Auteur Topic: [Verhaal] Soraya en Annabelle. beste vriendinnen  (gelezen 706 keer)

Peluches ♥

• Old love never ends ♥
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 april 2009, 08:50:13 »
Soraya.
Mijn eerste dag op mijn nieuwe school, het was erg wennen. Niet dat ik niet geaccepteerd werd, nee, maar het was gewoon wennen zo op een andere school. In de pauze vroegen wat meiden uit de klas of ik erbij kwam zitten en ik zei natuurlijk ja. Nu zit ik thuis, samen met mijn moeder aan een kopje thee en een koekje. Dit doen wij altijd samen, als ik vroeg uit ben, maar ook als ik laat uit ben. 'Meid, hoe was het op school?'vraagt mijn moeder. 'Ja echt leuk. Het was wel wennen zo, een andere school, maar ik werd echt geaccepteerd.'zeg ik blij. 'Ik ben erg blij voor je, meis.'antwoordt mijn moeder. Ik drink mijn thee op en eet mijn koekje. 'Mam, heb je die thee zelf gemaakt?'vraag ik. Mijn moeder knikt. 'Ik dacht: even thee maken is namelijk al lang geleden.'zegt ze. Ik knik. 'Hij is erg lekker, mam.'zeg ik. De deurbel gaat en ik ren naar de voordeur. Ik doe open en zie een vrouw staan. 'Hallo, jij bent vast Soraya, of niet?'vraagt ze. 'Ehm, ja. Kom binnen.'zeg ik. De vrouw stapt binnen, doet haar jas uit en hangt hem aan de kapstok. Ik loop naar de woonkamer en ze loopt achter me aan. 'Hallo Yvonne.'zegt mijn moeder. 'Hallo Naima. 'antwoordt Yvonne. 'Soraya, kom er even bij zitten.'zegt mijn moeder. Ik ga op de bank zitten, samen met mijn moeder en Yvonne. 'Jouw moeder had gevraagd of jij bij ons op kan komen passen, als ik en mijn man een keer weg moeten. Wij hebben een meisje van 2 jaar, Madelon heet ze. Wij moeten elke vrijdag en zaterdag 's avonds werken, dus als je wilt?'vraagt Yvonne. Ik antwoordt dolenthousiast. 'Ja, natuurlijk wil ik dat. Echt super leuk. 'zeg ik. 'Je verdient ¤3,- per uur. Onze werktijden zijn van 18.30 tot 02.00. Ik heb dit vantevoren natuurlijk met je moeder overlegt en ze vindt het goed. Als jij het volhoudt natuurlijk en je mag bij ons blijven slapen, want we wonen wat straatjes verderop.'zegtYvonne. 'Ja is goed. Ik vind het goed hoor.'zeg ik. 'Oke, dan zie ik je vrijdag. Kom maar rond 18.15 uur. Ik moet nu weg, dus zie ik je vrijdag.'zegt Yvonne en we lopen even mee en zwaaien haar uit. 'Mam, dankje dat je dit voor me geregeld hebt.'zeg ik en omhels haar.
Some people in your life come as blessings, others come in your life as lessons.

primrose

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2009, 09:48:45 »
he! ik heet soraya xD
sorry daar heb je niks aan
(ik ga ff lezen)

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2009, 09:53:55 »
Sorry maar ik vind het een beetje standaart. Ook de titel, die pakt niet echt. Hij stond dan bovenaan, daardoor las ik het wel.
En het is zegmaar 1 groot blok, dus probeer wat meer met alinea's te werken.
En nadat iemand wat zegt probeer dan ook een spatie te doen, anders wordt het zo snel een hele reeks met zinnen.
En als iemand wat zegt hoort het dacht ik tussen " " die haakjes, en als iemand denkt, dan alleen ' ' tussen die.
Maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Shit, jy denkt ook, wat een gezeik. Maar vat dit niet als kritiek op, naja, dat is het wel, maar positief; om je verhaal te verbeteren :)

Want volgens mij kan er wat van komen, maar dan zou ik het een beetje omgooien zodat het een verhaal wordt die echt opvalt zegmaar ;)

succes.xx

Peluches ♥

• Old love never ends ♥
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 29 april 2009, 10:10:20 »

Sorry maar ik vind het een beetje standaart. Ook de titel, die pakt niet echt. Hij stond dan bovenaan, daardoor las ik het wel.
En het is zegmaar 1 groot blok, dus probeer wat meer met alinea's te werken.
En nadat iemand wat zegt probeer dan ook een spatie te doen, anders wordt het zo snel een hele reeks met zinnen.
En als iemand wat zegt hoort het dacht ik tussen " " die haakjes, en als iemand denkt, dan alleen ' ' tussen die.
Maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Shit, jy denkt ook, wat een gezeik. Maar vat dit niet als kritiek op, naja, dat is het wel, maar positief; om je verhaal te verbeteren :)

Want volgens mij kan er wat van komen, maar dan zou ik het een beetje omgooien zodat het een verhaal wordt die echt opvalt zegmaar ;)

succes.xx

Oke,
dankje voor de tips :)

xxx
Some people in your life come as blessings, others come in your life as lessons.