Auteur Topic: Girlscene's Schrijfkring. Elke schrijfster is welkom. :)  (gelezen 788372 keer)

Nirvana

• Have a happy period, always.
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 01 februari 2013, 19:51:03 »
Eerste opdracht staat erop!  :bounce:
Because, believe it or not, each and everyone of us in this room is one day going to stop breathing, turn cold, and die. - R.W. || ENQUÊTE

Mischief

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 01 februari 2013, 20:00:06 »
Hele leuke opdracht! Ik vind het best lastig om over mezelf te schrijven want ik doe altijd flink mijn best om te voorkomen dat lezers denken dat ik mezelf indirect als hoofdpersoon gebruik. Als je begrijpt wat ik bedoel. ^^
Maar ik zie het als een uitdaging.
Één dingetje, 20 januari is al geweest. d: Ik denk dat je februari bedoeld.
Miserable's twin

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 01 februari 2013, 20:06:13 »
Oh, ja! Oeps. Sorry...Idd februari
Because, believe it or not, each and everyone of us in this room is one day going to stop breathing, turn cold, and die. - R.W. || ENQUÊTE

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 01 februari 2013, 20:12:05 »
^ Ik zet je erbij Incognito! :D

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 01 februari 2013, 21:39:13 »
Oehh leuk, ik ga gelijk beginnen.
Het is dus een verhaaltje dat indirect over jezelf gaat? Uhh, oke.
S.O.S. | Sum haats Kim help

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 01 februari 2013, 22:20:04 »
Wat is een goede grootte van het werkstuk?

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 01 februari 2013, 22:31:33 »
Er is geen minimum of maximum, daarom heb ik er niets bij gezet.
Bij een verhaal zou het fijn zijn minstens 300 woorden te hebben. Bij een songtekst ook.
En een gedicht (of iets anders zoals een haiku) daar heb ik niet echt een minimum of maximum voor, want in een paar zinnetjes kan je al iets of iemand beschrijven.

Daarom heb ik niet iets bij de beginpost gezet :blush:

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 01 februari 2013, 22:40:39 »
Oke is goed

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 01 februari 2013, 23:42:38 »
Ik heb hem af, mag ik hem er opzetten of niet?? Het is echt een leuke opdracht!
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2013, 00:12:14 door Blabladiebla! »

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 02 februari 2013, 09:46:16 »
Ik heb hem af, mag ik hem er opzetten of niet?? Het is echt een leuke opdracht!
Je mag hem er opzetten! Als je het maar niet te laat doet :D

Dat was snel. Ben benieuwd... :bounce:

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 02 februari 2013, 10:38:43 »
Oke, hier is hij. Het is niet echt mijn leven maar ik doe wel een vechtsport en heb ook 2 dwergpapegaaien en een konijn. Mijn karakter zit er in, hopelijk is het goed!

