Auteur Topic: [Verhaal] Roest  (gelezen 12245 keer)

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 oktober 2014, 17:18:28 »
Hoi allemaal  :bounce:
Ik ben lang geleden begonnen met dit verhaal en het leek me wel leuk om het hier op Girlscene te plaatsen. Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden, tips zijn altijd welkom, want ik ben nog niet heel ervaren met schrijven, dus laat vooral iets achter!
Regelmaat is mijn slechte, dus het zou kunnen dat er een maand geen stukje komt en dan in een week drie stukjes. Dat hangt een beetje af van mijn tijd en inspiratie! Ik ben wel van plan dit verhaal af te schrijven, al duurt jaren. :)

Ik wil eigenlijk niets verklappen over het verhaal, al kan ik wel zeggen dat het over de liefde gaat.
Hieronder de proloog, veel leesplezier!

Voor de mensen die het interessant vinden, plaats ik even hoe ik de hoofdpersonen voor me zie.
Als je je eigen fantasie wilt houden, of het gewoon niet wilt zien, klik dan vooral NIET.
Oke hier komen ze hoor:

Melanie: #1 #2
Maya: klik
Fleur: klik
Ava: klik
Broertje van Melanie (Fons): klik
Daan: klik (maar dan eigenlijk met groene ogen)
Nico: #1 #2
Cas: klik
Jason: klik
Ilay: klik

Roest

Omdat dingen nooit soepel verlopen

Proloog

Oudejaarsavond 2014
Oudejaarsavond 2014
Hier sta ik dan, in zijn straat.
De kerkklok luid: ding dong
Wat doe ik hier? Ik sta op een bruggetje bij de Amsterdamse grachten.
ding dong
Ik kijk naar mijn voeten, ze zijn bloot. Ik ruik een zweetlucht. Ben ik dat zelf? Ik verken de omgeving.
ding dong
Er lopen bijna geen mensen door de straten, wat verwacht je ook op Nieuwjaarsavond.
ding dong
Er rijdt een politieauto over het bruggetje, de inzittenden kijken me vreemd aan. Ik stap snel van de weg de stoep op.
ding dong
Vanaf het bruggetje kan ik zijn huis zien, nummer 17. De lichten branden en ik vraag me af wie er binnen zijn.
ding dong
Er druppelen langzaam mensen naar buiten, niemand die aandacht aan mij besteed.
ding dong
In de auto die langsrijd zie ik mijn spiegelbeeld, een meisje met kort haar in vette stroken langs haar hoofd.
ding dong
Ik schrik van mezelf, wat doe ik hier eigenlijk in zijn straat?
ding dong
Ik moet weg van deze gracht, voordat hij mij ziet. Hij zal wel denken, die is gek.
ding dong
De gracht wordt drukker, mensen komen naar buiten met glazen champagne en vuurwerk.
ding dong
Een paar rotjes gaan af, ik schrik. Mensen die dingen roepen.
ding dong
De hemel ontploft. Overal kleuren en geluiden om me heen. Een nieuw jaar is begonnen.
« Laatst bewerkt op: 08 november 2015, 16:52:41 door Pandora »
Verhaal: Roest / Wattpad
Stop making the eyes at me, I'll stop making the eyes at you

Kimberly

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2014, 17:22:23 »
speciaal, post anders een langer stukje, kan ik beter oordelen xxx
♥♥♥ Always love your life ♥♥♥
Mijn verhaal: http://forum.girlscene.nl/forum/schrijfsels/verhaal-sos-stormcruise-308003.0.html

