Auteur Topic: Girlscene's Schrijfkring. Elke schrijfster is welkom. :)  (gelezen 692287 keer)

Nirvana

• Have a happy period, always.
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 31 januari 2013, 19:45:43 »
Welkom bij Girlscene's Schrijfkring!

Hi there :D
Dus jij  bent verzot op het schrijven en het lijkt je leuk om met andere muppets even te fangirlen over boeken, het schrijven, etc.? Dan ben je hier op het juiste adres! De geest achter dit topic is, dat jullie getalenteerde schrijfsters elkaar opbouwend kritiek geven, tips uitwisselen en elkaar motiveren.

#1 Uitleg opdrachten
Eens in de zoveel keer verschijnt er een opdracht (waarvoor je overigens kan kiezen om deel te nemen). Er is geen exacte periode dat ik kan aanhouden, omdat ik
a) lui ben
b) ik en wss jullie ook het druk hebben.

Zodra de opdracht erop staat, kun je kiezen om wel of niet deel te nemen. Als het je niet interessant lijkt, kun je gewoon aan de volgende opdracht deelnemen.

#2 Deelname
Je kunt op elk moment besluiten om mee te doen. Het maakt niet uit dat je al in het vroege begin hebt besloten om deel te nemen of dat je nu pas inspringt. In beide gevallen wordt je met open armen ontvangen!

Al een hele lange tijd was het de traditie om hier een formulier in te vullen en dan dat ik op de beginpost het aantal deelnemers zou bij houden doormiddel van een lijst. Maar aangezien die zooo lang werd, wordt dit maar dus een formaliteit.
Dus lijkt het je gezellig om mee te doen, maar ben je ietwat verlegen en weet je eerlijk gezegd niet hoe je moet beginnen, hoef je dit formuliertje alleen maar te kopiëren en in te vullen ;)

(Gebruikers)naam:
Leeftijd:
Waar je schrijft:
Hoe lang je al schrijft:
Inspiratiebron:

#3 The Rules
1. We respecteren elkaars mening.
2. We schelden elkaar niet uit.
3. We hoeven elkaar niet meteen te vermoorden.
4. Happines. Vrede op aarde. Geen ruzie.

#4 Het proces
Het proces is niet zo ingewikkeld, maar op de een of andere toch wel een beetje moeilijk. Aangezien er niet een leraar is die over je rug kan meekijken en je vragen kan beantwoorden.

Als je zelf iets hebt dat je wilt plaatsen voor tips en deze, is er niemand die je zal tegenhouden. Plaats het gewoon hier en er staat bijna altijd iemand te trappelen om je te helpen. Zelfs als je hier niet staat ingeschreven, kun je hier altijd iets vragen (bijv. als je het onzinnig vindt om daarvoor een topic te openen).

#5 Welcome to the family, yo!
Voor de newbies, een warm welkom:

En hier de familiestamboom (kom er gezellig bij):
oke het wordt veel: Maar dit is ongeveer het eindresultaat.

De schrijfkring is er achter gekomen dat ze een familie zijn, wil je meer weten? Kijk in ieder geval naar deze prachtige samengestelde stamboom:

Oma is leo. Opa is suus.                              Nirvanna is beste vriendin van Doris. [/font][font=Verdana]Fief is papa, psycheldic is mama.                      Nirvanna is ontstaan uit Oma Leo
Doris (ik) is hun dochter samen met Cass      en opa Karkabonkel.
Nirvanna is beste vriendin van Doris.

Wolfspack is het hondje in het huis.
piv is de tante van Nirvanna
Pepermint is getrouwd met piv en oom van Nirvanna
Tiikeri en Humble zijn getrouwd en zij hebben als kinderen Lavey en muis.
Femke was getrouwd met verhalenvlinder, maar dat ging stuk en nu dwalen ze als eenlingen rond, maar ze hebben wel een dochter genaamd de gene die ik nu nog vergeten ben.