Daar is het geluid weer van mijn wekker. Dat irritante gepiep, negeren gaat niet. Ga ik snoozen? Nee, we zetten hem gewoon weer uit. Verder met mijn droom.
Shit, kwart voor 9! Ik wist het ook wel. Godverdomme, nu moet ik me weer haasten. Dat leuke idee voor mijn kapsel gaat vandaag ook niet door.. Fuck! Ik moest nog huiswerk maken! Dat zit er nou ook niet meer in, waarom kan ik gewoon niet een keer iets goed doen?! Ik zag dat mijn twee dwergpapegaaien me aankeken. ‘Wat is er?’ Vroeg ik boos, ‘ik moet opschieten.’
Ik kleedde me aan en haastte me naar beneden, mijn ouders waren al naar hun werk. Ik smeer mijn brood vandaag maar even niet, ik haal wel iets op school. Onderhand is het 5 voor 9, over 10 minuten moet ik op school zitten. Ik loop naar de garage om mijn fiets te pakken maar zie mijn konijn heel zielig in het hok zitten. Ik kan het niet laten om haar even over haar kop te aaien. Ik haast me als een gek op de fiets.
Eenmaal aangekomen op school propte ik mijn fiets ergens tussen de andere. Het schoolplein was verlaten en ik liep snel naar binnen, naar mijn kluisje. Ik probeerde me te bedenken naar welk lokaal ik moest maar welke is het nou weer? Waarom zijn het er zoveel? Ohja, natuurkunde. Haastig ren ik naar het lokaal, iedereen zit al en ze kijken me allemaal aan als ik binnenkom.
‘Net op tijd,’ zegt de lerares, ik lach verlegen en ga naast Laura zitten.
‘Waar was je?’ vroeg ze, ik zag niets vrolijks in haar gezicht.
‘Ik heb me weer verslapen.’ Ik pak mijn spullen op tafel en merk dat ik mijn etui vergeten. ‘Mag ik een pen van je lenen?’ Vraag ik aan Laura.
‘Nee,’ zegt ze ongeduldig maar zoekt dan toch een pen voor me. Ik bedank haar en begin aan de opdrachten die op het bord staan. Het gaat over elektriciteit, ik snap er niet heel veel van. Toch maar proberen.
Maar niet voor lang, na een paar minuten haakte ik al af en begin ik op andere dingen te letten, nutteloze dingen. Op een vogel die op het grasveldje naast de school zat. Hij was best wel groot, bruin met een witte buik. Op zoek naar muizen volgens mij. Wat is het voor een vogel? Zo blijf ik een tijdje naar buiten kijken. Het kan een kiekendief zijn, maar die heeft geen witte buik. De lerares begint met de uitleg maar ik ben niet in een oplet bui. Ik kijk naar achter en zie Ruben daar zitten, hij ziet mij en lacht terug. Vlug draai ik me weer om, hem niet laten zien dat ik bloos. En dan gaat de bel alweer.
Ik pakte mijn spullen en keek naar mijn gedane werk, niets dus. Alhoewel, een paar hartjes aan de kantlijn gekrabbeld vond ik wel iets. Samen met Laura loop ik naar de andere toe. Maar voel opeens iets, Jurre weer. Hij heeft de gewoonte gekregen om in de kont van elk meisje te knijpen. ‘Rot op!’ schreeuw ik. ‘Oh nu moet ik uitkijken, karate Kid Quincy komt eraan!’ zegt hij en hij loopt lachend weg.
‘Ggrrr, ik kan daar zo niet tegen!’ zeg ik tegen Britta toen we bij de andere stonden.
‘Hij doet het bij iedereen, neem het niet persoonlijk.’ Zei ze.
‘Niet meer bij mij, de volgende keer heeft hij heel erg veel pech.
Ze haalt haar schouders op en start een gesprek met Laura over wat ze allemaal heeft gedaan afgelopen weekend. Ik luister mee maar zonder zelf iets te zeggen. Op een gegeven moment gingen ze het hebben over dromen die ze hebben gehad.
Ze zeggen dat ze over elkaar hebben gedroomd, haha. Ik bedenk me net de droom die ik heb gehad.