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2014, 17:31:36 »
I

29 augustus 2014
Ik open mijn ogen, het eerste wat ik zie is mijn moeders glimlach. “Hoi, mam,” kreun ik.
Ze begint meteen te zingen.
“Fijne verjaardag,” roept mijn broertje.
Oh ja, denk ik. Leuk, mijn verjaardag. Bijna vergeten!
Na de liedjes, felicitaties en taart ga ik naar beneden. “Nu is het tijd voor cadeautjes!” roep ik naar mijn ouders, de zon schijnt door het raam op mijn gezicht en ik plof op de bank.
 Mijn vader tilt een mega groot pak naar me toe.
“Helemaal voor mij? Het is super groot!” Ik spring lachend op mijn cadeau en maak het open. “Een macbook air?" kir ik opgewonden. "Dit meen je niet? Wow!"
Mijn ouders glimlachen naar me, hier zeur ik al maanden om maar ik had niet verwacht dat ze het ook echt zouden geven.
Ik wil hem meteen uitpakken, om te kijken, maar mijn broertje wil eerst nog een cadeautje geven.
 Fons is zo’n schat, dat hij van zijn eigen zakgeld een cadeautje koopt, ook al krijgt hij maar 2 euro per week.
 Ik maak het open en zie dat het een pathé-bon is.
“Om samen naar de bios te gaan," zegt hij verlegen.
Hij is zo lief, ik knuffel hem.
Mijn moeder wijst naar de klok.
Shit al zo laat? Ik moet me nog douchen en aankleden. Ik ren naar boven en spring onder de douche, de warme stralen stromen over me hoofd, lekker dit.
 Als ik onder de douche vandaan kom is het al 10 minuten later, ik blijf ook altijd veel te lang onder de douche staan.
In mijn kamer pak ik het setje wat ik gister heb gekocht, speciaal voor mijn verjaardag; een zwart rokje met een donker groen truitje en een gouden statement ketting. Ik twijfel over de schoenen, normaal doe ik altijd iets simpels zoals Allstars maar ik zou mijn nieuwe hakken aan kunnen doen, dat is wel stoer.
Fietsen met hakken is echt verschrikkelijk merk ik al snel. Ik had gewoon op het aanbod van mijn vader in moeten gaan want hij wilde me wel brengen met de auto, maar ik vind het lullig om Maya alleen te laten fietsen.
Eenmaal op ons  afspreek punt aangekomen rent Maya naar me toe. “Gefeliciteerd," schreeuwt ze blij voor ze me knuffelt.
 “Ik val bijna," lach ik. "Maar dank je."
 “Ja, dan moet je maar geen hakken aandoen, sukkel. Maar ik heb een cadeautje voor je! Die krijg je zo oké?”
Ik knik snel, want we zijn een beetje laat.
“Hé, kleintje gefeliciteerd!” Al mijn vrienden op school knuffelen en feliciteren me. Ze hebben een taart voor me gekocht, met kaarsjes.
Ik heb ballonnen met mijn leeftijd - 17, dit voelt al zo oud zeg - gekregen die ik verplicht bij me moet houden, wat echt super is.
Op het schoolplein roepen een paar klasgenootjes naar me, maar stiekem hoop ik dat Hij iets zegt. Dat kan ik helaas wel vergeten, waarschijnlijk weet Hij niet eens dat ik jarig ben.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2014, 17:42:02 door Flamingo »

Kimberly

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2014, 17:49:39 »
oke, beslist:

ik volg!!
Mijn verhaal: http://forum.girlscene.nl/forum/schrijfsels/verhaal-sos-stormcruise-308003.0.html

Nienes

• Rawrrrrrrr.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2014, 17:56:20 »
hoihoi!

Hartstikke leuk dat je met een verhaal bent begonnen!

Als ik mag wil ik je een paar tips geven... Zie het niet als kritiek maar als een hulpmiddel, vooral als je net begint is het denk ik fijn om een beetje hulp te hebben met je interpunctie en opbouw.

Je hebt een grote lap tekst geschreven, wat erg lastig leest. Het is fijner als lezer om alinea's en inspringingen te hebben.
Zo is het 'normaal' om als een ander personage aan het woord komt, op een volgende regel te beginnen.

Verder zijn hoofdletters niet zo fijn om te lezen, het komt vaak 'schreeuwerig' over. Je kan het feit dat ze enthousiast is misschien beter anders verwoorden?

Ik heb het eventjes voor je aangepast; dan snap je wat ik bedoel, hopelijk kan je er wat mee en ga vooral lekker door met schrijven!

