Auteur Topic: [Verhaal] Meelopen is in de val lopen  (gelezen 1828 keer)

Appelmoes

• Bekijk profiel
« Gepost op: 15 augustus 2017, 21:15:34 »
Titel is nog niet helemaal naar mijn zin, ik ben net begonnen met schrijven en ben benieuwd wat jullie van het eerste stukje vinden.
Personages zijn ook nog niet helemaal af.

Genre: Roman
Onderwerp: Loverboys, studenten
Personages:

1.   Leila:
Uiterlijk: Rood haar, blauw/groene ogen, 19 jaar oud
Karakter: Bescheiden, rustig, studiebol, houdt niet van uitgaan, verlegen, betrouwbaar
Levensdoel: Studie afmaken, vaste relatie, kinderen etc
2.   Sascha:
Uiterlijk: Bruin haar, Groene ogen, 18 jaar oud
Karakter: Losbollig,veel uitgaan, neemt veel risico’s, onbetrouwbaar, brutaal
Levensdoel: Veel uitgaan, leeft van dag tot dag
3.   Aisha:
Uiterlijk: Bruin haar, Groene ogen, 20 jaar oud
Karakter: Meeloper, beïnvloedbaar, wilt studeren, naïef, impulsief, betrouwbaar
Levensdoel: Rijke man treffen waardoor ze kan studeren, vaste relatie.
4.   Jessie:
Uiterlijk: Blond haar, blauwe ogen, 19 jaar oud
Karakter: Studie, rustig, betrouwbaar, sociaal, zelfverzekerd, eigenwijs
           Levensdoel: Studie afmaken
5.   Jason:
Uiterlijk: Blond haar, blauwe ogen, 19 jaar oud
Karakter: Studie loopt in soep, veel uitgaan, veel risico’s,zelfverzekerd
Levensdoel: Studie behalen, leeft van dag tot dag
6.   Bram:
Uiterlijk: Bruin haar, bruine ogen, 22 jaar oud
Karakter: Rustig, sociaal, levendig, studiebol, wel veel uitgaan
Levensdoel: Studie afmaken, genieten van het leven
7.   Ryan:
Uiterlijk: Blond haar, groene ogen, 20 jaar oud
Karakter: Losbol, slechte invloed op mensen, van huis weggegaan, woont in kraakpand, veel meiden.
Levensdoel: Onderdak vinden, leef en geniet van elke dag

Plaatsen: Haagse hogeschool, nachtclubs, studentenhuizen.

Hoofdstukken verdeeld in personages, elk hoofdstuk 1 personages in de ik-vorm.

Ik sta open voor reacties, kritiek, spellingverbeteringen, openingszinnen etc. Ik wil er graag van leren en mezelf verbeteren!!
« Laatst bewerkt op: 25 september 2017, 15:50:36 door Appelmoes »

Appelmoes

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2017, 21:15:51 »
Proloog

Waar ben ik? Waarom lig ik hier in een koude, natte, donkere ruimte? Wat is er gebeurd? Ik weet niet waar ik ben, wat er is gebeurd en hoe  ik hier terecht ben gekomen. Het enigste wat ik me nog kan herinneren is dat ik uiteindelijk was overgehaald om een keertje mee te gaan met mijn vriendinnen en een paar vrienden naar de discotheek.

Eerder op de avond….

Hey jongens, weten jullie waar Leila is gebleven? Ik heb haar voor het laatst gezien met die ene jongen maar die zei net dat hij naar huis was gegaan. ‘’Ze zal toch niet zomaar naar huis zijn gegaan zonder ons, ik zou bij haar slapen’’, zegt Jessie. ‘’Nou het verbaast me niks als ze dat heeft gedaan want ze had er toch al geen zin in’’, zegt Sascha.  ‘’Laten we maar naar huis gaan, en als ze morgen nog niks heeft laten horen dan zullen we wel is naar haar bellen’’, zeggen de rest van de groep.
‘’Het zit me toch niet lekker hoor’’, zeg ik tegen Sascha, ik vind het niks voor haar dat ze zomaar naar huis gaat in haar eentje, weet je zeker dat er niks ergs met haar is gebeurd?  ‘’ Nee joh, die griet haalt niks uit, die durft niet eens een jongen aan te spreken, ze zal wel gewoon met een kop thee bij der moeder op de bank zitten ‘’, zegt Sascha.