‘Ik heb vanochtend nog gedroomd, over een strandcafé. Er was een slecht meisje dat de kabels van het café doorsneed. Het café drijft de zee in.’ Kaylee en Britta lachte erom. ‘Oke het is best wel raar,’ zei ik en lachte mee.
‘En, stop maar weer Quincy’ zei Laura. Ik keek haar boos aan, waarom mocht zei altijd wel vertellen over hoe goed haar leven is en is alles wat ik zeg stom.
‘Ik moet naar mijn kluisje,’ zei ik en merkte dat Kaylee achter me aan liep. Ik had geen zin in een peptalk dus ik zigzagde door iedereen heen. Iets wat me altijd goed afgaat dus ik was haar al snel kwijt. Ik pakte mijn gymspullen uit het kluisje en liep alvast naar de kleedkamer.
‘Hey, je hoeft mij niet te ontlopen,’ zegt Kaylee. Ik glimlachte naar haar, ‘dat weet ik wel.’
‘Ik zag je wel kijken naar Laura, ze bedoelde het niet zo,’ zei ze.
‘Natuurlijk meende ze het niet zo, ze moet eens wat meer gaan nadenken voordat ze iets zegt!’ Ik was weer boos geworden. Ik ademde een keer diep in, gym was leuk en dat moest ik niet verpesten. We kleedden ons zwijgend om, Kaylee was nooit zo’n kletskous geweest. Toen de andere binnenkwamen was alles weer goed. Laura had natuurlijk niets gemerkt en ging naast me op het bankje zitten.
De gymles was saai, we waren gestopt met turnen en begonnen nou met hockey. Fijn, een teamsport.
‘Oké, we beginnen met een shuttleruntest. De meisjes eerst, daarna komen de jongens.’ De gymleraar wees de meisjes naar de zwarte lijn. Hij startte de radio en we begonnen te lopen. Heerlijk dat lopen, niemand die wat zei omdat ze bang waren om kostbare lucht te verspillen. Ik liep op het ritme van de muziek. ‘trap 4,’ klonk er uit de radio. Verschillende mensen stopten al, met rode hoofden zakte ze moe op de banken.
Ik keek opzij en zag Ruben 2 duimen opsteken. Ik deed het terug maar met spijt, achter me klonk er gelach van 2 andere meisjes en ik stopte snel. ‘Trap 6,5.’ driekwart van de meisjes waren al gestopt.
‘Trap 9.’ Ik was nog alleen en ik kon nog wel een tijdje zo doorlopen maar ik hoorde het gefluister. ‘Wat een uitslover. Quincy gaat haar best doen. Kom op jongens, goed kijken.’ Ik werd weer boos, en als ik boos wordt krijg ik tranen in mijn ogen. Ik liep snel naar de bank toe en probeerde mijn tranen van woede te verbergen.
Nadat de jongens waren geweest begonnen we met het lopen van een hockeyparcours. Het ging wel, als ik me heel goed concentreerde. Daarna gingen we in tweetallen overspelen. Mijn vriendinnen waren al met elkaar dus ik moest met iemand anders. Tot mijn afgrijzen was het Jurre.
‘Kom Quincy, goed zo. Goed zo meid,’ was alles wat ik die les hoorde. Je wil niet weten hoe vreselijk ik dat vond. Hoe ik voor gek wordt gezet, hoe iedereen lache om Jurre ’s grapjes.
De bel ging, snel haalde ik mijn sleutels uit de daarvoor bestemde emmer en liep ik naar mijn vriendinnen. Ik hoorde Jurre ’s stem achter me. ‘Goed gedaan Quincy vandaag.’ En ik wist wat hij wilde doen. Ik draaide me om, pakte zijn uitgestrekte arm en draaide hem om. In één seconde lag hij op zijn buik op de grond met zijn arm op zijn rug gedraaid. Ik deed hem geen pijn, ik liet hem alleen eens goed schrikken.
Ik merkte dat iedereen me aankeek. Van alle kanten voelde ik de blikken. Sommige zeiden dingen als ‘dat verdien je Jurre’ maar andere keken me na toen ik de zaal uitliep. Ik haalde mijn spullen uit de kleedkamer en zonder me om te kleden fietste ik naar huis toe. Denkend over wat er net was gebeurd.
Welkom in het leven, het circus, de freakshow, met hoofdrolspeler, mij..
« Laatst bewerkt op: 26 april 2013, 16:31:41 door Blabladiebla! »

