Auteur Topic: Girlscene's Schrijfkring. Elke schrijfster is welkom. :)  (gelezen 841233 keer)

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #39375 Gepost op: 18 oktober 2015, 18:57:53 »
Aah thanks!
Het is niet het meest spannende stuk ik weet het, maar ik ben meer benieuwd hoe .. ik heb geen flauw idee hoe ik het moet noemen .. "de manier van schrijven" bevalt. Zoiets laughing7.

-weg-
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2015, 12:32:22 door Ephemeral »
S.O.S. | Sum haats Kim help

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #39376 Gepost op: 18 oktober 2015, 19:32:12 »
Ik vind het een heel interessant stukje Ephemeral! Ik raak nieuwsgierig naar meer :) Je beschrijft de wereld van een kind heel goed, je kunt je er goed in inleven als je het leest. Verder krijg ik op de een of andere manier het idee dat er een diepere betekenis achter zit of zo, ik vind het een beetje mysterieus (op een positieve manier!). Goed geschreven!
Vind ik leu-eu-euuk haha
Ja dat was wel de bedoeling, of niet eens echt de bedoeling maar het is niet fout dat je dat gevoel krijg. Ben heel blij dit te horen dankje!
S.O.S. | Sum haats Kim help

Alioqui

• I'm a daydreamer and a nightthinker
    • Bekijk profiel
« Reactie #39377 Gepost op: 18 oktober 2015, 20:36:31 »
Ik ben het eens met wat @Daydreamer zei. Ik kreeg echt het gevoel dat ik door de ogen van een kind keek, ik kon het me heel goed voorstellen. Knap gedaan! :)
Verder kreeg ik het gevoel dat er een aantal onopgeloste zaken waren in het stukje, weet niet hoe ik het anders moet beschrijven. Soms was het een beetje verwarrend, maat dat gaf juist een mysterieus gevoel aan het stukje wat me nieuwsgierig maakt naar meer :D
“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

Nikolai Lantsov

• 'We live and breathe words.'
    • Bekijk profiel
« Reactie #39378 Gepost op: 19 oktober 2015, 16:05:03 »
Dat herken ik op het moment helaas wel, OhHoney :(

Marshmallow

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39379 Gepost op: 20 oktober 2015, 17:14:14 »
Dit is een klad stukje van mijn verhaal, maar vond het wel een leuk stukje om te schrijven. :) Zit nu over een kwart van mijn boek, ben nog nooit zo ver gekomen eigenlijk. (en nee de testen waarover dit gaat hebben niets te maken met divergent of zo)
Ik wil voor het einde van het jaar mijn boek af hebben, moet dus nog wel even snel verder schrijven XD en dan geef ik mezelf nog 4 maanden om het helemaal perfect te krijgen.