Hallo? Hallo? Hoor ik daar iemand?  Het wordt steeds kouder en ik voel me steeds minder op mijn gemak, ik probeer me steeds meer voor me te halen hoe ik hier terecht gekomen ben en waar ik überhaut ben. Ik hoor weer voetstappen en probeer me stem weer te verheffen, er ziet iets in mijn mond, ik probeer het weg te spugen maar ik heb te weinig kracht. Er komt een schaduw op me af, ik word banger en weet niet wat ik moet doen. De schaduw blijkt een man te zijn, met iets in zijn hand. Ik kan niet goed zien wat het is. Wat wilt hij van me? Waarom lig ik ik hier vastgebonden met een prop in mijn mond en komt er een man op me af met iets wat hij in ze hand heeft? Had ik nou maar niet meegegaan, het zorgt altijd voor problemen. De man komt dichterbij en dichterbij, ik kan beter zien wat het is, het is scherp en lang..
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2017, 21:25:52 door Appelmoes »

Appelmoes

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2017, 16:45:39 »
x verwijderd x
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2017, 16:50:38 door Appelmoes »

Appelmoes

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2017, 16:48:43 »
Leila, 1 September 2015, Hoofdstuk 1

Daar zit ik dan, eindelijk in mijn studentenkamer in het drukke studentenhuis vol met losbollige mensen. Eigenlijk pas ik hier helemaal niet tussen, maar iedereen zei dat het echt een must was om op kamers te gaan. Ik vond het eigenlijk wel prima bij mijn ouders maar al mijn vriendinnen deden het ook.  De meeste studenten in dit huis vind ik erg vies en losbollig, het lijkt wel alsof ze geen levensdoel hebben en alleen maar willen feesten, zal ik me hier ooit thuis in voelen?

Het is vandaag de eerste introductiedag van de opleiding SPH aan de Haagse hogeschool. We gaan verschillende dingen ondernemen en eindelijk hoop ik nieuwe mensen te leren kennen die net als mij echt voor hun studie gaan en niet zoveel van uitgaan houden. Mijn huidige vriendinnen vinden mij vaak maar  saai, omdat ik altijd maar wil leren en niet wil uitgaan. Ik zit liever met een dekentje en een warme kop thee voor een leuke serie dan allemaal jongens die aandacht van je willen. Je kan niet eens normaal dansen of er staat al weer iemand achter je die met je wil dansen en andere bedoelingen heeft. Ik snap deze mensen niet.

Na een lange dag kom ik thuis in mijn kamertje. ''Leila? Zullen we samen koken en daarna ergens wat gaan drinken?'' Vraagt Jessie, de studente die ik ontmoet heb bij de introductiedagen. ''Ja dat is goed, leuk gezellig'', zeg ik.
We koken samen een lekkere lasagne voor onze huisgenoten en onszelf, daarna gaan we met heel het studentenhuis ergens wat drinken in een kroeg, sommige jongens vind ik maar gek, ze doen geen studie maar zitten toch in een studentenhuis. Ik vraag aan Jessie of zij nog meer mensen heeft leren kennen en dat blijkt zo te zijn, ze heeft een jongen leren kennen die een paar jaar ouder is en waar ze binnenkort mee uit wilt gaan. Ik vraag nieuwsgierig naar wat informatie over hem. Ze zegt al snel dat ik maar mee moet gaan want die jongen had ook nog een leuke vrijgezelle vriend die ze wel wat voor mij vond. Ik zeg dat ik nog wat twijfel en dat ik het later zal doorgeven aan haar. Enerzijds lijkt het me leuk maar anderzijds is het ook niet echt mijn ding en zal ik me toch niet op mijn gemak voelen. Als ik nee zou zeggen dan zullen ze me gelijk wel weer gek vinden zoals mijn andere vriendinnen, ik denk daarom dat ik toch maar mee zal gaan.

