Auteur Topic: Girlscene's Schrijfkring. Elke schrijfster is welkom. :)  (gelezen 844650 keer)

Nikolai Lantsov

• 'We live and breathe words.'
    • Bekijk profiel
« Reactie #39350 Gepost op: 12 oktober 2015, 10:46:48 »
De longlist van Blossom Books hun schrijfwedstrijd is nu ook bekend en ik sta in de top 10 :D
Ik ben ook weer het enige ei die haar achternaam vergeten is, haha. Maar ik kom dus sowieso in een bundel, ook als ik niet win. Daar ben ik toch wel erg blij mee :) Vooral omdat ik heul slecht in korte verhalen ben.

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #39351 Gepost op: 12 oktober 2015, 11:05:24 »
Gefeliciteerd! Ik had het al gezien, maar vond het ook zo stom om je al te feliciteren voordat je er zelf mee kwam.

Nikolai Lantsov

• Bekijk profiel
« Reactie #39352 Gepost op: 12 oktober 2015, 13:03:51 »
O, had wel gemogen hoor :P Ik wist eigenlijk door een appje van dunTax, had het zelf nog niet gezien toen. En thanks :)

Had jij nou ook meegedaan, Femke?

Alioqui

• I'm a daydreamer and a nightthinker
    • Bekijk profiel
« Reactie #39353 Gepost op: 12 oktober 2015, 15:29:17 »
Gefeliciteerd, Nik! :)
“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

Nikolai Lantsov

• Bekijk profiel
« Reactie #39354 Gepost op: 12 oktober 2015, 15:33:05 »
Dank jullie :D

Ik wil vandaag eigenlijk nog een half hoofdstuk herschrijven en eigenlijk wil ik er ook eentje schrijven.

Femke

• Bekijk profiel
« Reactie #39355 Gepost op: 12 oktober 2015, 19:09:54 »
Had jij nou ook meegedaan, Femke?

Nee, niet meer. Ik wilde wel heel graag, en ben ook begonnen, maar moest wegens gebrek aan tijd en inspiratie mijn poging staken. Maar ik ben heel blij voor jou, dun en mijn Wattpad-vriendinnetje durban_skies.

Nikolai Lantsov

• Bekijk profiel
« Reactie #39356 Gepost op: 12 oktober 2015, 21:25:41 »
Ah jammer.

Durban zei inderdaad dat ze ook door was ja :) Dus in elk geval drie van Wattpad.

DikkeVetteVlinder

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39357 Gepost op: 15 oktober 2015, 00:10:51 »
Ik heb geen idee of ik hier ooit wel eens heb gepost (lang niet actief geweest op GS), maar dit ziet eruit als het soort topic waar ik me wel kan vermaken.
Ik ben niet zo goed in voorstelpraatjes, dus daarom vul ik denk ik maar gewoon het lijstje in;
(Gebruikers)naam: DikkeVetteVlinder, echte naam; Inge
Leeftijd: 21
Waar je schrijft: Meestal in Evernote. Het is me iets te vaak gebeurd dat ik in een browser typte, iets fout ging en ik een hoop kwijt was.
Hoe lang je al schrijft: Ik ben er op zich altijd wel mee bezig geweest vanaf dat ik in staat was verhalen te bedenken en op te schrijven zeg maar, maar echt serieuze pogingen tot schrijven, dat kwam meer tijdens de middelbare.
Inspiratiebron: Vroeger was dat echt Catherine Fisher. Nu vind ik George R.R. Martin erg fijn lezen, maar ik blijf ook de stijl van goeie ouwe Rowling nog altijd tof vinden.

So yeah, hi.

Edit, want oh god waar kwam al die code vandaan
http://paradigm-shift.actieforum.com/
Slice of life RPG die zich afspeelt in en rondom de fictieve stad Northdale. Actief, gezellig en toegankelijk.

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #39358 Gepost op: 15 oktober 2015, 08:27:54 »
Welkom Inge :)
“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

DikkeVetteVlinder

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39359 Gepost op: 15 oktober 2015, 09:25:07 »
Dank je ^^
Slice of life RPG die zich afspeelt in en rondom de fictieve stad Northdale. Actief, gezellig en toegankelijk.

Nikolai Lantsov

• Bekijk profiel
« Reactie #39360 Gepost op: 15 oktober 2015, 09:46:04 »
Welkom! :)

DikkeVetteVlinder

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39361 Gepost op: 15 oktober 2015, 11:08:43 »

Nikolai Lantsov

• Bekijk profiel
« Reactie #39362 Gepost op: 16 oktober 2015, 14:16:26 »
Ik hoop vandaag eigenlijk wel weer wat te schrijven. Ik heb een beetje een schrijfdip en dat is niet handig zo met nano voor de deur.

zonnebloempje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #39363 Gepost op: 16 oktober 2015, 21:26:45 »
Is er iemand die zin heeft om een nieuwe schrijfcontest te maken?