Leo: Topper
Suus: de geweldigste opa ooit van mij
Fief: Moordenaar! Wel lief hoor.
Psy: Geweldig
Cass: Haai tweelingzus.
Nirvanna: Adam love. We gaan nog strijden om die man, maar beleven leuke avonturen.
Wolfspack: Een huisdier is altijd gezellig in een familie.
Piv: Je bent wel de tante van Nirvanna, maar post please een stukje van je verhaal op Gs.
Peppermint: Super gezellig!
Tiikiri:  beste context ever die je georganiseerd heb, alleen ben ik er een beetje weinig sorry.
Humble: Leuk en super gezellig :')
Lavey: Geweldig en je kunt het!
Muis: Je bent een sterk persoon. En je slaat er doorheen.
Femke: Uber uber gezellig ook hier op gs
Verhalenvlinder: Ben jaloers op je dagboek. En je bent gewoon een toppertje.

Mezelf: Uitvinding van de hersenbeurs. En is zo goed als dood in de hemel. Elixer werkte niet. Status: Best tevreden.

het is een rommeltje maar tadaaaa!

#6 Opdracht
!!!NIEUWE OPDRACHT!!!
Bij deze opdracht schrijf je een korte tekst m.b.t. de evolutietheorie. Jij speelt in op de evolutietheorie en breit een ander begin aan het begin als het ware. De evolutietheorie in een notendop en het komt voor in een aspect van het dagelijks leven.Het is belangrijk dat je voor deze opdracht uit je comfortzone geraakt - iedereen is verplicht een andere schrijfstijl te gebruiken. Je hebt tot zondag 3 augustus 2014 23.59u. Succes!

Ik ga een lijst bijhouden voor iedereen die dit keer meedoet + een linkje van je tekst zodat het beoordeeld kan worden!

kandidaten
- Nirvana
- Marsje

Edit by Piv:
En vrees vooral niet dat je niet 'goed genoeg' bent!
PFFFFFFFFF STELLETJE MAFKEZEN
jullie schrijven allemaal goed shh
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2014, 15:26:29 door Nirvana »
Because, believe it or not, each and everyone of us in this room is one day going to stop breathing, turn cold, and die. - R.W. || ENQUÊTE

Croatoan

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2013, 19:52:37 »
Ik doe wel mee. Waarschijnlijk zal ik niet elke opdracht doen vanwege school.

(Gebruikers)naam: Illuminate. Maar je mag je Lucy noemen. :')
Leeftijd: 14
Wat je vaak schrijft. (gedichten, verhalen, songtekstenetc.) : (korte)verhalen, rpg
Hoe lang je al schrijft: Uhm... Tja... Al sinds ik acht was of zoiets
Waarmee je liever schrijft (pen en papier, of op Word) : Word
Wat je heeft geinspireerd om te schrijven: Echt geen flauw idee.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2013, 20:20:06 door Illuminate »
╰☆╮“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!”╰☆╮-  Ik was Nephilim

Oliviwander

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2013, 20:00:52 »
Leuk idee! Ik doe mee.

(Gebruikers)naam Oliviwander/Olivia
Leeftijd 21
Wat je vaak schrijft. (gedichten, verhalen, songtekstenetc.) Meestal verhalen, maar eigenlijk schrijf ik alles. Ligt er maar net aan waar ik zin in heb.
Hoe lang je al schrijft? Zolang ik kan schrijven, schrijf ik. Mijn eerste 'echte' verhaal schreef ik toen ik acht was (en je kan je natuurlijk wel voorstellen dat dat een meesterwerk was.. :'))
Waarmee je liever schrijft (pen en papier, of op Word) Word.
Wat je heeft geinspireerd om te schrijven Geen idee. Ik heb heel veel fantasie en in mijn hoofd spelen zich steeds allemaal verhalen af, en die schrijf ik dan op.
"Nothing is more common than the wish to be remarkable" -Oliver Wendell Holmes

Soothsayer

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2013, 20:01:43 »
Ik vind dit een heel leuk initiatief, vooral met de insteek om zowel gemotiveerd als geïnspireerd te raken wil ik dit graag een kans geven.

