Auteur Topic: [Verhaal] Spreek de waarheid  (gelezen 14890 keer)

mademoiselle

• Bekijk profiel
« Gepost op: 03 augustus 2013, 12:13:26 »

Dedicated to those who are wondering if I'm writing about them... I am

Een korte samenvatting:
Emily Miller is een bloedmooi meisje en regeert als de koningin op haar middelbare school. Iedereen is jaloers op haar wil in haar buurt zijn. Emily krijgt alleen maar positieve aandacht, tot er op een dag vuile roddels over haar en haar vriendje Ruben worden verspreid.

Tot overmaat van ramp blijkt er iets vreselijks met Ruben te zijn gebeurd. Kan zij ooit weer de koningin worden?

Proloog
Stel je het eens voor. Je bent het populairste meisje van de school. Alle jongens vallen voor je en alle meiden willen je beste vriendin zijn. Je weet het als je op je gloednieuwe Louboutins door de gangen loopt: iedereen kijkt je na. De onzekere meisjes zijn stinkend jaloers op je geweldige uiterlijk en de jongens staren kwijlend naar je perfecte lichaam. Zo nu en dan kijk je eens arrogant naar links en rechts en gooi je tegelijkertijd een lok glanzend blond haar over je schouder. Je laat je designertas losjes in je armholte hangen en zoekt je weg naar het lokaal. Vooral niemand aankijken, je bent te goed voor hen!
Zodra je het lokaal gevonden hebt, staart de leraar je onafgebroken aan terwijl je naar je tafeltje loopt. Zijn ogen brandend in je rug, je houdt er zó van. Als dan de bel gaat, schrikt de leraar op en kijkt beschaamd om zich heen. Je kijkt even naar zijn verwarde blik en weet dat je hem van zijn stuk gebracht hebt met je oogverblindende uitstraling.
Stel je dat eens voor. Doe er  voor mijn part nog een schepje bovenop. De allermooiste jongen die je je in kunt beelden, nee, zelfs mooier dan dat. Laat het idee eens door je hoofd gaan dat de meisjes met bosjes tegelijk vallen voor hem. Hij ziet er goddelijk uit, verrukkelijk, zalig! En hij is van jou.
Op dit moment zou het sprookje moeten eindigen. Dat had gekund.

Laat maar weten wat je ervan vindt ;)

Liefs
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2013, 15:44:42 door jenesaispas »

Infinity♥

• A freak like me, just needs infinity.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 augustus 2013, 17:37:45 »
Je schrijfstijl bevalt me wel, maar dit is niet het soort verhaallijn waar ik van hou. :)
My dream is to fly, over the rainbow so high.

Hellooooo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 augustus 2013, 22:44:51 »
Ik heb echt een HEKEL aan jouw hoofdpersoon, dat arrogante gedoe van d'r...

Maar jeetje wat is jouw schrijfstijl leuk!!!

Dit is dus een compliment!!
Mijn verhalen: 1. De Hostium (Voltooid)  2.Water (Voltooid)

mademoiselle

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 04 augustus 2013, 10:19:02 »
Thanks ;)
Want ik heb liever een goede schrijfstijl en een mindere verhaallijn dan andersom.

Anyway, nog een stukje.