Vroeger zou ik er altijd voor kiezen om niet mee te gaan, de sociale angsten waren te groot. Als er maar een verjaardag was dan zat ik al boven op mijn kamer, nu ben ik al een stuk gegroeid maar veel mensen te gelijk zijn nog steeds een ramp. De therapie heeft mij sterker gemaakt, door de vele oefeningen en gesprekken. Het was fijn om met iemand te kunnen praten. Hoe zouden andere dit vinden als ik ze dit vertel? Iedereen heeft toch wel iets waar hij/zij het moeilijk mee had of heeft? Als ik aan het advies terug denk zou zij zeggen dat ik mee zou moeten gaan met Jessie, gezellig een drankje drinken en alles op je af laten komen. Het is niet erg om je een avond te laten gaan, je hoeft niet altijd serieus te zijn of na te denken over iets, soms moet je gewoon dingen doen.
Ik loop naar Jessie toe en vertel haar dat ik met haar en de jongens een avondje mee ga om wat te drinken. Ze is dolenthousiast en zegt dan ook ‘’Oh echt geweldig, eerlijk gezegd durfde ik ook niet echt alleen te gaan, ik vind het echt super tof dat je met me mee wilt, wat een opluchting.’’

« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2017, 21:17:05 door Appelmoes »

Appelmoes

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2017, 17:36:30 »
Ryan, 1 September 2015, Hoofdstuk 2

‘’Gozer! Wat fijn je te zien zeg, heb je nog wat meegebracht of ben je uitverkocht’’, vraag ik aan Jack, mijn dealer. ‘’Ja tuurlijk man, ik heb nog wat grammen coke of wiet bij, zeg maar wat je wilt’’, zegt Jack. ‘’Doe deze keer maar wiet, want vorige keer viel de coke een beetje verkeerd’’, zeg ik.

Ik inhaleer diep de rook naar binnen zodat ik alle stres kan vergeten van de afgelopen tijd. Wat een chaos, iedereen blijft maar zeuren aan mijn hoofd. Vorige week kwamen mijn ouders nog om een zogenaamde interventie te doen, ik moest zo nodig stoppen met mijn drugsverslaving. Wat denken zij wel, dat zij mijn leven gaan bepalen als ik 20 jaar oud ben. Ze willen me zeker zien als het kakkerige jongentje die een economische studie doet.
Ik voel me rustig worden, er wordt aan de deur geklopt en ik doe open. Er staat een blonde jongen van een jaar of 20 en vraagt of ik nog wat te koop heb. Ik zeg hem dat ik niks te koop hebt, omdat ik daarmee gestopt ben. Het enigste wat ik nog doe is voor eigen gebruik, want het werd te risicovol. Ik zie de jongen stoom uitblazen, hij zegt: ‘’ Ik ga hier echt niet mee akkoord, ik heb nu wat nodig anders red ik het niet meer ‘’. Ik stuur hem door naar een andere dealer. Ik ga vroeg naar bed zodat ik morgen nog wat geld kan verdienen bij de autowasserette.

Als ik wakker wordt voel ik me zo erg beroerd dat ik me ziek meld bij de autowasserette. Ik denk dat ik toch wat teveel wiet heb gerookt waardoor ik me nu erg misselijk voel. Ik ga langs de hogeschool om te kijken of Leila en Jessie er al zijn, vanavond zouden we even langs de kroeg gaan met nog een vriend van mij, maar ik kan me nu toch niet zo laten zien. Ik besluit toch maar om een sms’je te typen naar Jessie, ‘’ Hey Jessie sorry meid maar we moeten het verzetten ik ben ziek x Ryan ‘’. Jessie stuurt gelijk een berichtje terug met ‘’ Jammer zeg, wanneer wil je dan? Overmorgen kan wel. ‘’ ‘’ Ja is goed later Ryan ‘’.

Het is zaterdagavond en vandaag ga ik met Jessie, Leila, en nog een vriend naar de kroeg. Ik ben benieuwd wat die meiden in petto hebben want ik heb wel zin in wat leuks. Ik heb gehoord van andere vrienden dat het niet echt feestbeesten zijn dus misschien kunnen ze wel een pilletje gebruiken, dan worden ze wat losser, zullen ze vast niet erg vinden denk ik. Ik word uit mijn gedachten gehaald doordat ik mijn naam hoor, er komt een meisje op me afgelopen met zwarte haren. ‘’Hoii ik zag je staan, jij moet Ryan zijn’’’, zegt het meisje. ‘’Ja dat klopt, dat ben ik, maar wie ben jij dan?’’, vraag ik. ‘’Nou, ik heb wel eens over je gehoord en vroeg me af of je wat met me wilde drinken vanavond? ‘’  Wat is dit nou weer opeens, normaal krijg ik nooit echt veel aandacht van meiden en nu opeens staan er 3 meiden die met me op date willen. ‘’ Uuhh, nou ik heb vanavond al wat anders te doen, ik kan je wel eventueel me telefoonnummer geven als je dat fijn vindt’’, vraag ik. ‘’ Ja dat is goed, dit is de mijne, stuur me maar een berichtje, ik zie je later doeei ‘’, zegt ze. Het meisje verdwijnt in de verte en ik sta verbaast van wat er gebeurde. Ik loop maar weer richting huis en duik mijn bed in om nog even bij te slapen. 

« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2017, 17:47:16 door Appelmoes »

Appelmoes

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2017, 19:42:55 »
Ryan, 3 september 2015, hoofdstuk 3

Ik lig in bed en denk na over wat er is gebeurt. In deze twee dagen zijn er zoveel dingen gebeurt dat ik alles even op een rijtje moet zetten. Ik heb een nieuwe studiekans aangeboden gekregen, een nieuwe plek in een studentenhuis op voorwaarde dat ik wel aan een studie begin en in ieder geval me propedeuse haal, er zijn ene paar meiden op me af gekomen die wel met me uit zouden willen gaan, er is een overal hier in huis gepleegd, binnenkort moet ik dit pand gaan verlaten omdat ze er een kantoor van willen gaan maken. Ik hoop dat het me allemaal gaat lukken want binnen een maand moet ik uit dit kraakpand anders krijg ik boetes, dan sta ik op straat en moet ik weer helemaal overnieuw beginnen. Ook moet ik eerst een huisvesting regelen om aan een nieuwe studie te kunnen beginnen, gelukkig word ik er erg in gesteund door Bram en Jason. Bram en Jason zijn goede kerels, ze volgen allebei een studie maar genieten nog wel van hun leven. Ze feesten er op los, maar de andere dagen zitten ze weer in de studiebanken bij het college. Ik ben echt jaloers op hun, zo toekomst zou ik ook willen hebben, maar dat is mij nooit gegund.

Bij mijn ouders deed ik altijd alles verkeerd, mijn oudere zus was de prinses in het huis en deed alles goed, ik was altijd de kluns die nooit goed presteerde. Zij heeft een hbo studie afgerond en heeft nu een eigen praktijk, wat zou ik graag een economische studie doen, maar wie zou me steunen of helpen deze doelen te bereiken? Dan grijp je automatisch naar de verkeerde dingen. Ik heb de verkeerde mensen ontmoet waardoor de band met mijn familie enorm verslechterd is.

‘’Hey gozer, wat zit je te treuren zeg, je bent toch geef wijf?’’, zegt Jason, die net binnen komt lopen terwijl ik op bed lig te piekeren. ‘’Hey man, nee joh gewoon gezeik, zeg ik tegen hem.’’ ‘’Zullen we ff lekker een biertje doen? Daar knap je vast van op, ff wat meiden scoren,’’ zegt hij. ‘’Ja lekker man, doen we’’, zeg ik.
We zijn onderweg naar de kroeg terwijl ik de 2 meiden app die ik laatst tegen kwam. Ze zagen er aantrekkelijk en intelligent uit dus hopelijk zien ze meer in mij dan het straatschoffie zoals de meeste mensen, als ze horen dat ik in een kraakpand woon zijn de meeste al weer vertrokken.
Hey maat, die twee chicks waar ik het laatst over had, die komen ook naar ‘’ het hegje ‘’ ze willen nog wat meiden meenemen dus heb jij er ook wat aan’’, zeg ik. Haha tof man, zegt Jason.

De meiden zitten al in ‘’ het hegje ‘’ als wij aankomen lopen. Ik begroet ze allemaal met 3 kussen en geef de twee meiden die ik al ken nog een extra knuffel. Ze kijken me met puppy ogen aan dus ik grijp me kans gelijk door te vragen aan de blonde of ze wat te drinken lust. Ik vermoed dat het een leuke avond wordt. Jason is ook al aardig bezig met de meiden, eentje hangt al om ze middel de andere twee staan aan zijn zijde, ‘’die heeft er zin in’’, denk ik.
]Ik zie aan Jessie dat ze wel meer van me wilt maar dat haar vriendin Leila haar een beetje tegen zit te werken. Ik vind Jessie leuker dan die rode want die is een beetje te truttig voor mij. Ik vraag aan Jessie of ze mee wilt naar buiten om een peuk te roken. Jessie loopt met me mee en ze zegt ‘’Zo hèhè ff verlost van die muts, ze is zo truttig’’. ‘’Ja dat had ik al door haha, jij bent veel leuker dan haar, lekker los. ‘’
« Laatst bewerkt op: 21 september 2017, 19:46:17 door Appelmoes »