Naam: Sophie
Leeftijd: zestien jaar
Wat schrijf je vaak: SA's, one-shots, korte verhalen en verder schrijf ik consequent in het RPG
Hoe lang je al schrijft: enkele maanden
Waarmee je liever schrijft: word
Wat heeft je geïnspireerd: eigenlijk alles, de directe aanleiding dat ik ben gaan schrijven kan ik me niet precies voor de geest halen maar ik raak geïnspireerd van de meest kleine dingen, een mooie omgeving, mooi boek, leuke film etc.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2013, 20:06:39 door Cosette »
Seduce my mind and you can have my body,                                    Safiam is my drug
find my soul and I'm yours forever

Mischief

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2013, 20:02:26 »
Klinkt leuk! I'll give it a try.

Naam

Kelly

Leeftijd
16

Wat je vaak schrijft
Ik schrijf verhalen in allerlei verschillende soorten genres, ik componeer liedjes en muziekstukken en ik schrijf in RPG's.

Hoe lang je al schrijft
Sinds ik kan, maar ik heb het ongeveer drie jaar geleden pas echt serieus genomen.

Waarmee je liever schrijft
Ik schrijf wel eens op papier, maar typ het vervolgens altijd weer open in een Word-bestand. Meestal typ ik het gewoon gelijk.

Wat je heeft geïnspireerd om te schrijven
Ik heb een ruime fantasie en het was soms gewoon nodig om dat op papier te zetten. De mensen die mijn verhalen lezen, het plezier erin en mijn perfectionistische karakter zorgen er eigenlijk voor dat ik blijf schrijven. Ik vind wat ik schrijf nooit goed genoeg en wil blijven verbeteren. Veel oefening baart kunst en die gedachte helpt me om te blijven schrijven.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2013, 20:10:27 door Turquoised ♥ »
Miserable's twin ~  ♦ YOUTUBE CHANNEL ♦

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2013, 20:02:54 »

@Cosette Bedankt. Ik ga het gelijk verbeteren :)
« Laatst bewerkt op: 06 november 2013, 17:39:40 door LITHIUM »
Because, believe it or not, each and everyone of us in this room is one day going to stop breathing, turn cold, and die. - R.W. || ENQUÊTE

Soothsayer

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2013, 20:07:36 »
graag gedaan hoor ik heb de verbeteringen al uit m'n post gehaald nu :wink2:
Seduce my mind and you can have my body,                                    Safiam is my drug
find my soul and I'm yours forever

Eske

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2013, 20:08:10 »
Naam Eske
Leeftijd 14
Wat je vaak schrijft. Verhalen, en ik probeer liedjes te schrijven, gaat nog niet zo goed. ^^
Hoe lang je al schrijft? Al best lang alleen nog niet zo lang echt serieus.
Waarmee je liever schrijft  Op word,
Wat je heeft geinspireerd om te schrijven Geen flauw idee, sorry.

Leuk idee trouwens! x
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2013, 18:03:50 door Eske »

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2013, 20:22:07 »
Ik vergeet mezelf natuurlijk :D
Naam
Typemachine

Leeftijd
14

Wat je vaak schrijft
Verhalen, en vroeger gedichten. Ik probeer de laatste tijd uit mijn comfortzone te geraken

Hoe lang je al schrijft
Weet niet meer. Ik herinner me dat ik vroeger niet eens wilde schrijven. Maar later vond ik het blijkbaar leuk. Ik heb wel een schriftje gevonden waarin ik toen ik klein was schreef, maar geen datum ofzo... It will be a mystery...

Waarmee je liever schrijft
Word, want dan kan ik mijn spelfouten snel uitwissen

Wat je heeft geinspireerd
Ik herinner me nog dat ik een boek heel leuk vond, en dat ik het zo leuk vond, dat ik hoopte net als die schrijver/schrijfster(?) een mooi verhaal te kunnen schrijven.

« Laatst bewerkt op: 31 januari 2013, 21:28:19 door TypeMachine »

Eske

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 31 januari 2013, 21:10:50 »
up!

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2013, 21:45:23 »
Naam: Gewoon blablabdiebla

Leeftijd: 15

Wat je vaak schrijft: Voornamelijk fantasy, ik heb nog niet heel veel geschreven. Ik maak soms kleine verhaaltjes over een gebeurtenis of droom die ik heb gehad.