Ik zit op een grote blauwe tegel in wat een verlaten ruimte in een ziekenhuis lijkt te zijn. Zwakke tl-buizen knipperen boven mijn hoofd. Ik moet in de kluizen zijn. Nog steeds is er iemand aan het neuriën. Ik sta op en loop richting het einde van de gang. Op de stoelen in die ooit  hebben dienstgedaan als wachtplaatsen zijn bedekt met een dikke laag stof, de vloer echter lijkt net te zijn schoongemaakt. De eerste deur die ik tegenkom zit op slot. De vrolijke noten van het onbekende melodietje klinken akelig dichtbij. Ik werp mijn hoofd naar rechts waar een zuster met een mop de vloer staat te boenen. Verheugd loop ik naar haar toe, zij kan me vast wel vertellen waar ik heen moeten. De vloer is verschrikkelijk nat en ze staat daar maar wat rondjes te draaien met de mop.
 ‘Sorry, mevrouw? Weet u waar ik misschien heen moet voor mijn testen?’ vraag ik. Ze geeft geen antwoordt maar blijft doorgaan met dweilen waardoor het rode water zich verder verspreid. Het is bloed. Ik ren terug de gang door, maar wanneer ik weer naar links wil gaan besef ik me dat de gang verdwenen is.
 ‘Hoe kan dit!’ schreeuw ik uit. Ik sla tegen de muur en een doek ontstaat in het behang. Me mijn nagels scheur ik het open. Een deur komt tevoorschijn. Boven het hangt een naambordje met mijn naam. Ik duw de klink omlaag en zie dat dit een replica is van het kantoor van de directeur, maar dan is alles wit en in plaats van boeken staan er verscheidende voorwerpen in de kasten die ik niet kan thuisbrengen. Op het bureau ligt een envelop die ik op pak.
 Neem plaats
 Ik kijk naar de lederen stoel aan de andere kant van het bureau. De stoel waar ik op heb gezeten is verdwenen. Voorzichtig ga ik in de stoel zitten, bang dat het opeens verandert in een monster. ER wordt op de deur geklopt.
 ‘Binnen,’ zeg ik zonder er bij na te denken. Een nieuwe zuster met een mondkapje komt binnen. In haar handen houdt ze een grote zilveren schaal met een deksel, het doet me denken aan room service in een sjiek hotel. Zwijgend zet ze het voor mij neer.
 ‘Wie bent u?’ vraag ik haar. Ze loopt de kamer al weer uit. Ik staar naar de zilveren schaal en vraag me af wat er onder ligt. Koekjes? Of misschien oogbollen? Ik haal diep adem en til het deksel op. In de schaal liggen zes kleine potjes. Ik pak degene waarop ‘1’ staat. Op de bodem van het potje schuifelt een kleine mug. Moet ik het openmaken? Voorzichtig trek ik de kurk ervan af en meteen schiet de mug de lucht in. Ik kijk de kamer rond om te zien waar het is heen gevlogen. Iets steekt in mijn hand. Blauw, overal waar ik kijk is blauw.
 ‘Wat zie je Samara?’ de vrouwenstem komt mijn bekend voor, ik raak in paniek.
 ‘Ik zie niets!’ roep ik uit.
 ‘Goed,’ Mijn zicht begint langzaam weer terug te keren. Ik  wacht tot al het blauw weg is voordat ik het volgende potje pak. De neuriënde zuster staat voor mijn deur en met haar mop smeert ze bloed over het glas. In het tweede potje zit een vuurvliegje. Dit moet vast de test voor licht zijn bedenk ik me. Nu laat ik meteen het beestje op mijn hand vallen. Het beeld van de kamer begint te rimpelen, kleuren beginnen te verlopen. Ik sta voor een van de Egyptische piramides.
 ‘Wat zie je Samara?’
 ‘Een man hij staat boven op de piramide. Ik kan niet zien wat hij vasthoudt, het licht is te fel. Wacht! Er staan nog twee mannen. Ze gaan hem van de piramide gooien!’
 ‘Heel goed, laten we verder gaan,’ Hijgend schrik op uit iets wat een nachtmerrie lijkt zijn. Ik blijk potje nummer drie al in mijn hand te houden en tot mijn schrik zie ik er een dikke horzel in zitten. Met één ruk trek ik het dopje er van af en ren naar de deur. Het beest heeft me natuurlijk allang gestoken.
 ‘Wat zie je Samara?’
 ‘Ik zie niets, alles is oranje,’ op de een of andere manier heeft mijn lichaam zich weer in de stoel weten te plaatsen en zijn de geopende potjes allemaal verdwenen. Goed, de vierde dan. Ik ben al op de helft. Dit beestje laat ik alleen liever niet op mijn hand vallen. De miljoenpoot kronkelt wild in het rond op het tafelblad. Het tuimelt over de rand waardoor ik het wel op moet vangen. Opnieuw precies dezelfde vraag.
 ‘Wat zie je Samara?’
 ‘Nog steeds niets,’ antwoordt ik.
 ‘We zijn bijna klaar,’ Gelukkig maar. De kakkerlak past bijna niet in het glaasje en stribbelt dan ook niet tegen wanneer ik het vrij laat. Ik sta in een verbrand veld. De resten gras knisperen onder mijn blote voeten. Net zoals bij de school, maar deze brand was groter. Hoe ver ik ook kijk, alles blijft zwart en verdord. De stem hoor ik niet. Een paar meter van mij vandaan staat een boompje. De ene kant is volledig weg geschroeide, de ander nog vrijwel intact. De zon brandt op mijn hoofd en de boom lijkt de enige beschutting er tegen te zijn. Een opgekruld lichaampje ligt tegen de stam.
 ‘Wat zie je Samara?’
 ‘Een klein meisje,’ ik kijk nog wat beter, ‘dat ben ik, toen ik klein was.’ Ik kniel naast mezelf neer er verbaas me dat ik ooit zo klein ben geweest.
 ‘Pak haar hand Samara,’ ik pak het mollige handje vast en haar ogen schieten open. Haar huid trekt weg rond haar skelet en geschrokken laat ik los. Alles wat over blijft is een hoopje as en een volledig verdorde boom. Hijgend schrik ik weer wakker met nog een laatste potje voor mij. Volgens Arwin waren er maar vijf gebieden. Waarvoor zal deze dan zijn? Ik open het laatste potje en een wit vlindertje dwarrelt neer op mijn handpalm. Even voel ik me dat kleine meisje wat ik net heb zien sterven. Ik sta aan de oever van een mooi meertje en nog steeds zit de vlinder op mijn hand. Ik strek het omhoog als teken dat het weg kan vliegen. In plaats daarvan kleuren de vleugeltjes zwart.
 ‘Jij hebt mij vermoord,’ ik kan zweren dat de stem van Chris is. Bezweet en hijgend schrik ik wakker in het kantoor van de directeur, het echte kantoor. Hij lacht.
 ‘En? Vond je mijn testen leuk?’ vraagt hij. Ik ren de kamer uit.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

