Auteur Topic: Harry Potter fanfic: Absentia Mentis (AFGEROND)  (gelezen 130954 keer)

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 juli 2014, 22:12:08 »
Wattpad-link: https://www.wattpad.com/user/ficsfromvoldie

Absentia Mentis / Afwezigheid van geest

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Belangrijk
Schrijven is mijn hobby, maar helaas geen fulltime bezigheid. Verwacht dus niet dagelijks een stukje, want dat gaat waarschijnlijk niet lukken.
Als het langer gaat duren dan normaal dan laat ik dat altijd weten (:

Informatie vooraf
- Harry Potter fanfic
- Het is handig als je alle boeken en/of films kent
- Ik ben J.K. Rowling niet, dus verwacht niet dat ik zo goed schrijf als zij
- Het verhaal speelt zich vijf jaar na het laatste boek af
- De 19 jaar later in de boeken/films is dus nooit gebeurd
- Ik schrijf in het Nederlands. Alle namen, plaatsen, spreuken, etc. zullen dus ook Nederlands zijn

- Het verhaal speelt zich vooral af op Zweinstein en zal zich soms verplaatsen naar andere plaatsen
- Ik plaats soms sfeerbeelden in de vorm van foto’s/gifjes
- Ik ga geen duidelijke foto’s/gifs van personages plaatsen, dat laat ik over aan je eigen fantasie

* J.K. Rowling heeft het oorspronkelijke auteursrecht over de oorspronkelijke personages.
Ik heb echter wél auteursrecht over de teksten die ik schrijf. Dit betekent dat er niks met mijn verhaal mag gebeuren (kopiëren, ergens anders publiceren, opslaan..) als ik daar geen toestemming voor heb gegeven.

Proloog

“En daar moet ik in geloven?” vroeg hij schamper. Hij ijsbeerde door de kamer heen en weer en zij volgde hem met haar ogen die ze tot kleine spleetjes had geknepen. “Dat ze geen geest heeft? Onzin. Jij gelooft dat toch ook niet? Of wel?” Hij klonk nerveus en zijn ademhaling versnelde.
Haar ogen vielen op het open boek dat voor haar neus lag. Het was vergeeld en duidelijke gebruikssporen waren zichtbaar. Haar vinger gleed over de kleine lettertjes van het papier. “Enig idee waar Absentium Mentia anders vanaf moet stammen? Ik sta open voor suggesties.”
Hij zweeg. Ze had precies die plek geraakt die hij niet wilde zien. De plek die hem immense pijn bezorgde en het ontkennen onmogelijk maakte. De plek die de waarheid heette.

« Laatst bewerkt op: 14 juli 2016, 17:01:18 door Voldemort. »

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 juli 2014, 22:15:23 »
Om vragen te voorkomen is het handig om de beginpost te lezen!

Liefs

« Laatst bewerkt op: 03 september 2014, 14:11:11 door Voldemort. »

Archaeopteryx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 juli 2014, 22:18:21 »
 :bounce:

Perronita

• Darling, I'm a nightmare dressed like a daydream.
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 juli 2014, 22:21:08 »
Yay, je hebt hem toch online gezet! Ik houd niet van Harry potter, maar ik hield ook niet van fanfics tot ik jouw verhaal las, hahaha. Dus ik volg :)
Space was just a word made up by someone who's afraid to get too close.

Alohomora

• It's leviOsa, not leviosAR.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07 juli 2014, 22:22:14 »
Yay, ik ben je eerste fan.
'A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty.' - Winston Churchill
Goodreads

snoepie❤

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 07 juli 2014, 22:42:57 »
Ik volg!

Nirvana

• Have a happy period, always.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 07 juli 2014, 22:44:24 »
Oeh leuke inleiding Suus. Ik volg veel verhalen maar haak 9 van de 10 keer af uit tijdsgebrek (soms kom ik echte sneaky langs, pinky promise & je schrijft gewoon fijn) :')
Because, believe it or not, each and everyone of us in this room is one day going to stop breathing, turn cold, and die. - R.W. || ENQUÊTE

holydemoly

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 07 juli 2014, 22:45:01 »
Superleuk, ben benieuwd! :D
you are locked in a prison of your own device

lancer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 07 juli 2014, 22:55:47 »
Oeeh klinkt goed :D meeer!

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 08 juli 2014, 09:04:31 »
Ik volg, Harry Potter + Jouw schrijfstijl love it
S.O.S. | Sum haats Kim help

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 08 juli 2014, 10:39:21 »
Wauw, al zo veel positieve reacties! Heel lief allemaal, bedankt! :D

Ik denk dat er momenteel 1 á 2 stukjes in de week zullen komen. En als ik tevreden ben komt het eerste stukje vandaag.

Vind het super dat er al mensen willen volgen terwijl ik het verhaal zo langzaam 'start'

Bibliophile♥

• **
  • Not all those who wander are lost.
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 08 juli 2014, 12:07:44 »
Ik ben benieuwd!  :D
Smile today. Cry tomorrow. (read this every day)

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 08 juli 2014, 16:13:08 »
Hoofdstuk 1.
Een verwarrende ceremonie

1.