Waarmee je liever schrijft: Microsoft Word, heeeeel soms met de hand maar alleen als ik mijn computer niet ter beschikking heb.

Hoelang je al schrijft: Echt helemaal niet lang, ik heb pas een paar kleine dingetjes geschreven en ben nu bezig met een wat groter verhaal. Laten we zeggen, 3 maanden?

Wat heeft je geïnspireerd: Wat word hiermee bedoeld? De onderwerpen van mijn verhalen of het gaan schrijven.
Het onderwerp weet ik niet. Het bedenken van een hele wereld waar het allemaal anders kan gaan. Dat vind ik wel heel leuk, deze dingen zijn voornamelijk gebaseerd op mijn eigen leven.
Ik ben eigenlijk niet geïnspireerd om te beginnen met schrijven. Het was eigenlijk een probleempje want ik kan alleen iets duidelijk snappen als ik een tekst of plaatje zie want in mijn hoofd gaat het alle kanten uit.

Edit: Ik ben niet echt een goede schrijfster ;D
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2013, 22:45:12 door Blabladiebla♥ »
|| Cookie || Quoth the raven "Nevermore" || Woow a BLOG

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 01 februari 2013, 08:19:50 »
Wat veel reacties! :bounce:  Later zet ik de eerste opdracht erop
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2013, 19:34:58 door TypeMachine »

Snow

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 01 februari 2013, 12:11:14 »
Kan ik nog instromen dames? :)

[font=Helvetica Neue](Gebruikers)naam: HighTeaWithTay/Daphne
Leeftijd: 16 jaar
Wat je vaak schrijft. (gedichten, verhalen, songtekstenetc.): Voornamelijk korte verhaaltjes, blogs maar ook gedichten en verwoede pogingen tot songteksten.
Hoe lang je al schrijft?: Sinds dat ik mijn naam op papier kon zetten in de kleuterklas.
Waarmee je liever schrijft (pen en papier, of op Word): Beide.
Wat je heeft geinspireerd om te schrijven: Alles wat er om me heen gebeurd en van de boeken die ik lees.
[/font][/size]
Blog: www.iliveinthetrees.blogspot.nl - tumblr: www.inyourarmsifeelsafe.tumblr.com
''It is my kingdom, and I will fight for it!''

Dalindcy

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 01 februari 2013, 12:28:41 »
A;s het kan zou ik nog graag mee willen doen :)

[font=Helvetica Neue](Gebruikers)naam: D[/font][/size][font=Helvetica Neue]alinsy[/font][/size]
[font=Helvetica Neue]Leeftijd: [/font][/size][font=Helvetica Neue]16[/font][/size][font=Helvetica Neue]
Wat je vaak schrijft. (gedichten, verhalen, songtekstenetc.):
[/font][/size][font=Helvetica Neue]Ik schrijf verhalen, gedichten en columns. Onder andere voor de nieuwe website BrandLos.nl :)
Hoe lang je al schrijft?:
[/font][/size][font=Helvetica Neue]Eigenlijk zo lang ik me kan herinneren..
Waarmee je liever schrijft (pen en papier, of op Word):
[/font][/size][font=Helvetica Neue]Pen en papier, maar Word is ook geen probleem.
Wat je heeft geinspireerd om te schrijven:
[/font][/size][font=Helvetica Neue]J.K Rowling![/font][/size]
Hoi, ik schrijf soms stukjes en die zet ik dan op Dalindcy.nl

Ice

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 01 februari 2013, 12:39:26 »
ben er bij! :)

(Gebruikers)naam: Ice
Leeftijd: 21
Wat je vaak schrijft: Verhalen, zowel korte als lange, praktisch elk genre
Hoe lang schrijf je al: Zo lang ik me kan herinneren
Waarmee je liever schrijft: Word, dat gaat sneller!
Wat heeft je geïnspireerd om te schrijven: Ik kon als klein meisje mijn fantasie goed kwijt in alles wat ik las. Ik heb mijn allereerste verhaal (een pagina of 15 geschreven zeg maar) in groep 6 of zo geschreven, omdat ik mijn ei er in kwijt kon zeg maar.