Hoofdstuk 1.
Oké. Vooral geen paniek. Het was slechts een kilo, een dom onnozel kilootje. Wat was nou een kilo? Een zak meel of een pak suiker. Emily stond op de weegschaal en hield haar adem in. Hoe was dit mogelijk? Ze had een afspraak met zichzelf en met haar vriendin Stephani om nooit, maar dan ook nooit de vijftig kilo te passeren. Het lag vast aan de weegschaal, dom ding. De afgelopen weken waren immers precies hetzelfde geweest als alle weken. Ze had geen grammetje meer gegeten dan normaal en haar hardlooprondjes waren even lang geweest als altijd. Van huis naar de bibliotheek net buiten de stad, vanaf daar naar haar oude basisschool en dan weer naar huis. Dit was een rondje van zeker acht kilometer, dat ze elke woensdagavond en zaterdagochtend liep. Het was een verplichting, een verslaving en het gebeurde maar zelden dat ze haar afspraak met haar Nike hardloopschoenen afzei, maar in haar hart wist ze dat er geen reden was die zó belangrijk was dat ze haar rondje oversloeg.
 Ze mocht dan een paar weken op vakantie zijn geweest, maar toch had ze ook daar de hardloopschoenen aangetrokken en de calorieën goed bijgehouden. Misschien was het allemaal wat te extreem, ze kon geen borrelnootje eten zonder meteen de volgende dag een hapje minder naar binnen te werken. Het was een soort obsessie, een verslaving die ze niet zomaar kon opgeven. Maar goed, ze was erg gezond, haar huid straalde en haar haren waren glanzend blond. En dit was precies wat ze wilde. Ze wilde die perfect gave teint en dat prachtige bos haar.
 Versuft staarde ze naar het schermpje dat precies 51 kilo aangaf. Nee, aan die vakantie kon het niet liggen.
 Misschien waren het haar borsten. Ja, dat zou uitstekend kunnen. Emily was immers nog maar net zeventien jaar oud en men zei dat borsten nog een tijdje doorgroeiden. Nu ze zichzelf in de spiegel bekeek glimlachte ze naar zichzelf. Natuurlijk waren het haar borsten, dat ze dat nog niet eerder had gezien! Trots draaide ze zich een kwartslag om zichzelf van de zijkant te bekijken. Knikkend en lachend gleden haar ogen over haar lichaam. Dit was perfect!
 Emily zette de douche aan en liet het lauwwarme water over haar huid vallen. In gedachten zag ze zichzelf vanmiddag al een nieuwe bh kopen. Zo’n zwarte, met kant en een schattig strikje op de glanzende stof. Ruben zou vast wild worden van die aankoop, hij had deze zomer nog gezegd dat hij haar graag zag in sexy ondergoed. Toen Emily zich afgedroogd had en haar bh aandeed, werd ze meteen met beide benen op de grond gezet. Het paste haar precies als anders, met net een beetje ruimte tussen de stof en haar huid. De bh was helemaal niet te klein, het zat niet eens een beetje strakker. Die verdomde weegschaal ook altijd, die kon ze niet meer vertrouwen. Ze besloot om die middag een nieuwe weegschaal te kopen nadat ze naar de lingeriewinkel was geweest. Een zwarte kanten bh stond toch al een tijdje op haar verlanglijstje en bovendien was de bh die ze nu aanhad spuuglelijk. Ruben zou zijn ogen niet van haar af kunnen houden met haar nieuwe bh en zou alleen maar staren naar haar borsten. Zo zou hij dus hopelijk niet doorhebben dat er ergens in haar lichaam een extra kilo vet zat. Want Emily wist stiekem wel dat haar weegschaal niet loog en ze koos een jurkje dat ietwat wijder viel, dan zou niemand het merken. En voor de zekerheid liet ze vandaag haar lunch thuis. Zelfs Stephani zou niet doorhebben dat ze hun belofte gebroken had. Ze was gewoon vijftig kilo, net als anders.

Enma

• **
  • HorrorGeek
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 augustus 2013, 17:31:31 »
oeh verder!

Hellooooo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 04 augustus 2013, 20:17:28 »
Wat een leuke wending in het verhaal!
Goed geschreven!!
Mijn verhalen: 1. De Hostium (Voltooid)  2.Water (Voltooid)

mademoiselle

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 05 augustus 2013, 11:14:29 »

Ik hoop vanavond weer een stukje te posten!

Enma

• **
  • HorrorGeek
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 05 augustus 2013, 18:10:18 »

Ik hoop vanavond weer een stukje te posten!

yaaay

mademoiselle

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06 augustus 2013, 11:04:45 »
Druk druk druk gisteren. Ik had niet eens vijf minuutjes om wat te posten.
Dus hier het beloofde stukje! :D