Nova

• C'est fini.
    • Bekijk profiel
« Reactie #39380 Gepost op: 26 oktober 2015, 09:35:23 »
Hai, ik kom even random binnenvallen met een vraag. Hebben jullie Wattpad? En zo ja hoe zorg je ervoor dat je verhaal gelezen word? Krijg namelijk bijna geen volgers daar en dat is toch nogal demotiverend  :fieuw:
Tell the devil I said hey when you get back to where you're from.

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #39381 Gepost op: 26 oktober 2015, 10:23:03 »
Ja, heb ik, en dat is bij mij eigenlijk vanzelf gegaan door gewoon geduld te hebben.

Nikolai Lantsov

• Bekijk profiel
« Reactie #39382 Gepost op: 26 oktober 2015, 11:02:14 »
Ik heb het ook. En zorg dat je samenvatting in orde is, probeer zo min mogelijk spelfouten erin te hebben en update regelmatig (als het kan: 1-2 keer in de week) Geduld is ook een goede.
En je moet ook net een verhaal hebben dat aanspreekt.

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #39383 Gepost op: 26 oktober 2015, 16:06:57 »
Ik heb het ook, en eigenlijk ben ik het wel eens met wat de rest hierboven zegt. Verder is het gewoon heel veel geduld hebben, ik heb ook amper lezers. Maar je moet het vooral voor jezelf doen en het leuk vinden, anders is het niet vol te houden.
“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

Nikolai Lantsov

• Bekijk profiel
« Reactie #39384 Gepost op: 31 oktober 2015, 21:15:34 »
Ik wacht eigenlijk op NaNoWriMo, dus op vannacht om 00:00

Nova

• C'est fini.
    • Bekijk profiel
« Reactie #39385 Gepost op: 01 november 2015, 18:03:48 »
Ik zie juist op Wattpad verhalen die barsten van de spelfouten die het meeste gelezen worden  :fieuw: Of waarin de verhaallijn allerlei kanten op loopt waardoor er geen touw aan vast te knopen valt.

Ben eindelijk uit mijn schrijversdipje trouwens! Heeft ongeveer een jaar geduurt en in dat jaar kreeg ik gewoon niks fatsoenlijks op papier, dus ben blij dat het eindelijk weer een beetje lukt :D
Tell the devil I said hey when you get back to where you're from.

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #39386 Gepost op: 01 november 2015, 18:40:57 »
Fijn dat je uit je dip komt!

En dat van Wattpad is helaas waar. Er zijn inderdaad een hoop slechte verhalen die veel gelezen worden. Daar valt helaas niet zoveel aan te veranderen denk ik.

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39387 Gepost op: 06 november 2015, 15:18:16 »
Ben eindelijk uit mijn schrijversdipje trouwens! Heeft ongeveer een jaar geduurt en in dat jaar kreeg ik gewoon niks fatsoenlijks op papier, dus ben blij dat het eindelijk weer een beetje lukt :D

Fijn zeg!
Ik net ook weer  :bounce:, heb eindelijk weer iets geschreven waarvan ik dacht, 'ja dit kan er mee door.'
Gek hoe die dingen gaan eigenlijk.
Verhaal: Roest / Wattpad
Stop making the eyes at me, I'll stop making the eyes at you

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39388 Gepost op: 06 november 2015, 15:19:46 »
En over die slechte verhalen op wattpad, dat is zo waar.
Waarom worden die slechte verhalen zo veel gelezen, en de goed verhalen niet?
I don't get it

Nikolai Lantsov

• Bekijk profiel
« Reactie #39389 Gepost op: 06 november 2015, 20:15:38 »
Ik zie juist op Wattpad verhalen die barsten van de spelfouten die het meeste gelezen worden  :fieuw: Of waarin de verhaallijn allerlei kanten op loopt waardoor er geen touw aan vast te knopen valt.

