Auteur Topic: Verhaal: Manhattan Girl  (gelezen 17813 keer)

kimmetjuh3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 13 januari 2009, 16:09:51 »
Upje voor mezelf
Omdat ik me verveel en eigenlijk heel veel huiswerk moet maken en moet leren [a]
XOXO

kimmetjuh3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 13 januari 2009, 17:29:35 »
Moet ik alweer een nieuw stukje plaatsen.
Ik heb misschien nog wat, en anders schrijf ik er nog wat bij.
Dus wat vinden jullie, moet ik vandaag nog iets posten?

XOXO

LilKoekje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 13 januari 2009, 17:30:59 »
jhaa!! je moet vandaag posten !! :D

Confidence

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 13 januari 2009, 18:26:27 »
Jaaa ^^
Nog een stukje posten (:

kimmetjuh3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 13 januari 2009, 19:57:23 »
Hee Allemaal,
Ik heb maar weer even een nieuw stukje geschreven, reacties?
Danku. Ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden, maar anders zijn jullie vast al gestopt met lezen [a]

XOXOX

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na 10 minuten in de taxi gezeten te hebben kwam ik er achter dat het ook chique was. Maargoed dat ik op het laatste moment toch nog een kleding switch had gedaan. Ik liep het restaurant binnen en zag Adam al meteen aan een tafeltje zitten. Ik begroette hem uitbundig en vroeg met een grijs op mijn gezicht: ´Sinds wanneer kun jij van deze luxe restaurants betalen.´
We hadden besteld en even geklets toen we toch weer op het punt kwamen van het café. ´Hoe staat het met het café?’ Vroeg Adam. ‘ Heb je het nog steeds een beetje naar je zin.’  ‘Ja, heel erg antwoordde ik. ‘ Alleen, ik zat me af te vragen, nu jij meestal bezig bent met andere zaken, en het toch wel druk wordt, zou Luke weer terug kunnen komen? Het schijnt dat hij vroeger  bij jou werkte, maar toen ik kwam, werd hem het gat van de deur gewezen.’ ‘ Ja, ik moest hem wel ontslaan, anders was er weinig ruimte voor jou. Ik was toen zelf ook nog veel in de zaak. Maar hij is nu natuurlijk weer van harte welkom.’ ‘ Geweldig.’ Zei ik, terwijl ik de laatste hap van mijn lunch nam.
Ineens hoorde ik een bekend geluid. Het was mijn mobiel. ‘onbekend nummer’, las ik op het scherm. ‘ Sorry deze moet ik even opnemen.’  Zei ik verontschuldigend tegen Adam, terwijl ik op weg was naar de deur, om onder het afdakje te gaan bellen. ‘ Met Madison.’ Nam ik op. ‘ Hé. Luke hier. We hebben een klein probleempje, een grote groep mensen dacht even bij ons te gaan lunchen. Het loopt storm zegmaar, is er een mogelijkheid dat jij terugkomt?’ Vroeg hij. ‘Ja, tuurlijk. Als jij het niet meer red kom ik eraan. Zie je zo.’ En ik hing op. Ik liep terug het Restaurant in en verontschuldigde me nogmaals hij Adam. ‘Ik moet echt gaan. Het loopt storm ik je zaak.’ Ik nam afscheid van Adam en pakte mijn tas van de stoel.
‘Oh, Madie. Wacht nog even.’ Zei Adam. Zou jij misschien deze papieren mee kunnen nemen, als je ze op mijn tafel neer zou willen leggen, heel graag.’ En zo liep ik met 2 grote stapels papier in mijn handen en onder mijn arm het restaurant uit.
\Beter gezegd, ik rende het restaurant uit. Het regende nog steeds en ik moest zo snel mogelijk bij een taxi zien te komen. Door al mijn haast zag ik die jongen in mijn ooghoeken niet, en knalde ik met volle vaart op hem in. ‘Kut!’ Riep ik uit. Al mijn papieren waren over de grond gewaaid, en bleven nu langzaam aan de natte grond kleven.’Sorry, het spijt me heel erg.’Zei de jongen.  Samen met de jongen raapte ik zo snel mogelijk alle papieren op. Pas toen de jongen de papieren aan mij terug gaf herkende ik de perfecte blauwe ogen van niemand minder dan Eric. Ik keek hem voor een moment aan. Een soort magisch moment. Het volgende moment stamelde ik ‘Ik..ik moet gaan.’ En liep toen zo snel mogelijk als ik kon weg om een taxi aan te houden.

Ik plofte neer op de achterbank van de taxi. Wat een vreselijk moment. Moest ik nou weer net Eric tegenkomen. De aller leukste jongen van de hele Upper East Side. Ik had altijd al een beetje een crush op hem gehad, maar altijd was hij totaal onbereikbaar voor mij geweest. Hij had een status, belangrijke vrienden, rijke ouders, en te gekke feesten. Alles wat ik dus duidelijk niet had. Ik besloot er verder niet meer over na te denken en maar gewoon terug te gaan naar ‘Adams coffee house’.

