juni 2014, 00:24:21 »
Thanks! ik probeer morgen weer te posten :)