Auteur Topic: [Verhaal] De persoon achter de kelderdeur.  (gelezen 11150 keer)

Blair

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 augustus 2014, 19:06:19 »
De persoon achter de kelderdeur.
[Proloog]

Ik stap uit het vliegtuig, met mijn versleten Louis Vuitton-koffer in mijn hand. De wind krijgt direct grip op mijn haren en de haarband heeft opeens geen nut meer. Ik voel de zon op mijn gezicht en ik kijk naar het vliegtuig, het laatste wat me met Nederland verbindt. Ik ruik de zee en krul mijn lippen om in een halve glimlach. Een halfuur later, in de taxi, zit die glimlach er nog. Mijn marineblauwe jurkje valt soepel over mijn benen wanneer ik uitstap. Ik kijk naar de Romeinse villa waar ik voorlopig zal verblijven, ver weg van Nederland, maar belangrijker, van hem. Niemand hier die weet wie ik ben, mijn geschiedenis kent. Ik ben volledige gereset, ik krijg een nieuwe start. Ja, ik zou hier wel gelukkig kunnen worden.

Op hetzelfde moment, dichterbij dan je zou denken...

De geur van de schimmige kelder doet me kokhalzen. Ik zoek rusteloos naar de oude korsten brood die ik onder een kussen heb verstopt. Als ik mezelf van een afstandje zou bekijken, dan weet ik exact wat ik zie. Een mager meisje in een witte japon, die met verwilderde ogen en geklitte krullen die als een gek aan het zoeken is, naar iets wat eigenlijk oneetbaar is. Maar, na een tijd hier, ik weet al lang niet meer hoeveel tijd er is verstreken, weet ik dat je niets anders krijgt. Ik haal opgelucht adem als ik een paar beschimmelde korstjes vind en prop er een in mijn mond. Daarna schuifel ik op blote voeten  naar het blonde meisje, nauwelijks zeven jaar oud. Ik reik haar het korstje aan en ze schenkt me een waterige glimlach. We schrikken allebei van de dichtklappende deur boven, we kruipen tegen elkaar aan en wachten gespannen af. Op welke straf komen gaat.

Blair is een mooi meisje van zeventien, die al veel fouten heeft gemaakt. Vooral in de liefde. Wanneer ze een internetadvertentie ziet voor een nanny in Zuid-Frankrijk, pakt ze haar Louis Vuitton-koffer en vlucht er naartoe.

Ook bekijk je het verhaal door de ogen van een jong meisje, die in een kelder woont. Ze probeert haar kleine lotgenoot te beschermen en in leven te houden. Ondertussen bedenkt ze een plan, want ze wil hier niet sterven.

Uitleg:
Schuin gedrukt: Dat zijn de flashbacks van Blair.
Vet gedrukt: Door wiens ogen je nu leest.
Foto's: Ik ga geen foto's plaatsen, ik heb liever dat je je fantasie laat werken.

Hellooooo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 01 augustus 2014, 19:09:58 »
Ik ben heel nieuwsgierig naar meer!
Mijn verhalen: 1. De Hostium (Voltooid)  2.Water (Voltooid)

Henk Spermaswek

• WHAT IS LOVE
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 augustus 2014, 19:13:06 »
Hmm, ben benieuwd
Gr. Henk

• I tend to swear a lot
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 01 augustus 2014, 19:15:58 »
Ik ben ook wel benieuwd. :)

♥   K I T T E N S & C O F F E E   ♥

Blair

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 01 augustus 2014, 19:18:11 »
Blair

Ik laat mijn charmes op de taxichauffeur los, totdat ik hem zover krijg dat hij mijn koffer naar de deur brengt. Ik knipper met mijn wimpers en breng nog wat lipgloss aan. Ik kijk uit over de azuurblauwe zee, het bevalt me hier wel. Ik geef de taxichauffeur veel te veel geld, en zeg dat zo goed is. Ik plof op mijn koffer neer en kijk de taxi na. Ik ben diep in gedachten  bij de verboden persoon als ik iets geks hoor. Een kreet. Verbaasd kijk ik op, en draai me om. Door de plotselinge beweging valt de Ray Ban-zonnebril die ik in mijn haar had geschoven, naar beneden. Vloekend buk ik om hem op te rapen, waarbij het randje van mijn kanten ondergoed zichtbaar werd. Ik was compleet vergeten waarom ik opstond.