Elltjeh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 13 januari 2009, 22:04:20 »
meeeeeeer, let wel op dat t niet te gossip girl achtig word..

White Aquarel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 13 januari 2009, 22:09:18 »
More! <3

kimmetjuh3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 14 januari 2009, 07:57:44 »

meeeeeeer, let wel op dat t niet te gossip girl achtig word..

Bedankt voor de tip, ik zal er op letten. ;]

Kusjes

White Aquarel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 14 januari 2009, 14:41:33 »
Verder please!

xquirines

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 14 januari 2009, 15:01:07 »
Je vraagt om een eerlijke mening, dus hier is de mijne !
ik vind het idee heel erg leuk, maar let op het maken van spelfouten en gebruik van komma's, punten uitroeptekens etc! Dat is namelijk erg jammer!
Ik zou even de spellingscontrole eroverheen laten gaan als je klaar bent.
En, ik zou ook niet zeggen: 'kut, zei ik'. Ik ben nooit zo'n fan van scheldwoorden in een verhaal, maar dat is mijn mening !
Maar ik wil graaaaag verder lezen !!!  :D
VOLG MIJN VERHAAL OP GS: MORGEN ZAL ALLES BETER ZIJN

kimmetjuh3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 14 januari 2009, 16:02:47 »

Je vraagt om een eerlijke mening, dus hier is de mijne !
ik vind het idee heel erg leuk, maar let op het maken van spelfouten en gebruik van komma's, punten uitroeptekens etc! Dat is namelijk erg jammer!
Ik zou even de spellingscontrole eroverheen laten gaan als je klaar bent.
En, ik zou ook niet zeggen: 'kut, zei ik'. Ik ben nooit zo'n fan van scheldwoorden in een verhaal, maar dat is mijn mening !
Maar ik wil graaaaag verder lezen !!!  :D

Hee.
Heel erg bedankt voor je mening. Ik ga hier zeker iets aan doen, en heb hier heel erg veel aan. Dankje

Kusjes

Confidence

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 14 januari 2009, 19:40:14 »
Ga maar weer verder ja ^^

kimmetjuh3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 14 januari 2009, 19:52:20 »
Hee Allemaal.
Weer even een nieuw stukje. Ik hoop dat er niet al te veel spelfouten in zitten [a]. Het is niet zo'n lang stukje. Maar ik beloof volgende keer meer [a]

Kusjes

‘Hé.’Riep Luke. Wat ga je doen. ‘Het is erg druk gek. Kom helpen.’ Ik had nog niet eens om me heen gekeken, maar toen ik dat wel deed zag ik dat het inderdaad erg druk was.’Sorry, ik moet even deze papieren opruimen.’ Zei ik terug. ‘Misschien een rare vraag, maar waarom zijn ze zo nat?’ Vroeg Luke lachend. ‘Ik wil er niet over praten.’ Zeik ik boos terug. Ik wilde verder niet meer denken aan de gênante ontmoeting met Eric. Ik zette de stapel met de natte papieren op de eettafel van Adam en liep weer naar beneden.’Daar ben ik alweer.’ Ik ging achter de toonbank staan en begon deze veel te lange rij van mensen af te werken. Ineens hoorde ik de telefoon boven gaan. Maar mijn mobiel was het niet. Het was ondertussen al minder druk geworden dus ik rende naar boven. ‘Met Madison.’ Nam ik op. ‘Hééé!’Gilde een bekende stem aan de andere kant van de lijn. ‘Mijn hart sloeg over. Dit kon maar één persoon zijn.
‘Clair?’ Gilde ik verbaasd uit. Dit kon niet waar zijn. Clair, mijn allerbeste vriendin die ik al vanaf mijn vierde kende, was eindelijk na vier jaar terug uit Europa. Haar ouders hadden haar mee genomen op wereldreis. En nu belde ze me ineens. Dit was te mooi om waar te zijn.’Ik had je al een paar keer geprobeerd te bellen op je mobiel, maar je nam niet op.’ ’Waar ben je?’Vroeg ik. ‘Ben je al weer in New York?’ Vroeg ik. Ze was vanochtend aangekomen in New York, en zou morgenochtend langs komen. Eindelijk zou ik haar na 4 jaar weer zien. Maar nu moest ik snel terug naar beneden want ik kon Luke niet zo lang alleen laten staan. We namen uitbundig afscheid, voor zover dat kan aan de telefoon en hingen toen op. Ik rende de trap weer af en begon weer met het halen van bekers koffie uit het apparaat.
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2009, 07:49:15 door kimmetjuh3 »

lunaste

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 14 januari 2009, 21:50:34 »
Sorry, maar ik ben een beetje in de war:

Je hoofdpersoon zit nog op de middelbare maar mag wel alleen wonen en een koffiehuis runnen en mensen aannemen?
Maar ze heeft wel een vriendin die al een studie van vier jaar achter de rug heeft? (ik bedoel, dat zou kunnen, maar superwaarschijnlijk is het niet)
De leeftijden brengen me door de war.

