Auteur Topic: [RPG] Studenten in Amsterdam  (gelezen 8050 keer)

Mischief

• Bekijk profiel
« Gepost op: 02 april 2018, 12:49:44 »

Introductie
Een geheel Nederlands RPG dat zich afspeelt van de hoofdstad in ons kikkerlandje, waar verschillende Nederlandse studenten de tijd van hun leven hebben. Slordige studentenkamers, colleges, beer pong en katers; het hoort er allemaal bij en dat weten de personages in dit RPG als geen ander. Sommige zullen elkaar kennen van hun studie of faculteit, andere wonen wellicht in dezelfde studentenflat of horen bij dezelfde studentenvereniging. Al met al, genieten ze volop van hun leven als student in Amsterdam.

Regels
- Eerst toestemming in het topic vragen voor je een personage maakt. Ook voor het geslacht en overleg ook eerst even wat voor soort je neemt.
- Wees origineel met je personage, dus ook geen dubbele namen.
- Jongens en meisjes gelijk houden.
- We beginnen met een max. van twee personages per persoon.
- Geen personagebeschrijvingen of grote foto's citeren. Dit verstoort de hele pagina en sommige mensen kijken af en toe mee vanaf hun databundel op hun telefoon.
- Schrijven doen we in de derde persoon en ABN.

Personages
Wil je meedoen? Vraag eerst toestemming in het topic en vraag welk geslacht het beste uitkomt. Laat ook even weten of je Discord hebt, dan kan je worden toegevoegd aan de groep. Nadat je toestemming hebt, kun je het volgende lijstje invullen voor je personage.
Naam:
Leeftijd:
Faceclaim:
Innerlijk:
Uiterlijk:
Geschiedenis:
Extra:

Personages
Mannelijk
- Bram van Vliet door unapologetic
- Guus Dijkstra door Mischief
- Noah de Vries door Aurora.
- Vincent Hullegie door zeroinspo
-Daan Koudewater door Ms.Jackson

Vrouwelijk
- Maan van der Linden door Hopeless
- Jessy Meijer door Hopeless
- Amy Davenport door Mischief
- Sofie de Boer door unapologetic
- Elif Jade Smith door Aurora.
- Luna Seghers door sunlit
- Noor van den Buytelaer door Soothsayer

« Laatst bewerkt op: 10 mei 2018, 16:02:49 door Mischief »
Miserable's twin

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 02 april 2018, 12:50:53 »
Leven in de brouwerij!
Run fast, romance. I'll take what I can get from you.

Mischief

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2018, 13:13:20 »
Ik weet nog niet wanneer ik mn personages drop, ben nog niet begonnen
Miserable's twin

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02 april 2018, 13:15:10 »
Ik ga een klein opzetje maken nu voor Maan, door de weeks zal het er wel niet van komen anders.

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 02 april 2018, 13:22:26 »

Maan van der Linden
20 jaar oud
Madison Beer

Innerlijk: Maan is een verantwoordelijk meisje dat snel heeft moeten opgroeien en voor zich zelf heeft moeten leren zorgen omdat haar moeder vaak van huis was voor werk. Je zou daarom kunnen zeggen dat Maan een groot deel van haar jeugd gemist heeft, dit probeert ze nu een beetje in te halen. Maan is erg op vrienden gesteld, maar ook op de aandacht van jongens. Wellicht is Maan haar hele leven lang al op zoek naar aan man in haar leven, een soort vaderfiguur dat ze altijd gemist heeft. Helaas voor haar hebben haar vorige relaties geen stand gehouden. Maan is altijd redelijk onzeker geweest, ondanks dat het steeds minder wordt is de factor nog steeds aanwezig. Verder kan Maan met veel mensen goed opschieten, maar kan ze soms ook wel wat afstandelijk of hard overkomen.
Uiterlijk: Een licht getinte huid, gesierd met lange bruine lokken. Maan is redelijk kort, namelijk 1.66 meter. Verder is ze redelijk fragiel maar heeft ze zeker haar vrouwelijke figuur. Wat ze misschien tekortschiet compenseert ze met haar vriendelijke lichaam en haar sprankelende donkere ogen met lange sierlijke wimpers.