Liefs nien

I

29 augustus 2014
Ik open mijn ogen, het eerste wat ik zie is mijn moeders glimlach. “Hoi, mam,” kreun ik.
Ze begint meteen te zingen.
“Fijne verjaardag,” roept mijn broertje.
Oh ja, denk ik. Leuk, mijn verjaardag. Bijna vergeten!
Na de liedjes, felicitaties en taart ga ik naar beneden. “Nu is het tijd voor cadeautjes!” roep ik naar mijn ouders, de zon schijnt door het raam op mijn gezicht en ik plof op de bank.
 Mijn vader tilt een mega groot pak naar me toe.
“Helemaal voor mij? Het is super groot!” Ik spring lachend op mijn cadeau en maak het open. “Een macbook air?" kir ik opgewonden. "Dit meen je niet? Wow!"
Mijn ouders glimlachen naar me, hier zeur ik al maanden om maar ik had niet verwacht dat ze het ook echt zouden geven.
Ik wil hem meteen uitpakken, om te kijken, maar mijn broertje wil eerst nog een cadeautje geven.
 Fons is zo’n schat, dat hij van zijn eigen zakgeld een cadeautje koopt, ook al krijgt hij maar 2 euro per week.
 Ik maak het open en zie dat het een pathé-bon is.
“Om samen naar de bios te gaan," zegt hij verlegen.
Hij is zo lief, ik knuffel hem.
Mijn moeder wijst naar de klok.
Shit al zo laat? Ik moet me nog douchen en aankleden. Ik ren naar boven en spring onder de douche, de warme stralen stromen over me hoofd, lekker dit.
 Als ik onder de douche vandaan kom is het al 10 minuten later, ik blijf ook altijd veel te lang onder de douche staan.
In mijn kamer pak ik het setje wat ik gister heb gekocht, speciaal voor mijn verjaardag; een zwart rokje met een donker groen truitje en een gouden statement ketting. Ik twijfel over de schoenen, normaal doe ik altijd iets simpels zoals Allstars maar ik zou mijn nieuwe hakken aan kunnen doen, dat is wel stoer.
Fietsen met hakken is echt verschrikkelijk merk ik al snel. Ik had gewoon op het aanbod van mijn vader in moeten gaan want hij wilde me wel brengen met de auto, maar ik vind het lullig om Maya alleen te laten fietsen.
Eenmaal op ons  afspreek punt aangekomen rent Maya naar me toe. “Gefeliciteerd," schreeuwt ze blij voor ze me knuffelt.
 “Ik val bijna," lach ik. "Maar dank je."
 “Ja, dan moet je maar geen hakken aandoen, sukkel. Maar ik heb een cadeautje voor je! Die krijg je zo oké?”
Ik knik snel, want we zijn een beetje laat.
“Hé, kleintje gefeliciteerd!” Al mijn vrienden op school knuffelen en feliciteren me. Ze hebben een taart voor me gekocht, met kaarsjes.
Ik heb ballonnen met mijn leeftijd - 17, dit voelt al zo oud zeg - gekregen die ik verplicht bij me moet houden, wat echt super is.
Op het schoolplein roepen een paar klasgenootjes naar me, maar stiekem hoop ik dat Hij iets zegt. Dat kan ik helaas wel vergeten, waarschijnlijk weet Hij niet eens dat ik jarig ben.

Mijn Wattpad! Met oa ENCORE|mijn Blegh Blog Toni Morrisson - 'If there is a book you really want to read but it hasn't been written yet, then you must write it.'

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2014, 18:29:39 »
hoihoi!

Hartstikke leuk dat je met een verhaal bent begonnen!

Als ik mag wil ik je een paar tips geven... Zie het niet als kritiek maar als een hulpmiddel, vooral als je net begint is het denk ik fijn om een beetje hulp te hebben met je interpunctie en opbouw.

Je hebt een grote lap tekst geschreven, wat erg lastig leest. Het is fijner als lezer om alinea's en inspringingen te hebben.
Zo is het 'normaal' om als een ander personage aan het woord komt, op een volgende regel te beginnen.

Verder zijn hoofdletters niet zo fijn om te lezen, het komt vaak 'schreeuwerig' over. Je kan het feit dat ze enthousiast is misschien beter anders verwoorden?

Ik heb het eventjes voor je aangepast; dan snap je wat ik bedoel, hopelijk kan je er wat mee en ga vooral lekker door met schrijven!