De persoon achter de kelderdeur

Ik hoor een gil en open vermoeid mijn ogen. Ja, ze waren nog steeds bezig met de folteringen bij de kleine. Ik klem mijn handen om mijn oren en draai me om. Maar het beeld staat op mijn netvlies gebrand, hoe ziek kun je zijn om sigaretten uit te drukken om een kleine arm? Ik ga weer liggen en verdruk de herinneringen aan mijn kleine zusje die opkwamen. Alsof ik hier ooit wegkom.

Henk Spermaswek

• WHAT IS LOVE
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 01 augustus 2014, 19:44:45 »
Een tip, probeer wat minder vaak je zin met 'Ik' te beginnen.
Gr. Henk

Blair

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 01 augustus 2014, 20:03:15 »
Een tip, probeer wat minder vaak je zin met 'Ik' te beginnen.

Bedankt voor de tip, hoewel ik het bewust doe! Maar ik zal er op letten! Vond je het verder goed?

holydemoly

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 01 augustus 2014, 20:05:16 »
Ik ben heel nieuwsgierig naar meer!
you are locked in a prison of your own device

Aphrodietje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 01 augustus 2014, 22:19:00 »
hmm..... sounds good!!
Cogito ergo sum ~ Verhaal: Scars

Henk Spermaswek

• WHAT IS LOVE
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 01 augustus 2014, 22:22:37 »
Bedankt voor de tip, hoewel ik het bewust doe! Maar ik zal er op letten! Vond je het verder goed?
Ik ben vooral nieuwsgierig naar hoe die meisjes zolang in de kelder van dat huis kunnen wonen zonder dat iemand het doorheeft. Zelf houdt ik niet echt van verhalen met veel 'iks,' maar door dat mysterie wil ik juist wel verder blijven lezen
Gr. Henk

girls ruleee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 01 augustus 2014, 23:22:00 »
Verder!! :bounce:
YEAH!

Slak

• I'm feeling so fly like a cheesestick
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 01 augustus 2014, 23:26:48 »
Het doet me denken aan het verhaal van Josef Fritzl!
I SAW, I CONQUERED, I CAME

Alioqui

• I'm a daydreamer and a nightthinker
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 02 augustus 2014, 11:17:29 »
Leuk, leuk, leuk! :bounce:
“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

joepiejajeej

• **
  • books+pizza+music=perfect
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 02 augustus 2014, 13:42:15 »
we want more! we want more! :aanbid: :aanbid:   :D

Blair

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 03 augustus 2014, 10:06:55 »
-Bedankt allemaal voor de leuke reacties, het motiveert me echt!-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Blair

Achter de deur verschijnt een slank figuur, de vrouw des huizes. Ze doet open en bedelft me onder de bedankjes en begroetingen, ik deins terug voor de plotselinge aanrakingen. Ik hou er niet van als vreemde mensen me aanraken. Ik til mijn koffer op, maar de vrouw -wiens naam ik al vergeten ben- wenkt een mager dienstmeisje om mijn koffer op te pakken om naar de logeerkamer te brengen. In de tijd dat het meisje een antwoord stottert, neem ik haar nieuwsgierig op. Wie is dat?

Ongelooflijk! Ik ben vrij gelaten uit de kelder om als dienstmeisje te werken! Terwijl ik aan dit denk, hap ik opgetogen een frisse hap lucht. Door de vreugde om mijn (beperkte) vrijheid denk ik even niet aan het meisje. Ik laat mijn armen weer zakken waarmee ik in de lucht had gestompt. Oh ja, de kleine. Moedeloos ga ik op de trap zitten. Wie geeft haar nu te eten? En zo snel als mijn vreugde was verschenen,  verdween hij weer.

joepiejajeej

• **
  • books+pizza+music=perfect
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 03 augustus 2014, 19:51:42 »
aww wat zielig :( ben benieuwd hoe het verder gaat  :bounce:

Hellooooo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 03 augustus 2014, 20:09:51 »
Mooi stuk!!