Geschiedenis: Maan haar vader verliet het huishouden toen Maan nog steeds een baby was. Hij besloot dat hij niet klaar was voor een kind en kapte daarmee meteen zijn leven met Maan haar moeder af. Thuis heeft Maan veel moeten dealen met het tekort aan geld dat ontstond door het feit dat haar vader het gezin achterliet met niets. Hij weigerde het om alimentatie te betalen en deed verder niets om het gezin te steunen. Toch verwachtte hij dat Maan toen ze ouder was bij hem op bezoek kwam, stiekem was hij toch wel benieuwd naar zijn dochter en ergens had hij wel spijt. Maan ging braaf iedere week op bezoek, maar ze had het nooit naar haar zin en voelde zich niet op haar gemak. Toen ze twaalf was besloot ze dan ook: nu is het genoeg. Ze kapte het contact met haar vader af, ondanks dat dit voor vele ruzies zorgde. Vanaf die dag kreeg Maan een idee in haar hoofd dat ze nooit meer heeft losgelaten: ze zou ooit een familie advocate worden. Als advocate zou ze zich inzetten voor gezinnen zoals de hare, voor kinderen als zijzelf. Zodat ze ooit, iemand zoals haar vader, terecht zou kunnen zetten. Nadat ze haar VWO afrondde op de middelbare school in haar dorp, besloot ze voor de beste school te gaan, waar ze het beste resultaat kon behalen. Daarvoor verhuisde ze naar Amsterdam, waar ze op kamers is gegaan. In het weekend gaat ze nog vaak terug naar haar moeder, met wie ze erg close is. Naast haar studie probeert Maan nog wat geld te verdienen. Ze werkt in een van de koffietentjes van Amsterdam, waar ze achter de bar staat. Helaas kan ze in het eerste jaar van haar opleiding nog geen bijbaan in de juridische sector uitvoeren, anders had deze ijverige meid dat zeker gedaan.
Extra: Maan valt op mannen. Heeft twee oorbellen aan weerszijde van haar gezicht. Daarnaast heeft ze een tragus en een helix in haar linkeroor. Omdat Maan pas net begonnen is aan haar opleiding is ze nog een beetje zoekende, ze heeft zich nog niet aangemeld bij een vereniging.

« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 17:45:56 door Hopeless »

Mischief

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 02 april 2018, 13:23:08 »
Cutieee
Miserable's twin

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 02 april 2018, 13:37:57 »

Jessy Meijer
21 jaar
Nicola Peltz

Innerlijk: Een controlfreak, dat is een van de woorden waarmee je Jessy het beste kan omschrijven. Desondanks dat het woord controlfreak misschien een negatieve lading heeft, is Jessy ergens een meisje met een hart van goud. Ze is gevormd door haar onzekerheid maar haar onzekerheden hebben haar ook zeker sterktes opgeleverd. Ze weet door de jaren heen hoe ze sterk in haar schoenen moet staan, ondanks dat ze zich niet altijd zo voelt. Ze heeft geleerd om voor haarzelf op te komen en kan hierdoor soms wel eens boos worden. Dit is vooral op de momenten waar ze even geen controle meer over haar emoties heeft. Jessy kan best gespannen zijn maar kan gelukkig alles loslaten in haar hobby: het dansen. In Amsterdam wordt ze op haar eigen manier steeds wat losser maar neemt ze ook de controle weer in haar eigen handen.
Uiterlijk: Een redelijk lange (1.70m), slanke blondine met een opvallend gezicht. Jessy heeft grote, heldere, blauwgroene ogen. Een redelijk scherpe kaaklijn en erg volle lippen. Haar lippen heeft ze laten opvullen toen ze naar Amsterdam verhuisde, een van de dingen waar ze altijd onzeker over was. Jessy heeft verschillende tattoos, twee oorbellen aan beide kanten en een tepelpiercing. Daarnaast draagt Jessy graag make-up en is ze er ook redelijk goed in. Ook met fashion is ze veel bezig, helemaal nu ze in Amsterdam woont.

Geschiedenis: Jessy is geboren in een gezin van twee in een minder bruisende stad dan Amsterdam. Ons-kent-ons was daar meer een ding. Jessy werd opgevoed door een redelijk gecontroleerde en uptight moeder en een strak geplande vader. Haar oudere zus was vaak uit huis en had een vrij, mooi bestaan. Jessy daarentegen had een wat moeilijkere jeugd. Ze nam al snel de karaktertrekken van haar moeder over, wat haar een heuze controlfreak maakte. Op de basisschool werd Jessy al snel gepest, iets waar ze geen controle over had. Uiteindelijk leidde dit tot een eetstoornis. Jessy at niet meer, probeerde haar honger te onderdrukken met water, gaf extra over en ging vaker sporten. Dat is hoe ze haar liefde voor dansen uiteindelijk ontdekte. Jessy controleerde haar eten en voelde zich hierdoor iets beter, ook omdat ze veel afviel. Het leidde er wel toe dat Jessy weinig vriendinnen had vroeger, mede door haar controlerende karakter werd ze door sommige kinderen als bazig gezien. Dit ging zo door tot ze in de tweede zat van de middelbare school. Toen het echt doorgeslagen was met haar eetstoornis en Jessy gedwongen werd de controle uit handen te geven in een kliniek. Voor bijna een jaar zat ze in de kliniek, waarna ze 'genezen' terug de echte wereld in mocht. Weliswaar met een jaar studievertraging, maar Jessy wilde vast en zeker haar diploma halen. Iets in haar bezig met de controle te behouden over haar toekomst. Daarnaast ging Jessy terug op dansen, iets wat haar houvast bood. Op nummer 1 hielp het haar om opnieuw af te vallen. Stiekem was de blondine nog altijd bezig met haar eten en haar gewicht, weliswaar in mindere mate. Maar op nummer 2, tijdens het dansen liet ze de controle los. Al snel kwam ze erachter dat ze ontzettend goed was. Voor het eerst was ze echt ergens trots op en zelfverzekerd over. Jessy ging door en haalde haar diploma, waarna ze besloot om zich niet meteen in te schrijven voor een studie. Ze had geen idee wat ze wilde. Ze nam een tussenjaar waarin ze opnieuw close werd met haar familie, meer ging dansen en haar leven op de rit probeerde te krijgen. Tot een jaar geleden, waarna ze besloot om naar Amsterdam te verhuizen. Ze was inmiddels oud genoeg om op zichzelf te wonen en in Amsterdam zaten de beste dansscholen. En dansen, dat wil Jessy. Ze traint nu bijna vijf keer per week bij verschillende dansscholen en geeft in het weekend dansles aan jonge meiden. Wat ze precies gaat doen weet ze nog niet, maar ze gaat dansen. Ze woont in een appartementencomplex met wat anderen, net iets luxer dan een studententehuis.

Extra: Toen Jessy uit de kliniek kwam is ze begonnen met roken. Een slechte gewoonte die haar nog steeds helpt om honger te onderdrukken. Ondanks dat ze van haar eetstoornis af is, is ze nog altijd een risico factor en ligt gevaar altijd op de loer. Ze heeft nog steeds moeite met de controle uit handen te geven. De enige keren dat ze dit doet, danst ze of duikt ze tussen de lakens met een man. Jessy is bang om verliefd te worden omdat ze graag de controle over haar eigen gevoelens behoud. Daarom drinkt ze ook bijna nooit alcohol. Wel probeert ze steeds vaker te oefenen met de controle los te laten. Daarom heeft ze ooit een van haar beste vriendinnen een tattoo voor haar laten ontwerpen en hem laten zetten zonder dat ze wist wat het was. De tattoo was door haar vriendin bedacht met de boodschap: je lichaam is mooi zoals hij is. Dit heeft bij Jessy ook een sluimerende liefde voor tattoos ontwikkelt. Ze heeft er zelf nog eenlaten zetten: Tattoo (Maar dan met rode nagels).

« Laatst bewerkt op: 07 april 2018, 15:44:52 door Hopeless »

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 04 april 2018, 16:57:37 »
hi!! zou graag mee willen doen en vind het geen probleem om een mannelijk personage te schrijven. discord heb ik ook (: jazz#0642
got hot sauce in my bag, swag

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 04 april 2018, 18:59:22 »
tuurlijk mag dat! welkom :)

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 05 april 2018, 00:09:18 »

Bram van Vliet, 22.
Matt Daddario.

Naam: Bram van Vliet.
Leeftijd: 22 jaar.
Faceclaim: Matthew Daddario.

Innerlijk: Bram is rustig en lief. Dat is hoe omstanders hem zouden omschrijven. Hij is graag op zichzelf en vind het soms moeilijk om contact te leggen met leeftijdsgenoten. Hij is vaak vooral gefocust op school of bij zijn bijbaan achter de kassa bij een dierenwinkel. Eens in de zoveel tijd laat hij zich meesleuren door zijn studiegenoten de stad in, en dan heeft hij het zeker ook wel naar zijn zin. Na een paar biertjes komt de "gezellige" Bram naar buiten, en wil hij met iedereen praten. Eigenlijk is Bram een beetje een sufferd, maar wel een sufferd die je kan vertrouwen en een goeie vriend voor je is.

Uiterlijk: Bram is niet enorm lang, hij is rond de 1.75. Van zichzelf is hij vrij atletisch gebouwd, ookal vind je hem niet snel in de sportschool. Met zijn lichtbruine ogen en gitzwarte haar heeft hij vaak veel bekijks van vrouwelijk schoon, terwijl hij dat zelf vaak niet eens door heeft. Bram heeft een flink litteken op de binnenkant van zijn enkel door een botbreuk die hij opliep tijdens het skiien. Naast dat litteken heeft hij een ying-yang teken getatoeëerd, een matching tattoo met zijn tweelingzusje, Mia.

Geschiedenis: Bram is geboren in Winterswijk, een dorp in het oostelijke deel van de Achterhoek. Het dorp is niet enorm groot, en heeft een vrij groot kerkgemeenschap en daarom zat Bram gedwongen elke Zondagochtend in de kerk. Samen met zijn moeder en tweelingzusje Mia groeide hij op in een warm, gezellig huishouden. Maar toch, waren er geheimen en dingen die niet helemaal klopten. Zo weten Bram en Mia tot op heden niet wie hun vader is, en hun moeder is daar erg geheimzinnig over. Lang heeft hij hierom zitten tobben, maar heeft het uiteindelijk laten vallen. Hij heeft nooit echt een vaderfiguur gemist. Toen Bram 21 werd, besloot hij om naar Amsterdam te verhuizen. Niet alleen om zijn droomstudie te volgen, Criminologie, maar ook omdat hij zich nooit een leven in een dorpje had voorgesteld. Het duurde even voordat hij zich thuis voelde, helemaal omdat hij nog steeds een beetje met een boers accent sprak. Maar nu is hij vooral blij dat hij in een stad woont waar hij compleet zichzelf kan zijn.

Extra:Toen Bram 15 was, werd hij verliefd op een jongen. Hij was het er compleet niet mee eens, omdat hij thuis altijd had meegekregen dat een man met een vrouw hoort te trouwen. Hij kwam er al gauw achter dat hij niet alleen op jongens verliefd werd, maar ook op meiden. Hoewel hij vrij zeker is van zijn seksualiteit en met wie hij wilt daten, zal hij dit niet snel tegen zijn moeder of zusje vertellen. Tot nog toe heeft hij het tegen niemand verteld en dat zal hij voorlopig ook zo houden.

« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 21:25:14 door unapologetic »

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 05 april 2018, 11:44:24 »
Leuk! Matthew! Ik moet mijn bios nog schrijven hoor haha, daarom is de mijne ook leeg! Komt wel info bij  :fieuw:

Mischief

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 05 april 2018, 11:44:57 »
Oehh 😍😍
Ik post mn chars hopelijk vanavond!
Miserable's twin

Mischief

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 05 april 2018, 11:45:39 »
Leuk! Matthew! Ik moet mijn bios nog schrijven hoor haha, daarom is de mijne ook leeg! Komt wel info bij  :fieuw:

Wow je timing 😂
Miserable's twin

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 05 april 2018, 12:09:34 »
Ik heb voor Jessy nog wel wat input nodig, die vind ik best moeilijk. Maan heb ik haar hele uitwerking al van, die moet ik alleen nog vertalen naar het Nederlands.  :hamer:

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 05 april 2018, 12:18:38 »
Ik heb voor Jessy nog wel wat input nodig, die vind ik best moeilijk. Maan heb ik haar hele uitwerking al van, die moet ik alleen nog vertalen naar het Nederlands.  :hamer:

Ja ik was dus begonnen aan een opzetje voor Bram maar GS was het as usual weer aan het opfokken. Also Jessy is letterlijk hoe ik heet, same spelling and all dus ik dacht echt huh. :’) maar cute, Nicola is stunning.

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 05 april 2018, 14:02:19 »
Ja ik was dus begonnen aan een opzetje voor Bram maar GS was het as usual weer aan het opfokken. Also Jessy is letterlijk hoe ik heet, same spelling and all dus ik dacht echt huh. :’) maar cute, Nicola is stunning.

Oh really hahaha wat toevallig!

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 05 april 2018, 14:05:53 »
Vind je dat vervelend trouwens?

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 05 april 2018, 14:51:14 »
Vind je dat vervelend trouwens?

Nee joh! Don’t worry

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 05 april 2018, 15:47:52 »
woooo, kleine bio is ge-update. (:

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 05 april 2018, 16:40:02 »
Ik ga vanavond ook een eerste opzet doen als het lukt!

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 05 april 2018, 16:44:20 »
Ben benieuwd!!!

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 05 april 2018, 16:56:04 »
Maan is done huray!

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 05 april 2018, 17:30:46 »
aaaaaa nice. heb bij bram ook nog even wat gifjes d'r tussenin gegooid want hij is natuurlijk prachtig. was er al een discord chat/groep trouwens?

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 05 april 2018, 17:47:23 »
Yes! Uhhh ik ben nog niet met Discord, even kijken hoe ik de link kan delen

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 05 april 2018, 17:48:27 »