Liefs nien

Super leuk dat je mijn verhaal hebt gelezen en ik heb echt iets aan je 'kritiek'. Ik ben immers ook pas een beginnende schrijver :) Ik ga het aanpassen (als ik weet hoe dat moet  :blush:)
Echt lief van je!

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2014, 18:31:29 »

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2014, 20:25:40 »
klein stukje

Tijdens de pauze eten we mijn verrukkelijke worteltjestaart die ik heb gekregen, “Mm, wat is dit lekker zeg” zegt Ava, een van mijn beste vriendinnen.
“Ja, echt hè” beamen mijn vrienden.
“Hé, hoe zit het nou met ons plan voor de vakantie?” vraag ik geïnteresseerd. Niemand reageert en iedereen staart me aan. “Wat is er?” Ik kijk naar achter, want iedereen kijkt naar een punt achter me.
Ik zie hem - zijn bruine haar waait verleidelijk in de wind - voetballend op het schoolplein. Wát een uitslover. Hij pakt behendig de bal van een eersteklasser en speelt hem naar zijn vriend. Hij krijgt de bal en scoort.
“He shit” roept een van de eerste klassers. Dan kijkt hij triomfantelijk om zich en zijn blik kruist mijne. Eerst glimlacht hij, maar dan ziet hij mijn boze blik en kijkt dan vragend. Snel kijk ik weg.
Moet die gast mijn dag nou altijd verpesten? Ik kijk Ava aan. we zuchten tegelijk. “Oké, nadat jullie allemaal te overdreven hebben gestaard, zullen we het dan nu even over de vakantie hebben, het is wel Mel’s verjaardag” zegt ze.
“Precies,” knik ik, “maar eerst deze taart opeten.”
“Dit is dus het plan,” zegt Nico, “we komen maandag naar jouw huis, met al onze spullen. Ik neem de bus van mijn ouders mee, en dan rijden we naar jouw vakantiehuisje.”
Ik knik.
“En zorg dat iedereen sowieso vier flessen drank mee heeft. We gaan ons helemaal lam zuipen!” We lachen, wat een dronkenlap is Fleur toch ook.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2015, 18:36:43 door Flamingo »

• I tend to swear a lot
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2014, 23:36:20 »
Interessant. :)

♥   K I T T E N S & C O F F E E   ♥

Kimberly

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2014, 13:06:59 »
stukje?

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 26 oktober 2014, 21:53:54 »
stukje?

alsjeblieft  :)

Na het laatste uur gooi ik mijn handen in de lucht: “Vakantie jongens!!”
“Yes eindelijk, dat had ik echt even nodig” beaamt Ava.
“Maar eerste natuurlijk jouw feestje toch Mel?” mengt Nico zich in het gesprek.
“Ja inderdaad, ik ga even spullen inslaan nu dan, maar jullie kunnen vanaf acht uur komen, oké?”
Ik loop naar het fietsenhok, jammer dat Maya al uit is. Nu moet ik alleen naar huis fietsen, gelukkig maken de Artic Monkeys veel goed. In gedachten verzonken, wil ik mijn fiets openmaken.
He, waar is mijn sleutel nou? Ik had hem net toch nog? Ik kijk op me heen. Misschien zit hij nog in mijn fiets? Ik werp een blik op mijn slot, maar het vertrouwde aapje hangt er niet uit. 
Ik wil net me omdraaien, om naar de conciërge te lopen, als ik een stem hoor.
“Zoek je iets?”
Ik schrik, en kijk waar het geluid vandaan komt. Het is hem.
Niet Hij weer, ik zucht. Ik dacht eindelijk aan iets anders.
“Ja, ik ben mijn fietssleutels kwijt, maar ik loop wel even naar de conciërge” zeg ik neutraal. Ik ga niets laten merken, ook al klopt mijn hart in mijn keel.
“Oh niet toevallig deze? Die vond ik net in je fiets.” Hij houdt een bos met een aapje omhoog.
“Geef hier”, ik pak ze af en stop ze in mijn fiets.
“Ik voel dat je me dankbaar bent”, hij grijnst. Wat een lul is het toch ook.
“Verwacht je dat ik bedankt ga zeggen?” ik trek me fiets uit het rek, iets te hard, waardoor mijn fiets ernaast valt en omvalt.
“Kut” mompel ik en probeer hem zonder te vallen op te rapen. Die verdomde hakken ook.
Hij pak mijn fiets en tilt hem behendig op. “Dankje” zeg ik zo zacht mogelijk, ik moet hem wel bedanken aangezien de fiets bijna op mijn hoofd viel.
“Ik zag dat je vandaag jarig bent?” ik kijk hem aan, hoe weet hij dat?
Dat kwam er per ongeluk hardop uit. Ik moet niet op hem ingaan, ik moet het gewoon negeren.
Weer grijnst hij, hij laat me zo echt dom lijken.
“Tja, dat wil je wel weten.” Hij knipoogt en haalt zijn hand door zijn haar, wat een slijmerd. Als ik me omdraai is hij weg en ligt er een briefje op mijn fiets.
Ik pak het op.
Leuk feestje vanavond? En mij niet uitnodigen? :(
Hoe weet hij dat nou? Hopelijk dat hij niet mijn feest komt verpesten, hij weet waar ik woon namelijk.
Ik zucht en loop naar buiten. Zijn vrienden staan daar te roken, ze vallen stil en kijken me aan. “Wát?” Ik kijk ze boos aan. Dat doen ze nou altijd – me beschuldigend aankijken –
, ik word er helemaal gek van.
Ik zet: “Do I Wanna Know?’ keihard aan en fiets weg, zonder ook maar een blik achterom te werpen.