Saròforte

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 02 februari 2013, 11:01:07 »
Kan ik er nog bij? :)

[b(Gebruikers)naam:[/b] Esperanza, as you can see. Maar noem me maar Aziza of Az, of enig afkorting die je ervan wilt maken.
Leeftijd: Vijftien jaartjes jong.
Wat je vaak schrijft. (gedichten, verhalen, songtekstenetc.) : Ik schrijf van alles, gedichten, korte verhalen, lange verhalen, columns, blogposts.
Hoe lang je al schrijft? Ik schrijf al vanaf mijn zesde, mijn eerste verhaaltje was op mijn zesde, natuurlijk niet van hoge kwaliteit maar ben er nog altijd trots op.
Waarmee je liever schrijft (pen en papier, of op Word) Verhalen typ ik uit in woord, maar ideeën schrijf ik op in een notitieboekje dat ik altijd met me mee draag.
Wat je heeft geinspireerd om te schrijven? Ik weet het eigenlijk niet, mijn fantasie? De kans om me even helemaal weg te laten zinken in een ander persoon, in een prachtig verhaal.
TUMBLR  |  Whatever you're fighting for: Racism, Poverty, Feminism, Gay Rights, or any type of Equality. It won't matter in the least, because if we don't all work together to save the environment, we will be equally extinct.

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 02 februari 2013, 11:26:40 »
^Ja hoor!

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 02 februari 2013, 11:29:17 »
Bladieblabla Bedankt voor je inzending! :) Ik ga de mijne ook zo inzenden.

Outlaws

• Mrs Bower
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 02 februari 2013, 11:32:59 »
Hmm ik twijfel nog steeds aha  :blush:
Go ahead rip my heart out, show me what love's all about. | Tumblr

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 02 februari 2013, 11:36:45 »
Hmm ik twijfel nog steeds aha  :blush:
:D Geeft niets. Je hoeft niet elke ronde mee te doen, en je kan je elk moment aanmelden of afmelden als je wilt. Dus, If you want to give it a try.... :blush:

Outlaws

• Mrs Bower
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 02 februari 2013, 11:37:15 »
(Gebruikers)naam: Fashitail, maar je mag me Bo noemen :)
Leeftijd: 15
Wat je vaak schrijft. (gedichten, verhalen, songtekstenetc.): Korte verhalen, ''gedichtjes'', columns/blogs op mijn eigen blog en natuurlijk in rpg's
Hoe lang je al schrijft? Al best wel lang, een paar jaar.. maar het was nooit echt heel serieus. Ik schreef toen ik klein was al brieven waar ik van alles in zette of bijvoorbeeld korte gedichten als ik me rot voelde.
Waarmee je liever schrijft (pen en papier, of op Word) Word
Wat je heeft geinspireerd om te schrijven: Dingen om me heen, dingen die ik mee maak. Dingen die andere meemaken, series, films, muziek etc.

Ik doe toch maar mee! :D

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 02 februari 2013, 11:43:03 »
(Gebruikers)naam: Fashitail, maar je mag me Bo noemen :)
Wat je vaak schrijft. (gedichten, verhalen, songtekstenetc.): Korte verhalen, ''gedichtjes'', columns/blogs op mijn eigen blog en natuurlijk in rpg's
Hoe lang je al schrijft? Al best wel lang, een paar jaar.. maar het was nooit echt heel serieus. Ik schreef toen ik klein was al brieven waar ik van alles in zette of bijvoorbeeld korte gedichten als ik me rot voelde.
Waarmee je liever schrijft (pen en papier, of op Word) Word
Wat je heeft geinspireerd om te schrijven: Dingen om me heen, dingen die ik mee maak. Dingen die andere meemaken, series, films, muziek etc.

Ik doe toch maar mee! :D

Gezellig  :bounce: Ik zet je erbij!