Toen Emily een dik halfuur later op haar gloednieuwe killerheels het schoolgebouw binnenliep, voelde zich weer helemaal zichzelf. Alle ogen waren zoals gewoonlijk op haar gericht, precies zoals het hoorde. Een kilo meer of minder maakte dus blijkbaar niet veel uit. Trots keek ze om zich heen. Het gevoel dat werkelijk alle jongens haar nastaarden en een moord voor haar zouden willen plegen was werkelijk fantastisch. Ook de eersteklassers van een jaar of twaalf keken achterom als ze haar zagen lopen en bespraken dit meteen met hun vrienden. Zij was werkelijk een stukje hemel op aarde, misschien zelfs wel de hele hemel. Want wat was er beter en perfecter dan het lichaam van Emily Miller? Juist, helemaal niets.
 Emily stapte de kantine binnen en plofte op een willekeurige stoel neer. Ruben en Stephani waren er nog niet, wat niet een verrassing was. Het was altijd Emily die als eerste op school arriveerde. Dit deed ze niet om alle aandacht te krijgen en niet het gevoel te hebben dat de ogen van haarzelf naar Stephani en weer terug schoten. Of misschien toch wel een beetje. Want zonder die aandacht zou Emily geen idee hebben wat ze hier in vredesnaam deed.
 ‘Emily!’ Stephani kwam aangestormd en vloog haar vriendin om de hals. ‘Wat heb ik jou een tijd niet gezien zeg!’ Stephani schoof een stoel naar achteren en zette die naast die van Emily neer.
 ‘Een veel te lange tijd.’ gaf Emily toe. ‘We moeten nodig bijpraten.’
 Stephani knikte enthousiast, boog voorover en vroeg op een fluistertoon: ‘Em, ik moet het weten. Hebben jullie het gedaan?’
 Emily lachte verlegen en draaide een pluk asblond haar om haar vinger. ‘Oh, het was zó romantisch Steph!’
 Stephani schoot overeind. ‘Dit meen je niet!’ gilde ze door de kantine. ‘Oké, nu ben je me het hele verhaal verschuldigd. Ik wil alles weten, op details na natuurlijk.’
 ‘Hmmm,’ begon Emily.
 Het geluid van de bel onderbrak de vriendinnen. ‘Shit.’ was het enige wat Stephani hierop kon zeggen. Ze stonden op en liepen door de gangen, op zoek naar het juiste lokaal.
 Dit beloofde een hemels jaar te worden. In de deuropening stond hun nieuwe mentor en tevens de knapste leraar van de school. Ze zouden dit jaar eindelijk les van hem krijgen. ‘Oh god,’ zwijmelde Stephani. ‘Ik ga vooraan zitten.’
 ‘Dat heeft geen zin. Dat je het even weet.’ Zei een stem achter hen. Beide meisjes draaiden zich om en Stephani proestte het uit. ‘En waarom heeft dat geen zin, meneertje ik-weet-altijd-alles-als-eerste?’ De jongen streek een pluk bruin haar uit zijn gezicht en keek haar serieus aan. ‘Heb je het nog niet gehoord dan?’ Aan zijn gezichtsuitdrukking was te zien dat hij ervan smulde om nieuwtjes te verspreiden. Stephani rolde een keer met haar ogen. ‘Voor de dag ermee Mark, straks pikt iemand mijn plaats in.’
 ‘Ik kan dit niet zo één, twee, drie vertellen. Je moet weten dat hier een verhaal aan vooraf gaat. Kijk, het begon geloof ik al een dik jaar geleden. Toen… ’
 ‘Oh vergeet het, kom Em.’ Stephani greep haar beste vriendin bij haar arm.
 ‘Meneer Zwart is deze zomer getrouwd.’ zei Mark tenslotte toen hij doorhad dat de meiden geen aandacht voor hem leken te hebben.
 ‘Dit ga je niet menen Mark. Zeg dat dit weer zo’n roddeltje van je is.’
 Maar tevergeefs, de jongen schudde zijn hoofd. Emily en Stephani liepen het lokaal binnen om hun plaatsten op de eerste rang in te nemen.
 ‘Kijk Stephani, voor jou zal het waarschijnlijk verschrikkelijk zijn dat meneer Zwart getrouwd is,’ riep Mark hen na. ‘jij had na die zoen natuurlijk gehoopt dat er meer was tussen jullie. Maar voor jou, Emily, zal het wel niet veel uitmaken. Of is er deze zomer iets voorgevallen tussen jou en Ruben? Is er nog sappig nieuws voor in de schoolkrant? Als er iets is tussen jullie twee, ben ik natuurlijk de eerste aan wie je het vertelt, of niet? Ik kan wel zeggen dat je aan mij een uiterst betrouwbare nieuwsverteller hebt, ik zou deze nieuwtjes voor geen goud willen missen.’
 Emily keek de jongen eens flink arrogant aan en schudde toen zachtjes haar hoofd. Hij drukte zijn bril iets verder op zijn neus en liep toen gehaast het lokaal in. ‘Nerd.’ Merkte Stephani op.