ETA:
Sorry, in het eerste stukje staat dat ze haar opleiding af mag maken van haar ouders... maar dan nog, als ze oud genoeg is om naar uni te gaan zou ze dat toch wel zelf beslissen, lijkt me, ipv dat ze toestemming moet hebben van haar ouders?
Bovendien lijkt ze nooit naar school te gaan, dat is ook een beetje onrealistisch... ik bedoel, het is niet eens nodig om heel uitgebreid erover te schrijven, maar gewoon een korte opmerking over dat ze na school terugkomt of tijdens rustige periodes haar huiswerk maakt ofzo...

Het is niet onaardig bedoeld, het valt me gewoon op :)
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2009, 21:53:29 door Lunaste »
and if you think that you can spell, make a list of the cunts you'd send to hell and send them

kimmetjuh3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 15 januari 2009, 07:48:11 »
Hee.
Heel erg bedankt voor je reactie.
Ik heb er inderdaad niet zo goed overna gedacht voor ik het opschreef.
Laten we het erbij houden dat ze nog moet gaan studeren xD
Iniedergeval bedankt, ik hoop dat het zo iets duidelijker wordt [a]

Kusjes

Heaart_

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 15 januari 2009, 10:10:47 »
Leeuk!.
Everything has beauty, but not everyone sees it. *

White Aquarel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 15 januari 2009, 16:43:16 »
Moore!.

xEst

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 15 januari 2009, 16:47:53 »
Verderrrrr

Confidence

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 15 januari 2009, 17:17:25 »
jaa en weer verder ^^

kimmetjuh3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 15 januari 2009, 20:17:38 »
Hee allemaal.
Het is wel weer eens tijd voor een nieuw stukje.
Hier is ie dan.

XOXO

Het druppelde langzaam leeg en om 6 uur besloten we te gaan sluiten. ‘Hé Luke.’ Zei ik. ‘Ik heb nog met Adam overlegd en hij vind het heel leuk als je weer terug komt. Dus je bent aangenomen zegmaar.’ ‘Geweldig.’ Zei Luke opgewonden.’Zullen we de boel nu maar op slot gooien. Ik ga ook maar eens naar huis.’ Zei Luke. ‘Ja laten we dat doen.’ Antwoordde ik. Luke pakte de sleutel van de toonbank, en liep naar de deur, dacht ik. Toen draaide hij zich om, en liep terug naar mij. En ineens zoende hij me. Hij had erg zachte lippen, maar wilde ik dit eigenlijk wel? Ik had wel een gevoelens bij Luke, maar was het niet een beetje vroeg? Ineens hielp hij op en fluisterde. ‘Sorry.’ Waarna hij de sleutels weer terug op de toonbank gooide en haastig de deur uitliep.
‘Wat kunnen jongens toch raar doen.’ Fluisterde ik tegen mezelf. Ik wilde net met een kop koffie in de vensterbank gaan zitten toen ik de deur weer open hoorde gaan. ‘Ben je daar weer.’ Riep ik. Niet wetend dat het dit keer niet Luke was. ‘Uh, hoezo?’ Hoorde ik een stem zeggen. Dit was niet de stem van Luke. Zeker niet. Dit..dit klonk als.. ‘Eric.’ Zei ik terwijl ik me omdraaide.
‘Uh, Ja. Hoi. Hoe weet je mijn naam trouwens.’ Iedereen kent jou toch. De meest leuke boy van heel Upper East Side. Gelukkig wist ik me in te houden en alleen maar te zeggen. ‘Geen idee.’ ‘Maar wat kom je hier eigenlijk doen.’ Wist ik er met moeite uit te piepen. ‘Eigenlijk om een beker koffie te halen. Ohja, en je had je mobiel trouwens laten liggen vanmiddag, bij onze vreemde ontmoeting.’ ‘Oh, heel erg bedankt.’ Zei ik. ‘Koffie dan maar.’ Hoewel ik het een erg vreemd tijdstip vond om koffie te drinken haalde ik toch maar 2 bekers koffie uit de automaat.
 ‘Sorry, ik moet even wat doen hoor.’ Wist ik uit te brengen terwijl ik Eric’s koffie voor hem neerzette. Ik vluchtte snel de W.C in. Hoe kon dit nou gebeuren. Dat ik eerst met Luke had gezoend, en 2 minuten later alweer met een andere jongen zat, die dan ook nog Eric heette en een van de leukste jongens ever was. Oké, een plan. Ik ging gewoon heel rustig terug, en zou doen alsof er niets aan de hand was. Ik draaide de W.C van het slot en stapte het café weer in.
‘Sorry hoor.’ Zei ik nog een keer. We zaten wat te praten, en na een tijdje bedacht ik mezelf dat het me allemaal nog best gemakkelijk af ging. Ik zat hier gewoon te praten met Eric, hier had ik mijn hele leven al op gehoopt, en het ging nog makkelijk ook, hij was echt een geweldige gesprek partner. Na een tijdje keek hij op zijn horloge en liet me weten dat hij erg laat was voor een afspraak met iemand. ‘Ik kom nog wel een keer koffie drinken.’ Zei hij met een grijns. ‘Je bent altijd welkom, zeker na sluitingstijd.’ Grijnsde ik terug. Hooo, wacht even. Had ik net een leuke opmerking gemaakt tegen Eric, zonder dat ik het zelf doorhad.
 Dit alles ging me zeker gemakkelijker af dan ik gedacht had. Ik had echt een geweldige middag gehad. Ineens herinnerde ik me wat er was gebeurd vóór dat Eric kwam. Eric was ondertussen in een taxi gestapt en ik draaide de deur op slot. De enige die me in dit soort situaties kon redden was Clair. Ik had haar nu nodig, en niet morgen. Ik besloot haar gewoon te bellen.

Confidence

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 15 januari 2009, 20:23:38 »
Oeeh, Ik ben een fan van je verhaal.
Dus maar weer verder ^^

kimmetjuh3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 16 januari 2009, 16:22:56 »
Upje voor mezelf [a]

Elltjeh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 16 januari 2009, 16:33:48 »
verderrr:D

kimmetjuh3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 17 januari 2009, 19:51:31 »
Sorry dat het allemaal zo lang moest duren.
Maar ik moet echt heel hard leren deze week.
Dus het stukje is niet zo erg lang.
Ik zal heel erg mijn best doen om deze week nog iets te schrijven

XOXO

‘Als je me echt nodig hebt kom ik er aan.’ Hoorde ik door de telefoon. Ik had Clair net gebeld, en gezegd dat ik haar nu nodig had. Ze begreep het gelukkig en zou nu een taxi deze kant op komen.
Ik zat te bedenken hoe ik het allemaal uit zou moeten leggen. Nou, zo ingewikkeld kon het toch niet zijn? Ik besloot een kop koffie te nemen, zodat ik beter na kon denken. Een paar minuten later hoorde ik iemand op het raam kloppen.
Daar was Clair. Ik opende de deur, en liet haar binnen. We omhelsde elkaar uitgebreid. We hadden elkaar al veel te lang niet meer gezien. ‘Ik heb je echt ontzettend gemis.’ Zei ik tegen haar. ‘Ik jou ook.’ Fluisterde ze terug. ‘Gelukkig hebben we nu alle tijd om bij te praten. En kunnen we al onze gemiste jaren inhalen.’ Zei ik opgetogen. ‘Over een paar maanden komt er ook weer een filmfestival, dan kunnen we ons hart weer ophalen aan alle mooie films, zoals we vroeger altijd deden. Oh, en we moeten ook snel weer gaan shoppen, en lunchen, en je komt hier natuurlijk iedere dag koffie drinken. Het wordt echt geweldig.’ Begon ik vrolijk te kakelen.
Clair fronste, en keek toen heel moeilijk, ze beet op haar lip. ‘Ik..ik had je het misschien al eerder moeten vertellen, maar ik ben van plan om volgende week met een groep vrijwilligers mee terug te gaan naar Afrika. Ik wilde het je echt eerder vertellen, maar er kwam geen goed moment, eigenlijk was hier nooit een goed moment voor geweest.’ Ik was met stomheid geslagen, hoe kon ze nou weggaan? Ze was net terug, eindelijk zag ze mij weer, en nu moest ze weer zo nodig weg. Het verdriet sloeg nu om in boosheid. ‘Hoe kun je dit nou doen! Je kan toch niet weer zomaar weggaan, je bent net terug. Kan jij alleen maar aan jezelf denken? Hoe zit het met al je vrienden, vroeger hadden we zo’n hecht vriendengroepje. Het was altijd, dat groepje. We waren met z’n zessen. We waren een geheel. En dat kunnen we nu niet meer zeggen. Jij gaat maar, en je komt weer. En je denkt dat wij dat allemaal pikken. Je bent een stomme egoïst!’ Schreeuwde ik boos. ‘Ga weg!’ Schreeuwde ik. Ik rende naar boven viel snikkend op mijn bed neer.

Hoe een avond die leuk begon, toch nog moest eindigen in een ramp.

Jessiekat

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 18 januari 2009, 00:07:19 »
verder