Appelmoes

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2017, 20:18:02 »
Leila, 3 September 2015, Hoofdstuk 4

Jessie belt me net of ik mee ga met die Ryan om naar de kroeg te gaan. Ik heb echt helemaal geen zin, want ik heb horen zeggen dat Ryan in een kraakpand woont, dat hij helemaal geen studie volgt, uit huis gegooid is en vaak blowt. Dat lijkt me geen goed persoon voor Jessie dus ik haal haar daar liever vandaan. Jessie luistert niet naar me en wilt toch naar die kroeg gaan, ik wil  haar niet alleen laten gaan dus ga ik toch maar mee.
‘’Hey daar zijn de jongens, knap zijn ze hè’’, zegt Jessie. ‘’Ja heel knap’’, zeg ik sarcastisch. ‘’Nou, ik meen het hoor, ze zijn ..’’, zegt Jessie, ze kan haar zin niet afmaken want ze wordt gelijk door Ryan en die andere jongen gekust op haar wangen. Ik word helemaal rood, omdat ze het ook bij mij doen en ik dat niet verwacht had, normaal ontwijken jongens mij altijd, omdat ze me een ginger vinden.

Ik praat wat met mijn vriendinnen en Jessie gaat aan de gang met Ryan, ze vraagt aan mij of ik het erg vind als ze even met Ryan naar buiten ga. Ik wilde eerst zeggen dat ik het wel erg vond, maar ik wilde geen ruzie krijgen, omdat ik op haar moeder leek dus zei ik het goed vond. Jessie liep achter Ryan aan, en Ryan gaf zo’n gekke blik naar mij dat ik een naar onderbuik gevoel kreeg.

Ik vraag me af waar Jessie blijft, wat zouden ze aan het doen zijn? Roken? Zoenen? Het baart me zorgen, straks doet hij dingen met haar wat ze niet wilt. Ik vraag aan Jason wat ze gingen doen, hij wist het niet maar maakt een grapje dat ze misschien wel ‘’ het ‘’ aan het doen zijn. Ik zeg dat Jessie dat nooit zomaar zou doen, en zeker niet met een jongen die ze niet kent. Precies op het moment dat ik denk dat ik naar buiten moet gaan om te kijken, komt Jessie helemaal verwilderd naar binnen, zonder Ryan. Ik loop meteen naar haar toe om te vragen of alles goed gaat met haar.
‘’ Ja prima hoor, was heel leuk’’, zegt ze blozend en hijgend. ‘’Waar is Ryan?’’, vraag ik. ‘’Oh, die moest nog even wat doen zei hij,’’. ‘’Wat hebben jullie gedaan?’’, vraag ik. ‘’Wat denk je? Dat kan je toch zelf wel bedenken, moet je ook is doen, daar knap je van op’’, zegt Jessie.

Ik denk na over wat ze zei, wat heeft toch iedereen met seks, drank, uitgaan, feesten. Ben ik nou echt de enigste die wat serieuzer is als de rest? Die niet met elke jongen het bed in duikt, en elk weekend zich helemaal klem zuipt? Ik snap niet wat zij daaraan leuk vinden en ik dacht dat Jessie anders was. Ik baal er echt van en wil dit aan haar vertellen, maar dan zal ze me wel weer vervelend vinden.
Terwijl ik hier over na denk stapt Ryan opeens op me af, shit hij zal toch niet gezien hebben dat ik hier sta te piekeren, straks denkt iedereen hier dat ik zo grijzen wollen sokken mens ben.
‘’Hey Leila, alles goed?  Wil je nog wat te drinken van mij?’’, vraagt hij zelfverzekerd. ‘’Nee bedankt, ik ga zo naar huis’’, zeg ik stotterend. ‘’Oké wat jij wil, maar Jessie gaat met mij naar huis, toch Jes?’’, zegt hij tegen Jessie. ‘’ Ja heel graag’’, zegt Jessie met verlangende ogen.
Ik loop naar mijn andere vriendinnen toe en vraag wat hun ervan vinden dat Jessie nu al met die Ryan naar ze huis gaat. Hij heeft amper een huis, en dan moet zij daar heen gaan in dat vieze hol. Ik hoop maar dat alles goed gaat, de meiden staan er ook niet volledig achter maar die vinden ook dat we haar haar gang moeten laten gaan.