In een klein dorpje nabij Londen werd een jongeman vroegtijdig wakker. Met nog zeven minuten voordat zijn wekker zou gaan, kwam hij overeind en zette een rond brilletje op. Direct werd de wereld scherper en zag hij dat het een druilerige dag was, niets wat hij niet gewend was.
Enthousiast over zijn nieuwe baan kleedde hij zich aan in donkere kleding en een lang, zwart gewaad. Menig dreuzel, mensen die niet kunnen toveren, zou zich afvragen waarom hij een mantel droeg, maar in de tovenaarswereld waarin hij thuishoorde was het niets vreemds. Voor de spiegel probeerde hij tevergeefs om zijn eigenwijze donkere haar glad te strijken, maar gaf zijn poging al snel op. Het lukte hem nog net om het bliksemvormige litteken op zijn voorhoofd onder een pluk haar te verstoppen voordat hij zijn blik van zijn reflectie wegrukte.
Harry Potter was dan wel de jongen die bleef leven, maar professor Anderling zou hem hoogstpersoonlijk vervloeken wanneer hij te laat zou komen op zijn eerste dag.
Hij stapte naar buiten, keek om zich heen en zag tot zijn genoegen dat hij alleen was op dit vroege tijdstip. Zijn enige gezelschap was een gevlekte kater die op een muurtje zat en hem nieuwsgierig aankeek. Harry draaide rond, voelde het bekende, ongemakkelijke gevoel alsof zijn adem uit zijn luchtwegen werd geperst en verdwijnselde succesvol. Vlak buiten het terrein van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus verscheen hij weer en vulden zijn longen zich met lucht. Het was als thuiskomen van een lange vakantie. Een vijfjarige vakantie waarin hij een carrière als schouwer geambieerd had en daarin succesvol was afgestudeerd. Toch had Harry zijn carrière nog niet kunnen starten. Vlak voor de zomervakantie begon, had hij een brief gekregen van Minerva Anderling; schoolhoofd van Zweinstein. Een hoop vroegere docenten van Harry waren met pensioen en de school zat om docenten gelegen. Harry zou Verweer tegen de Zwarte Kunsten gaan geven en tijdelijk de vlieglessen van Madame Hooch overnemen nu zij zich focuste op internationale Zwerkbalteams. Grijnzend liep Harry het bekende terrein op en dacht terug aan zijn eigen eerste vliegles. Een les waarin hij direct succesvol was gebleken, zijn vriend Ron een bezemsteel tegen zijn gezicht kreeg en enkele anderen bewezen hadden dat vliegen niet zo makkelijk was als het leek. Harry, die volgens een foto van vroeger, al op éénjarige leeftijd op een bezemsteel had gevlogen was de jongste zoeker van de eeuw geworden, een prestatie waar hij nog steeds trots op was.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2014, 18:24:29 door Voldemort. »

Bibliofille

• **
  • di immortales
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 08 juli 2014, 16:21:38 »
Leuk! Ik volg sowieso!

Poca

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 08 juli 2014, 17:11:16 »
Leuk!
Look for the bare necessities, the simple bare necessities, forget about your worries and your strife.

lancer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 08 juli 2014, 17:40:31 »
Yaaay Harry als leraar Verweer tegen de Zwarte Kunsten, i like i like! :D

Eternity

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 08 juli 2014, 17:55:48 »
Oeehh Harry als leraar tegen Verweer tegen Zwarte kunsten! En vlieglessen, nice!
Leuk dat je hierover een fanfic maakt! Ik vind echt heel mooi schrijven (:

Snel verder

vergeten te verzenden
« ''Nothing ever happens like you imagine it will. But then again if you don't imagine, nothing ever happens at all.'' »

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 08 juli 2014, 21:22:06 »
Thanks Sanne! Heel lief  :huglove:

snoepie❤

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 08 juli 2014, 23:57:31 »
Echt super leuk!

Obliviate

• It's LeviOsa not LeviosAR.
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 09 juli 2014, 00:01:54 »
Ik volg !

My life  :blush:
Minimalism is the intentional promotion of the things we most value and the removal of anything that distracts us from it.

Obliviate

• It's LeviOsa not LeviosAR.
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 09 juli 2014, 00:04:09 »
Voldemort, kan je me de links/namen sturen van je vorige hp fanfics ? Dat had je toch? Haha  :blush:
Minimalism is the intentional promotion of the things we most value and the removal of anything that distracts us from it.

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 09 juli 2014, 06:25:03 »
Dit is mijn eerste HP fanfic, dus dat gaat niet lukken :p

PhoenixPhee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 09 juli 2014, 09:56:45 »
Leuk verhaal! Ik volg!!  :aanbid:
Writing is sharing a part of your soul with the world  Drakenrijder

Blair