Auteur Topic: Dagboekfragment.  (gelezen 4212 keer)

Renate

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 maart 2009, 14:43:08 »
Hieronder volgt een dagboekfragment, volledig fictief weliswaar.
Opdracht voor school.

Beste dagboek,

Het is zaterdag, zaterdagavond om specifiek te zijn. En ik moet wat kwijt.

Ik wandelde door het parkje deze morgen. Wat liep ik daar in hemelsnaam te doen, hoor ik je al denken. Het is weekend,  m’n huiswerk al gemaakt, de afwas gedaan en m’n kamer opgeruimd.  En wat moet een puber dan als hij zich verveeld? Juist, wat rondhangen met vrienden. Ik zou me daar ook mee bezighouden, moest ik vrienden hebben weliswaar. Dus ik wandelde gewoon, alleen, door het parkje achter ons huis. Probeerde de stelletjes in de bosjes, de blaffende honden en de vertrappelde sigaretten te negeren. Terwijl ik op m’n mp3 naar de 5de symfonie van Beethoven zocht, struikelde ik over een achtergelaten drankfles. Typisch iets voor mij natuurlijk! Vlug krabbelde ik recht, in de hoop dat niemand me gezien had. Ik zonk nog dieper door de grond toen ik recht in de ogen van Pamela staarde. Pamela Onderson, nieuw in deze buurt en al verschrikkelijk populair. Ze rolde niet met haar ogen, zei niks beledigends of lachte me niet in m’n gezicht uit. ‘Dag Brent!’ Waar komt die vriendelijkheid opeens vandaan? De mensen waarmee ze nu omgaat, kunnen me niet luchten, al jaren ben ik hun piespaal. En nu, opeens, praatte ze tegen me! ‘Dag Pamela.’ Stotterde ik terug. ‘Hier, bel me.’ Zei ze zwoel waarna ze me een briefje toestak en er op haar torenhoge hakjes vandoor huppelde. Ik duwde m’n bril wat hoger op m’n neus en kon niet geloven dit dat juist echt gebeurd was. Maar het telefoonnummer dat me van in m’n hand terug staarde, zei genoeg. Was dit allemaal opgezet spel, of was Pamela écht geïnteresseerd in mij? Ik kwam er maar niet uit. Als een robot ben ik toen naar huis gewandeld. Ik was helemaal in schok van het eerste telefoonnummer dat ik had bemachtigd. Dit moest ik kwijt, met gebrek aan iemand om mee te praten, startte ik m’n computer op. Benieuwd wachtte  ik of Cyberbabe16 of Tomboy69 online was. En ja, daar kwam Cyberbabe16 op msn. Met een nonchalante ‘Hallo schoonheid!’ bracht ik het gesprek op gang. Al rap spraken we over liefdeszaken. Ze moest me wat opbiechten, typte ze. Ik kreeg mijn tweede verassende schok van vandaag. Ze vertelde me dat ze al een tijdje gevoelens voor me heeft en graag wil afspreken. Zonder te antwoorden zette ik de computer uit en vroeg me af hoe veel mooier het leven nog kan worden. Ik had toen nog géén idee. Omdat ik toch iets met mijn energie moest doen, heb ik Pamela maar opgebeld. Na een stroef gesprek, heb ik toch een date kunnen regelen. Oké, voor haar was het misschien niet zo’n date, maar ik was nog nooit zo ver geraakt. Om vier uur stipt stond ik in het café waar we hadden afgesproken. Zijzelf was nergens te bespeuren. Even schoot het door m’n hoofd dat ze mij hier zielig alleen zou laten staan. Maar toen kwam zij en haar vriendengroep binnen. Ze kwamen recht naar me toe gestapt en mij hart deed een sprongetje toen ik bemerkte dat ik de enigste jongen in het gezelschap was. Ik voelde m’n wangen al gloeien, vooraleer ik ook maar iets gezegd had. Ondanks de moeilijke start, leken de meiden écht geïnteresseerd in mij. Ik weet natuurlijk niks van flirten af, maar dit was overduidelijk! Ik voelde me fantastisch. Ik ving meerdere jaloerse blikken op vanuit de nerdhoek waar ik eigenlijk hoor te zitten. De populaire gasten kwamen hallo zeggen en deden alsof ik één van hen was. Al eeuwen had ik hierop gehoopt, en nu, zo opeens kwam deze droom is vervulling. Tussen elk biertje dat ik naar binnen kapte, schoof Pamela wat dichter naar me toe. Ik moest eigenlijk dringend naar toilet, maar ik durfde niet te bewegen. Tegen zes uur, en al een beetje aangeschoten, draaide Pamela zich naar me toe. Ik voelde gewoon wat er nu ging volgen. Ik sloot m’n ogen en boog me naar haar toe. En toen…

Toen werd ik wakker.

Ridicule

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2009, 14:48:53 »
ik vind het wel leuk. Alleen dat stukje dat hij wat op de computer deed vond ik een klein beetje verwarrend. Maar wel leuk geschreven dus ! :]
Niets is geheel waar, en zelfs dat niet

AYLI

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2009, 14:51:16 »
Heel leuk!
I will never repair the cut strings that condemned our past to last.

Floep

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2009, 19:41:44 »

ik vind het wel leuk. Alleen dat stukje dat hij wat op de computer deed vond ik een klein beetje verwarrend. Maar wel leuk geschreven dus ! :]

Upjee

naomi

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2009, 19:46:12 »
leuk! Alleen idd, dat stukje van dat cyberbabe16 enzo is beetje onduidelijk.
just try.

Renate

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 02 april 2009, 22:03:18 »
dankje voor de commentaren (;

lunaste

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 03 april 2009, 15:20:17 »
Ik vind je stijl erg leuk, maar het is zéér moeilijk om een verhaal te schrijven waarin blijkt 'dat het allemaal maar een droom was' zonder dat het cliché en als een goedkope uitweg overkomt.
and if you think that you can spell, make a list of the cunts you'd send to hell and send them

Renate

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 03 april 2009, 23:10:06 »

Ik vind je stijl erg leuk, maar het is zéér moeilijk om een verhaal te schrijven waarin blijkt 'dat het allemaal maar een droom was' zonder dat het cliché en als een goedkope uitweg overkomt.

ik weet het . maar het mocht niet langer. schoolopdrachten hé (;
heb er gelukkig nog goede punten voor gekregen. (;
mr idd. zoiets is best cliché