Liedje voor de geïnteresseerden
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2015, 21:02:08 door Pandora »

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 29 oktober 2014, 17:09:29 »
Zingend loop ik de lege woonkamer in. Waar is iedereen?
“Maaám?” Geen antwoord. Dan zie ik een afgescheurd blaadje op tafel:
Wij zijn even naar de buren, we zijn zo terug. Rond 4 uur ongeveer.
X mam en pap
P.S. Fons is naar Sam, hij blijft daar slapen.

Sam is een vriendje van Fons. Ik kijk op de klok, kwart voor 4 al. Dan maar even op Facebook kijken naar de felicitaties.
Glimlachend scroll ik door mijn tijdlijn, echt lieve berichtjes hebben mensen ook geplaatst. Net als ik overal op wil reageren, hoor ik een deur opengaan.
Ik ren naar beneden: “Jullie zijn weer thuis! Eindelijk!”
“Nou zo lang waren we niet weg hoor” bromt mijn vader. Ik wil mijn schoenen aandoen, maar mijn moeder houdt me tegen.
“Voordat we naar de supermarkt gaan, moet je eerst nog even oma bellen. Ze wil je feliciteren.” Ik knik en bel oma. Ik mag haar wel, ze wil altijd leuke dingen met mij doen, soms kan ze alleen een beetje opdringerig overkomen.
Na mijn gesprekje, pak ik mijn jas en roep mijn moeder.

“Maar mam, ik ben 17, wat meer drank kan toch wel?”
“Dat ik het goed vind dat jij drinkt, hoeft niet te betekenen, dat andere ouders dat ook vinden.”
Ik zucht, “Wil je het ze allemaal gaan vragen dan?” Maar mijn moeder is al weg, ik loop snel achter haar aan. Mét de fles champagne. Dat hoort natuurlijk wel bij een feestje. Ik drop het stiekem in het karretje, bij de andere flessen wijn en bier. Mijn moeder vond het al te veel, maar eentje kan er toch wel bij.
“Nou, dit wordt lopen naar huis, al deze spullen passen niet op mijn fiets.” Nadenkend kijkt ze naar de 3 volle boodschappentassen.
Ik pak er eentje en hang hem aan mijn stuur. “Als jij die andere twee aan je stuur doet, moet het lukken.” Ik heb geen zin om te lopen, want ik wil snel naar huis. Ik moet nog alles voorbereiden voor zo. Gelukkig komt Ava helpen. Fleur en Maya konden niet eerder komen, want ze moesten nog een tenniswedstrijd spelen.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2014, 20:09:12 door Flamingo »