Outlaws

• Mrs Bower
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 02 februari 2013, 11:49:35 »
‘’ All that you rely on, and all that you can fake. Will leave you in the morning, but find you in the day ‘’
Het is een gewone zondag middag. Alleen zit ik op de bank, te luisteren naar muziek terwijl ik zo nu en dan een koude rilling over mijn lichaam voel glijden. Ik heb de winter altijd leuk gevonden, maar tegenwoordig kan ik me aansluiten bij de mensen die door de winter in een depressieve bui geraken. De dagen zijn korter en donker, het weer is niet aangenaam en ik zit het liefst hele dagen binnen.  Terwijl de muziek door de woonkamer klinkt verdrink ik in gedachten over het leven, waar ik nu ben.. hoe ik nu ben. Ik ben benieuwd of de mensen die ik verloren heb vanboven af mee kijken, of ze zich voor me schamen of dat ze misschien toch trots zijn. Zelf weet ik dat ik vaak fouten gemaakt heb, onnodige maar ook fouten die ik misschien niet had kunnen voorkomen. Spijt en gemis.. de gevoelens die bij mij sterk vergroot worden in de winter. Zo veel mensen verloren, pijn zien lijden. Ik zie mezelf in mijn gedachten. Een onzeker, gebroken meisje die af en toe iets te lief is richting de buitenwereld. Iemand die nooit van zich af beet op school tegen andere die me de grond in trapte, alleen thuis. Als ik thuis kwam was de lach die ik de hele dag op mijn gezicht gedragen had verdwenen en kwam mijn echte humeur tevoorschijn. De mensen die me eigenlijk niets in de pad legden, mijn ouders die kregen de harde ik over zich heen. Ik zette mezelf af tegen de verkeerde mensen, gewoon omdat ik bang was van de rest. Ik kan mensen aanwijzen waarom ik ben wie ik ben, ik kan ze beschuldigen, haten. Uiteindelijk ben ik toch degene die besloten heeft bij elke gebeurtenis, bij elke traan, bij elk afscheid en elke dood een bepaalde keuze te maken. Ik kan trots op mezelf zijn, dat ik mezelf na al die keren in stand gehouden heb, dat ik nog kan lachen.. ook al is mijn lach niet altijd even echt. Trots dat ik als tiener al kan spreken als een volwassene, dat is wat ik vaak hoor. Wijze woorden, die ik geleerd heb door alle pijn. Het liefst zou ik ook nog alles willen ontdekken, hoe het is om een dierbaar iemand te verliezen, hoe je er mee om moet gaan.. maar helaas kwam ik hier al vroeg achter. Te vroeg naar mijn mening. Het is al mijn hele leven bezig, en als ik het iemand uit leg dan geloven ze het negen van de tien keer niet. Het doet pijn. Ik vraag me af hoelang ik nog op deze manier in het leven moet blijven staan. Maar dan bedenk ik me dat ik al zo lang heb moeten kruipen, dat laatste stuk zal ook nog wel gaan. Er zal een dag komen dat ik weer sta, weer onbezonnen kan leven.. Ik hoef geen perfectie. De dingen achter me laten die er gebeurt zijn en door kunnen gaan, er mag best wel een tegenslag zijn.. Ik zal nog wel een tijdje in deze sleur blijven hangen, totdat ik ga staan. Vandaag heb ik afgesproken met vriendinnen, ik hijs mezelf van de bank en loop naar mijn kamer. Ik kleed me aan en ga mijn make-up doen. Terwijl ik met mijn mascara bezig ben voel ik weer een traan over mijn wang glijden, ik veeg hem weg.  Ik breng een geforceerde glimlach op mijn gezicht terwijl ik een borstel door mijn haar haal en sta op om naar beneden te lopen, ik laat de gedachten in mijn hoofd en loop naar buiten. Benieuwd hoe lang de lach op mijn gezicht stand zal houden, wanneer ik het geen waar ik vandaag op kan leunen naar me toe komt. It will find you in the day.
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2013, 11:53:24 door Fashitail »

Outlaws

• Mrs Bower
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 02 februari 2013, 11:54:27 »
En nu ik dit geschreven heb krijg ik nog een idee voor een gebeurtenis.. misschien word het wel een heel verhaal maar ik heb geen idee haha. :p

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 02 februari 2013, 11:59:05 »
Hier is de mijne. Het is niet super veel... Maar in het kort heb ik geprobeerd iets van mezelf te tonen.