mademoiselle

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 06 augustus 2013, 15:31:16 »
up

Leo

• Where is Oscar?
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 augustus 2013, 15:42:37 »
Ik volg!
Wattpad
Yeah, I don't do teen drama

Savages

• This love will make you levitate
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 06 augustus 2013, 15:52:28 »
❥ "How do you say 'i love you' in Dutch KatyCats?" This was never the way I planned. Not my intention. I got so brave, drink in hand. Lost my discretion. It's not what I'm used to. Just wanna try you on. I'm curious, for you, caught my attention

mademoiselle

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 07 augustus 2013, 09:35:46 »
yaay :D

ik post vanmiddag/vanavond weer een stukje!

mademoiselle

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 07 augustus 2013, 13:01:33 »
Mark had zijn hele havo-opleiding lang al een zwak voor Emily gehad. Dit was natuurlijk niet vreemd, hij hoorde bij die immens grote groep jongens die achter haar aanliepen. Sinds de eerste klas  hadden ze bij elkaar in de klas gezeten en Mark had voor zichzelf besloten dat dit zijn ‘project’ was. Hij moest het hart van Emily zien te veroveren. Toen wist hij nog niet dat dit een van de moeilijkste projecten in de geschiedenis van projecten zou worden. Elke dag uit school liep hij zogenaamd toevallig achter haar aan om een praatje met haar te kunnen maken bij de kluisjes en als het meezat een stukje met haar mee te fietsen. Het was het soort aandacht dat hij nodig had.
 Na een jaar wist hij echter dat hij haar niet meer voor zichzelf had. Niet dat Emily hem ooit leuk gevonden had, maar hij had genoegen genomen met het dagelijkse praatje dat ongeveer drie minuten duurde. De jongens op school waren niet meer bij haar weg te slaan en Mark had zijn project ‘ik-ga-haar-beschermen’ opgegeven. Bodyguard spelen voor iemand die er absoluut geen problemen mee had dat de jongens elke seconde om haar heen waren, had geen zin.
 Het ergste van alles gebeurde vlak daarna. Het was niet zo’n bescheiden kus die je je vrienden geeft. Nee, het was een zoen, een zoen met gesloten ogen. Mark had vol afschuwen gekeken naar Emily en de jongen en wendde zijn hoofd af. Het was te gruwelijk voor woorden. Het was de dag dat Mark besloot het over een andere boeg te gooien en had deelgenomen aan de schoolkrantvergadering. Alsof hij thuiskwam.
 Hij faalde ontzettend in de liefde, maar was de koning wat betreft het verspreiden van zoetsappige liefdesverhalen van andere leerlingen en docenten. Hij bedacht het ene na het andere verhaal en schreef geweldige columns voor de schoolkrant. Binnen enkele minuten hadden roddels zich razendsnel verspreid en dat alles kwam omdat Mark de meest geweldige geruchten bedacht en in zijn notitieboekje schreef.  Vooral meneer Zwart kreeg de volle lading. Hij stond altijd in het middelpunt van de aandacht, vooral bij de meiden. Ook zijn vrouwelijke collega’s waren opvallend vaak bij hem in de buurt, zetten een bakje koffie voor hem in de lerarenkamer of zaten ‘toevallig’ naast hem tijdens de docentenvergadering. Een hot item, dat kon je wel zeggen. Mark had hier zijn voordeel mee gedaan en bedacht de meest uiteenlopende roddels. Zo ging het gerucht dat meneer Zwart met vijf leerlingen en twee collega’s gezoend zou hebben. Hij was ze tegengekomen tijdens het uitgaan en had ze in een dronken bui mee naar geheime plekken genomen. God wist wat er nog meer gebeurd zou zijn, maar het was niet de taak van Mark om deze erotische details aan het licht te brengen.
 De meeste leerlingen beschouwden Mark als een uiterst betrouwbare nieuwsbrenger en waren dan ook erg gechoqueerd dat deze nieuwtjes naar voren gebracht werden. Er werd dan ook veel gegiecheld in het klaslokaal, want een van deze zoenslachtoffertjes was niemand minder dan Stephani. En ach, de vriendin van Emily deed wel eens iets wat god verbood, maar zo ver zou ze toch niet gaan?! Zoenen met een leraar, dat was absoluut een no go. Het was een zware klus voor Stephani om deze roddels weer van de kaart te vegen, want als Mark eenmaal iets gezegd had, dan was dit volgens velen ook de absolute waarheid.

Enma

• **
  • HorrorGeek
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 07 augustus 2013, 15:28:53 »
Ooh Dus mark gaat een roddel over rutger bedenken.

MMMM

mademoiselle

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 07 augustus 2013, 19:46:38 »
Ooh Dus mark gaat een roddel over rutger bedenken.

MMMM

Bedoel je Ruben?

claudia

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 08 augustus 2013, 01:09:26 »
Leuk verhaal, je schrijft ook op een leuke manier

Brooklyn

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 08 augustus 2013, 11:47:28 »
Tof verhaal! Je schrijfstijl is leuk en makkelijk leesbaar.
Ik volg, snel verder.  :kusje:
I wanna hold your hand so tight. I'm gonna break my wrist.

PurpleBerry♥

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 08 augustus 2013, 11:49:01 »
Tof verhaal! Je schrijfstijl is leuk en makkelijk leesbaar.
Ik volg, snel verder.  :kusje:

mademoiselle

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 08 augustus 2013, 12:40:49 »
Yaaaay, nieuwe volgertjes :)

'Geweldig’, mompelde Stephani toen ze op een stoel achter in het lokaal neerplofte. ‘dit kan niet beter.’ Emily gniffelde en legde haar collegeblok op tafel. ‘Kom op Stephani, hier achter in het lokaal is het toch ook best gezellig? We ruiken dan misschien niet zijn parfum, maar we kunnen wel ongestoord naar hem kijken.’
 Stephani haalde een schrift en haar etui uit haar schoudertas en snoof een keer. ‘Ik wil juist zijn parfum kunnen ruiken, en zijn adem, die naar koffie en pepermuntjes ruikt. Ik wil de plekjes in zijn haar kunnen zien waar hij vergeten is gel in te smeren. Ik wil de vlekken in zijn grijze blouse kunnen tellen en ik wil de…’
 ‘Ach Stephani, houd toch op. Je weet dat hij afgelopen zomer getrouwd is en bovendien zou je nu eens een voldoende kunnen scoren voor Nederlands.’ siste Emily.
 ‘Eh, nee Emily, je begrijpt het verkeerd. Ten eerste verdien ik een plek vooraan, het heeft me tenslotte een groot deel van mijn reputatie gekost dat er werd gesproken over meneer Zwart en mijzelf, zoenend. Niet dat ik dat erg zou vinden om met hem te zoenen natuurlijk, maar zulke dingen wil je eerst meemaken voordat ze erover praten. Dan kun je tenminste alle details naar voren brengen en de rest van de meiden stik jaloers maken.’ Stephani haalde een keer diep adem en ging toen verder. ‘Ten tweede hoef ik net per se een voldoende voor Nederlands.’ zei ze nonchalant. Emily keek verbaasd opzij. ‘Ik meende dat je er alles voor over had om maar naar de kunstacademie te kunnen. Dan zul je toch echt voor Nederlands een voldoende moeten halen, anders kun je het wel schudden.’ Emily wist heel goed dat Stephani waarschijnlijk veel hoger zou scoren voor het vak Nederlands dan zij zelf, aangezien Emily ontzettend veel moeite had met het begrijpen van de Nederlandse literatuur.
 ‘Och Emily kindje, valt het kwartje nog niet? Als ik een vier sta voor het vak Nederlands, zal ik bijles moeten krijgen. Dan moet er iemand zijn die mij kan helpen met alle literaire en poëtische vraagstukken. En wie gaat dat doen? Juist, meneer Zwart, mijn prins op het witte paard.’ Stephani keek dromend naar de leraar die nietsvermoedend al zijn schoolspulletjes uit zijn grote leren schooltas viste. Ze knipperde een paar keer, schrok op uit haar dagdroom en draaide snel haar hoofd terug naar Emily. ‘Genoeg over mij, je zou me nog wat vertellen. Hoe was het?’ Ze wiebelde met haar donkere wenkbrauw en keek smachtend naar haar vriendin.
 Emily giechelde en probeerde haar verhaal te hervatten. ‘Je weet dat we van zijn ouders niet bij elkaar in de tent mochten slapen hè? Nou, daar hadden we iets op gevonden.’ Emily tikte met haar rood gelakte nagels op de tafel en voelde dat ze het warm kreeg. Zo’n ervaring maakte je natuurlijk niet elke dag mee. ‘Onze tenten stonden wel naast elkaar, dus we konden nog enigszins met elkaar praten. Jammer genoeg stond de tent van Matthias ernaast, hij kon meeluisteren. Toen besloten we maar om elkaar berichtjes via de telefoon te versturen, dit zou niemand lezen.’
 De meiden keken elkaar aan. Stephani keek nieuwsgierig en Emily ondeugend. Het bleef een tijdje stil, alsof er een belangrijke uitslag van een talentenjacht volgde.
 ‘En,’ vroeg Stephani opdringerig. ‘Wat stuurde hij?’
 Emily hield haar hoofd laag en keek haar vriendin schuin aan. Een klein glimlachje werd zichtbaar op haar poppengezichtje. ‘Mijn boxer zit strak.’ mompelde  ze zachtjes.
 Stephani gierde het uit. Hierop volgde een vreemde blik van meneer Zwart die druk op zoek was naar zijn bordstiften. Ten slotte kromp Stephani iet wat ineen, rood van schaamte, want haar lach was niet bepaald de charmantste.

Als jullie tips of kritiek hebben, hoor ik deze graag. Ik wil graag leren van het schrijven!

mademoiselle

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 08 augustus 2013, 22:11:43 »
uuuup

Isadora

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 08 augustus 2013, 22:21:02 »
Super leuk, ik volg!
-

Savages

• This love will make you levitate
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 09 augustus 2013, 12:49:34 »
❥ "How do you say 'i love you' in Dutch KatyCats?" This was never the way I planned. Not my intention. I got so brave, drink in hand. Lost my discretion. It's not what I'm used to. Just wanna try you on. I'm curious, for you, caught my attention

mademoiselle

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 09 augustus 2013, 17:36:21 »
Joehoe :)

Na een vijftig minuten durende introductie van het vak Nederlands en tevens de eerste mentor-leerling-contacten, begaven Emily en Stephani zich naar het wiskundelokaal. Hier hadden ze les van mevrouw Jacobs, een heuse heks in de ogen van alle leerlingen. Wat een drama was dat zeg! Aangezien de docente alle leerlingen in de voorgaande jaren les had gegeven, kende ze iedereen bij naam en vond ze het nodig meteen de wiskundeboeken in te duiken. Met haar 60-jarige leeftijd was ze nog erg conservatief. Laptops waren uit den boze, om maar te spreken van flesjes water op tafel. Alleen bij een hoestaanval waarbij je dreigde te smoren, wilde ze nog wel eens toestaan dat je een slokje nam. Dit soort docenten moest al lang ontslagen zijn!
 Hierna volgden een les aardrijkskunde en geschiedenis, wat nog enigszins vol was te houden. Het was inmiddels wel duidelijk dat het vak Nederlands bovenaan hun lijst met favoriete vakken zou komen te staan.
 De meiden liepen pratend naar de kantine, waar ze aan hun vaste tafel, rechts in de hoek, plaatsnamen. Emily besloot om eerst nog een bakje koffie uit de automaat te halen, dit keer zonder melk en zeker zonder suiker. Dit moment was cruciaal, want ze wilde al helemaal niet dat de weegschaal 55 kilo zou aangeven. Ze moest en zou er alles voor doen om grammen kwijt te raken, want ze merkte nu al dat ze zich doodongelukkig zou voelen met een vetrol of een onderkin. Zuchtend sloot ze achteraan in de rij, de hele school leek ineens koffieverslaafd te zijn. Tikkend met haar hak op de houten vloer telde ze haar kleingeld: net genoeg voor een coffee large. Op dat moment voelde ze een warme hand, die om haar middel werd geslagen. Een gevoel van vreugde gierde door haar hele lijf, het was alsof ze een schok van een elektrisch apparaat kreeg. ‘Ruben!’ zei ze blij. Ze draaide zich om en gaf haar vriendje een zoen.
 ‘Kijk,’ hij gaf haar een beker warme koffie.’Ik heb er nog niets in gedaan, ik weet niet hoe je het deze week weer drinkt. Koffie is goed toch? Of had je liever een latte?’ Hij knipoogde en zei dat zijn vrienden op hem wachtten. Emily knikte. ‘Misschien kan ik vanavond wel even langskomen. Mijn ouders zullen wel weer niet thuis zijn en Stephani heeft haar eerste schilderles.’
 ‘Ik ben vanavond wel thuis, dus ik zie je vanzelf verschijnen.’
 ‘Ik bel je nog wel.’
 ‘Prima!’ Hij gaf haar een kus en liep naar zijn vrienden toe. Stephani keek vanaf hun tafeltje smachtend naar het paar, Emily wist dat ze stinkend jaloers was, want Stephani was niet een ster in het onderhouden van relaties. Een heuse mannenverslindster, dat was ze.
 Emily dronk de koffie langzaam, want eten had ze niet. Stephani keek haar schuin aan. ‘Zeg, waar is je lunch?’ begon ze. ‘Je weet hoe slecht het is als je één van de drie hoofdmaaltijden per dag overslaat.’
 ‘Vergeten.’ mompelde Emily. ‘Maar dat geeft niet,’ zei ze vlug toen ze zag dat Stephani haar brood door midden wilde scheuren. ‘Ik heb vanochtend een heel uitgebreid ontbijt voor mezelf gemaakt. Met ontbijtgranen, een banaan, vers geperste jus d’orange en zelfs een cracotte met belegen kaas. O ja, en natuurlijk een mok groene thee, my favorite. Goed voor de stofwisseling.’
 Stephani zuchtte. ‘Goh, jij bent weer lekker op dreef Em. Gelukkig hoef ik niet al die dieetboekjes tevoorschijn te toveren om op gewicht te blijven. En die hardloopschoenen blijven lekker op zolder staan. Ik wed dat daar minstens een laag stof van vijf centimeter in zit.’ Ze haalde een gesuikerde donut uit haar lunchtrommeltje en begon er heerlijk van te eten.
 ‘Ach kom op, ik zie dat het water je in de mond loopt. Eet alsjeblieft wat van mijn lunch op Em. Ik wil niet dat ik straks zo’n anorexia vriendin heb.’ Ze schoof de donut naar Emily toe en schudde haar hoofd toen zij hem weer terug wilde geven. ‘Niets ervan, die eet je keurig op jongedame.’
 Emily likte voorzichtig wat suiker van de donut en nam een piepklein hapje. Alsof ze meteen tien kilo groeide. Ze voelde de vette massa in haar keel glijden en merkte meteen dat deze zich als een dikke laag vet in haar buik zou nestelen. Vreselijk! Goed, je kunt het.  Nog een hapje. Ogen dicht. Toe maar! Haar ogen staarden naar het gefrituurde deeg dat glom van het vet en de suikerlaag. Haar nagels doorboorden het kleffe ding, waarna ze het met een doffe klap op tafel gooide. ‘Je weet dat ik dit niet kan eten Steph, dit gaat absoluut tegen mijn principes in.’ Ze liet een slok warme koffie in haar mond glijden en zuchtte toen ze deze doorslikte. De koffie overheerste de ongezonde smaak van de donut in één klap. Een gevoel van overwinning kwam bovendrijven. Vergeet dat het is gebeurd. Één minuscuul hapje kon vast geen kwaad. Vanmiddag nog een rondje hardlopen. Maar eerst langs de lingeriewinkel voor een nieuw setje.

mademoiselle

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 10 augustus 2013, 08:37:04 »
up!

iemand kritiek/feedback/tips?