@Dictaatje:
Haha thanks, maar ik ben vérre van professioneel :') Het is en blijft wel een jeugddroom, natuurlijk, om ooit uitgegeven te worden... ach, als Stephenie Meyer een boek kan uitgeven kan iedereen het.
En thanks voor dat met de leestekens, dat doe ik zelf volgens mij dus ook fout. Ik vind het als "Hai!" Zei Loesje ook heel lelijk, maar Word blijft het maar automatisch verbeteren en dan denk ik 'ach, laat maar' :')
Oh, en JA over die titels. Ik blijf hier maar hameren op het belang van titels en eerste zinnen (en het is geen benodigdheid maar een goede cover kan ook al heel wat doen om mensen in een verhaal te lokken, zelfs als het slecht is, zie Twilight weer :') ).
Er zijn al zoveel boeken en verhalen uit met titels als 'Gossip en Gucci', '... en ...', 'van ... tot ...'. Een originele titel springt veel meer uit.
Nou hoeft een goede titel niet meteen een goed verhaal te betekenen, of andersom, ik bedoel, ik dacht ook eerst dat Harry Potter en de Steen der Wijzen een ongelofelijk suf boek zou zijn, maar remember: verhalen op Girlscene zijn geen internationale bestsellers die door je vrienden aangeraden worden

Ook al heb ik het boek niet gelezen, iedere keer als ik in een boekenwinkel het boek 'The curious incident of the dog in the night-time' zie staan moet ik even de achterkant lezen, zo intrigerend is die titel.
__
Ik zal nog even twee punten herhalen die ik eerder heb opgebracht, maar die ik na het lezen van een aantal verhalen bitte bitte sehr onder de aandacht wil brengen:
*
zorg voor een goede verhaallijnIk zie zoveel verhalen hier die de indruk wekken alsof ze van 'stukje' tot stukje geschreven zijn zonder veel aandacht voor het plot, alleen maar om zo snel mogelijk nieuwe stukjes te posten en daarmee comments te krijgen. Hierdoor krijg je een verhaal vol losse flodders, onafgemaakte verhaallijnen en een plot dat heel los op zijn schroeven staat als je het geheel doorleest.
*
zoek een proeflezerIk laat mijn stukjes dan wel niet proeflezen, maar ik lees ze twee keer door voor ik ze post om zoveel mogelijk spellingsfouten eruit te halen. Daarbij heb ik wel een meisje dat van mijn verhaal af weet en waarop ik ideeën afvuur die zij dan beoordeeld (één karakter in mijn verhaal hier op GirlScene die binnenkort in het verhaal komt is ontstaan na een late-night gesprek met haar en is nu mijn favoriet van het verhaal :') ).
Maar goed, ik zie hier zoveel meisjes die echt wat hulp kunnen gebruiken in hun spelling en grammatica, dus daarbij zou een proeflezer echt heel handig zijn.
En een nieuw verzoek, maar dat is weer heel erg persoonlijk:
PLEASE, schrijf het verhaal niet compleet in bold of italics. Er is een reden waarom die twee tekstfuncties bedoeld zijn voor
nadruk. Het heeft hetzelfde effect als iets volledig in CAPSLOCK schrijven.
ALS JE EEN VERHAAL LEEST DAT VOLLEDIG IN CAPSLOCK IS DAN NA EEN TIJDJE WORDEN JE OGEN DAAR HEEL MOE VAN, BOVENDIEN IS DIT ZO'N 'OVERLOAD' AAN NADRUK DAT JE EEN BEETJE ONGEVOELIG WORDT VAN HET VERHAAL. DAT LAATSTE MOETEN JULLIE MAAR AANNEMEN BIJ GEBREK AAN BETER UITLEG WAAROM HET ZO VERVELEND IS, AANGEZIEN HET LAAT 'S AVONDS IS EN IK ZO GA SLAPEN EN MIJN HERSENEN DAN NIET OP 100% WERKEN. MAAR SNAPPEN JULLIE NA DIT STUK WAT ZO VERVELEND IS AAN HET LEZEN VAN EEN
HEEL VERHAAL DAT ZO GESCHREVEN IS?
En ook alsjeblieft, zet dialoog op een nieuwe regel.