‘Ik haat mijn leven’ fluisterde ik terwijl ik in de keuken, de grote stapel borden, pannen en bekers bekeek die ik moest afwassen. Ik trok mijn mouwen op, en begon aan mijn taak.
 Het vrolijke gelach van mijn zusje die weer eens een of andere sitcom bekeek bereikte mijn oren. Ik glimlachte, terwijl ik met een vork de restanten van wat we de vorige avond hadden gegeten van een bord eraf probeerde te schrapen, en in de prullenbak probeerde te dumpen. Elke beweging dat ik maakte, elke voetstap dat ik op de koude, houten vloer zette, zorgde voor een hol geluid. Het holle geluid kalmeerde me, als de melodie van een lied die ik ooit eens had gekend. Ik glimlachte, terwijl ik opsomde wat voor taken ik nog  moest doen.
Ik moest nog mijn kamer opruimen, stofzuigen, en dan ook nog dweilen. En mijn huiswerk maken. Mamma deed de rest wel. Ik zuchtte. Ik kon niet wachten om met mijn smalle vingers, de zijdezachte bladzijden van het boek dat ik op dit moment zat te lezen om te slaan. Elk woordje in me op te nemen, de personages in het boek beter te leren kennen, mezelf te verliezen in een volmaakte wereld waar ik wanhopig een deel van wilde zijn. Ik wilde net als de personages zijn. Onbevreesd. Sterk. Moedig. Talenten, vaardigheden die mij niet toe behoorden. Ik zuchtte, en ging weer verder met mijn taak. Dit was de realiteit.
 De realiteit was, dat ik niet zo sterk, onbevreesd, moedig of mooi was als ik wilde worden.
 Ik was een 14 jarig meisje, een klein visje in deze grote zee. Onbeduidend en klein. Maar net als alle personages uit alle boeken die ik las, had ik een droom. Een droom om de wereld te veranderen, om mezelf te laten zien, doormiddel van een toetsenbord en een Word document. En ik was vast besloten, om mijn droom te verwezenlijken….
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2013, 19:35:30 door TypeMachine »

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 02 februari 2013, 12:20:43 »
En nu ik dit geschreven heb krijg ik nog een idee voor een gebeurtenis.. misschien word het wel een heel verhaal maar ik heb geen idee haha. :p
Het lijkt wel iets voor een verhaal :)

Outlaws

• Mrs Bower
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 02 februari 2013, 12:26:41 »
Het lijkt wel iets voor een verhaal :)

Haha hoe bedoel je? :) Ik vind het een beetje lastig een verhaal over mezelf te schrijven.. dus als ik dat zou doen zou ik het wel een beetje veranderen en overdrijven haha

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 02 februari 2013, 12:33:56 »
Haha hoe bedoel je? :) Ik vind het een beetje lastig een verhaal over mezelf te schrijven.. dus als ik dat zou doen zou ik het wel een beetje veranderen en overdrijven haha
Nou, ik bedoel... Ik zou gelijk willen weten wat de hoofdpersoon heeft meegemaakt. Waarom hij/zij zo'n verdriet meedraagt.

JustMe

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 02 februari 2013, 12:35:10 »
(Gebruikers)naam: JustMe
Wat je vaak schrijft. (gedichten, verhalen, songtekstenetc.): gedichten, maar door mijn hoofd spoken altijd verhalen
Hoe lang je al schrijft?: groep 8 (?) maar soms schrijf ik maanden niet
Waarmee je liever schrijft (pen en papier, of op Word): pen en papier, hoewel ik Word fijner vind (pen en papier vind ik gewoon nostalgie en je hand geeft soms vanzelf aan wanneer het goed is)
Wat je heeft geïnspireerd om te schrijven: geen idee :blush: