Auteur Topic: Girlscene's Schrijfkring. Elke schrijfster is welkom. :)  (gelezen 788370 keer)

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #39425 Gepost op: 07 januari 2016, 17:43:51 »
Ja de grote lijnen heb ik al, uiterlijk ook, algemene karakter maar om de een of andere reden voel ik het gewoon niet

Misschien maar schrappen en iets nieuws verzinnen. Lukt het wel gewoon niet met haar kan ook laughing7.
S.O.S. | Sum haats Kim help

Alioqui

• I'm a daydreamer and a nightthinker
    • Bekijk profiel
« Reactie #39426 Gepost op: 07 januari 2016, 19:46:47 »
^

-een dagboek schrijven vanuit je personage
-je personage intervieuwen
-vragenlijstjes invullen
-een "paspoort/id-kaart" maken voor je personage
-de geschiedenis van je personage uitdiepen

Dit helpt mij vaak als ik een beter beeld wil krijgen van mijn personage :) En anders maar een nieuw personage verzinnen, die je gebruikt voor hetzelfde verhaal. Dat kan altijd nog :P
“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #39427 Gepost op: 07 januari 2016, 21:29:31 »
Oeh bedankt, heb er heel wat aan ga maar eens kijken hoe het verder gaat x
Thanks both
S.O.S. | Sum haats Kim help

Christine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39428 Gepost op: 15 januari 2016, 16:39:04 »
Zijn hier ook wattpad users?
Ik heet Chris_Schum op wattpad! Mss kunnen we elkaar volgen? ;p
I saw the good in all your bad.

Marshmallow

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39429 Gepost op: 19 januari 2016, 16:13:16 »
ik was een beetje aan het bladeren door een verhaal wat ik vorig jaar ben begonnen en zag dat mijn proloog omgerekend 14 pagina's in een boek is. Dat is best wel lang dus zal ik het gewoon hoofdstuk 1 noemen of niet?

de proloog vind een aantal jaren voor de rest van het verhaal plaats en deze gebeurtenis is de motivatie voor de hoofdpersoon. Zij wordt namelijk door de mensen (zij is een ander soort mensachtige).

beetje de basis ervan:
mensen komen in dorp -> inwoners weigeren hun kinderen mee te laten nemen waardoor er een strijd uitbreekt -> hoofdpersoon vind onderdak bij een oude man -> mensen komen een nemen haar mee naar hun stad - > zij wordt daar weggegeven aan een boer.

in woorden is de proloog 3600 lang 

Marshmallow

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39430 Gepost op: 19 januari 2016, 17:06:54 »
^ bij mijn volgende hoofdstuk stond al dat het daarna zich een aantal jaren later afspeelt

Nikolai Lantsov

• 'We live and breathe words.'
    • Bekijk profiel
« Reactie #39431 Gepost op: 19 januari 2016, 22:26:52 »
Ik zou ook voor een hoofdstuk gaan, denk ik. Maar ik heb sowieso niet zo heel veel met prologen eerlijk gezegd.

Schrijven gaat hier al tijden ruk. Nou ja, het schrijven aan verhalen dan, want blogposts gingen vanavond als een speer. In zo'n 3 uur tijd toch 5 geschreven waaronder een paar die ik al maanden in mijn concepten had staan, maar maar niet af kon maken.

Marshmallow

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39432 Gepost op: 21 januari 2016, 15:22:24 »
dit is het eerste stukje van het eerste hoofdstuk van mijn verhaal veren (niet van die proloog waar ik het over had, dat is een ander verhaal):
[font=Times New Roman]Een warme luchtstroom omarmt mij bij het open van de witte deur als een oude vriend die je in geen tijden hebt gezien. Ik ga het lokaal binnen en kijk langs de rijen lege tafeltjes. Vandaag besluit ik helemaal achteraan te gaan zitten. Zo ver mogelijk van het raam om het invallende licht te vermijden. Ik haat zonlicht. Ik ben bezig met mijn boeken uit mijn tas te pakken als de leraar binnenkomt.[/font]
[font=Times New Roman][/font]
[font=Times New Roman]is de eerste zin beter op deze manier:
[/font][font=Times New Roman]Een warme luchtstroom omarmt mij bij het open van de witte deur als een oude vriend die je in geen tijden hebt gezien.[/font]
[font=Times New Roman]
[/font]

[font=Times New Roman]of op deze manier:
[/font]
[font=Times New Roman]Een warme luchtstroom omarmt mij [/font][font=Times New Roman]als een oude vriend die je in geen tijden hebt gezien [/font][font=Times New Roman]bij het open van de witte deur[/font][font=Times New Roman] .[/font][/i]

Nikolai Lantsov

• 'We live and breathe words.'
    • Bekijk profiel
« Reactie #39433 Gepost op: 02 februari 2016, 15:24:19 »
Ik ben me weer aan het wagen op herschrijven, maar meh zeg. Blijft stom.

Paris1958

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #39434 Gepost op: 07 april 2018, 23:34:01 »
Ik ben ongeveer twee uur bezig geweest met een beginpost maken voor het algemene spiritualiteit topic. Ik zit helemaal in een schrijfstemming nu. Ik ga gewoon verder met schrijven.

Is het algemene spiritualiteit topic een bestaand topic? Zoja, graag een linkje!

Alioqui

• I'm a daydreamer and a nightthinker
    • Bekijk profiel
« Reactie #39435 Gepost op: 16 april 2018, 16:26:40 »
Is het algemene spiritualiteit topic een bestaand topic? Zoja, graag een linkje!

Muis schreef dit 5 jaar geleden, ik denk niet dat ze nog reageert...
“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #39436 Gepost op: 16 april 2018, 18:25:53 »
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things