Nikolai Lantsov

• Bekijk profiel
« Reactie #39364 Gepost op: 16 oktober 2015, 22:06:17 »
O, dat is wel leuk, Impolite :)

En een schrijfcontest: nee, sorry. Geen zin in vooral :P

Uiteindelijk geen ruk geschreven, maar wel een fantasie-drugs bedacht voor mijn verhaal en ook besloten dat mijn novemberverhaal anders gaat worden dan de bedoeling was.

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #39365 Gepost op: 16 oktober 2015, 22:47:43 »
wat is Evernote?

Evernote is een soort van schrijverssoftware, waarmee je kunt werken met notitieboeken, en daarin kun je ook notities maken op willekeurige volgorde, erg handig voor aantekeningen bij je verhaal. Er is ook een site van en een app, zodat je hem overal kunt gebruiken. Bovendien is het gratis verkrijgbaar:

https://evernote.com/intl/nl/

Ik klink net als een reclamespotje, nu ik het zo teruglees. Maar ik vind het echt fijn werken :)
tumblrWattpad

Nikolai Lantsov

• Bekijk profiel
« Reactie #39366 Gepost op: 16 oktober 2015, 22:49:27 »
Ik heb Evernote ook gebruikt, maar vind het niet zo handig. Ik gebruik meestal Google Docs online. Of notities, al komen die dan weer niet op mijn pc en moet ik naar mezelf mailen.

DikkeVetteVlinder

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39367 Gepost op: 17 oktober 2015, 00:38:35 »
@Impolite; dank je!
Ik sluit me wat Evernote betreft helemaal aan bij de uitleg van Alioqui.

Ik gebruik het alleen op mijn laptop (heb geen eigen desktop) dus het scheelt dat ik niet hoef te synchroniseren. Het stoort me alleen wel een klein beetje dat ze de laatste tijd opdringeriger zijn geworden met reclames. Bij mij wil hij iig om de zoveel tijd weten of ik écht niet van plan ben voor de betaalde versie te gaan. Nee, Evernote. Echt niet.

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #39368 Gepost op: 17 oktober 2015, 13:15:34 »
Hoi hoi
Merk dat ik hier altijd even gedag kom zeggen als ik zin heb om te schrijven laughing7.

En Evernote! Vind het zelf heel handig op het moment dat ik mijn computer niet tot mijn beschikking heb, dan gebruik ik de app op mijn mobiel en synchroniseer ik het later gewoon (al gaat dat niet altijd even soepel).
Ben er wel echt blij mee maar de reclames worden inderdaad erger terwijl ik niet helemaal inzie wat zo'n update beter maakt.
S.O.S. | Sum haats Kim help

Nikolai Lantsov

• Bekijk profiel
« Reactie #39369 Gepost op: 17 oktober 2015, 18:17:20 »
:P Als je het dan ook doet ...

Ik heb nog nooit zoveel geplot als nu voor NaNoWriMo en dan ben ik nog niet eens klaar laughing7.

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #39370 Gepost op: 17 oktober 2015, 18:27:38 »
Ja, dat doe ik.

.. tweehonderd woorden max. laughing7.

En dan lukt het niet meer of vind ik het te slecht en stop ik al. Zou willen dat ik gewoon lekker door kon gaan, sprintjes trekken, maar dat lijkt hem niet meer te worden.

Nikolai Lantsov

• Bekijk profiel
« Reactie #39371 Gepost op: 17 oktober 2015, 21:42:19 »
Ik zou ook weer niet te lange stukken schrijven, Impolite. Lezen op een scherm is heel anders dan op papier natuurlijk. En als je echt gevonden wilt worden op Google, moet je met SEO gaan werken (Ik heb daar een widget voor op Wordpress: Yoast SEO).

Ik heb eindelijk een idee waar ik heen wil met mijn nano-plot met onder andere hulp van @dunTax :D. Besloten dat ik mijn personages wel hou, maar het verhaalidee gewoon aanpas. Ik ben benieuwd waar ik uit kom in november.

Nikolai Lantsov

• Bekijk profiel
« Reactie #39372 Gepost op: 18 oktober 2015, 15:33:29 »
 :P SEO heeft te maken met Google. Fijne weet ik er niet van, hoor. En met een domeinnaam kan het ook (die heb ik ook ;) )

Nou ja, ik heb op mijn studie destijds geleerd dat schrijven voor het web toch wel echt heel anders is dan voor een krant (was journalistiek). Ik probeer zelf bijvoorbeeld ook wel altijd gebruik te maken van kopjes.

Zo, vandaag 2 prompts afgeschreven voor mijn tweewekelijkse rubriek op mijn blog en een hoofdstuk afgemaakt :) Nu moet ik eigenlijk personages verder uit gaan werken.

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #39373 Gepost op: 18 oktober 2015, 18:47:15 »
Hee hoi
Zou ik eens een stuk mogen plaatsen om jullie mening te kunnen horen?

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #39374 Gepost op: 18 oktober 2015, 18:50:14 »
Ja :D
tumblrWattpad