Appelmoes

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2017, 13:19:31 »
Leila, 4 – 5 september 2015, Hoofdstuk 5

Huilend op bed denk ik terug aan de vorige avond. Wat is er gebeurd? Waarom ben ik toch meegegaan, me gevoel klopte, dit is niks voor mij. Jessie negeert me nu volledig en de andere meiden vinden dat ik me aanstel. Ik dacht alleen maar dat het juist goed zou zijn als ik Jessie zou tegen houden om met die Ryan mee te gaan, maar het leek wel alsof niemand dat doorhad. Ik vertrouw die Ryan niet.

Ik bel naar Aisha om te vragen wat zei van de vorige avond vond.  Gelukkig is zij de enigste die het redelijk met mij eens is, maar ze durft zelf geen actie te ondernemen. Ik heb een vermoeden dat dit heel erg uit de hand kan gaan lopen, omdat ik al eerder gemengde gevoelens kreeg bij Ryan en zijn vriendengroep. Ryan is van horen zeggen aan de drugs, woont in een kraakpand en het is daar totaal niet veilig.
Ik stuur Jessie een Whatsapp berichtje: ‘’ hey Jessie sorry van gisteren maar ik voelde dat het niet helemaal klopte bij Ryan, ik wil je beschermen tegen het kwade straks doet hij dingen die jij niet wilt, kijk je alsjeblieft uit en laat wat van je horen alsjeblieft ik maak me zorgen xx Leila ‘’.  Nu maar hopen dat ze dit als iets goed aanziet en niet als een bemoederend bericht.

Terwijl ik aan het fietsen ben naar de universiteit krijg ik een berichtje terug van Jessie dat ik me nergens mee moet bemoeien, omdat ze me moeder niet is en ze dit heel goed zelf op kan lossen omdat Ryan helemaal geen rare bedoelingen heeft. Ze is dus niet blij met me, fijn. Heel de dag voel ik me naar om dat bericht, wat moet ik hier nu weer mee doen? Terwijl ik hierover aan het piekeren ben, komt er een jongen op me afgestapt. ‘’ Hey, jij bent Leila toch, ik heb veel over je gehoord, je vriendin Jessie heeft vannacht bij mijn vriend geslapen en ze hebben het erg leuk  gehad dus zou jij alsjeblieft je er buiten willen houden want anders kan er nog wel eens iets gaan gebeuren wat je niet erg fijn zult vinden’’. ‘’Uuh.. ik ken je niet en weet ook niet  waar je het over hebt, ik heb alleen gezegd tegen haar dat ik het niet fijn vindt dat ze zomaar met jongens mee naar huis gaat die ze helemaal niet kent, dat is pas gevaarlijk, en ik pik het ook niet dat jij mij hier dreigementen gaat sturen, wie denk je wel niet wie je bent’’, zeg ik.  ‘’ Ik zou nu maar heel erg gaan oppassen Leila, terwijl hij dit zegt draait hij zich om met een blik die door heel me lichaam heen gaat. Wat zijn dit voor rare mensen? Denkt nou niemand meer helder na? Ik moet echt Jessie gaan waarschuwen, maar van mij neemt ze niks meer aan.

Het is 9 uur in de avond, ik ben onderweg naar huis. ‘’ Hey Leila’’, hoor ik iemand schreeuwen die achter mij fietst. Ik draai me om, kijk wie het is, en schreeuw terug dat ze me met rust moeten laten. Ik fiets zo hard als ik kan, nog 5 minuten en ik ben thuis. Maar als ik nu rechtstreeks naar huis fietst dan weten ze ook waar ik woon en dan ben  ik dus nergens veilig, ik besluit om langs Aisha te fietsen en bij haar even te blijven. Ik kom verhit aan mij Aisha, de jongen is verdwenen maar ik voel me nog steeds niet veilig. Ik bel aan, er doet niemand open. Ik pak mijn fiets rijd toch langzaam naar huis toe, de jongen is verdwenen dus ik ben gewoon veilig, ik maak mezelf helemaal gek. Er is toch niks aan de hand, misschien wilde die jongen wel gewoon een date met je, ik moet van mezelf lachen. Terwijl ik aan het lachen ben voel ik dat de band van mijn fiets onder me vandaan glijdt en er iemand voorbij rijdt. Wat is dit toch in hemelsnaam? Ik voel pijn in me enkel.