Auteur Topic: Slakkendood  (gelezen 1263 keer)

SayCheese

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 mei 2019, 14:48:32 »
Slakkendood.
15.05.19

Bij het naar huis wandelen, trapte ik op een slak die ik de vorige dag nog had zien liggen. Mijn exacte gedachte was: “die slak ligt daar slecht, iemand zou er wel eens op kunnen trappen. Ik ga er alleszins op letten dat ik niet degene ben”.
Deze keer wandelde ik doelbewust naar huis, mijn hoofd in een andere wereld. Vol spinsels en gedachtens. “Krak” stond gelijk aan de slakkendood. Eerst voelde ik mij een idioot en medelijden voor het platgetrapte diertje. Maar uiteindelijk vervolledigde ik mijn weg met het idee dat ze met te veel waren.
Tot ik diepzinniger erop in begon te gaan. Van het ene op het andere moment kan het gedaan zijn met je. Soms zie je de voet die je plat trapt aankomen door bv ziek te zijn. En soms is het zo plots, van de ene op de andere seconde.
Het plattrappen associeer ik met het lot, waarvan je niet op voorhand weet waar het je toe leidt. Elke keuze die je maakt, ieder persoon die je leven binnen en buiten stapt, de gebeurtenissen die je meemaakt en tenslotte je eigen karakter laten je een ander pad bewandelen dan die van je vriendin, buur of familielid.
Voor jij als die slak eindigt: haal het beste uit elke dag. Hou van jezelf, zeg tegen je dierbare dat je om ze geeft en toon dat ook. Doe goed voor een ander maar zeker voor jezelf.
Het leven is geven en nemen. Haal het geluk uit de zonneschijn, een lekkere koffie in de ochtend en een knuffel die je van iemand krijgt. Leer waarderen dat je rijker bent dan je denkt, niet in kwestie van geld maar hetgeen wat je om je heen hebt.
Probeer af te stappen van het materiële en besteed aandacht aan je passies, dromen, vrienden, familie en jezelf. Geloof erin dat jij het kan bereiken wat jij wilt bereiken voor jij je laatste adem uitblaast.