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 03 augustus 2014, 20:15:42 »
Verder, ben dol op dit verhaal :bounce:
“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

Nienes

• Rawrrrrrrr.
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 03 augustus 2014, 21:37:07 »
zo. dit is goed geschreven! Mijn nieuwsgierigheid is gewekt!
Mijn Wattpad! Met oa ENCORE|mijn Blegh Blog Toni Morrisson - 'If there is a book you really want to read but it hasn't been written yet, then you must write it.'

truuuuuuus

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 03 augustus 2014, 21:44:58 »
Oehh ik volg!

Blair

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 05 augustus 2014, 16:44:04 »
-Hier hele slechte wifi maar hier is weer een nieuw stukje. Ik hoop dat jullie het leuk vinden en alweer bedankt voor de enthousiaste reacties!-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Blair
Ik kan mijn nieuwsgierigheid niet langer bedwingen. ‘Wie ben jij?’ De vraag blijft in de lucht hangen, en ik voel hoe de sfeer verandert. Ik kijk naar mijn schoenen, een oude gewoonte van vroeger. Ik bemerk iets in de ogen van de vrouw, maar ik kan het niet helemaal thuisbrengen. Ze gaat me voor naar de salon, waar ze spontaan –heeft ze teveel wijn op of zo?- roept:’ Blair, darling, voel je thuis!’. Ik voel hoe ik geamuseerd mijn mondhoeken optrek. Darling? Serieus? Terwijl ik een gaap onderdruk, hoor ik opeens iets. Blote voetjes op een marmeren vloer. Ik kijk vluchtig over mijn schouder en knijp mijn ogen  tot spleetjes. Het mysterieuze, verdacht jonge dienstmeisje is verdwenen.

Ik voelde de twijfels opkomen met de vraag van Blair. Terwijl ik koortsachtig naar een antwoord zocht, nam ze me nog een keer onderzoekend op. Ik wissel een snelle blik met Haar als  Blair ongemakkelijk naar haar geweldige sandaaltjes kijkt. Hoewel ik al lang geen winkel meer heb gezien, herken ik het merk uit duizenden. Jimmy Choo, absoluut. Maar de blik maakt duidelijk dat ik geen woord mag reppen over mijn naam. Of anders zou ik waarschijnlijk de andere top van mijn pink moeten missen. Of iets meer lugubers. Ik kijk nergens meer van op. Toen de oppas in de salon dromerig de eindeloze woordenstroom aanhoorde, sloop ik weg. Het enige teken dat Zij het goedvond, was een achteloos knikje met haar hand. Ik open het luik met één hand, dat geruisloos open gaat. Ik zwaai mijn benen als eerst erdoor en plof pijnlijk neer op de haveloze matras. Een herinnering flitst door mijn hoofd. Hoe ze wanneer ik stout was me naar beneden wierpen, keer op keer. Zonder matras. Ik schud mijn hoofd en sta op. De kleine moet eten.

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 06 augustus 2014, 12:23:56 »
Verder, alsjeblieft :aanbid:
tumblrWattpad

Nienes

• Rawrrrrrrr.
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 06 augustus 2014, 13:15:57 »
Ben heel benieuwd!!
Mijn Wattpad! Met oa ENCORE|mijn Blegh Blog Toni Morrisson - 'If there is a book you really want to read but it hasn't been written yet, then you must write it.'

Blair

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 07 augustus 2014, 10:27:53 »
Ik kan een paar dagen niet schrijven (2 ofzo) maar daarna zal ik een extra lang stuk posten!

Hellooooo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 08 augustus 2014, 20:05:10 »
Wauw! Heel mooi!