Een handboek voor verlies I can make the stars dance for you

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 01 februari 2013, 15:39:44 »
Natuurlijk kunnen julie nog meedoen. Je mag instromen,wanneer je wilt :)

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 01 februari 2013, 15:50:54 »
Belangrijk!Belangrijk!
Ik was dit in de beginpost vergeten. Sorry  :blush:
In de beginpost had ik verteld dat we verschillende aspecten van het schrijven gingen behandelen. Maar ik had nog niet  echt verteld wat ik daarmee bedoelde. Hier is de uitleg/voorbeelden

We gaan niet alleen verhalen insturen om daarop bekritiseerd te worden, maar we gaan het ook over de grondbeginselen van het schrijven hebben, het verzinnen van personages etc. Door deze dingen te behandelen hoop ik dat iedereen er iets meer van leert. Want oefenen baart kunst. :)
Sorry, als het niet echt duidelijk was. Ik zet het in de beginpost...

Donkey Kong

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 01 februari 2013, 16:02:36 »
Ik doe ook gezellig mee :)

(Gebruikers)naam:
Hakuna Matata aka Sharon.
Leeftijd: 13.
Wat je vaak schrijft. (gedichten, verhalen, songtekstenetc.): Verhalen en columns.
Hoe lang je al schrijft?: Sinds ik me dat kan heugen. :)
Waarmee je liever schrijft (pen en papier, of op Word): Beide.
Wat je heeft geinspireerd om te schrijven: Dingen om me heen, ervaringen en mijn fantasie.

Verzin zelf maar een intrigerende quote.

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 01 februari 2013, 16:04:08 »
^ Ik zet je erbij :)

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 01 februari 2013, 17:31:31 »
dit is leuk :)

ik heb geen idee of ik het ga redden qua tijd.. Maar je weet maar nooit.

Naam: Karbonkel (ook wel Linda, zo mogen jullie me best noemen als je je daartoe geroepen voelt ;p )
Leeftijd: 17
Wat je vaak schrijft: Verhalen en dan vooral tienerfictie.. En eerst ook heel vele gedichten, maar nu niet meer. Ik mag nu het script maken voor een theaterproductie op school :)
Hoe lang: Geen idee, in groep 7 begon het echt met verhaaltjes bedenken, dus op mijn 11e. maar daarvoor vond ik verhaaltjes over mijn weekend enzovoorts ook al heel leuk om te schrijven.
Waarmee: word
wat heeft je geïnspireerd: Niets denk ik, ik vond het gewoon leuk om even iemand anders te kunnen zijn. Eerst was dat dus vooral het beschrijven van dingen die ik graag zou willen, zoals iemand met veel vriendinnen etc.

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 01 februari 2013, 17:32:55 »
^Geeft niets. Ik zet je erbij :D

Perronita

• Darling, I'm a nightmare dressed like a daydream.
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 01 februari 2013, 18:28:11 »
Lijkt mij leuk om mee te doen!
Gebruikers)naam: Perronita
Leeftijd: 15
Wat je vaak schrijft: Ik ben momenteel bezig aan één verhaal op girlscene (zie signature) maar, ik schrijf ook kleinere verhaaltjes af en toe.
Hoe lang je al schrijft?: 3.5 jaar geleden heb ik serieus voor het eerste een lang verhaal geschreven, maar korte verhaaltjes schrijven deed ik vroeger al heel vaak.
Waarmee je liever schrijft: Als ik een verhaal op internet (girlscene/wattpad) typ ik lieverd in word, maar pen en papier vind ik ook fijn lekker tussen de lessen door :)
Wat je heeft geinspireerd om te schrijven: Ik vind het gewoon geweldig dat je zelf een verhaal kan verzinnen en personen een karakter kan geven en echt laten leven. Ook heb ik veel fantasie :)
Space was just a word made up by someone who's afraid to get too close.

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 01 februari 2013, 18:56:18 »
^ Gezellig!  :bounce:  Ik zet je erbij...

Croatoan

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 01 februari 2013, 18:57:12 »
Wanneer komt de eerste opdracht?
╰☆╮“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!”╰☆╮-  Ik was Nephilim

Nirvana

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 01 februari 2013, 19:34:42 »
Ik zet hem er zo op!