PhoenixPhee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 29 oktober 2014, 18:18:06 »
Leuk verhaal! Ik volg :)
Writing is sharing a part of your soul with the world  Drakenrijder

b

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 29 oktober 2014, 18:55:13 »
leuk geschreven!
k volg x

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 30 oktober 2014, 20:10:21 »

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 02 november 2014, 20:24:45 »
Na het uitpakken van alle tassen, ben ik bezweet.
“Ik ga even douchen!” roep ik voordat ik de trap op storm. Eigenlijk wil ik niet twee keer douchen op een dag, dat is zo slecht voor het milieu, maar vandaag mag het wel. Ik ben immers jarig.
Na mezelf lekker te hebben gedoucht, draai ik een handdoek in mijn druipende haar en trek ik ondergoed aan. Daarover gooi ik een jogging broek en een oud shirtje met een bloem erop. Eerst maar alles voorbereiden en dan klaarmaken.
Ik pak mijn telefoon en bel Ava.
“Hoe laat kom je hierheen?”
“Ik stap zo op de fiets.”
Terwijl ik praat lak ik mijn nagels. Lichtblauw, dat staat mooi bij mijn huid.
“Okki, tot zo!”
Ava woont in West – niet echt dichtbij dus – , dus ik heb nog even de tijd. Ik blaas op mijn nagels. Dat is wel een nadeel, dat nagellak zo langzaam droogt.
Als Ava er is, beginnen we met alle spullen klaarzetten, we pakken bekers, zetten muziek op en doen het eten in bakken.
“En nu opmaken!” roept Ava. Ik pak een knalroze prinsessenjurkje van vroeger.
“Denk je niet dat deze mooi staat?” Ik lach.
“Of course, en dan met een rode panty, altijd mooi.”
Ik trek een zwart jurkje aan, en stift mijn lippen rood. Ik pak de lipstick en probeer Ava’s lippen te stiften. Dat staat vast mooi bij haar slanke gezicht. Ze stribbelt lachend tegen.
“Je moet er toch wel mooi uit zien voor Cas, toch?” Ik knipoog.
Ze vindt hem al zo lang leuk, misschien kan ze vanavond eindelijk eens iets gaan ondernemen.
Volgens mij ziet Cas haar ook wel zitten. Ik zal hem wel eens stiekem proberen uit te horen. Ze bloost.

Muziek

Kimberly

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 02 november 2014, 20:45:48 »
sorry dat ik niet meer reageerde maar was op kamp  en wat mooi geschreven weer!!

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 02 november 2014, 20:49:16 »
sorry dat ik niet meer reageerde maar was op kamp  en wat mooi geschreven weer!!

Dankje :)

PhoenixPhee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 03 november 2014, 09:28:49 »
Nicee!
Writing is sharing a part of your soul with the world  Drakenrijder

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 07 november 2014, 17:38:08 »
“Atten, atten atten!” hoor ik om me heen. Ik sla mijn biertje achterover. Gejuich. Gatver wat haat ik bier, het is zo ranzig. De smaak blijft achter in mijn mond.
Nu is Nico aan de beurt, ook hij slaat hem achterover. Nog sneller dan ik.  Ava en Maya hebben het allang opgegeven, maar Fleur doet nog vrolijk mee.
Ze kijken me allebei geanimeerd aan, dus ik pak een volgend glas. De gele vloeistof staart me aan en ik neem een slok. Het is te vies, dus ik spuug het uit.
Ik denk dat ik zo ook wel genoeg heb gedronken. Laat Fleur en Nico die strijd maar uitvechten.

Ik voel me een beetje wiebelig als ik opsta, dus pak Cas om niet te vallen. Hij vangt me op en brengt me naar de bank. Ik ga languit liggen.
“Ga jij maar even zitten, anders stoot je nog wat om.”
“Nee joh, ik ben nog helemaal normaal hoor. Probeer maar eens een serieus gesprek te voeren, dan zie je dat ik niet dronken ben.” Ik barst in lachen uit.
“Ja, dat zie ik Mel” en hij loopt naar de anderen. Gelukkig haalt hij Maya die naast me komt zitten. We kijken naar Fleur die met een of andere jongen zit te zoenen.
“Nou die is ook lekker bezig.” Het is pas net uit met Fleur en haar vriendje, dus om dan meteen te gaan bekken dat is ook weer zo. Maar zo is Fleur. Maya en ik hebben een gesprek over de mensen op het feest tot Ava komt aanlopen. Ons gesprek verstomd.
Ze kijkt ons vreemd aan, haar ogen staan groot. Ik ontnuchter een beetje, Ava is meestal niet zo snel bezorgd.
“Mel, je moet even meekomen naar buiten. Er is iets wat je moet weten”
“Kunnen we het niet gewoon hier bespreken? We zijn hier toch met vrienden.” Ik ben verbaasd, wat zou er kunnen zijn? Vast iemand die dronken in mijn kamer zit ofzo, of een kapotte vaas.
Als Ava het uitspreekt weet ik meteen dat het mis is. Ik spring op. Alles om me heen speelt zich af als een film. Mensen die verschrikt naar me kijken - ik zie er vast uit alsof ik iemand wil vermoorden - en drank die op de grond valt. Met woedende passen loop ik naar buiten.
“Jij!” schreeuw ik. Ik kan mezelf niet beheersen, de drank helpt ook niet helemaal mee.
“Ga weg! En ga van hem af!” Mijn stem slaat over. Dit is wat ik zie:
Hij en Cas staan tegenover elkaar. Hij heeft een enge blik in zijn ogen en is zo te zien net klaar met Cas slaan. Cas wil net iets terug doen. Fleur staat er naast en probeert ze uit elkaar te krijgen.
Ik ren ernaar toe en trek ze uit elkaar, Fleur helpt me en neemt Cas mee naar binnen. Er komt bloed uit zijn neus.
“Wat bezielt jou?! Jij komt doodleuk naar mijn huis en slaat een vriend in elkaar?!”
“Ten eerste…”
“Nee, ik luister niet naar jou! Ga weg! Ik haat je! En ik hoef je nu ook nooit meer te zien!”
Mijn hand gaat omhoog, klaar om hem iets aan te doen, maar dan komt Ava toegesneld en houd me tegen.
“Niet doen, daar krijg je spijt van.”
“Nee, daar krijg ik geen spijt van, laat me los!” ik probeer me los te maken. Als ik me omdraai naar hem, om te schoppen of te spugen, is hij weg. Ik schreeuw een loze schreeuw, maar het is te laat. Die klootzak is alweer weg, altijd gaat hij weg. Dan zak ik door mijn knieën.

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 13 november 2014, 16:56:04 »
Kort stukje, maar er komt straks meer!

Twintig paar ogen staren me aan.
“Ze is wakker hoor!”
“Gaat het?”
Ik hoor stemmen van alle kanten. Als ik me ogen beter scherp stel zie ik ook gezichten; Fleur, Maya, Ava, Nico, Cas, Daan en nog wat andere vrienden staren me aan.
“Is hij weg?” kreun ik. Dat is het eerste wat in me opkomt. Hij. In gevecht. Zijn stem.
“Ja, hij is weg. Nico is nog achter hem aan gegaan, maar hij kon hem niet vinden, sorry schat.” Ava kijkt bezorgd.
Ik zoek Nico’s ogen. Hij knikt bevestigend. Shit, misschien was ik toch iets te hard. Hij komt helemaal hierheen voor mij en dan stuur ik hem weg.
Nee, zo moet je niet denken, hij heeft wel Cas geslagen, spreek ik mezelf toe. Niet toegeven aan je gedachten. Ik probeer op te staan, maar allemaal handen duwen me terug op de bank. “Blijf nou maar even zitten, je bent net wel flauwgevallen.”
“Ik moet met hem praten” weet ik nog net uit te brengen en dan vallen me ogen weer dicht.

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 16 november 2014, 14:12:15 »
beetje late straks, maar oke :)

Als ik wakker wordt is iedereen behalve Fleur weg. Ze begint meteen te ratelen:
“Schat. We zijn zo geschrokken! Gelukkig ben je nu wakker! Nadat je weer flauwviel, heeft Nico iedereen naar huis gestuurd en je ouders gebeld”
Wat? Ik schrik op. Ik wil ze niet bezorgd maken.
“Rustig Mel, hij heeft alleen verteld dat je je niet lekker voelde. Maar dus, nadat Nico iedereen wegstuurde, probeerde we je wakker te maken. Dat lukte niet, en toen hebben we je maar in je kamer gelegd”
Ik dacht al, inderdaad, deze omgeving ziet er anders uit.
“Toen na een uur zijn Nico, Daan en Cas weggegaan. Voetbal morgen namelijk, en ze wilden uitgerust zijn. Jongens toch ook” ze zucht. “Maay, Aaf en ik zijn gebleven. Ze slapen nu. Ik bleef hier bij je, we wilden je niet alleen laten en volgens hen moest ik ontnuchteren ofzo.” Ze rolt me haar ogen. “Maar nu komt het ergste..”
Fleur is altijd echt een spraakwaterval, vroeger kon ik dat echt niet bijhouden, maar nu ben ik het gewend.
“..net toen we wilden gaan slapen, belde die gast van jou. Naar jouw telefoon”
“Huh? Hebben jullie opgenomen?”
“Ja tuurlijk, maar die lul was dronken, en hing een slap verhaal op over vergiffenis. Oja en iets anders...”
“Nee vertel! Wat zei hij nog meer?” hij is nooit dronken, ik dacht nog wel dat hij niet dronk. Dat had hij mij zelf nog wel verteld.
“Gewoon, dat hij wilde praten enzo met je, hij klonk echt als een schoothondje. Maar wat ik dus wilde zeggen is, Cas en Aaf hebben ein-de-lijk gezoend. Dat moest er echt eens van komen:”
Hij heeft me dus gebeld, dat had ik niet van hem verwacht. Hij doet altijd zo stoer. Alsof hij geen interesse toont.
“Hé! Luister je wel? Cas. En. Ava. Gezoend!” Ze schudt me door elkaar.
“Huh wat? Hebben Cas en Ava gezoend, is toch niet zo belangrijk?” dan dringt het tot me door.
Ava! Gezoend! Met de jongen waar over ze al meer dan een jaar praat.
“Wow wacht. Eindelijk! Hoe gebeurde het?”
Fleur en ik praten nog even na, en gaan dan slapen. Ik wil nog veel meer vragen, maar Fleur zegt dat ik echt moet rusten.

joepiejajeej

• **
  • books+pizza+music=perfect
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 16 november 2014, 15:13:46 »
Ik ben echt benieuwd wie Hij is :bounce:

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 18 november 2014, 17:26:43 »
Ik ben echt benieuwd wie Hij is :bounce:

Daar kom je over een tijdje meer over te weten  :wink2:

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 24 november 2014, 18:50:37 »
Ik vlieg door de lucht. Blauwe wolken om me heen. Een klein meisje glimlacht naar me, ik probeer haar hand te pakken, maar ze vliegt weg.
Dan zijn de wolken weg. Ik loop in een blauwe kamer. Daar is het meisje weer, ik loop achter haar aan. Ze kijkt om en wenkt me. Ik probeer haar te pakken, maar telkens is ze net weg. Dan bekruipt een naar gevoel me. Er klopt iets niet.
Het meisje kijkt me aan, maar opeens veranderd ze. Nico staat voor me. Hij schreeuwt. Opeens is Nico weer het meisje, ze waarschuwt me. Dan zie ik, nee dat kan niet, hem. Zijn ogen worden rood en hij loopt op me af. Hij ziet er boos uit. Hij sluit ze armen om mijn nek, en dan steek ik het mes door zijn hart.

“Rustig, niet schreeuwen.”
“Mel, gaat het? Ben je oké?” bezorgde stemmen om me heen. Wat gebeurt er toch met me? Ik wordt langzaam gek van die gast. Ik sta op, wankel even en dan loop ik naar de wc. Even rustig nadenken.
Wat betekent die droom? Ik denk de hele tijd aan hem, dit lijkt me toch niet goed. Ik dacht dat ik eindelijk over hem heen was na al dat gedoe. Ik ga met hem praten, dat lijkt me een goed idee. Even mijn gedachtes over hem uiten.