Fijn!

En dat is inderdaad zo op Wattpad ja. Niet alles, want mijn verhalen staan vaak ook best hoog en ik heb niet zoveel spelfouten (hoop ik :P)

Pandora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39390 Gepost op: 06 november 2015, 20:25:20 »
Fijn!

En dat is inderdaad zo op Wattpad ja. Niet alles, want mijn verhalen staan vaak ook best hoog en ik heb niet zoveel spelfouten (hoop ik :P)

Onee, dan staan er inderdaad niet alleen maar slechte verhalen in de top! :)

Sans

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39391 Gepost op: 07 november 2015, 10:41:57 »
Helleuw, na een paar maanden afwezigheid ben ik weer terug. :bounce:  Ik merk alleen wel dat het heeeeel rustig is hier en mis veel oude leden of lijkt dat maar zo? :(
Wattpad // Was JustSanne // "You imagine the look of the writer when you don't see him... and all you know about him is what he writes. Writing affects to your imagination." ❤ //

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #39392 Gepost op: 07 november 2015, 11:16:19 »
Ik weet niet wanneer je precies voor het laatst hier was, maar er is inderdaad best wel wat veranderd in de groep die hier komt.

Fivenne

• Memories not yet to remember
    • Bekijk profiel
« Reactie #39393 Gepost op: 07 november 2015, 11:36:14 »
Heee hallo! ik weet niet of ik mezelf moet reïntroduceren hahaha maar ik heb echt al heel lang niet meer geschreven (nog langer geleden dan dat ik hier voor het laatst geweest ben) dus ik pop even up (??) voor inspiratie en schrijfseltalks en dat soort leuke dingen :D :D
We go hideaway in daylight, we go undercover when under sun, got a secret side in plain sight.  //   NOTES WERKEN NIET! SCHRIJF IN GASTENBOEK
▲▲▲          

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #39394 Gepost op: 07 november 2015, 12:29:42 »
WOW FIEF! Welkom terug babe. Eerlijk gezegd ging ik er niet vanuit dat je hier ooit nog eens zou komen. Hoe is het met je?

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #39395 Gepost op: 07 november 2015, 12:30:16 »
Ik praat echt raar vandaag, maar daar geef ik mijn personages de schuld van.

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #39396 Gepost op: 07 november 2015, 13:03:06 »
En het is volgens mij ook een stuk rustiger dan een half jaar geleden, haha.

Dit merk ik ook wel, toen was het veel drukker naar mijn idee :P
tumblrWattpad

A

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39397 Gepost op: 07 november 2015, 13:43:48 »
Hoi ik vind schrijven ook heel leuk! Mag ik ook 'mee doen'  :blush:  ?

- A

Fivenne

• Memories not yet to remember
    • Bekijk profiel
« Reactie #39398 Gepost op: 07 november 2015, 18:39:01 »
WOW FIEF! Welkom terug babe. Eerlijk gezegd ging ik er niet vanuit dat je hier ooit nog eens zou komen. Hoe is het met je?

hahahaha HEY FEMKE! Dankjewel babe, en nee ik weet het, ik zelf eigenlijk ook niet laughing7. Ik weet nog wel dat ik telkens een periode had dat ik heel dramatisch in mijn onderschrift zette 'neemt een pauze van GS' enzo en dat ik drie dagen later weer terugkwam alsof ik een wereldreis had gemaakt, maar dat is nu wel weer even heel anders hahaha.
En jaaa gaat goed! lekker niet-schrijvend door de wereld aan het huppelen. (mag ik dat überhaupt zeggen in het schrijfsels-subforum) Und du?
We go hideaway in daylight, we go undercover when under sun, got a secret side in plain sight.  //   NOTES WERKEN NIET! SCHRIJF IN GASTENBOEK
▲▲▲          

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #39399 Gepost op: 07 november 2015, 19:16:30 »
@Fief Ja met mij gaat het ook goed. Ik plaats inmiddels zelfs verhalen hier. En ik huppel dus voornamelijk wel-schrijvend door de wereld.

@dont try me at home Natuurlijk! In de beginpost staat een lijstje dat je kunt invullen als je wilt. Welkom bij de club!